1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Gaat die lachen? De enige ezel ben jij wel. Angstzaaien tussen de moslims, dat is waar deze verdorven mensen goed in zijn
    Ik zou dan graag willen weten welke moslim(s) angstig is voor mij. Ik kan je wel vertellen dat de moslims grote angst kennen voor die umarah die de burgers met ijzer en vuur onder de duim houden. Ik begrijp niet dat je dat niet kan inzien. En dan ben ik volgens jou de ezel?
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  2. #137
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Wat is jouw mening over Tawassul middels de profeet salalahu alaihi wa salam en de vrome moslims?

  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Wat is jouw mening over Tawassul middels de profeet salalahu alaihi wa salam en de vrome moslims?
    Hen vragen om bijv du'a voor je te doen op het moment dat ze nog leven is een prijzenswaardige daad. Maar hen aanroepen bij hun afwezigheid (zoals na hun dood) is een vorm van grote shirk wat iemand uit de islam zet.

    Ik heb ook begrepen dat een bepaalde vorm een grote zonde is maar jou niet uit de islam zet. Dat is bijv. wanneer je het graf een rechtschapen bezoekt speciaal om Allah aan te roepen omdat je geloofd dat Allah jou zal beantwoorden vanwege die "speciale" plek. Dit is een bid'a en grote zonde, maar omdat de du'a nog naar Allah wordt gericht is het geen grote shirk.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  4. #139
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Dat is bijv. wanneer je het graf een rechtschapen bezoekt speciaal om Allah aan te roepen omdat je geloofd dat Allah jou zal beantwoorden vanwege die "speciale" plek. .

    Hier maak jij een grote fout. Dit is shirk Akbar! Dit is bemiddeling zoeken om dichter bij Allah te komen door vertrouwen te hebben in anderen en je toevlucht te zoeken bij anderen dan Allah, het maakt niet uit of het hier gaat om bomen,plaatsen, kettingen of mensen.

    Wa Allahul musta'an.

  5. #140
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Allahu Akbar wa subhan Allah!

    Het was de gewoonte bij de profeet salalahu alaihi wa salam in geval hij iemand een opgepaste bewering hoorde maken, om Allah te verheerlijken en takbir te zeggen.

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie

    Hier maak jij een grote fout. Dit is shirk Akbar! Dit is bemiddeling zoeken om dichter bij Allah te komen door vertrouwen te hebben in anderen en je toevlucht te zoeken bij anderen dan Allah, het maakt niet uit of het hier gaat om bomen,plaatsen, kettingen of mensen.

    Wa Allahul musta'an.
    Het is voor mij lang geleden dat ik wat las over dit onderwerp ik kan niet zo snel de bronnen terug vinden.

    Ik neem het het graag van je aan als je bewijzen voor me hebt.

    Het gedeelte dat ik niet als grote shirk zag maar als een grote zonde is dus niet echt tawassul maar het gaat om tabarruk. Geloven dat iets gezegend is vanwege een verband met een profeet of rechtschapen persoon.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  7. #142
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Het is voor mij lang geleden dat ik wat las over dit onderwerp ik kan niet zo snel de bronnen terug vinden.

    Ik neem het het graag van je aan als je bewijzen voor me hebt.

    Het gedeelte dat ik niet als grote shirk zag maar als een grote zonde is dus niet echt tawassul maar het gaat om tabarruk. Geloven dat iets gezegend is vanwege een verband met een profeet of rechtschapen persoon.
    Ik begrijp je niet helemaal, dus ik ga je eerst vragen stellen zodat ik je eerst goed ga begrijpen.

    Bedoel je aanbiddingen verrichten bij graven, zoals slachten, smeekbeden verrichten, dhikr enzovoorts., omdat daar een persoon ligt die volgens sommige vroom is en daarom zou die plek ook gezegend zijn om aanbiddingen te verrichten?

  8. #143
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ik wacht.

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Ik wacht.
    Ja, maar waarbij de aanbidding naar Allah wordt gericht en niet naar de persoon die in het graf ligt. Ze kiezen bijvoorbeeld voor een plek waar een vrome persoon is begraven of waar hij heeft geleefd om daar een aanbidding te verrichten die ze naar Allah richten.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Ik zal ook eens kijken of ik er info over kan vinden.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  11. #146
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Ik zal ook eens kijken of ik er info over kan vinden.



    Daden die niet door Allah zijn voorgeschreven en anderen wel gebruiken om dichterbij Hem te komen zijn niets anders dan innovaties. Deze innovatie valt onder grote shirk, omdat degenen die bemiddelaars opstelt tussen hem en Allah om op te vertrouwen, keert van islam naar kufr.

  12. #147
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Zei ik toch. Maak uw borst nat. Lol

  13. #148
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Daden die niet door Allah zijn voorgeschreven en anderen wel gebruiken om dichterbij Hem te komen zijn niets anders dan innovaties. Deze innovatie valt onder grote shirk, omdat degenen die bemiddelaars opstelt tussen hem en Allah om op te vertrouwen, keert van islam naar kufr.
    Niet alle innovaties zijn meteen shirk. Ik denk dat het onderwerp waar wij een oordeel over willen vellen in 1zin in feite te ingewikkeld is. Er komen veel zaken bij kijken voor je iemand tot mushrik kan verklaren. Ik wil graag wat materiaal hierover weer eens door nemen, maar laatste dagen heb ik het een beetje druk. In cha Allah binnenkort.

    Wat mij wel opvalt is het gemak waarmee jij mensen in bepaalde situaties tot koffer zou verklaren, terwijl ik jou niet zo snel zie neigen om het ongeloof van heersers die de islamitische wetgeving achter zich hebben gelaten aan te kaarten. Dit, terwijl in dat laatste geval de bewijzen wel in overvloed aanwezig zijn in de islamitische bronnen.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  14. #149
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ik heb nergens takfir op jou gedaan. Jij hebt hier duidelijk een verkeerde interpretatie over maar gelooft niet dat het toegestaan is, je moet er nog achter komen dat het shirk is.

    Niet alle innovaties zijn shirk, maar deze wel!

    Iedereen die niet regeert met de wetten van Allah maar met zijn eigen gemaakte wetten is een kafir.

    Jij kent me niet, je dacht dat ik een murji ben?

    Ik ben geen sufi, geen murji en geen khariji. Ik ben een soennie.

  15. #150
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ik wacht eerst op die materiaal van jou, voordat ik hier serieus op ga reageren. Wil eerst goed weten waar je het over hebt, ziet er nu uit als grote shirk, maar we wachten op jouw materiaal.