1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Het is in ieder geval verschrikkelijk.


    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    http://www.aljazeera.com/news/2017/0...181545250.html




    100 burgers overleden
    is dit terreur?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Is de onderlinge oorlogsvoering dan ook terreur? De meeste slachtoffers vallen onderling in Syrië. Maar ik ben het met je eens dat de westerse landen daar niets te zoeken hebben.




    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Lekker oorlogje spelen in andermans land en dan er van uitgaan dat het in je eigen land wel veilig blijft.
    Je moet ook de consucenties accepteren als je verderop denkt de cowboy uit te kunnen hangen.

    Je bent toch in oorlog.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ja wat versta jij onder terreur?
    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Is de onderlinge oorlogsvoering dan ook terreur? De meeste slachtoffers vallen onderling in Syrië. Maar ik ben het met je eens dat de westerse landen daar niets te zoeken hebben.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Wat wil je horen? De officiële definitie of die waarmee de westerse en Russische interventiepolitiek er ook onder valt?

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    ja wat versta jij onder terreur?

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ik wil jouw kijk erop
    wat ik wil horen doet er niet toe ik geef zo mn mening over terreur
    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Wat wil je horen? De officiële definitie of die waarmee de westerse en Russische interventiepolitiek er ook onder valt?
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    dus het is volgens jouw "Collateral damage "? 2
    Citaat Geplaatst door Perchevael Bekijk reactie
    Inderdaad walgelijk terrorisme van IS
    Onschuldige burgers zo de dood injagen door hun schuilplek met explosieven op te blazen.
    Zijn deze 'mensen' dan door niemand te stoppen?
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Tja, dit valt denk ik niet onder de nauwe definitie van terreur. Terreur is erop gericht een samenleving te destabiliseren middels aanvallen op burgerdoelen en om angst te zaaien waarmee ofwel de aangevallene zich in een oorlog stort, of waardoor er krachten worden gemobiliseerd die zich tot dan niet bemoeiden met het gevecht. Of waarmee door overreactie groepen zich bij de terroristische visie aansluiten.

    Deze aanvallen zijn geen doelbewuste aanvallen op burgers, daarin geloof ik dat de coalitie zijn best doet die te voorkomen. Anders dan de Russen bijvoorbeeld, of de Israeli in Gaza.

    Onder terreur wordt doorgaans ook verstaan de strijd van een illegitieme macht die de officiële uitlokt.

    In het verhaal wordt verteld dat er eigenlijk weinig munitie gebruikt is, met als doel twee sluipschutters uit te schakelen en dat daarna een munitieopslag is ontploft met de slachtoffers tot gevolg. Ik kan niet checken of het klopt en of er te slordig wordt omgegaan met de risico's voor burgers.

    Misschien wordt er te weinig gedaan aan risico-vermijding, ik weet het niet. Misschien beweegt IS zich doelbewust onder burgers, dat hoor je ook.

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    ik wil jouw kijk erop
    wat ik wil horen doet er niet toe ik geef zo mn mening over terreur

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    relax gast
    ik heb het gelezen als je zo dialoog gaat voeren dan is verstandig dat je mij negeert
    hier ben ik niet van gediend
    Citaat Geplaatst door Perchevael Bekijk reactie
    Totaal niet, verhaal niet gelezen zeker? of te weinig verstand van Engels?
    Enfin, IS is de dader.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    De grootste terreurdaad was die van G.W. Bush met de inval in Irak. Al de rest is er een afgeleide van.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    wat vreslijk toch, oorlog, zo verdrietig voor al die mensen die daar geboren zijn, niet weg kunnen en of niet worden geaccepteerd in veilige landen......Ik had leiver gezien dat alle westerse landen hun geld staken in het ophalen en opvangen van al deze onschuldige burgers (ipv in oorlogsmateriaal) kunnen de kemphanen hetzelf onderling uitvechten.....

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    lees dit maar ff
    ontstaan van politieke jihad
    http://www.telegraph.co.uk/culture/m...xperiment.html


    google maar


    het westen heeft politiek jihad gecreëerd
    https://m.youtube.com/watch?v=AtCaZAcWsac

    Max Freiherr von Oppenheim als Erfinder des modernen Djihads

    Ein Blick in die Geschichte zeigt, der ‘Heilige Krieg‘ wurde nicht von Islamisten erfunden, sondern hier bei uns in Deutschland, in der Nachrichtestelle für den Orient des Auswärtigen Amts in Berlin.

