1. #256
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Prikkelbaar.


    Zoek kennis nog even op.


    En hoe je kennis opdoet. Een taal verwerf je, en dan heb je kennis van die taal. Het bestaan van god neem je aan. De ruimte buiten onze waarneming verbeeldt je je. Je hebt er geen kennis van, je hebt het namelijk nooit waargenomen, het kan je niet informeren. Een taal hoor je, lees je, neem je waar.

    Jij mag je god voorstellen als waar, je hebt echter geen enkel bewijs dat overdraagbaar is. Ik noem dat geen kennis die overdraagbaar is (zoals een taal bijvoorbeeld, goed voorbeeld), dat is uiterst subjectief geloof.
    Oké nog 1 keer dan voor jou wat het woord kennis betekend.
    Hierna ga ik je een simpele vraag stellen met betrekking tot kennis.

    kennis zelfst.naamw. (v.)
    Uitspraak: [ˈkɛnɪs]

    1) wat je weet of hebt geleerd
    Voorbeeld: `talenkennis`
    kennis van zaken hebben (deskundig zijn)
    http://www.woorden.org/woord/kennis

    Nu komt mijn vraag. Ik maak de Koran open en ik lees over alles en nog wat. Daarna weet ik dingen omdat ik de Koran heb gelezen. Heb ik op dat moment kennis opgedaan?

    Ten tweede bewijs van God? Ten eerste wat is jouw criteria van bewijs voor het accepteren van een God? Wil je dat God naar beneden komt en een wandeling met je maakt? Moet die je soms een selfie sturen van zichzelf leg eens uit wat je criteria is?

    Want je claimt te zeggen dat ik geen bewijs heb terwijl je vergeet dat ik wel degelijk bewijs heb. Bewijs waarom ik ervan overtuigd ben van een God dat zijn oorsprong kent in kennis opdoen.

    Als we gaan praten over jouw overtuigen of iemand anders dan moet ik eerst de criteria weten. Dat kan voor ieder persoon verschillend zijn natuurlijk.
    Heavy

  2. #257
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Door wetenschap ben ik de drogredenleer gaan kennen en vele gelovigen zijn fervente gebruikers van drogredenen, vandaar dat ze minder intellectueel worden ingeschat. Niet dat ik dat doe overigens.....
    Om eerlijk te zijn mensen die Theisten minder intelligent inschatten omdat veel van hen volgens jou drogredenen gebruiken. Een generaliserende en selectieve opmerking ten eerste als je het mij vraagt maar goed.

    Dat soort mensen zijn pessimistische dwazen die vergeten dat de oorsprong van wetenschap afkomstig is van Theisten. Dezelfde mensen die zij minder intellectueel achten maar goed weet niet of ik ook echt in moet gaan op dwazigheid.
    Heavy

  3. #258
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Je hebt dan kennis van wat er in de koran staat, je leest de teksten. En daar blijft het bij. Wat er beweerd wordt, heb jij niet waargenomen. Je gelooft het.

    En je zegt het juist: JIJ bent er van overtuigt. JIJ gelooft.


    Je hebt geen enkel bewijs.



    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Oké nog 1 keer dan voor jou wat het woord kennis betekend.
    Hierna ga ik je een simpele vraag stellen met betrekking tot kennis.

    kennis zelfst.naamw. (v.)
    Uitspraak: [ˈkɛnɪs]

    1) wat je weet of hebt geleerd
    Voorbeeld: `talenkennis`
    kennis van zaken hebben (deskundig zijn)
    http://www.woorden.org/woord/kennis

    Nu komt mijn vraag. Ik maak de Koran open en ik lees over alles en nog wat. Daarna weet ik dingen omdat ik de Koran heb gelezen. Heb ik op dat moment kennis opgedaan?

    Ten tweede bewijs van God? Ten eerste wat is jouw criteria van bewijs voor het accepteren van een God? Wil je dat God naar beneden komt en een wandeling met je maakt? Moet die je soms een selfie sturen van zichzelf leg eens uit wat je criteria is?

    Want je claimt te zeggen dat ik geen bewijs heb terwijl je vergeet dat ik wel degelijk bewijs heb. Bewijs waarom ik ervan overtuigd ben van een God dat zijn oorsprong kent in kennis opdoen.

    Als we gaan praten over jouw overtuigen of iemand anders dan moet ik eerst de criteria weten. Dat kan voor ieder persoon verschillend zijn natuurlijk.

  4. #259
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Om eerlijk te zijn mensen die Theisten minder intelligent inschatten omdat veel van hen volgens jou drogredenen gebruiken. Een generaliserende en selectieve opmerking ten eerste als je het mij vraagt maar goed.

    Dat soort mensen zijn pessimistische dwazen die vergeten dat de oorsprong van wetenschap afkomstig is van Theisten. Dezelfde mensen die zij minder intellectueel achten maar goed weet niet of ik ook echt in moet gaan op dwazigheid.
    Islam is for humble people, that is why it is difficult for arrogant atheists to have a good discussion in religion


    Atheist way of debating:

    -Laugh when they can't answer a question
    -Tell you you're wrong without saying why
    -Use big words to sound smart



    ps:iets kan buiten Allah swt om niet uit niets ontstaan

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Je hebt dan kennis van wat er in de koran staat, je leest de teksten. En daar blijft het bij. Wat er beweerd wordt, heb jij niet waargenomen. Je gelooft het.

    En je zegt het juist: JIJ bent er van overtuigt. JIJ gelooft.


    Je hebt geen enkel bewijs.
    Weer fout Jakko misschien is het beter als je me vragen stelt in plaats van aannames maakt. Het zou je enorm sieren naar mijn mening.

    Maar goed je bent het dus met me eens dat kennis opdoen het resultaat brengt dat je iets weet. Daarna kun je redeneren over datgene wat je hebt opgedaan en tot de conclusie komen.

    En hier komt die let goed op daarna kun je tot de conclusie komen of je OVERTUIGD bent van iets of niet. Serieus als je basis logica niet kunt vatten met betrekking tot simpele woorden begrijpen dan weet ik het ook niet meer.
    Heavy

  6. #261
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Islam is for humble people, that is why it is difficult for arrogant atheists to have a good discussion in religion


    Atheist way of debating:

    -Laugh when they can't answer a question
    -Tell you you're wrong without saying why
    -Use big words to sound smart



    ps:iets kan buiten Allah swt om niet uit niets ontstaan
    Zeer herkenbaar.
    Heavy

  7. #262
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Begrijpelijk en duidelijk je neemt vanuit dat optiek een veilige en wijze positie. Hoe dan ook weer terug naar wetenschap. Ik ben onlangs achter iets nieuws gekomen en dat ging over wat er voor dat singulariteit mogelijk zou kunnen zijn. Iets over gassen weet jij daar iets over?
    Natuurlijk neem ik die positie in. Imo is het de intellectueel meest eerlijke positie. Toegeven dat je iets niet kan weten heeft meer met eerlijkheid dan met wijsheid te maken.

    Nu terug naar wetenschap? Hoezo? Ben je de logica al beu?

    Je hebt deze vraag eigenlijk nog niet beantwoord : "Dan begrijp ik dat jij als gelovige geen probleem hebt met de wetenschappelijke conclusie 'iets uit niets'?"
    (Catenaccio wel ... Denk ik. Hij was niet echt duidelijk. Misschien bedoelde hij het anders ... )

    Na alle argumenten die we hebben samengelegd moet dat nu toch wel lukken?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #263
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Oké nog 1 keer dan voor jou wat het woord kennis betekend.
    Hierna ga ik je een simpele vraag stellen met betrekking tot kennis.

    kennis zelfst.naamw. (v.)
    Uitspraak: [ˈkɛnɪs]

    1) wat je weet of hebt geleerd
    Voorbeeld: `talenkennis`
    kennis van zaken hebben (deskundig zijn)
    http://www.woorden.org/woord/kennis

    Nu komt mijn vraag. Ik maak de Koran open en ik lees over alles en nog wat. Daarna weet ik dingen omdat ik de Koran heb gelezen. Heb ik op dat moment kennis opgedaan?

    Ten tweede bewijs van God? Ten eerste wat is jouw criteria van bewijs voor het accepteren van een God? Wil je dat God naar beneden komt en een wandeling met je maakt? Moet die je soms een selfie sturen van zichzelf leg eens uit wat je criteria is?

    Want je claimt te zeggen dat ik geen bewijs heb terwijl je vergeet dat ik wel degelijk bewijs heb. Bewijs waarom ik ervan overtuigd ben van een God dat zijn oorsprong kent in kennis opdoen.

    Als we gaan praten over jouw overtuigen of iemand anders dan moet ik eerst de criteria weten. Dat kan voor ieder persoon verschillend zijn natuurlijk.
    Wat je 'weet', ofte de 'kennis' die je hebt, is niet noodzakelijk (de) waarheid/onwaarheid.

    Er zijn objectieve en subjectieve waarheden. En diverse methoden om waarheid van onwaarheid te onderscheiden. Die methoden kunnen verschillen per kennisdomein en werken dikwijls alleen binnen heel specifieke kaders. Waarheid kan bijgevolg begrensd zijn tot het kader waarin ze vastgesteld wordt. Er bestaat bvb een bijzonder spanningsveld tussen de religieuze methode en de wetenschappelijke. Ik zou de religieuze methode niet graag toegepast zien in het wetenschappelijke domein. Van een wetenschappelijke methode toegepast op het religieuze heb ik dan weer geen last. Maar dat vind jij als gelovige misschien niet zo fijn, misschien zelfs oneerlijk?

    Twijfel (naast nieuwsgierigheid ) is een goede stimulans tot kenniswerving.
    Imo is de twijfel tav wel of geen grens aan onze feitelijke kennis, ofte wat wij met enige zekerheid kunnen weten, bepalend bij de keuze om religieus te geloven of juist niet.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  9. #264
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    TDM, bekijk dit even als je de tijd hebt. Ik vermoed dat je dit heel interessant zal vinden.

