1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door transporter2010 Bekijk reactie
    wanneer je ligt dood te bloeden op straat in marokko en de ambulance komt niet en er zijn geen zieknhuizen waar je behandelt kan worden dan wil ik je graag horen kijken of je dan nog op detaills gaat letten en fundamenten ......terwijl jou heer lekker in zijn paleizen aan het genieten is
    Ik heb geen heer behalve Allah. Islam is niet reageren op emotie, maar op bewijs. Als elke individu de islam interpreteert op zijn manier dan krijgen wij grote fitna.
    Onrecht is van alle tijden. Niemand ontkent onrecht in Marokko. Leer hier mee omgaan. Jij denkt dat jij veel te verduren hebt. Er zijn vele rechtschapen gelovigen en profeten die het veel zwaarder hebben gehad en zij ondergingen de beproevingen met geduld.

  2. #17
    RCA LA GRANDE STORIA

    Reacties
    1.202
    31-01-2010

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Ik heb geen heer behalve Allah. Islam is niet reageren op emotie, maar op bewijs. Als elke individu de islam interpreteert op zijn manier dan krijgen wij grote fitna.
    Onrecht is van alle tijden. Niemand ontkent onrecht in Marokko. Leer hier mee omgaan. Jij denkt dat jij veel te verduren hebt. Er zijn vele rechtschapen gelovigen en profeten die het veel zwaarder hebben gehad en zij ondergingen de beproevingen met geduld.
    waarom moet je dan ontkennen ?of dingen niet bij hun naam noemen ? oogkleppen ophouden ?waarom mogen we volgens jou soort alleen kennis opdoen en interpretaties aannemen van geleerden die allemaal pro arabische leiders zijn en die nog nooit iets kritisch over de leiders hebben gezegd ?waarom is volgens jou soort iedereen die de waarheid spreekt dwalende ?

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door transporter2010 Bekijk reactie
    waarom moet je dan ontkennen ?of dingen niet bij hun naam noemen ? oogkleppen ophouden ?waarom mogen we volgens jou soort alleen kennis opdoen en interpretaties aannemen van geleerden die allemaal pro Arabische leiders zijn en die nog nooit iets kritisch over de leiders hebben gezegd ?waarom is volgens jou soort iedereen die de waarheid spreekt dwalende ?
    Ten eerste, ik behoor niet tot een groep of soort. De ummah is zwak er zijn geen leiders. Wat hebben al die opstanden in de Arabische wereld tot nu toe opgeleverd. Irak een grote chaos. Egypte, die geleid wordt door een vijand van de islam. Syrië, dood en verderf.
    Onder die tirannen Sadam Hussein en Moebarak hadden de soennieten het veel beter, . Of wil jij zeggen dat de situatie voor de soennieten is verbeterd na de Arabische lente?

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    1.579
    10-06-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Ten eerste, ik behoor niet tot een groep of soort. De ummah is zwak er zijn geen leiders. Wat hebben al die opstanden in de Arabische wereld tot nu toe opgeleverd. Irak een grote chaos. Egypte, die geleid wordt door een vijand van de islam. Syrië, dood en verderf.
    Onder die tirannen Sadam Hussein en Moebarak hadden de soennieten het veel beter, . Of wil jij zeggen dat de situatie voor de soennieten is verbeterd na de Arabische lente?
    Je vergelijk appel met peren.

    Marokko demonstreren voor beter omstandigheden en eisen hun rechten.

    Irak is de oorlog begonnen niet door het volk maar door westerse landen en vs.

    Egypte en Syrië eisen ze het aftreden van zittende dictatuur en het waren de Arabische leiders die wapens hebben gebruikt tegen het volk. Ze zijn de kwaad en fitnazaaiers.

    Tegenstelling tot Tunesië heeft de president zijn koffers gepakt en vertrokken om juist de fitna te voorkomen. Tunesië heeft bijna geen geweld gebruikt tegen zijn eigen volk. Omdat de president zijn koffers heeft gepakt en vertrokken.

    De protesten in Marokko eisen niet het aftreden van de koning. De chaos zal alleen door overheid veroorzaakt worden als zij in staat gesteld worden om te gaan schieten. Het is namelijk de overheid die leger en wapens in handen heeft en niet het volk. Zo als dat is gebeurt in Arabische wereld.