    Oppenheim, der oberste Orient-Stratege des Deutschen Kaisers und Diplomat im Auswärtigen Amt, schrieb das Handbuch zum Glaubenskrieg, zum verdeckten Staats-Terror, zu Ermordungen, Brandanschlägen und isdaher einer der Väter der weltweiten Djihad-Ideologie.

    Stephan Buchen, mit interessanten Fakten aus dem Berliner Archiv, vermittelt Einblicke - aus der Zeit der Pickelhauben - in die Deutsch-Muslimische Propaganda-Front, die Intrumentalisierung des muslimischen Glaubens und das Aufbaus von Feindbildern in Bezug auf die Bürger der EU-Nachbarländer.

    ARD-Sendung Panorama, ausgestrahlt in etwa um das Jahr 2005,
    aus dem Archiv der Pyromania-Arts Foundation.





    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    wat vreslijk toch, oorlog, zo verdrietig voor al die mensen die daar geboren zijn, niet weg kunnen en of niet worden geaccepteerd in veilige landen......Ik had leiver gezien dat alle westerse landen hun geld staken in het ophalen en opvangen van al deze onschuldige burgers (ipv in oorlogsmateriaal) kunnen de kemphanen hetzelf onderling uitvechten.....
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    En dan nu een werkende Nederlandse link!

    Bij een Amerikaans bombardement in Mosul in maart zijn meer dan honderd Iraakse burgers om het leven gekomen. Dat heeft het Pentagon bekendgemaakt.

    De Amerikaanse luchtmacht liet op 17 maart een bom vallen op een locatie waar twee IS-strijders zich zouden hebben verschanst. Het hele gebouw, met meerdere verdiepingen, stortte in.

    Uit onderzoek is volgens het Pentagon gebleken dat de instorting niet direct kwam door de Amerikaanse bom, maar door explosieven die IS er had geplaatst. Die explosieven gingen af toen de bom het gebouw trof.

    105 doden

    105 burgers kwamen bij de instorting om het leven en 36 mensen worden nog vermist. De Amerikaanse noch de Iraakse autoriteiten wisten dat er burgers in het gebouw waren, zegt het Pentagon.

    Het is een van de dodelijkste incidenten sinds de Amerikaanse anti-IS-missie in Irak in 2014 begon. De afgelopen tijd kwamen er al berichten naar buiten dat de bombardementen in Mosul geregeld veel burgerlevens eisen.


    http://nos.nl/artikel/2174979-ruim-1...-in-maart.html

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    pentagon onderzoekt zichzelf hahaha
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    lees dit maar ff
    ontstaan van politieke jihad
    http://www.telegraph.co.uk/culture/m...xperiment.html


    google maar


    het westen heeft politiek jihad gecreëerd
    https://m.youtube.com/watch?v=AtCaZAcWsac

    Max Freiherr von Oppenheim als Erfinder des modernen Djihads

    Ein Blick in die Geschichte zeigt, der ‘Heilige Krieg‘ wurde nicht von Islamisten erfunden, sondern hier bei uns in Deutschland, in der Nachrichtestelle für den Orient des Auswärtigen Amts in Berlin.

    Oppenheim, der oberste Orient-Stratege des Deutschen Kaisers und Diplomat im Auswärtigen Amt, schrieb das Handbuch zum Glaubenskrieg, zum verdeckten Staats-Terror, zu Ermordungen, Brandanschlägen und isdaher einer der Väter der weltweiten Djihad-Ideologie.

    Stephan Buchen, mit interessanten Fakten aus dem Berliner Archiv, vermittelt Einblicke - aus der Zeit der Pickelhauben - in die Deutsch-Muslimische Propaganda-Front, die Intrumentalisierung des muslimischen Glaubens und das Aufbaus von Feindbildern in Bezug auf die Bürger der EU-Nachbarländer.

    ARD-Sendung Panorama, ausgestrahlt in etwa um das Jahr 2005,
    aus dem Archiv der Pyromania-Arts Foundation.
    Mmm de duitsers in WOI die mensen zijn nu allemaal al overleden..... oorlogspropaganda is altijd hetzelfde onmenselijk de tegenstanders en de gewone man is bereid om te sterven voor.......euh jouw (toekomstig) land, jouw (toekomstige) eigendommen zonder dat je er zelf wat voor hoeft te doen....

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    pentagon onderzoekt zichzelf hahaha
    Wij van WC eend.....