1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    8.756
    07-12-2012

    Zijn er hier mensen die uit Al Hoceima komen?

    Ik ben een trotse berber, maar wat daar gebeurt kan niet. We hebben een mooi en veilig land. Laten we dat zo houden!

    Marokko is volgens verschillende onderzoeken de veiligste land in de Arabische wereld. Nederland geeft zelf op een wereldkaart aan dat Marokko het enige veilige land is in heel Afrika en in de Arabische wereld. Groen gekleurd netals Europa. Engelse onderzoekers hebben gemeld dat Marokko veiliger is dan Engeland zelf. Laat het land AUB veilig zonder chaos.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    liefde voor het aardse leven e

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    8.756
    07-12-2012

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    liefde voor het aardse leven e
    Wat bedoel je precies?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    https://www.youtube.com/watch?v=ixdEGjKp2cs

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door _yassir_ Bekijk reactie
    Wat bedoel je precies?
    we moeten toegeven, we zijn nooit tevreden met wat we hebben en vergeten wie de reza9 is

  6. #6
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.716
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Dat zijn die idiote azulisten die onrust willen veroorzaken in Marokko met al dat geprotesteer. Er is geen land waar demonstraties hebben gewerkt. Somalië, Libië zijn allemaal landen die er 10x erger aan toe zijn sinds de demonstraties.


  7. #7

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    280
    27-05-2013

    Demonstreren heeft niks met Islam te maken. Deze gasten zijn bewust met wat ze doen en dat is onrust creëren wat de in elke islamitisch land proberen te doen.

    Gewoon een knokploeg erop gooien.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    3.943
    04-08-2014

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Dat zijn die idiote azulisten die onrust willen veroorzaken in Marokko met al dat geprotesteer. Er is geen land waar demonstraties hebben gewerkt. Somalië, Libië zijn allemaal landen die er 10x erger aan toe zijn sinds de demonstraties.
    Hier heb je gelijk in. Maar dan vraag ik mij af wat wél een manier is om gelijkheid en menswaardigheid in Marokko af te dwingen? Ik ben absoluut geen voorstander van de onrust, en ik wens ook geen Arabische Lente nasleep in Marokko. Maar eerlijk is eerlijk, heel veel mensen leven daar in ontiegelijke armoede. En dat vind ik ook weer zo verschrikkelijk om te zien.

  10. #10
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.716
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _Serendipity Bekijk reactie
    Hier heb je gelijk in. Maar dan vraag ik mij af wat wél een manier is om gelijkheid en menswaardigheid in Marokko af te dwingen? Ik ben absoluut geen voorstander van de onrust, en ik wens ook geen Arabische Lente nasleep in Marokko. Maar eerlijk is eerlijk, heel veel mensen leven daar in ontiegelijke armoede. En dat vind ik ook weer zo verschrikkelijk om te zien.
    Shaykh al-‘Allaamah Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan

    Vraag: Een vraagsteller zegt: Er zijn hier [mensen] die zeggen dat het niet toegestaan is om de overleveringen m.b.t. al-khawaaridj toe te passen op de mensen die vandaag de dag demonstreren tegen een specifieke leider. Hij zegt ook dat er mensen zijn die deze demonstraties beschrijven als een vreedzame beweging en dat niemand hen afkeurt behalve de mensen van innovaties?

    Antwoord: Demonstraties behoren niet tot de Islamitische religie. Vanwege hetgeen hieruit voortvloeit aan slechtheden; zoals het verpesten van het woord van de moslims, verdeeldheid tussen de moslims [creëren], wat het met zich meebrengt aan chaos en bloedvergieten en wat het met zich meebrengt aan slechtheden. De demonstraties zijn geen correcte oplossing voor de problemen, de oplossing zal er zijn door de Kitaab (Qoraan) en de soennah te volgen. De fitan in voorgaande tijden zijn meer dan hetgeen er nu plaatsvindt. Maar zij losten dit op vanuit het perspectief van de sharie’ah en niet vanuit het perspectief van de regels van de ongelovigen. Demonstraties die geïmporteerd zijn (vanuit de niet-moslimlanden) behoren niet tot de Islamitische religie. Chaos behoort niet tot de Islamitische religie. De Islamitische religie roept ertoe op om zich te houden aan de regels, nodigt uit tot geduld, nodigt uit tot wijsheid en nodigt ertoe uit om de zaken over te laten aan de mensen van oplossingen; de geleerden.

    فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ
    Voorwaar, indien jullie geschillen in iets keer het dan terug naar Allaah en Zijn boodschapper, indien jullie gelovig zijn in Allaah en de laatste dag
    [Soerat an-Nisaa (4): 59].

    ________________________________

    Gewoon door middel van de regels van de Shariah.