    Als jij in staat bent om wapens te gebruiken tegen je eigen volk. Heb je geen recht om de heerser te zijn van dit volk want jij kan ze niet beschermen maar om ze te onderdrukken

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    1.579
    10-06-2017

    Als de protesten in Arabische wereld net als de protesten in Marokko waren. Weet ik zeker dat er geen chaos zou zijn dan zou de zittende dictatuur wel naar de eisen van het volk hebben geluisterd. Maar schreeuwen dat dictatuur moet aftreden was niet te accepteren door dictatuur.


    De Arabische lengte bv pakte goed uit in Marokko waarom omdat ze in 2012 beter omstandigheden eisen en niet het aftreden van de koning. De koning had geluisterd naar demonstranten en heeft verschillende wettelijke wezeging door gevoerd. Na dat koning dit gedaan heeft zijn de demonstranten naar huis.

    Wat als de koning toen wapens had gebruikt dan zou het erger zijn dan Syrië. Waarom kunnen wij nu niet als in 2012 aan de eisen van demonstranten voldoen.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Jij bent een persoon die op de stoel van een geleerde gaat zitten. Ken je plek en wees nederig. Deze topic is nodeloos en niet gebaseerd op de fundamenten van islam.
    Zijn jij en die Abdars voorgeprogrammeerde papegaaien die dezelfde zinnen uitkramen?

    Ik zeg net tegen je vriend, als je de tekst goed leest zal je zien dat deze is gericht naar imams, en van hun wordt gevraagd om hun verantwoordelijkheid te nemen tegen de grote fitna waar Allah voor heeft gewaarschuwd in de Koran.

    En zeg niet weer dat dat in het geheim gebeurd waar wij niets vanaf weten, want onze imams als Imam Malik, Ahmad ibn Hanbal, Ibn Taymiya etc hebben tegen veel betere heersers openlijk de waarheid gesproken en tegen munkar ingegaan, en ze zijn hiervoor ook opgepakt en gemarteld door onrechtvaardige heersers wiens wetgeving voor de staat nog altijd de sharia was, iets wat je niet van Mohammad Sadist kan zeggen.
    Kom op, waar blijven de grote geleerden?

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Geen ruzie maken. Waarom moeten sommige altijd anderen haten en hun tijd verspillen aan nutteloze gepraat.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Geen ruzie maken. Waarom moeten sommige altijd anderen haten en hun tijd verspillen aan nutteloze gepraat.
    Baraka'llahu feeki. Die gasten maken mij soms alleen zo moe met dezelfde argumenten die ze in elke topic tig keer herhalen. Je geeft een antwoord en verduidelijkt je mening en enkele reacties later zie je dezelfde zinnetjes weer terug komen.

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Baraka'llahu feeki. Die gasten maken mij soms alleen zo moe met dezelfde argumenten die ze in elke topic tig keer herhalen. Je geeft een antwoord en verduidelijkt je mening en enkele reacties later zie je dezelfde zinnetjes weer terug komen.
    Heb geduld, laat je niet uitlokken tot nutteloze discussies. En nodig uit naar de Koran en sunnah, dat is veel profijtvoller.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Heb geduld, laat je niet uitlokken tot nutteloze discussies. En nodig uit naar de Koran en sunnah, dat is veel profijtvoller.
    Baraka'lluhu feeki

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Baraka'lluhu feeki

    Wa feeka baarak Allah broeder.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    قُلْ إِنِّي عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّي وَكَذَّبْتُم بِهِ ۚ مَا عِندِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ ۚ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۖ يَقُصُّ الْحَقَّ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الْفَاصِلِينَ

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Zeg: “Ik steun op een duidelijk bewijs van mijn Heer en jullie loochenen het. Ik heb geen macht over dat wat jullie zouden willen verhaasten. Het oordeel komt alleen God toe. Hij vertelt de waarheid en Hij is de beste van de beslissers.” Al Anam 57

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Honden van Mohammad Sadist die de eigendommen van burgers vernielen, en winkels plunderen.


    https://www.youtube.com/watch?v=g3rfXjJbADY

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY