+ Reageer
1 tot 7 van 7
  1. #1
    Just say no to GMO.

    Reacties
    6.383
    11-12-2011

    Glutenvrij.

    Wie doet dat en merk je vooruitgang in je gezondheid? Ik zit met een paar dingen, wat vooral veroorzaakt wordt door gluten en zuivel producten ben ik erachter gekomen. Ik heb al heel wat weggeschrapt als het aankomt op zuivel producten. Ik merk wel veel verschil, maar niet helemaal, dus wil daarom een maandje glutenvrij gaan. Het is alleen onwijs moeilijk - tenminste zo lijkt 't.

    تفت فؤادك الأيام فتا، وتنحت جسمك الساعات نحتا


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.803
    18-03-2005

    Vergeet je niet dat je dik wordt van glutenvrij eten..

    Ik ging het dus ook doen..een vriendinnetje van me zusje die heeft glutenallergie.. en die gaf aan dat alle producten die glutenvrij zijn meer calorieën bevatten...
    wat dus inhoudt dat je dr sneller dik van wordt..

    succes!!

  3. #3
    Just say no to GMO.

    Reacties
    6.383
    11-12-2011

    Citaat Geplaatst door SaSa_Lici0uss Bekijk reactie
    Vergeet je niet dat je dik wordt van glutenvrij eten..

    Ik ging het dus ook doen..een vriendinnetje van me zusje die heeft glutenallergie.. en die gaf aan dat alle producten die glutenvrij zijn meer calorieën bevatten...
    wat dus inhoudt dat je dr sneller dik van wordt..

    succes!!
    Hoeft niet perse. Ligt eraan hoeveel je ervan nuttigt en wat er precies in zit. Veel dingen kun je ook from scratsh maken, dat heb ik liever. Zelf brood maken, gebak etc.

    تفت فؤادك الأيام فتا، وتنحت جسمك الساعات نحتا


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.803
    18-03-2005

    Citaat Geplaatst door Bloem. Bekijk reactie
    Hoeft niet perse. Ligt eraan hoeveel je ervan nuttigt en wat er precies in zit. Veel dingen kun je ook from scratsh maken, dat heb ik liever. Zelf brood maken, gebak etc.
    Dingen zelf maken is natuurlijk altijd beter..
    Maar als je van plan bent om alles glutenvrij te kopen dan is dat even een tip..

    x

  5. #5
    Just say no to GMO.

    Reacties
    6.383
    11-12-2011

    Citaat Geplaatst door SaSa_Lici0uss Bekijk reactie
    Dingen zelf maken is natuurlijk altijd beter..
    Maar als je van plan bent om alles glutenvrij te kopen dan is dat even een tip..

    x
    Ah, okay. Djazzaka Allaahoe khayran!

    تفت فؤادك الأيام فتا، وتنحت جسمك الساعات نحتا


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    25
    24-04-2017

    dik word je van niet bewegen maar wel gezond eten.
    dik word je van niet bewegen en ongezond eten.
    dus bewegen is key.

    Verder word je ook dik als je voedsel eet dat een hoge insulinereactie veroorzaakt, zet hierbij niet of nauwelijks bewegen en dan word je dik. maw vet stapelt zich makkelijker op in je buik.

    Eiwitten en vetten(gezonde) hebben een lage insulinereactie. Combineer groente(vezels) met eiwitten en vetten dan is je insulinereactie laag en hou je ook langer een vol gevoel dus eet je minder.
    Met mate eten maar wel genoeg. Wil je afvallen dan kun je beste 15% onder je calorieën zitten/eten. dus heb je 2000cal nodig om op gewicht( hier zijn allerlei handige rekentools voor) te blijven dan eet je 1700kcal per dag.

    Bloemkool is een prima vervanging van brood. Er zijn recepten te vinden(youtube) van pizza's gemaakt van bloemkool. Uiteraard opletten wat je op je pizza gooit anders heeft het geen nut.

    Ontopic:
    Ik drink al jaren geen melk meer. Ik denk nu ongeveer 3 jaar.
    Ik begon (1mei jl.) enthousiast met helemaal geen brood of geraffineerde granen eten. Glutenvrij dus.
    Maar daar ben ik na 3 weken mee gestopt en eet het nu met mate dus 1 broodje max per dag. Het is ramadan dus heb ik die calorieën wel nodig als man.
    Na de ramadan in sha Allah, dan ga ik weer ermee proberen te stoppen. De inname van groente is wel gegroeid bij mij. Laten we zeggen van eerst: een bord kwart tot 1 derde naar een hele bord vol met groente icm met een ander bord met eiwitten(tonijn, zalm, kip(ook met vet) en goede vetten uit noten of olijfolie ( alle varianten)
    Dus voor mij is groente een groot essentieel onderdeel van een maaltijd.

    WATER!! 2 liter per dag soms wel 3 liter puur water!

    !!!(tip) eet je toch voedsel wat een hoge insulinereactie veroorzaakt dan spoelt je lichaam het weg( een gedeelte) als je daar achteraan een halve liter water of iets meer drinkt.)

  7. #7
    Just say no to GMO.

    Reacties
    6.383
    11-12-2011

    Mooi om te lezen dat je bewuster bent geworden van je eetgedrag! Ik ben ook inmiddels paar jaar bezig met mijn kennis wat betreft voedingsmiddelen te vergroten. Ik vind het super interessant, daarnaast wil ik weten wat ik in mijn lichaam stop. Maar goed, ik ga eerst voor een weekje, vanaf daar weer kijken hoe het verder gaat.

    تفت فؤادك الأيام فتا، وتنحت جسمك الساعات نحتا