1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dus je hebt geen plan en je weet niet wat voor deuren dit opent ... waarom wakker je dit vuur dan aan?

    Help de Madhloom door hem te beschermen tegen een grotere Fitnah en Dhulm ...
    Je moet niet gaan verdraaien Durani, dat heeft niets met discussiëren te maken en dat heeft meer met zwartmakerij te maken. Daar heb je hier al genoeg van rondlopen. Maar als je perse met modder wil gaan gooien mag je dat ergens anders doen als je dat niet erg vind.

    Ik zei niet ik heb geen plan, maar je kan wel duidelijk uit de zin opmaken dat ik (ik bedoel in het algeem) geen plan heb omdat dit niet nodig is omdat dit nu niet aan de orde is.

    Wil je nou mij wijsmaken dat wanneer iemand vraagt om de embargo op levensmiddelen op te heffen en om betaalbare levensmiddelen vraagt, dat dit betekent dat hij een deur opent naar iets waar hij geen plan voor heeft?

    Wat betreft je vraag
    Help de Madhloom door hem te beschermen tegen een grotere Fitnah en Dhulm ...
    Hier wil ik graag inhoudelijk met je verder praten,

    maar nogmaals normaal discussiëren! En niet kinderachtig zaken die duidelijk zijn gaan verdraaien, ik weet dat je slim genoeg bent om mijn simpele zins opbouw en formuleringen te begrijpen.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Wat is jouw bijdrage nu? Je open een topic en nu?
    Ik vind dat de topic een hoop zaken verduidelijkt, zoals de status van sommige geestelijken in de Koran. Toch wel belangrijk vind ik om te weten wat Allah over hun zegt.

  3. #63
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Ik vind dat de topic een hoop zaken verduidelijkt, zoals de status van sommige geestelijken in de Koran. Toch wel belangrijk vind ik om te weten wat Allah over hun zegt.
    Het gaat over Marokkaanse ezels. Is dat wat Allah zegt?

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Het gaat over Marokkaanse ezels. Is dat wat Allah zegt?
    Allah noemt degenen die het boek van Allah memoriseren zonder dit te begrijpen en zonder ernaar te handelen ezels. Mij is alleen opgevallen dat er onder de marokkanen veel van dit soort types rond lopen. Denk aan de vele fqih's die voor geld jou van alles wijs maken.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا ۚ بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

    De gelijkenis van degenen aan wie de Taurat is opgedragen en zich er vervolgens niet aan houden, is als de gelijkenis van een ezel die boeken draagt. Slecht is de gelijkenis van het volk dat de Verzen van Allah loochent. En Allah leidt het onrechtplegende volk niet. (Jumu'a 5)


    (ابن كثير‎‎ تفسير)
    أي : كمثل الحمار إذا حمل كتبا لا يدري ما فيها ، فهو يحملها حملا حسيا ولا يدري ما عليه . وكذلك هؤلاء في حملهم الكتاب الذي أوتوه ، حفظوه لفظا ولم يفهموه ولا عملوا بمقتضاه ، بل أولوه وحرفوه وبدلوه ، فهم أسوأ حالا من الحمير ; لأن الحمار لا فهم له ، وهؤلاء لهم فهوم لم يستعملوها

    Ibn Kathir vermeld: "Dus, zoals een ezel wanneer hij boeken draagt niet weet wat erin staat. Hij draagt het op een letterlijke manier zonder te weten wat hij in feite draagt. Zo dragen die mensen ook het boek dat zij hebben gekregen. Ze hebben dit gememoriseerd zonder het te begrijpen en zonder er naar te handelen. Sterker nog, ze hebben het verdraaid en vervalsd. Hun situatie is erger dan die van een ezel, want een ezel heeft geen verstand en zij wel, maar ze gebruiken het niet. (Einde citaat ibn Kathir)
    Allah zegt verder

  6. #66
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Het is volgens mij weer wat rustiger geworden in Maroc...

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Catenaccio- Bekijk reactie
    Het is volgens mij weer wat rustiger geworden in Maroc...
    Vandaag was er een grote optocht na het overlijden gisteren van de vader van een protestleider die vast zat.

