1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Deze persoon is een murji

    Is the one who says that a graveworshipper is excused for ignorance counted as a Murji without exception?

    Question:

    "May Allah be good to you oh virtuous Shaykh! This questioner asks: Is the one who says that a graveworshipper is excused for ignorance, counted as a Murji without exception?"

    Answer:

    "Oh yes. This one is the Murji. Who says: "Don't make takfeer on him because it could be that he took the idol in front of him towards which he is praying as a sutrah[1]." He took it as a sutrah!? Subhaan Allah! He's praying to an idol and is facing towards it and you're saying don't make takfeer on him because it could be that he's using it as a sutrah!? Meaning (in other words); there's no sutrah to be found except this idol?! What kind of speech is this?? Yes."

    Footnote by translator:
    [1] Sutrah: barrier placed in front of a person praying.

    Shaykh Saalih bin Fawzaan Al-Fawzaan, may Allah preserve him


    http://www.salafi-dawah.com/is-the-o...exception.html

  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Inderdaad als hij een beeld aanbidt is hij een moeshriek en het komt zeker voor dat iemand het als sutra gebruikt uit onwetendheid imdat hij toevallig daar is. Zoals ook genoeg mensen op de begraafplaatsen zijn in Marokko en als het duhr is en ze zijn daar nog, dat ze daar duhr verrichten met het graf als sutra. Is deze een moeshriek kafir omdat hij de graf gebruikt als sutra uit onwetendheid om duhr te verrichten of kan een moslim onmogelijk een graf als sutra gebruiken uit onwetendheid op een begraafplaats omdat hij daar toevallig is?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Jij staat definitief op mijn negeerlijst, en dat zal ook zo blijven. Reageren heeft geen zin, ik lees geen reacties van personen die op mijn negeerlijst staan.


    Vandaag, 10:21
    A_bdars
    Buitendienst
    Dit bericht is verborgen omdat A_bdars is opgenomen in je negeerlijst.
    Bekijk reactie
    Verwijder gebruiker van negeerlijst.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Ik ben een murji blijkbaar.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Oh wat zijn we weer gezellig. Stel je vraag op een normale en fatsoenlijke manier, als je een normaal antwoord van me wilt. En leer eens met de islamitische groet te beginnen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Oh wat zijn we weer gezellig. Stel je vraag op een normale en fatsoenlijke manier, als je een normaal antwoord van me wilt. En leer eens met de islamitische groet te beginnen.
    Islamitisch gezien dient u me goed te corrigeren, ik getuig dat u dat niet doet.

    Moge Allah ons vergeven.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Amin.

  8. #8
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Inderdaad als hij een beeld aanbidt is hij een moeshriek en het komt zeker voor dat iemand het als sutra gebruikt uit onwetendheid imdat hij toevallig daar is. Zoals ook genoeg mensen op de begraafplaatsen zijn in Marokko en als het duhr is en ze zijn daar nog, dat ze daar duhr verrichten met het graf als sutra. Is deze een moeshriek kafir omdat hij de graf gebruikt als sutra uit onwetendheid om duhr te verrichten of kan een moslim onmogelijk een graf als sutra gebruiken uit onwetendheid op een begraafplaats omdat hij daar toevallig is?
    Al zou de graf in de moskee zijn en diegene weet dat niet, dan is zijn gebed ongeldig:

    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132463107

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    Al zou de graf in de moskee zijn en diegene weet dat niet, dan is zijn gebed ongeldig:

    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132463107
    Dat zijn gebed ongeldig is weten we, wat ik zeg is zo iemand is geen moeshriek

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dat zijn gebed ongeldig is weten we, wat ik zeg is zo iemand is geen moeshriek
    Het zelfde dan als iemand een boedha beeltje/ een kruis aanneemt als sutrah dan toch?

    Wat iemand in zijn hart/hoofd heeft dat weet ik niet.

    Maar iemand die openlijk sajdah doet voor een graf of bijvoorbeeld aan beeldje die heeft in mijn ogen shirk verricht.






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Deen Bekijk reactie
    Het zelfde dan als iemand een boedha beeltje/ een kruis aanneemt als sutrah dan toch?

    Wat iemand in zijn hart/hoofd heeft dat weet ik niet.