    Ik denk dat wetenschap de komende decennia nog ongelooflijk boeiende en verbazende inzichten zal brengen.

    Als je nog wat meer tijd hebt, dan is deze uitgebreider lezing nog inzichtelijker in het topic van Quantum Biology.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  10. #265
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Dat denk ik ook.

    Op tal van gebieden. Ook rond ontstaan eerste leven op aarde, verdere bijzonderheden over het heelal in totaal.

    Er staan ons nog spannende tijden te wachten!
    Gezien het feit dat wetenschappelijke stappen in al deze zaken steeds sneller komen, denk ik dat we tussen nu en 10 jaar al gigantisch veel meer weten op tal van terreinen.
    Of iedereen heel blij met deze wetenschappelijke onthullingen zal zijn waag ik te betwijfelen.

  11. #266
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Dat denk ik ook.

    Op tal van gebieden. Ook rond ontstaan eerste leven op aarde, verdere bijzonderheden over het heelal in totaal.

    Er staan ons nog spannende tijden te wachten!
    Gezien het feit dat wetenschappelijke stappen in al deze zaken steeds sneller komen, denk ik dat we tussen nu en 10 jaar al gigantisch veel meer weten op tal van terreinen.
    Of iedereen heel blij met deze wetenschappelijke onthullingen zal zijn waag ik te betwijfelen.
    Als er iets is aan een eindig leven dat ik hatelijk vind dan is dat het vooruitzicht om verdere wetenschappelijke ontdekkingen en kenniswerving van leven en universum niet meer te zullen kunnen volgen.
    Niet dat ik er dan last van zal hebben, immers, dan ben ik dood .
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #267
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Islam is for humble people, that is why it is difficult for arrogant atheists to have a good discussion in religion


    Atheist way of debating:

    -Laugh when they can't answer a question
    -Tell you you're wrong without saying why
    -Use big words to sound smart



    ps:iets kan buiten Allah swt om niet uit niets ontstaan
    Uniek moment, ik kan je gelijk geven.

  13. #268
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Natuurlijk neem ik die positie in. Imo is het de intellectueel meest eerlijke positie. Toegeven dat je iets niet kan weten heeft meer met eerlijkheid dan met wijsheid te maken.

    Nu terug naar wetenschap? Hoezo? Ben je de logica al beu?

    Je hebt deze vraag eigenlijk nog niet beantwoord : "Dan begrijp ik dat jij als gelovige geen probleem hebt met de wetenschappelijke conclusie 'iets uit niets'?"
    (Catenaccio wel ... Denk ik. Hij was niet echt duidelijk. Misschien bedoelde hij het anders ... )

    Na alle argumenten die we hebben samengelegd moet dat nu toch wel lukken?
    Het is eerlijk als je het op jezelf projecteert met het feit dat jij het niet kan weten. Niks eerlijks aan vanuit een atheïstische positie volgens mij om ergens absoluut zeker van te zijn.

    Nee ben het niet beu ik kan mij vinden in je uitspraak met betrekking tot dit. Daarom zeg ik het is een wijze en veilige positie die je inneemt. Wat voor antwoord had je liever verwacht?

    Ik denk dat hij beter voor zichzelf kan spreken maar wat ik denk dat die bedoelt is. Iets kan niet uit niets komen vanuit zichzelf en dat is een mening die ik ook deel.

    Wat mij nog niet helder in me hoofd is de manier hoe wetenschap kijkt naar het woord niets. Het is gewoon vaag voor mij want blijkbaar kan niets in wetenschap toch iets zijn. Tenminste dat is waar hier steeds naar gehint word volgens mij als ik vraag om uitleg betreft niets.
    Heavy

  14. #269
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    TDM, bekijk dit even als je de tijd hebt. Ik vermoed dat je dit heel interessant zal vinden.

    Ik denk dat wetenschap de komende decennia nog ongelooflijk boeiende en verbazende inzichten zal brengen.

    Als je nog wat meer tijd hebt, dan is deze uitgebreider lezing nog inzichtelijker in het topic van Quantum Biology.
    Ah TedTalk erg interessant thanks zal er naar kijken wanneer ik kan.

    Zolang we leven en zolang mensen zich bezig houden met vragen stellen en antwoorden zoeken. Zullen we altijd progressie blijven boeken en verbazingwekkende inzichten blijven vinden.
    Heavy

  15. #270
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Dat denk ik ook.

    Op tal van gebieden. Ook rond ontstaan eerste leven op aarde, verdere bijzonderheden over het heelal in totaal.

    Er staan ons nog spannende tijden te wachten!
    Gezien het feit dat wetenschappelijke stappen in al deze zaken steeds sneller komen, denk ik dat we tussen nu en 10 jaar al gigantisch veel meer weten op tal van terreinen.
    Of iedereen heel blij met deze wetenschappelijke onthullingen zal zijn waag ik te betwijfelen.
    Wishful thinking.
    Heavy