    Hij mocht vandaag wel de begrafenis van zijn vader bijwonen. Hij doet de khutba bij de begrafenis van zijn vader.


    https://www.youtube.com/watch?v=seOq8K9o4qs

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Zie mars naar de begrafenis.


    https://www.youtube.com/watch?v=ieIxY8MHW38

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Eens kwam Adiy bin Hatim langs de Profeet (vrede zij met hem) terwijl hij de volgende vers van de Koran aan het reciteren was (interpretatie van de betekenis):

    Zij (de christenen) hebben hun schriftgeleerden en hun monniken tot heren naast Allah genomen en (ook) de Messias, de zoon van Mariam, terwijl hun niets is bevolen dan dat zij één God aanbidden. Er is geen god dan Hij, Verheven is Hij boven de deelgenoten die zij naast Hem toekennen. (Soerat at-Tauwbah: 31)

    Adiy (die voordat hij de Islam omarmde, christen was) zei: "O Boodschapper van Allah! Zij aanbaden hen niet." De Profeet (vrede zij met hem) antwoordde hierop: "Vertelde zij hen niet dat de verboden zaken toegestaan waren en de toegestane zaken verboden waren. En zij (De mensen) volgden hen hierin. Toen Adiy dit beaamde, zei de Profeet (vrede zij met hem): "Dit was hun aanbidding van hen." (Ahmad en Tirmidhi)

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014


    https://www.youtube.com/watch?v=crWegLhlC0o

    3eid al fitr in al hoceima

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    2.199
    24-02-2013

    Marokkanen en vrijheid gaat niet goed samen dat blijkt wel in Europa gevangenissen en koffiehuizen zitten vol met figuren zoals Clear daesh mentality.
    AUB niet PM-en ivm naderende ramadan en erna ook niet

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Mr-Calma Bekijk reactie
    Marokkanen en vrijheid gaat niet goed samen dat blijkt wel in Europa gevangenissen en koffiehuizen zitten vol met figuren zoals Clear daesh mentality.
    Is dat jou excuus om onrecht en onderdrukking van moslim burgers goed te praten?

    Verder is het net in welke wereldje je leeft. Als je vaak in moskeeen en met de islam bezig bent is het alsof alle "marokkanen" daarmee bezig zijn.

    Als je echter de hele dag in koffieshops rond hangt en met criminelen omgaat is het alsof alle marokkanen crimineel zijn. Het is net in welke wereldje je leeft.

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Aboe Sacied al-Khoedriy zei: “Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen:
    "Wie van jullie iets verwerpelijks ziet, laat hem dat met zijn hand veranderen. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. Indien hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart. En dat is de zwakste vorm van het geloof.”
    (Overgeleverd door Moeslim)
    Dit gaat om iets anders. Als je bijv iemand iets slecht ziet doen, roken drinken pak je het met je handen af. Als dat niet lukt je tong gebruiken spreek je tot die gene. Als dat niet lukt gebruik je je hart en doe je dua. Je zou pas in opstand moeten komen als een staat/koning jou gaat verbieden om jou geloof te praktiseren. Zolang je geloof niet wordt onderdrukt blijf je sbar tonen en hoor je toe te vertrouwen op jou heer. Dat land is verdeel qua keuzes je kan hoereren of je kan praktiseren. Er gaat daar niemand dood aan honger. Alleen de mensen hun ogen zijn groter dan hun maag ze willen effe veel als de euro terwijl je hoort tevreden te zijn met je dirham. Dit leven is toch voor even waarom niet streven voor het eeuwige Hamdolilah ter aller tijd. If I was good in mine deen I wouldnt be scared for the death in front of a hospital. I would be happy that Im gonna meet My lord Again. Because at the end we al Born with a soul that Allah gives us in the belly of your mummy

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Dit gaat om iets anders. Als je bijv iemand iets slecht ziet doen, roken drinken pak je het met je handen af. Als dat niet lukt je tong gebruiken spreek je tot die gene. Als dat niet lukt gebruik je je hart en doe je dua. Je zou pas in opstand moeten komen als een staat/koning jou gaat verbieden om jou geloof te praktiseren. Zolang je geloof niet wordt onderdrukt blijf je sbar tonen en hoor je toe te vertrouwen op jou heer. Dat land is verdeel qua keuzes je kan hoereren of je kan praktiseren. Er gaat daar niemand dood aan honger. Alleen de mensen hun ogen zijn groter dan hun maag ze willen effe veel als de euro terwijl je hoort tevreden te zijn met je dirham. Dit leven is toch voor even waarom niet streven voor het eeuwige Hamdolilah ter aller tijd. If I was good in mine deen I wouldnt be scared for the death in front of a hospital. I would be happy that Im gonna meet My lord Again. Because at the end we al Born with a soul that Allah gives us in the belly of your mummy
    Is ook van toepassing op de leiders.

    zie hadith:

    “By Allah you have to enjoin good and forbid evil, and hold against the hand of the unjust ruler and force him on the truth strongly, or you have to limit him to the truth”.

    in musnad Ahmad

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Ze hebben vandaag harde klappen gehad, ook vrouwen.
    Weet dat beproevingen soms goed zijn voor ons.