1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Binnen 1 maand snel afvallen?????? ----> Intermittent Fasting

    Het principe werkt zo:
    Wanneer je eet( kan van alles zijn maar in het bijzonder bewerkt/geraffineerd voedsel(simpele koolhydraten en/of simpele suikers) dan produceert je lichaam insuline. Bij onvoldoende beweging na een maaltijd, niet direct na een maaltijd maar in de 1 a 2 uur daarna dan gaat dit hormoon de suikers opslaan en/of converteren naar vet en deze opslaan).
    Dit hormoon voorkomt dat je vetcellen gebruikt om aan je (fysieke) energie te komen. simpel gezegd is het een opslaghormoon.

    Wat de vraag is, is welk ander hormoon gebruikt je vetcellen wel, als je insulinehormoon niet actief of minimaal actief is. Dat is de HGH. Human Growth Hormoon.
    Helaas is deze nooit actief wanneer je insuline actief is. dus dan verbrand je ook geen vet. dit hormoon is simpel gezegd een vetcellengebruiker.

    Hoe trigger je deze hormoon die je vetcellen gebruikt. Door niets, maar dan ook niets te eten en geen frisdranken te drinken, enkel water(met elektrolyten) weinig koffie of thee zonder suiker/melk.. Daar komt intermitting fasting goed van pas. Het uiteindelijke doel is vetcellen te gebruiken als brandstof en geen glucose(suiker). Daardoor val je af en krimpt de buikomvang. Let op Je kan nooit alléén plaatselijk vet verliezen.
    Welke vormen van deze vasten heb je? Je kan verschillende methoden gebruiken. Maar belangrijk is het niet eten wanneer je aan het vasten bent.
    Wanneer je wel eet dan zo gezond mogelijk. Natuurlijk zul je ook afvallen wanneer je junkfood eet. maar is niet verzadigd genoeg en zit veel troep in.

    Welke vormen heb je?
    16/8 = meest gebruikte
    20/4
    deze zijn: 16 uur vasten en binnen tijdsbestek van acht uur 1 of 2 a 3 (gezonde) maaltijden eten. Nooit meer dan 3. Bij het 20/4 is het dus 20 uur vasten en binnen 4 uur 1-3 (gezonde) maaltijden eten.

    2:5
    1:2:1:2
    2 dagen vasten, dus niks eten. 5 dagen normaal en gezond eten.(max 3 maaltijden per dag)
    of 1 dag vasten, 2 dagen eten daarna 1 dag vasten, 2 dagen eten.

    Het is van vitaal belang dat je insuline level zo laag mogelijk zit. 3 maaltijden per dag of per tijdbestek is ook de maximum. Ik denk zelf dat je niet aan eten zal denken wanneer je net hebt gegeten. Dat is ook zo als je aan het vasten bent straks, insa allah, in de Ramadan. Je wilt alles eten(tenminste je ogen) maar je zal na een kop soep en wat dadels/vijgen vol zitten. Voor meer vragen stel ze hier of pm me.
    Ik raad je toch vooral aan ook zelf kennis te vergaren. Je hoeft mij niet te geloven als je zelf maar kennis op doet en het zelf merkt. Deel je kennis of ervaringen vooral hier!!! Het helpt mensen op weg te helpen om af te vallen op een manier dat niet een dieet is maar een voedingspatroon wat je voor een langere tijd volhoudt. Er zijn zelfs mensen die al jaren zo bezig zijn en het zijn echt geen dikke mensen(mbt buikomvang) meer.
    Er is trouwens nog veel meer profijt vol wat de HGH(Human Growth Hormoon' betreft.

    DISCLAIMER
    : dit is absoluut geen crash dieet. Het is aan jouw hoeveel kcal je eet. Ik raad je aan hetzelfde aantal kcal te eten of iets minder, 200...Zodat je stofwisseling niet abrupt vertraagd en je lichaam denkt dat je honger lijdt en daardoor geen vet zult verbrand.
    Dit is een manier waarbij je eet in een vast gesteld periode en dus niet de hele dag door. Je bent uiteindelijk baas over je eigen lichaam dus zorg er goed voor.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Ik deed vorig jaar 3:4.. ben daar 20 kg meegevallen.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Ik deed vorig jaar 3:4.. ben daar 20 kg meegevallen.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
    Hoelang duurde het voor je 20 kg kwijt was?
    Deed je ook aan sporten/fitness: licht, matig, of intensief?
    deed je 3 dagen vasten en 4 dagen eten of andersom?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Hoelang duurde het voor je 20 kg kwijt was?
    Deed je ook aan sporten/fitness: licht, matig, of intensief?
    deed je 3 dagen vasten en 4 dagen eten of andersom?
    4 maanden. 4 dagen vasten 3 normaal eten.
    Ik deed 2 dagen religieus vasten
    2 dagen vasten met drinken (calorie vrij)
    Sporte op de normale eet dagen.(matig)

  5. #5
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    So hey riannah tbarkellah!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    261
    03-06-2004

    Hoe werkt het eigenlijk. Rianah, jij hebt 3:4 gevolgd. Hoe ziet zo' n eetdag uit?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.304
    26-09-2006

    blijven de kilo's er ook af als je 16/8 doet?