  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    3.943
    04-08-2014

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Shaykh al-‘Allaamah Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan

    Vraag: Een vraagsteller zegt: Er zijn hier [mensen] die zeggen dat het niet toegestaan is om de overleveringen m.b.t. al-khawaaridj toe te passen op de mensen die vandaag de dag demonstreren tegen een specifieke leider. Hij zegt ook dat er mensen zijn die deze demonstraties beschrijven als een vreedzame beweging en dat niemand hen afkeurt behalve de mensen van innovaties?

    Antwoord: Demonstraties behoren niet tot de Islamitische religie. Vanwege hetgeen hieruit voortvloeit aan slechtheden; zoals het verpesten van het woord van de moslims, verdeeldheid tussen de moslims [creëren], wat het met zich meebrengt aan chaos en bloedvergieten en wat het met zich meebrengt aan slechtheden. De demonstraties zijn geen correcte oplossing voor de problemen, de oplossing zal er zijn door de Kitaab (Qoraan) en de soennah te volgen. De fitan in voorgaande tijden zijn meer dan hetgeen er nu plaatsvindt. Maar zij losten dit op vanuit het perspectief van de sharie’ah en niet vanuit het perspectief van de regels van de ongelovigen. Demonstraties die geïmporteerd zijn (vanuit de niet-moslimlanden) behoren niet tot de Islamitische religie. Chaos behoort niet tot de Islamitische religie. De Islamitische religie roept ertoe op om zich te houden aan de regels, nodigt uit tot geduld, nodigt uit tot wijsheid en nodigt ertoe uit om de zaken over te laten aan de mensen van oplossingen; de geleerden.

    فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ
    Voorwaar, indien jullie geschillen in iets keer het dan terug naar Allaah en Zijn boodschapper, indien jullie gelovig zijn in Allaah en de laatste dag
    [Soerat an-Nisaa (4): 59].

    ________________________________

    Gewoon door middel van de regels van de Shariah.
    Dit is geen antwoord op mijn vraag, want dit beaam ik zelf in mijn reactie (door jou gelijk te geven). Ik vraag me af wat wel een juiste wijze is om op te komen voor je rechten en menswaardigheid. Het contrast tussen arm en rijk is niet normaal in Marokko, hoe pak je dit aan?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door _Serendipity Bekijk reactie
    Dit is geen antwoord op mijn vraag, want dit beaam ik zelf in mijn reactie (door jou gelijk te geven). Ik vraag me af wat wel een juiste wijze is om op te komen voor je rechten en menswaardigheid. Het contrast tussen arm en rijk is niet normaal in Marokko, hoe pak je dit aan?
    mss wat meer opstaan voor fajrgebed en smeekbedes te doen

  13. #13
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.716
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _Serendipity Bekijk reactie
    Dit is geen antwoord op mijn vraag, want dit beaam ik zelf in mijn reactie (door jou gelijk te geven). Ik vraag me af wat wel een juiste wijze is om op te komen voor je rechten en menswaardigheid. Het contrast tussen arm en rijk is niet normaal in Marokko, hoe pak je dit aan?
    Het staat er letterlijk.

    ''.....de oplossing zal er zijn door de Kitaab (Qoraan) en de soennah te volgen.''

    ''Maar zij losten dit op vanuit het perspectief van de sharie’ah....''

    ''De Islamitische religie roept ertoe op om zich te houden aan de regels, nodigt uit tot geduld, nodigt uit tot wijsheid en nodigt ertoe uit om de zaken over te laten aan de mensen van oplossingen; de geleerden.''


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    280
    27-05-2013

    Citaat Geplaatst door _Serendipity Bekijk reactie
    Dit is geen antwoord op mijn vraag, want dit beaam ik zelf in mijn reactie (door jou gelijk te geven). Ik vraag me af wat wel een juiste wijze is om op te komen voor je rechten en menswaardigheid. Het contrast tussen arm en rijk is niet normaal in Marokko, hoe pak je dit aan?
    Door de geniale en de oprechte mensen op de juiste plekken te krijgen. Dat geld totaal niet belangrijk vinden, maar dat is helaas anders in vele landen.

    Maar al hamdullilah, Marokko heeft het goed als je het vergelijkt met andere landen die het minder hebben.

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    3.943
    04-08-2014

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Het staat er letterlijk.

    ''.....de oplossing zal er zijn door de Kitaab (Qoraan) en de soennah te volgen.''

    ''Maar zij losten dit op vanuit het perspectief van de sharie’ah....''

    ''De Islamitische religie roept ertoe op om zich te houden aan de regels, nodigt uit tot geduld, nodigt uit tot wijsheid en nodigt ertoe uit om de zaken over te laten aan de mensen van oplossingen; de geleerden.''
    Wanneer moeten wij de regeringsleiders wel gehoorzamen en wanneer niet?

