1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Kosten hoogste gebouw Afrika in Rabat zijn 375 miljoen dollar

    Het CRCC die de aanbesteding heeft gewonnen voor de bouw van de grootste toren in Afrika heeft aankondigt dat het contract dat in dit kader is gesloten, 375 miljoen dollar bedraagt.



    De Chinese onderneming China Railway Construction Corporation (CRCC) zal samen met lokale partners, waaronder de TGCC-groep de bouw in Rabat op zich nemen.


    In het gebouw zullen kantoren, hotels en luxe appartementen komen. Het zal een ecologisch en duurzaam project worden met een vloeroppervlakte die 86.000 vierkante meter zal bereiken.


    Dit project is het eerste programma van het CRCC in Marokko en zou een eerste stap kunnen zijn om de ontwikkeling van infrastructuur- en engineering projecten te versnellen. Niet alleen in Noord-Afrika, maar ook in andere gebieden en markten op het continent.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    172
    29-04-2009

    Klote voor het arme volk. Tegen stenen aankijken van 4 miljoen terwijl de helft niet eens normale voeding heeft. Allah yan3al chitan. Tfoe

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    283
    05-05-2017

    @mieter gebruik je hersenen dit wordt betaald door investeerders niet door de overheid. Irriteer me mateloos aan mensen als jij die de hele tijd het arme volk erbij betrekken. Je moet juist blij zijn met dit gebouw. Weet je hoeveel werkgelegenheid de bouw van zo'n gebouw opleverd. Vervolgens personeel om er te blijven werken?? Dit levert minstens een paar honderd tot wel meer dan duizend banen op. Want trekt toeristen en bedrijven Goed nadenken!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door Panthera_ Bekijk reactie
    welke investeerders investeren in hoge gebouwen en kantoren wat voor winstgevend geeft het.
    Burj Khalifa. Heeft miljarden opgeleverd door al die miljoenen toeristen die het hebben bezocht.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    283
    05-05-2017

    @Panthera_
    Niveautje basis of niet??

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Azulisten, gewoon te vergelijken met de zwarte pest

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    208
    07-02-2015

    Hahahaha pantera is een jaloerse rifi als dit in hoceima was hoorde je hem niet.

    Pantera vermeld ook bij dat regering in fes meknes tanger casa duizende krotten heeft gesloopt en de appartementen heeft gebouwd in ruil om hun huizen te slopen.

    Vertel erbij dat marokko miljoenen in infrastructeur investeerd trams treinen snelwegens

    Vertel erbij dat marokko land is waar drinkwater is en nauwelijks hongersnood voorkomt. In marokko ruik ik in de arme wijken tajine van 100 km afstand. Algerijnen smeken in offerfeest om vlees te kopen in oujda.

    En buiten alles is dit investering van chinezen dus hun boeit niet of er slechte ziekenhuizej zijn. Ze maken en investeren dit voor eigen belangen om er ook geld van uit te halen en niet voor liefdadig heid domme bergezel

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door valentinog Bekijk reactie
    Hahahaha pantera is een jaloerse rifi als dit in hoceima was hoorde je hem niet.

    Pantera vermeld ook bij dat regering in fes meknes tanger casa duizende krotten heeft gesloopt en de appartementen heeft gebouwd in ruil om hun huizen te slopen.

    Vertel erbij dat marokko miljoenen in infrastructeur investeerd trams treinen snelwegens

    Vertel erbij dat marokko land is waar drinkwater is en nauwelijks hongersnood voorkomt. In marokko ruik ik in de arme wijken tajine van 100 km afstand. Algerijnen smeken in offerfeest om vlees te kopen in oujda.

    En buiten alles is dit investering van chinezen dus hun boeit niet of er slechte ziekenhuizej zijn. Ze maken en investeren dit voor eigen belangen om er ook geld van uit te halen en niet voor liefdadig heid domme bergezel
    Pantera maakt wc's schoon op de stations.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Schandelijke vertoning wollah.
    hoezo, private investeringen, mensen zijn vrij in wat ze willen bouwen

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    hoezo, private investeringen, mensen zijn vrij in wat ze willen bouwen
    Dus hier zit 0 Dirham aan belastinggeld in?
    Heavy

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Dus hier zit 0 Dirham aan belastinggeld in?
    Sifr 0،0

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Sifr 0،0
    Dan verwijder ik me bericht ik dacht de overheid heeft met de Chinezen samen geld gelegd om deze dildo toren te bouwen .
    Heavy

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Sifr 0،0
    Daar zou ik niet zo zeker over zijn, lees de tekst het zijn niet de Chinezen die investeren, het is een Chinees bouwbedrijf die het gebouw mag gaan bouwen (beter was het geweest als een marokkaans bedrijf die order binnen had gehaald) omdat ze waarschijnlijk de beste kwaliteit/prijs verhoudingen hadden (normaal gesproken) of omdat ze veel geld hebben gegeven aan lokale ambtenaren....

  14. #14

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Daar zou ik niet zo zeker over zijn, lees de tekst het zijn niet de Chinezen die investeren, het is een Chinees bouwbedrijf die het gebouw mag gaan bouwen (beter was het geweest als een marokkaans bedrijf die order binnen had gehaald) omdat ze waarschijnlijk de beste kwaliteit/prijs verhoudingen hadden (normaal gesproken) of omdat ze veel geld hebben gegeven aan lokale ambtenaren....
    Ik denk niet dat Marokko de expertise heeft om zon bouwwerk neer te zetten.

    Zetpil toren