1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Marokkanen protesteren tegen gebrek aan nooddiensten nadat kind sterft buiten ziekenh

    Tientallen inwoners van Ain Taoujdate, nabij Meknes, zijn de straten opgegaan nadat een 12-jarig kind stierf door het ontbreken van nooddiensten in het lokale ziekenhuis.



    Het kind dat een elektrische schok had gekregen, stierf voor de deur van het ziekenhuis van de stad. Het ziekenhuis was naar verluidt om 16.00 uur al gesloten.

    Het incident leidde ertoe dat de inwoners van de stad zich voor het ziekenhuis verzamelden als protest tegen de afwezigheid van goede medische diensten in de stad.

    Gisteren tijdens de begrafenis van het kind organiseerde boze inwoners een demonstratie, waarbij ze slogans riepen waarin zij de ziekenhuisambtenaren beschuldigden van fatale 'nalatigheid', meldt moroccoworldnews.

  2. #2
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Dit is precies wat ik bedoel. Marokkanen in Europa (grotendeels) zijn tegen protesten van berbers omdat het zogenaamde ''fitna'' zou brengen, maar praten niet over de fitna die onze koning doet wanneer oliesjeiks met minderjarige meisjes in Marokko bed samen delen. Mawazine en alle andere bekende beroemdheden die uitgenodigd worden om het volk meer te misleiden.
    Maar als berbers voor hun rechten komen is dat fitna?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    31-01-2013

    Inderdaad, daar ben ik het hele maal mee eens

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    309
    24-01-2014

    Met de huidige leider koning M6 is het wel makkelijker om te demonstreren, dat was bij Hassan II wel wat anders geweest. Het is erg vervelend dat dit gebeurt, maar door te demonstreren hoop ik dat het een en ander beetje bij beetje verbeterd wordt. De regering zelf heeft niet zo veel geld, dus klagen heeft eigenlijk niet zo veel zin, misschien dat het een beetje helpt. Wat ik kwalijk neem, zijn de rijke miljardairs die niet in het land mee investeren. Ze zouden met wat donaties en samenwerking met de overheid meehelpen aan het verbeteren van de zorg en werkgelegenheid. Aan de andere kant, het volk heeft ook een mentaliteit van geef mij geef mij, maar zelf geen initiatieven nemen en steeds de schuld bij de overheid leggen. Ik ben niet geboren met hulp van de overheid, maar met hulp van familie en buren. Dus ik reken ook niet op de overheid voor hulp, ben blij dat het land stabiel is.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    19
    02-03-2014

    waar zijn die mongolen nu met hun grote bek die ons azulisten en separatisten noemen??

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Nordin_broeder Bekijk reactie
    Met de huidige leider koning M6 is het wel makkelijker om te demonstreren, dat was bij Hassan II wel wat anders geweest. Het is erg vervelend dat dit gebeurt, maar door te demonstreren hoop ik dat het een en ander beetje bij beetje verbeterd wordt. De regering zelf heeft niet zo veel geld, dus klagen heeft eigenlijk niet zo veel zin, misschien dat het een beetje helpt. Wat ik kwalijk neem, zijn de rijke miljardairs die niet in het land mee investeren. Ze zouden met wat donaties en samenwerking met de overheid meehelpen aan het verbeteren van de zorg en werkgelegenheid. Aan de andere kant, het volk heeft ook een mentaliteit van geef mij geef mij, maar zelf geen initiatieven nemen en steeds de schuld bij de overheid leggen. Ik ben niet geboren met hulp van de overheid, maar met hulp van familie en buren. Dus ik reken ook niet op de overheid voor hulp, ben blij dat het land stabiel is.
    Dit dus

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    283
    05-05-2017

    Volgens mij ligt leven en dood in de handen van Allah swt. Al waren die diensten er, hij zou het allahie rhamoe niet gehaald hebben.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    208
    07-02-2015

    Sandu ja voor dit niet voor afscheiding zoals daar

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.807
    20-08-2012

    Citaat Geplaatst door Nordin_broeder Bekijk reactie
    Met de huidige leider koning M6 is het wel makkelijker om te demonstreren, dat was bij Hassan II wel wat anders geweest. Het is erg vervelend dat dit gebeurt, maar door te demonstreren hoop ik dat het een en ander beetje bij beetje verbeterd wordt. De regering zelf heeft niet zo veel geld, dus klagen heeft eigenlijk niet zo veel zin, misschien dat het een beetje helpt. Wat ik kwalijk neem, zijn de rijke miljardairs die niet in het land mee investeren. Ze zouden met wat donaties en samenwerking met de overheid meehelpen aan het verbeteren van de zorg en werkgelegenheid. Aan de andere kant, het volk heeft ook een mentaliteit van geef mij geef mij, maar zelf geen initiatieven nemen en steeds de schuld bij de overheid leggen. Ik ben niet geboren met hulp van de overheid, maar met hulp van familie en buren. Dus ik reken ook niet op de overheid voor hulp, ben blij dat het land stabiel is.
    Dus je geeft toe dat Hassan II een dictator is/was?