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door goudlokjuh__ Bekijk reactie
    blijven de kilo's er ook af als je 16/8 doet?
    Dit gaat om een levenstijl. Als je dat blijft toepassen dan blijven de kilo's er af. Het is niet erg om een dag wat meer koolhydraten in te nemen.
    Het gaat erom dat jij jou hormonale systeem dat invloed heeft op je spijsvertering en hoe je dus eten opslaat of (direct) verwerkt). Dat systeem verandert ten gunste van jou.
    zoals ik had uitgelegd is de oorzaak van vetopslag een overproductie aan insuline. Door vanaf 8 uur sochtends tot 18/20 uur in de avond te blijven grazen( eten/snacken) blijft de insuline te hoog in je bloed om uberhaupt aan vetverbranding te doen.

    GROENTE GROENTE GROENTEN = Verzadigd gevoel/vezels.
    Water water water = goede stoelgang icm groente en water is altijd goed voor je.
    gemiddeld aantal gram eiwitten en een goede gehalte aan vetten60% tot 75% van calorieinname(gezonde) maar ook de ongezonde) ratio: gezond 60% tot 70%, ongezond(of verzadigd) 30% tot 40%.

  9. #9
    Blessing

    Reacties
    5.899
    14-12-2009

    Goed om te lezen, ga er zeker naar kijken. want ben inmiddels al 5 kilo in een week verloren.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    344
    13-03-2017

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Dit gaat om een levenstijl. Als je dat blijft toepassen dan blijven de kilo's er af. Het is niet erg om een dag wat meer koolhydraten in te nemen.
    Het gaat erom dat jij jou hormonale systeem dat invloed heeft op je spijsvertering en hoe je dus eten opslaat of (direct) verwerkt). Dat systeem verandert ten gunste van jou.
    zoals ik had uitgelegd is de oorzaak van vetopslag een overproductie aan insuline. Door vanaf 8 uur sochtends tot 18/20 uur in de avond te blijven grazen( eten/snacken) blijft de insuline te hoog in je bloed om uberhaupt aan vetverbranding te doen.

    GROENTE GROENTE GROENTEN = Verzadigd gevoel/vezels.
    Water water water = goede stoelgang icm groente en water is altijd goed voor je.
    gemiddeld aantal gram eiwitten en een goede gehalte aan vetten60% tot 75% van calorieinname(gezonde) maar ook de ongezonde) ratio: gezond 60% tot 70%, ongezond(of verzadigd) 30% tot 40%.
    Interessant. En als je gezond wil aankomen, hoe doe je dat dan?

  11. #11
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Intermittent fasting is geweldig. Doe zelf de 16:8 variant omdat dat ik het beste kan inpassen in mijn leven. Van 1 uur middag tot 9 uur avond is mijn eetperiode. Doe het vooral ter onderhoud ipv afvallen. Mijn eetpatroon is hoog in eiwitten, en medium in vet en koolhydraten. Koolhydraten verminderen blijft voor mij lastig en is voor mij op de lange termijn niet vol te houden. Heb een tijdje keto gedaan maar dat was een gedoe.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4
    12-02-2017

    Heeft iemand een voedingsschema hiervoor?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #13
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Ik volg niet echt een voedingsadvies. IF is ook niet echt een dieet maar meer een levensstijl. Het gaat erom dat je je tijd waarbinnen je kan eten beperkt zodat je op termijn minder calorieën binnenkrijgt waardoor je afvalt. Daarnaast zijn er ook allerlei andere voordelen zoals bloedsuikerspiegel dat zich stabiliseert etc....

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Voor iedereen die veel wil afvallen is dit de perfecte manier... maar je hebt discipline nodig.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Ik doe het nu een maand maar meestal lukt mij gewoon niet meer dan 15u ik heb juist sochtends altijd echt trek, avond niet. Ik stop rond 6 met eten maar meestal eet ik dan wel iets over 9en. Probeer het steeds wat te rekken.