    De Profeet heeft gezegd:
    "Het Profeetschap zal aanwezig zijn zolang Allah wil dat dit aanwezig is. Daarna zal Allah dit wegnemen wanneer Hij dit weg wil nemen. Daarna zal er Khilaafah zijn op de manier van het Profeetschap en dit zal aanwezig zijn zolang Allah wil dat dit aanwezig is. Daarna zal Allah dit wegnemen wanneer Hij dit weg wil nemen. Daarna zullen er vastklampende koninkrijken zijn en deze zullen aanwezig zijn zolang Allah wil dat deze aanwezig zullen zijn. Daarna zal Allah deze wegnemen wanneer Hij deze weg wil nemen. Daarna zullen er tirannieke koninkrijken (mulkan jabriejan, d.m.v. leger macht) zijn en deze zullen aanwezig zijn zolang Allah wil dat deze aanwezig zullen zijn. Daarna zal Allah deze wegnemen wanneer Hij deze weg wil nemen. Daarna zal er Khilaafah komen op de manier van het Profeetschap. Daarna was hij stil." Saheeh: Related by Ahmad (4/273)

    De Profeet heeft hier een voorspelling gegeven van de loop van de geschiedenis. De moslims zullen dus de volgende heerschappijen kennen.

    A: Profeetschap

    B: Khilaafah

    C: Vastklampende koninkrijken

    D: Tyranieke koninkrijken


    De Soennah leert ons om in het ene geval te gehoorzamen, al word ons onrecht aangedaan. En in het andere geval leert het ons om in opstand te komen. Voor beide situatie zijn er vele bewijzen aan te voeren, maar insha Allah zullen wij het kort houden.

    Bewijs om te gehoorzamen:

    De profeet (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) heeft gezegd:
    "Er zullen na mij imams komen die niet leiden volgens mijn leiding, de Soennah niet zullen instellen en tussen deze mensen, zullen er mensen zijn met het hart van een demon in het lichaam van een mens."
    Houdayfa vroeg: "Wat moet ik doen, als ik nog in die tijd leef?"
    De profeet (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) antwoordde: "Je moet luisteren en gehoorzamen zelfs als hij je (in de) rug trof en uw bezit onrechtmatig nam; je moet luisteren en gehoorzamen." (Overgeleverd door Moeslim)


    Bewijs om in opstand te komen:

    'Abdullah Ibn 'Abbas zei dat de boodschapper van Allah (sala llahu 'alayhi wa salam) zei: "Er zullen heersers zijn van wie jullie goedheid en kwaadheid zullen herkennen. Wie tegen hen in opstand komt is gered. Wie hen verlaat is bevrijd. En wie zich met hen mengt is vernietigd." (Verzameld door Ibn Abi Shaybah en at-Tabarani; al-Albany heeft het authentiek verklaard in 'Saheeh al-Jaami', hadith #3661).


    Wanneer moeten wij nu gehoorzamen en wanneer moeten wij, wanneer wij hiertoe in staat zijn, in opstand komen?

    Situatie A is duidelijk. Dit dient gehoorzaamd te worden en wie hiertegen in opstand komt is ongelovig.

    Ook in het geval van situatie B zullen er weinig meningsverschillen zijn tussen de mensen van de Soennah. Dit dient ook gehoorzaamd te worden en wie hiertegen in opstand komt is van de Khawarij

    Nu hebben we nog situatie C en D.

    Situatie C. Wij hebben een langdurige periode gehad van heerschappijen die niet altijd rechtvaardig zijn geweest maar nooit openlijk afstand hebben genomen van de Islamitische Sharia, denk aan de Omayaden, Abbasieen, Othmanen etc.

    Situatie D. De tijd dat er met harde hand door middel van een legermacht word geheerst en dat is wat wij nu om ons heen zien.

    Je kan weliswaar twijfels hebben bij situatie C, maar situatie D zou geen twijfels mogen veroorzaken. Als dit niet de situatie is waarover de Profeet over heeft gezegd: "Wie tegen hen in opstand komt is gered", wanneer zullen wij dan wel zo'n situatie hebben?.

    Deze laatste categorie is ook van alle andere categorieën het duidelijkst in het verlaten van de Sharia.

    De Profeet heeft ook gezegd:
    "Zelfs als een slaaf over jullie regeert met het Boek van Allah, jullie overste wordt, luister en gehoorzaam dan!" (Overgeleverd door Moeslim in volume 3 pg. 1468)

    Dit is een duidelijke verplichting van onze Profeet om onze leiders te blijven gehoorzamen al zijn wij het niet eens met hun aanstelling, maar wel met de voorwaarde dat de wetten waarmee hij regeert, de wetten van de Koran en Soennah zijn.

    Imam An-Nawawi legt uit.
    "Als hij koefr, een verandering van de sjari‘ah of een bid‘ah vertoont, heeft hij niet meer het bevel en wordt het gehoorzamen van hem ONGELDIG. Het is een verplichting voor de moslims, als zij dit kunnen, om op te komen om hem te vervangen door een rechtvaardige heerser. Maar als dit enkel kan gedaan worden door een groep van onder hen, dan is het de verplichting voor deze groep om de ongelovige leider af te zetten." (Sahieh Moeslim, uitleg van An-nawawi, 12/229)