    Maar iemand die openlijk sajdah doet voor een graf of bijvoorbeeld aan beeldje die heeft in mijn ogen shirk verricht.
    Wat het in jouw ogen betekend heeft geen enkele waarde agi. We spreken niet over iemand gaat speciaal een Boeddha beeld uitkiezen on als sutra te nemen of wat dan ook, men ziet een sutra en neemt het ook als hij op een begraafplaats is en wil duhr verricht en denken hier is een sutra dus ik ga me salaat verrichten. Deze persoon is absoluut en absoluut geen moeshriek en degenen die dat wel beweren zijn onrechtplegers en zondaren tenzij ze DENKEN dat fulan of fulan werkelijk die graf of beeld aanbidt terwijl hij het enkel als sutra heeft genomen uit onwetendheid op het verbod hierop. Degenen die dit lezen en nog beweren dat deze persoon een moeshriek is is een takfiri gezien bij takfir doet op iemand die geen graven aanbidt maar het enkel als sutra gebruikte uit onwetendheid omdat hij dacht ik bid duhr hier, de gehele aarde is een gebedsplaats voor de moslim dus ook de begraafplaats. Uit onwetendheid kent hij niet hebt verbod op bidden op begraafplaatsen uit authentieke Ahadith.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    Offline

    Reacties
    869
    17-03-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wat het in jouw ogen betekend heeft geen enkele waarde agi. We spreken niet over iemand gaat speciaal een Boeddha beeld uitkiezen on als sutra te nemen of wat dan ook, men ziet een sutra en neemt het ook als hij op een begraafplaats is en wil duhr verricht en denken hier is een sutra dus ik ga me salaat verrichten. Deze persoon is absoluut en absoluut geen moeshriek en degenen die dat wel beweren zijn onrechtplegers en zondaren tenzij ze DENKEN dat fulan of fulan werkelijk die graf of beeld aanbidt terwijl hij het enkel als sutra heeft genomen uit onwetendheid op het verbod hierop. Degenen die dit lezen en nog beweren dat deze persoon een moeshriek is is een takfiri gezien bij takfir doet op iemand die geen graven aanbidt maar het enkel als sutra gebruikte uit onwetendheid omdat hij dacht ik bid duhr hier, de gehele aarde is een gebedsplaats voor de moslim dus ook de begraafplaats. Uit onwetendheid kent hij niet hebt verbod op bidden op begraafplaatsen uit authentieke Ahadith.
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

    Hayaak Allah,

    Dit is een uitgekouwde onderwerp akhi, ik snap niet waarom jij het verschil nog steeds niet snapt?
    verwerp je de Shaykh zijn woorden?

  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Yazzin- Bekijk reactie
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

    Hayaak Allah,

    Dit is een uitgekouwde onderwerp akhi, ik snap niet waarom jij het verschil nog steeds niet snapt?
    verwerp je de Shaykh zijn woorden?
    Wa Hayaak agi. Ik verwerp zijn woorden niet maar vul het aan met feiten, mijn woorden zijn duidelijk. Ik zelf was lang geleden iemand die eens een gebed verrichtte op de begraafplaats in Marokko waar me vader is begraven. Ik zag dat het al duhr was geweest en had wudu en verrichtte daar me gebed. Was ik moeshriek omdat ik daar Allah gebeden heb? Wanneer is iemand een moeshriek? Als iemand een anders aanbidt dan Allah en iemand die Allah alleen aanbidt maar dit deed op een begraafplaats is geen moeshriek. Simpel is dit, hij is een zondaar maar geen moeshriek want om een moeshriek te zijn moet je iemand anders aanbidden dan Allah of iemand naast Hem. Doet iemand dit die een graf op een begraafplaats als sutra neemt uit onwetendheid op het verbod van het bidden op een begraafplaats enz?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wa Hayaak agi. Ik verwerp zijn woorden niet maar vul het aan met feiten, mijn woorden zijn duidelijk. Ik zelf was lang geleden iemand die eens een gebed verrichtte op de begraafplaats in Marokko waar me vader is begraven. Ik zag dat het al duhr was geweest en had wudu en verrichtte daar me gebed. Was ik moeshriek omdat ik daar Allah gebeden heb? Wanneer is iemand een moeshriek? Als iemand een anders aanbidt dan Allah en iemand die Allah alleen aanbidt maar dit deed op een begraafplaats is geen moeshriek. Simpel is dit, hij is een zondaar maar geen moeshriek want om een moeshriek te zijn moet je iemand anders aanbidden dan Allah of iemand naast Hem. Doet iemand dit die een graf op een begraafplaats als sutra neemt uit onwetendheid op het verbod van het bidden op een begraafplaats enz?
    Je was denk ik geen Mushrik akhi, want Shaykh 'Uthaimeen zegt in een fatwa die ik zelf ook heb gepraktiseerd dat wanneer de janaza over de te vroeg geboren baby niet verricht is - terwijl de baby al begraven is - dan moet je de janaza alsnog bij het graf van de baby verrichten.

    Wallahu a'lem

  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    Je was denk ik geen Mushrik akhi, want Shaykh 'Uthaimeen zegt in een fatwa die ik zelf ook heb gepraktiseerd dat wanneer de janaza over de te vroeg geboren baby niet verricht is - terwijl de baby al begraven is - dan moet je de janaza alsnog bij het graf van de baby verrichten.

    Wallahu a'lem
    Het is duidelijk dat ik geen moeshriek was agi, heb niemand anders aanbeden behalve Allah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”