1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Met de wil van Allah, die wonderen worden toegeschreven aan Allah.
    Natuurlijk en dat is wat de meeste onwetende Moslims geloven over de vromen ... zij geloven dat Allaah aan hun wonderen heeft gegeven, die zij uitvoeren met de toestemming van God. Niemand gelooft dat zij zelf goden zijn.

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Een type Uri Geller, die zijn capaciteiten toeschrijft aan zichzelf, pleegt geen shirk?
    Ik weet niet wie hij is, maar alles gebeurt natuurlijk met de Wil en autoriteit van God.

    Zelfs als iemand gelooft dat een paracetamol opzich geneest - zonder God's Wil - dat is Kufr.

    Geen blad valt zonder Zijn toestemming en Wil.

    Dat is Tawheed.

  2. #32
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Nogmaals , dat is niet ALhorendheid - ze geloven dat die mensen iets van heel ver kunnen horen, zoals walvissen en wolven. Dat is vals natuurlijk, maar geen Alhorendheid.

    Alhorend is wanner je ALLES kan horen van OVERAL.

    Als iemand gelooft dat zijn moeder Alhorend is, dat is Shirk.
    Jij en IEDERE mens met een normale verstand WEET dat een mens jou niet kan horen als jij roept vanuit een andere land en hij zit is ook in een andere land. Dit bestaat niet en is onmogelijk en dit weten je dondersgoed. Dus zo iemand is dan sowieso geen mens maar gezien het een mens is en hij onmogelijk je stem kan horen als hij is in Nederlands en jij in Afrika, ken je hem boven natuurlijke krachten toe en dit is Shirk. Punt.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Jij en IEDERE mens met een normale verstand WEET dat een mens jou niet kan horen als jij roept vanuit een andere land en hij zit is ook in een andere land. Dit bestaat niet en is onmogelijk en dit weten je dondersgoed.
    Dat weet ik.

    Daarom zei ik: "dat is FOUT", en "Dat is vals natuurlijk" - herhaaldelijk ... dat zijn allemaal dwalingen, als iemand gelooft dat een dode iets van een ander land kan horen.

    Ik steun dat soort khurafaat niet.

    Want: er is geen bewijs dat God het gehoorsvermogen van een vrome man heeft verbeterd.

    Ik zeg alleen: Dit is geen Alhorendheid.

    Iemand hoorde eerst van 10 meter afstand, nu van 1000 meter...werd hij Alhorend? Nee.

    Alhorend is wanneer je ALLES kan horen.

    Alleen God kan dat.

    Dit is ook niet boven-natuurlijk ... in nature, ook een Walvis kan ook iets van een andere continent horen. Wij nu ook met technologische middelen.

    Dat is ook niet goddelijk...Alhorend is goddelijk, en alleen God is Alhorend.

    Zo simpel is het.

  4. #34
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dat weet ik.

    Daarom zei ik: "dat is FOUT", en "Dat is vals natuurlijk" - herhaaldelijk ... dat zijn allemaal dwalingen, als iemand gelooft dat een dode iets van een ander land kan horen.

    Ik steun dat soort khurafaat niet.

    Want: er is geen bewijs dat God het gehoorsvermogen van een vrome man heeft verbeterd.

    Ik zeg alleen: Dit is geen Alhorendheid.

    Iemand hoorde eerst van 10 meter afstand, nu van 1000 meter...werd hij Alhorend? Nee.

    Alhorend is wanneer je ALLES kan horen.

    Alleen God kan dat.

    Dit is ook niet boven-natuurlijk ... in nature, ook een Walvis kan ook iets van een andere continent horen. Wij nu ook met technologische middelen.

    Dat is ook niet goddelijk...Alhorend is goddelijk, en alleen God is Alhorend.

    Zo simpel is het.
    Ya Durani, een mens is een mens, een walvis is een walvis, een Engel is Engel. Een mens, WIE het ook is, kan jou niet horen vanuit Afrika hoe graag je ook wilt roepen, kan maar miss heeft Allah hem dezelfde gehoor wel gegeven. Jij weet dondersgoed dat jouw moeder of vader jou NIET kan horen als jij vanuit je stoel roept ya oemi! En zij is in haar huis in Afganistan bv. Bestaat niet! Als jij gelooft van wel en ken je haar boven natuurlijke krachten toe en jij en ik weten dat het NIET van de natuur is van de mens on jou te horen roepen vanuit Engeland terwijl diegene naar wie je roept is in Afghanistan. Basta. Dan ken je hem krachten toe die niet van zijn nature is en de beste oren van een mens zullen jou niet kunnen horen roepen als jij roept vanuit Rotterdam en hij is in Amsterdam. Klaar, waarom dezelfde discussie? Het is gewoon een vorm van shirk. Iemand die jou kan horen roepen vanuit Engeland en hij is in Afrika, is onmogelijk voor een mens en dit is enkel mogelijk voor een mens als hij boven natuurlijke krachten heeft en dit heeft een mens niet.

