1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    260
    11-10-2009

    Iemand met Visum huisarts?!?

    Salaam allemaal,

    Ik heb een vraagje;
    Kan iemand met een visum hier naar een huisarts/huisartsenpost/ziekenhuis? Zitten hier dan kosten aan verbonden? Het is wel zo dat ze een verzekering hebben afgesloten in Marokko. Heeft dit geen nadelige gevolgen voor de verzekering of voor je bezoek de volgende keer aan NL met een visum?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Op kosten kun je wel rekenen eigenlijk, maar de hoogte hangt af van de soort arts, een eventuele behandeling en/of medicijnen en daarbij de verzekering in Marokko; of er überhaupt wel vergoedingen gelden voor bezoeken/behandelingen in het buitenland.

    Ik heb er overigens niet echt verstand van maar ik zie niet in hoe het nadelige gevolgen moet hebben je op je verzekering als je in het buitenland een arts bezoekt en eventueel behandeld wordt. De kosten kunnen voor jezelf echter hoog uitvallen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Even bellen naar de huisarts of het ziekenhuis wil wel eens helpen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    260
    11-10-2009

    Dank jullie wel!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    539
    06-07-2014

    Als ik logisch nadenk, dan dient een buitenlander gewoon te betalen voor bezoek aan een arts. de rekening die hij/zij krijgt, kunnen ze in land van herkomst bij hun eigen verzekering indienen (als ze ook voor het buitenland zijn verzekerd).
    In nederland is het wel zo dat acute hulp verplicht is voor de arts.
    Als jij zelf in het buitebnland komt en zorg nodig hebt, dan dien je die (in de meeste gevallen) zelf te betalen en dan kan je hier het eea bij je verzekering declareren

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    260
    11-10-2009

    Dank je meiss!