1. #16
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Djazzaakum Allahu khairan, leerzame thread Allahumma baarek.

  2. #17
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Men is dus van mening dat een vrouw die menstrueert ziek is. Hoe komen ze daar nou weer bij?

  3. #18
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    De argumentatie van ibn Baaz is:

    لأن وقتهما واحد في حق المعذور كالمريض، والمسافر

    "Omdat de tijden van die twee (dhohr en 3asr) één is in het geval van de geëxcuseerde, zoals de zieke en de reiziger."
    Snap em niet. Er is namelijk ook een hadith dat de profeet Muhammad die gebeden samenvoegde zonder reden.
    Begrijp nog steeds niet wat het een met het ander te maken heeft.
    Umm Hurairah.

  4. #19
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Men is dus van mening dat een vrouw die menstrueert ziek is. Hoe komen ze daar nou weer bij?
    Dat is volgens mij pas ziekte wanneer de menstruatie langer duurt dan normaal.

    (Immers menstruatie is een vruchtbaarheids-indicatie als ik mij niet vergis.)

    Incontinentie bij de man wordt daarmee vergeleken en hij moet dan voor ieder gebed wudu doen.

    Wallahu a'lem
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  5. #20
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Dus dat de man madhi (voorvocht) regelmatig verliest (incontinentie) en dat de vrouw meer bloed verliest dan haar gebruikelijke menstruatie, hebben beide als regel dat voor ieder gebed de wudu verricht moet worden (na één ghusl voor de gebruikelijke periode voor de vrouw).

    Een vrouw die gelijk is aan deze genoemde incontinentie (ziekte) wordt musta7aadda genoemd, zoals in deze athar in de muwatta:

    https://www.sunnah.com/urn/501390

  6. #21
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Het punt is WAAROM VERPLICHTEN deze geleerden iets waar geen bewijs voor is? Sterker nog, juist het tegenovergestelde heeft bewijs, namelijk een vrouw die menstrueert is vrijgesteld en hoeft niet te bidden. Dus hoe kan men nou zeggen dat een gebed die een vrouw niet hoeft te bidden van Allah alsnog moet inhalen?
    Umm Hurairah.

  7. #22
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Hoe kan een mening nu wet worden like wth
    Umm Hurairah.

  8. #23
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Het punt is WAAROM VERPLICHTEN deze geleerden iets waar geen bewijs voor is? Sterker nog, juist het tegenovergestelde heeft bewijs, namelijk een vrouw die menstrueert is vrijgesteld en hoeft niet te bidden. Dus hoe kan men nou zeggen dat een gebed die een vrouw niet hoeft te bidden van Allah alsnog moet inhalen?
    https://www.sunnah.com/bukhari/33/12

    https://www.sunnah.com/tirmidhi/1/126

    https://www.sunnah.com/abudawud/1/299

    https://www.sunnah.com/abudawud/1/306

    https://www.sunnah.com/abudawud/1/310

    Voor meer over al-musta7aadda: https://www.sunnah.com/search/?q=%D8...B6%D8%A9%D9%8E

  9. #24
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Ja maar dat gaat over een vrouw die langer menstrueert dan gewoonlijk voor haar is. Dan wordt het gezien als een ziekte..

    maar daar heb ik het niet over. Het gaat hier om het feit dat een vrouw normaal heeft gemenstrueerd zoals zij is gewent en vervolgens haar verplicht wordt een gebed in te halen terwijl zij een normale menstruatie had.
    Umm Hurairah.

  10. #25
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ja maar dat gaat over een vrouw die langer menstrueert dan gewoonlijk voor haar is. Dan wordt het gezien als een ziekte..

    maar daar heb ik het niet over. Het gaat hier om het feit dat een vrouw normaal heeft gemenstrueerd zoals zij is gewent en vervolgens haar verplicht wordt een gebed in te halen terwijl zij een normale menstruatie had.
    Ok ik heb het opgezocht, het volgende typ ik over uit NATURAL BLOOD OF WOMEN, by Shayekh Muhammad bin Salih al-Utheimeen, second edition, translated and researched by Dr. Saleh As Saleh, op blz. 19:

    Case: suppose a woman could get one Rak'a of 'Asr prayer in its proper time. Is it then obligatory upon he to perform Salat al-Thuhr (Noon) with Salat Al-'Asr (Afternoon)? Or if a woman could get one Rak'a of 'Isha prayer in its proper time, is it then obligatory upon her to perform Salat Al-Maghrib with 'Isha?


    There is dispute amongst the scholars about these issues. The right position, however, is that she should only perform what she is able to get of a particular prayer i.e., Salat Al-'Asr and 'Isha only. This is based upon the Hadeeth of the Prophet salAllahu 'alayhi wa salam:

    "Whoever could get one Rak'a of Salat al-'Asr before sunset, then he has gotten the 'Asr prayer." (agreed upon/Sahih Muslim, #1266)

    He salAllahu 'alayhi wa salam did not say "then he/she has gotten Thuhr and 'Asr prayer!". He did not mention that it is mandatory to do Salat al-Thuhr. This is the position of the schools of thought of Imam Malik and Imam abu Haneefah.

  11. #26
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    Ok ik heb het opgezocht, het volgende typ ik over uit NATURAL BLOOD OF WOMEN, by Shayekh Muhammad bin Salih al-Utheimeen, second edition, translated and researched by Dr. Saleh As Saleh, op blz. 19:

    Case: suppose a woman could get one Rak'a of 'Asr prayer in its proper time. Is it then obligatory upon he to perform Salat al-Thuhr (Noon) with Salat Al-'Asr (Afternoon)? Or if a woman could get one Rak'a of 'Isha prayer in its proper time, is it then obligatory upon her to perform Salat Al-Maghrib with 'Isha?


    There is dispute amongst the scholars about these issues. The right position, however, is that she should only perform what she is able to get of a particular prayer i.e., Salat Al-'Asr and 'Isha only. This is based upon the Hadeeth of the Prophet salAllahu 'alayhi wa salam:

    "Whoever could get one Rak'a of Salat al-'Asr before sunset, then he has gotten the 'Asr prayer." (agreed upon/Sahih Muslim, #1266)

    He salAllahu 'alayhi wa salam did not say "then he/she has gotten Thuhr and 'Asr prayer!". He did not mention that it is mandatory to do Salat al-Thuhr. This is the position of the schools of thought of Imam Malik and Imam abu Haneefah.
    oke dit lijkt mij logisch. Dus het is niet verplicht. Baraka Allahu fiek.

    islamqa voortaan met een korreltje zout nemen dus.
    Umm Hurairah.

  12. #27
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    oke dit lijkt mij logisch. Dus het is niet verplicht. Baraka Allahu fiek.

    islamqa voortaan met een korreltje zout nemen dus.
    Wa fīkī baaraka Allāh, het heeft wel iets van anti-overdrijving in aanbidding - waar de vroegere khawarij bekend om stonden in het ver gaan met bidden.

    Vandaag de dag worden deze geleerden, geleerden van menstruatie genoemd - kleinerend - en om aan te geven dat zij weinig verstand hebben van de toestanden in de wereld van met name die van de Moslims.

  13. #28
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Geleerden van de menstruatie? Ittakie Allah. Jij hebt zelf menstruatie volgens mij

  14. #29
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Geleerden van de menstruatie? Ittakie Allah. Jij hebt zelf menstruatie volgens mij
    Ik volg deze geleerden juist.

  15. #30
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    Ik volg deze geleerden juist.
    Dus jij hebt ook weinig verstand omdat je menstrueert?