    Als jij gelooft dat het geen Shirk is Maar enkel een zonde, dan is dit jouw geloof niet de mijne.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ya Durani, een mens is een mens, een walvis is een walvis, een Engel is Engel. Een mens, WIE het ook is, kan jou niet horen vanuit Afrika hoe graag je ook wilt roepen, kan maar miss heeft Allah hem dezelfde gehoor wel gegeven. Jij weet dondersgoed dat jouw moeder of vader jou NIET kan horen als jij vanuit je stoel roept ya oemi! En zij is in haar huis in Afganistan bv. Bestaat niet! .
    Zeg ik van wel?

    Lees jij wel wat ik zeg?

    Ik herhaal voor de 10de keer:

    Dat weet ik.

    Daarom zei ik: "dat is FOUT", en "Dat is vals natuurlijk" - herhaaldelijk ... dat zijn allemaal dwalingen, als iemand gelooft dat een dode iets van een ander land kan horen.

    Ik steun dat soort khurafaat niet.

    Want: er is geen bewijs dat God het gehoorsvermogen van een vrome man heeft verbeterd.



    Is dat nu duidelijk?

    Of moet ik het herhalen in een andere taal?

    Onze discussie is niet of dit waar is of niet - het is onwaar - het is allemaal vals en DWALING!

    God heeft het gehoor van eens mens niet zo versterkt.

    Ik zeg alleen: Dat is geen ALHORENDHEID...i.e. goddelijkheid .

  6. #36
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Zeg ik van wel?

    Lees jij wel wat ik zeg?

    Ik herhaal voor de 10de keer:

    Dat weet ik.

    Daarom zei ik: "dat is FOUT", en "Dat is vals natuurlijk" - herhaaldelijk ... dat zijn allemaal dwalingen, als iemand gelooft dat een dode iets van een ander land kan horen.

    Ik steun dat soort khurafaat niet.

    Want: er is geen bewijs dat God het gehoorsvermogen van een vrome man heeft verbeterd.



    Is dat nu duidelijk?

    Of moet ik het herhalen in een andere taal?

    Onze discussie is niet of dit waar is of niet - het is onwaar - het is allemaal vals en DWALING!

    God heeft het gehoor van eens mens niet zo versterkt.

    Ik zeg alleen: Dat is geen ALHORENDHEID...i.e. goddelijkheid .
    Ik zei op het eind:

    Als jij gelooft dat het geen Shirk is Maar enkel een zonde, dan is dit jouw geloof niet de mijne

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door Clear Bekijk reactie
    Het is alleen opvallend dat je nu de mening van wie je altijd hebt beweerd dat dit de grote geleerden zijn, opeens opzij zet voor de koning.

    .
    Taghut is de leider en God van al die paleismonniken inclusief alle salafisten. Je ziet wat ze ervoor over hebben. Ze komen met valsheid aankakken dat helemaal niet van de Sunnah is.
    Ben dus ook niet verbaasd dat najdi nifaq Abdars zijn paleismonniken wegzet en alleen voor de Taghut opkomt.
    Hij blijft immers trouw en loyaal voor corruptie en onrechtvaardigheid van een Taghut tot de dood aan toe.
    Hij doet wederom zijn vals duivelse sekte geloof eer aan, ook al keert ie nu zijn paleismonniken de rug toe.
    Nifaq Abdars laat wel Koran verzen zien volgens het begrip van de najdi nifaq paleismonniken .
    Engelen die buigen uit respect voor de Schepping van Allah de eerste mens Adam en dat vergelijken met mensen die voor mensen buigen en dat wanhopig goed willen praten. Nifaq ten top.


    Kijk wat zijn paleismonniken zeggen, dit is de eerste keer dat hij hen de rug toekeert.
    Dit gaat natuurlijk dan ook over een Taghut de Opper-paleismonnik.


