1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    70
    02-02-2013

    Aan de gescheiden vrouwen

    Hoe hebben jullie de echtscheiding overleefd?

    Astaghfirollah, Alhamdolillah wa Allahoe Akbar


  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    49
    06-05-2017

    Als je hem gedumpt hebt moet je t wel kunnen overleven .
    Als hij jou gedumpt heeft dan zal dat best hard aankomen, vooral wanneer er kinderen in t spel zijn .

  3. #3
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Tijd heelt alle wonden. Iedereen zegt wel ga leuke dingrn doen etc maar zo vergeet je de situatie niet.
    Ghair inshallah en geloof mij je komt er over heen!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Overleven nog wel doe normaal is geen tsunami orkaan storm windkracht 1520

    Allah is groot

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Overleven nog wel doe normaal is geen tsunami orkaan storm windkracht 1520

    Allah is groot
    Zo verwoord je het wel.. helaas
    Een scheiding is vaak een traumatisch ervaring.. en dat moet je eerst zien te overleven, en dan verwerken.

    Maar inderdaad Allah is groot.
    Alle dames die het meemaken; inna Allaha m3a sabirin
    the best things are free

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.406
    19-09-2012

    Was bij mij geen kwestie van overleven maar eindelijk leven.

    Vanaf het moment dat ik de deur uitstapte enkel en alleen opluchting.
    Ik weet dat er zeker traumatische scheidingen bestaan maar zo heb ik het absoluut niet ervaren. Niet alle scheidingen zijn gelukkig hetzelfde.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    Mr & Mrs❤️

    Reacties
    9.825
    15-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Voor mij was het echt inderdaad weer leven. Was echt een opluchting Alhamdoelilah.

    Denk dat het per persoon heel erg verschilt. Neem de tijd en geef het een plek. Scheidingen gebeuren niet zomaar. Moge Allah SWT het voor je vergemakkelijken



  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    169
    19-09-2014

    Eerste jaar was heel zwaar vanwege het verdriet, regelen van de scheiding en de situatie waarin je zit.
    Tweede jaar bloeide ik juist op, vond mijn geluk weer.
    Nu vier jaar later gelukkig en rust in m'n leven.
    Nadeel is wel dat ik mijn vertrouwen in de Marokkaanse man verloren ben en van hun walg. Zo erg dat ik niet meer de behoefte heb nu om te hertrouwen.
    Ik denk nu heb ik eindelijk rust en die ga ik niet op het spel zetten voor weer zo'n idioot.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    49
    06-05-2017

    Wel raar dat de oorzaak van de scheiding altijd aan de ander ligt .

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Louiza75 Bekijk reactie
    Als je hem gedumpt hebt moet je t wel kunnen overleven .
    Als hij jou gedumpt heeft dan zal dat best hard aankomen, vooral wanneer er kinderen in t spel zijn .
    Het is geen highschool. In sommige gevallen kom je samen tot de conclusie om te scheiden.
    Sowieso is het om het moment zelf niet fijn om voor het scheiden te kiezen. Wiens zijn beslissing het ook is.


    Citaat Geplaatst door Appelwangetje_ Bekijk reactie
    Voor mij was het echt inderdaad weer leven. Was echt een opluchting Alhamdoelilah.

    Denk dat het per persoon heel erg verschilt. Neem de tijd en geef het een plek. Scheidingen gebeuren niet zomaar. Moge Allah SWT het voor je vergemakkelijken

    Zo ervaarde ik het ook. Misschien een beetje gek, maar ik voelde me ook een beetje schuldig dat ik het zo ervaarde

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Eerste jaar was heel zwaar vanwege het verdriet, regelen van de scheiding en de situatie waarin je zit.
    Tweede jaar bloeide ik juist op, vond mijn geluk weer.
    Nu vier jaar later gelukkig en rust in m'n leven.
    Nadeel is wel dat ik mijn vertrouwen in de Marokkaanse man verloren ben en van hun walg. Zo erg dat ik niet meer de behoefte heb nu om te hertrouwen.
    Ik denk nu heb ik eindelijk rust en die ga ik niet op het spel zetten voor weer zo'n idioot.
    Jammer dat hij nog zoveel invloed op je heeft. Ik hoop inscha Allah dat je jezelf eroverheen kan zetten. Maar ik snap heel goed dat je het niet durft.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    276
    25-08-2012

    Omdat er een aanloop was van jaren, ervaarde ik de scheiding als een opluchting, had ik veel eerder moeten doen. Ik heb geen traan om hem gelaten .
    "Eis veel van jezelf, verwacht weinig van anderen, dat bespaart je veel ergernis"

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    89
    10-05-2016

    Citaat Geplaatst door Pareltje91 Bekijk reactie
    Eerste jaar was heel zwaar vanwege het verdriet, regelen van de scheiding en de situatie waarin je zit.
    Tweede jaar bloeide ik juist op, vond mijn geluk weer.
    Nu vier jaar later gelukkig en rust in m'n leven.
    Nadeel is wel dat ik mijn vertrouwen in de Marokkaanse man verloren ben en van hun walg. Zo erg dat ik niet meer de behoefte heb nu om te hertrouwen.
    Ik denk nu heb ik eindelijk rust en die ga ik niet op het spel zetten voor weer zo'n idioot.
    Je heb ook andere afkomsten

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    114
    18-07-2014

    Dames waarbij het gelukkig niet zo ellendig was en het toch nog goed is gekomen lees ik, hadden jullie een kind?
    Ik denk dat dat toch ontzettend veel uitmaakt bij een scheiding.