    Waar is hij nu? Bij wie moet hij zich nu verantwoorden voor al die massamoorden in RIf? Wie gaat hem hierbij helpen?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.807
    20-08-2012

    Citaat Geplaatst door marokko19960 Bekijk reactie
    Volgens mij ligt leven en dood in de handen van Allah swt. Al waren die diensten er, hij zou het allahie rhamoe niet gehaald hebben.
    Bullshit!

  11. #11
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Citaat Geplaatst door Nordin_broeder Bekijk reactie
    Met de huidige leider koning M6 is het wel makkelijker om te demonstreren, dat was bij Hassan II wel wat anders geweest. Het is erg vervelend dat dit gebeurt, maar door te demonstreren hoop ik dat het een en ander beetje bij beetje verbeterd wordt. De regering zelf heeft niet zo veel geld, dus klagen heeft eigenlijk niet zo veel zin, misschien dat het een beetje helpt. Wat ik kwalijk neem, zijn de rijke miljardairs die niet in het land mee investeren. Ze zouden met wat donaties en samenwerking met de overheid meehelpen aan het verbeteren van de zorg en werkgelegenheid. Aan de andere kant, het volk heeft ook een mentaliteit van geef mij geef mij, maar zelf geen initiatieven nemen en steeds de schuld bij de overheid leggen. Ik ben niet geboren met hulp van de overheid, maar met hulp van familie en buren. Dus ik reken ook niet op de overheid voor hulp, ben blij dat het land stabiel is.
    De regering/het land heeft genoeg...het gaat alleen naar de verkeerde dingen en de verkeerde zakken. Rijke miljardairs zouden gek zijn om in Marokko te investeren want je investering loopt gevaar te worden geroofd door een bennani, mernissi of filali.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Tientallen inwoners van Ain Taoujdate, nabij Meknes, zijn de straten opgegaan nadat een 12-jarig kind stierf door het ontbreken van nooddiensten in het lokale ziekenhuis.



    Het kind dat een elektrische schok had gekregen, stierf voor de deur van het ziekenhuis van de stad. Het ziekenhuis was naar verluidt om 16.00 uur al gesloten.

    Het incident leidde ertoe dat de inwoners van de stad zich voor het ziekenhuis verzamelden als protest tegen de afwezigheid van goede medische diensten in de stad.

    Gisteren tijdens de begrafenis van het kind organiseerde boze inwoners een demonstratie, waarbij ze slogans riepen waarin zij de ziekenhuisambtenaren beschuldigden van fatale 'nalatigheid', meldt moroccoworldnews.
    Een ziekenhuis dat alleen tijdens kantooruren open is....

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    De bestuurders van alhoceima zijn toch rifis
    Gekozen door de mensen zelf bij de laatste verkiezing...!!
    Als die corrupt zijn dan hebben de mensen daar zelf voor gekozen..!!
    Die moeten toch de stad besturen ..de raadsleden ...of zijn die bezig met eigen zakken vullen
    Dan moet je niet Marokko de schuld geven,
    Maar de rifis die steekpenningen kregen om op die corrupte rif bestuurders te stemmen..
    Wat deze pannenkoek doet (zafzafi)
    Is alleen voor hem zelf zodra hij een plekje heeft kent hij niemand meer en gaat hij zijn eigen zakken vullen...hij zal niks bereiken dan fitna in het land
    Ik hoop dat hij snel opgepakt wordt...
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  14. #14
    nish teta emzer

    Reacties
    2.320
    08-05-2007

    In Rabat wordt er dagelijks geprotesteerd door werkloze hoogopgeleide.

    Maar dat is ok volgens de ikaouaden.
    Ik kom tot de conclusie dat de kennis der mensen tweedelig is, en dat is al: een waarheid die men niet kan achterhalen en onzin waarvan kennis u niet baten zal.

    Abu-l-Walid al-Waqqashi

  15. #15
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door marokko19960 Bekijk reactie
    Volgens mij ligt leven en dood in de handen van Allah swt. Al waren die diensten er, hij zou het allahie rhamoe niet gehaald hebben.
    Wat een ontzettende onzin! Dan kun je alle nooddiensten, artsen en ziekenhuizen wel afschaffen of ontslaan.

    Jou opmerking is een zware belediging voor al die hulpverleners die (soms met gevaar voor eigen leven) mensenlevens redden.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!