    Vraag & Antwoord

    Buigen voor een ander als begroeting


    Vraag:

    In sommige sporten, zoals karate, is het normaal dat de beoefenaars elkaar groeten door voor elkaar te buigen. Is dit toegestaan, en wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen een moslim en een ongelovige?

    Antwoord:

    Alle lof zij Allah.

    Het is niet toegestaan om voor iemand te buigen als vorm van begroeting. Of dit nu in het kader van een sport gebeurt of anderszins. De Profeet (vrede zij met hem) heeft dat namelijk verboden. Imam at-Tirmidhie heeft overgeleverd dat Anas ibnoe Maalik zei: “Een man zei: “O Boodschapper van Allah, wanneer één van ons zijn broer of vriend ontmoet, moet hij dan voor hem buigen?” Hij (vrede zij met hem) zei: “Nee.” Hierop vroeg de man vervolgens: “Zou hij hem moeten omhelzen en kussen?” De Profeet zei: “Nee.” Hij zei: “Zou hij hem de hand moeten schudden?” Waarop de Profeet zei: “Ja.”

    (at-Tirmidhie)

    Al-Moebaarakfoerie zegt in Toehfat ul-Ahwadhi als uitleg op deze overlevering: “Buigen betekent het kantelen of hellen van het hoofd en de rug.”

    De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei ‘nee’, omdat voor iemand buigen hetzelfde is als het verrichten van de Roekoec (buiging), welke net als de Soedjoed (prosternatie) een daad van aanbidding is. En deze mogen alleen geweid worden aan Allah.

    ‘Zou hij hem moeten omhelzen’, dat wil zeggen hem knuffelen en tegen zich aan drukken, ‘en hem kussen?’ Hierop zei de Profeet ook ‘nee’.

    De geleerden van de Permanente Commissie voor het geven van Fataawaa werd het volgende gevraagd: “Wij sloten ons aan bij een karate club in Amerika en de trainer zei dat we naar hem moesten buigen als hij naar ons boog. Wij weigerden en legden hem uit dat dit tegen onze religie in ging. Hij accepteerde dit en vroeg of wij dan alleen onze hoofden zouden kantelen wanneer hij naar ons boog. Hij is degene die als eerste buigt en het is essentieel om hem dan terug te groeten. Wat is uw mening hierover?”

    Zij antwoordden: “Het is niet toegestaan om te buigen als groet jegens een moslim of een ongelovige. Of dit nu alleen betrekking heeft op het bovenlichaam of alleen het hoofd. Buigen is namelijk een vorm van aanbidding, en aanbidding is alleen voor Allah.”

    En Allah is de Bron van de Kracht. Moge Allah Zijn vrede en zegeningen schenken aan onze Profeet Mohammed, diens familie en metgezellen.

    (Fataawaa al-Ladjnat ud-Daa’imah, boekdeel 1, blz. 171)


    Buigen voor een mens is dus Haram en Shirk
    Nifaq Abdars zegt is geen Shirk. Wat een munafiq en een vernedering toch. Lol

  8. #38
    khairedin

    Reacties
    229
    24-08-2005

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Maa shaa Allaah ... nu komen jullie dichter bij de standpunt van Ahlus-Sunnah wal-Jama'ah .

    ^ Dit is 100% correct.

    Ruku en Sujud zijn niet opzich aanbiddingen zoals je zegt , tenzij je het doet uit aanbidding.

    Pas nu ditzelfde principe toe op ALLE daden die jullie opzich onterecht aanbiddingen noemen.

    Problem solved.
    ik buig voor niemand dan alleen ALLAH
    en de rest kan mijn stinkende reet likken

  9. #39
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Alleen voor Allah swt

  10. #40
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Shaykh bin Bāz رحمه الله zegt dat licht buigen niet toegestaan is en haalt hier een zwakke hadith voor aan die versterkt wordt door anderen.

    De hand kussen mag wel zo lang het niet te vaak gebeurd.

    Het staat hier: https://www.binbaz.org.sa/noor/516

  11. #41
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Als je liefde had voor de Arabische taal, dan had je in mijn link gelezen dat Sahaba de hand en voet van de Profeet صلى الله عليه وسلمhadden gekust. Jij hebt geen hart a jaahil.

  12. #42
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    De vorige twee van mij waren op ongeciteerde reacties van espirite die hij al een tijd heeft verwijderd.
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين