1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Klopt bij navraag kom. Je niet alles teweten.
    Nee kinderen neem je (soms uitzonderingen)maar dat is aan jou als je niet over wilt praten is dat jouw keus.

    Dat is wel heel simpel denken van jou als je een man meteen ziet als iemand die de kant van de vrouw niet begrijpt want sommige vrouwen kunnen iets bijleren over vrouwzijn van manen en ook wij mannen kunnen iets bij leren over manzijn juist van vrouwen.

    Klopt dat het niet leuk is om tevragen of je moeder mee mag .natuurlijk maar dat geldt voor heel veel dingen...als de ander ieder keer zijn moeder meeneemt dan vraag je niet om je moeder mee te nemen maar dan bel je haar gewoon om mee te gaan


    Kijk,een man is ook een mens die mede gevormd wordt door jouw meedenken op allerlei gebieden zelfs de profeet werd door een vrouw aangesproken en heeft gebruik van gemaakt om een minbar( een plank zodat de imam beter zicbaar/hoorbaar wordt laat staan een doodgewone man .

    Al zou ik de meest gevoelige persoon zijn in een huwelijk heb ik het ook nodig dat een vrouw mij afentoe. even zegt ...dit zou ik op deze manier fijner vinden.....ook ik zou even slikken...in een huwelijk help je elkaar om rechtvaardiger te zijn...jouw man maakt op het gebied van jouw moeder een fout dan had je hem meteen op aan moeten spreken want zo help je hem .


    Over jouw moeder bijvragen maak je een heel grote fout

    Natuurlijk is het niet leuk om de ander constant op dingen aan te spreken ,dat begrijp ik.als je dingen laat gebeuren dan worden Ze gewoontes en zijn ze nog moeilijker om te veranderen.
    Ik heb een extreem evenwichtig beeld over vrouwen en je vind mij een simpel beeld hebben dan kan het ook zijn dat je je zo erg in je man vergist....zelfs Europeanen zeggen niet over mij wat jij zegt
    blijf in elkaar geloven

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    *heeft niet alles gelezen*

    Kinderen krijg je, die neem je niet. Je kan besluiten te proberen een kindje te nemen. Maar of het ook lukt is aan Allah. En zo kan je niks plannen en krijg je er toch een van Allah.

    Niks nemen.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    353
    07-04-2014

    Sami jij komt over als een oprechte rechtvaardige man.
    Weinig mannen zijn zo.
    Ik begrijp ts wel bij sommige mannen mag hoog of laag springenze zullen toch niet luisteren, dat komt door de koppigheid en sommige mannen hebben het gevoel als ze rekening houden met een vrouw ze minder zijn en ze een hond zijn.
    Eerder gaf je ook advies leuk aankleden, strelen enzo sommige mannen willen dat niet eens en willen je rechten als vrouw niet eens geven alleen wanneer zij willen.

    Ts ik adviseer je veel doua te doe bij allah insha allah zal allah je hierbij in steunen en leiden naar de juiste oplossing.
    Sterkte meid.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    tijd van buiten spelen is voorbij huwelijk moet je niet van verwachten dat het pracht en praal is .

    je bent getrouwd en hebt 2 maa shaa allah kinderen misschien een optie om met hem erover te hebben waarom hij zo doet?

    misschien wat meegemaakt wat zijn ouders je niet hebben verteld voordat jullie het huwelijk ingingen .

    ook al doet een man 100 dingen goed hij maakt 1 fout gelijk van een mug een olifant maken.

    er zijn mannen die gewoon zo zijn maar een vrouw behoort dan ook in te spannen om erachter te komen waarom hij zo doet.

    mensen kunnen veranderen ook na jaren wees jij allah swt dankbaar dat je hem mag aanbidden en hem mag vragen soubhan allah.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    en jij komt hier klagen terwijl hij van niets weet .

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Een veilig thuis voor je kinderen verwoesten om dit soort onbenulligheden?

    Nee zou ik je zeker niet aanraden.

    En natuurlijk heb ik makkelijk schrijven aangezien ik niet in jouw schoenen sta, maar ik lees niks in je verhaal dat niet veranderd kan worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #37
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Sami@ jij neemt jezelf als voorbeeld en spreekt namens de mannen. Mijn man zou nooit als jij praten. Zijn beeld komt niet eens in de buurt van jou. Zou hij praten zoals jij praat zou ik nu dolgelukkig zijn

    Ik snap dat we mensen zijn en we zijn gemaakt om fouten te maken. Ik ben verre van perfect maar ik durf dat toe te geven. Maar probleem van me man is alles ligt aan me en alles wat hij doet is goed en als hij iets fout heeft gedaan dan was zijn intentie goed dus er is niks aan de hand! Dus met andere woorden hij is perfect! Ik ben fout

    En voorbeeld van mijn moeder is niet eens het probleem. Ik heb puur een voorbeeld uitgepikt als antwoord op je vraag. Mijn moeder wilt niet eens met hem mee maar ok dat terzijde.

    Sorry als ik je heb beledigd. Maar over het algemeen denken mannen veel simpeler en makkelijker over zaken dan wij vrouwen. ALLAH swt heeft de vrouw als een emotionele wezen geschapen veel emotioneler dan de man.
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  8. #38
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door Hartevolleman Bekijk reactie
    en jij komt hier klagen terwijl hij van niets weet .
    Hij weet allles van wat ik hier heb benoemd. Alleen hij doet er niks mee.
    En inderdaad mensen kunnen veranderen en dat is het enige wat mij hoop geeft. Dat hij ooit gaat veranderen.

    En ik heb liever dat ik advies win via deze weg (anoniem) dan me voile was buiten hang en dat iedereen van me kwestie afweet. Zo zie ik het tenminste. Maar ieder zijn mening
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  9. #39
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door gldnafternoon Bekijk reactie
    Een veilig thuis voor je kinderen verwoesten om dit soort onbenulligheden?

    Nee zou ik je zeker niet aanraden.

    En natuurlijk heb ik makkelijk schrijven aangezien ik niet in jouw schoenen sta, maar ik lees niks in je verhaal dat niet veranderd kan worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja het lijkt onbenullig maar zuigt je mentaal helemaal leeg! De vreugde van het leven wordt uit je dagelijkse leven gewist. Zo voelt het wel. Maar wellicht heb jij gelijk en concentreer ik me.te veel. Op het negatieve

    Bedankt in ieder geval voor je advies
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Citaat Geplaatst door Amiratje22 Bekijk reactie
    Ja het lijkt onbenullig maar zuigt je mentaal helemaal leeg! De vreugde van het leven wordt uit je dagelijkse leven gewist. Zo voelt het wel. Maar wellicht heb jij gelijk en concentreer ik me.te veel. Op het negatieve

    Bedankt in ieder geval voor je advies
    Dat spijt me zeer voor je maar scheiding moet echt het laatste redmiddel zijn. Het zou anders zijn als je geen kindjes had.

    Ik weet waar ik over spreek; mijn man loopt tegen de veertig en nu nog zijn de invloeden van de scheiding van zijn ouders voor hem merkbaar.
    Dat wens ik niet voor je kinderen.
    Probeer het goede uit het leven te halen en maak je kindjes gelukkig.
    Ik wens je het beste.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Amiratje22 Bekijk reactie
    Deze Hadith ken ik. En ik kan me in vinden.
    Dus dat dan begrijp je ook waar ik naar toe wil.

    En stel je gaat scheiden en het geluk hebt opnieuw te trouwen.
    Wat dan zal die man je anders behandelen dan die je nu hebt.
    In een van je reacties lees ik "jullie man" en ja dat klopt ook we zijn allemal een pot nat wat dat betreft.
    Tegen onze vrouwen zijn we bekrompen en we geven ze geen aandacht en doen weinig met ze en proberen we de baas te spelen.

    In een nieuw huwelijk zal je hetzelfde meemaken.
    Als er geen mishandeling,gokken,vreemdgaan of ongeloof in het huwelijk speelt dan is er geen reden om te scheiden behalve dan de duivel die alles erger maakt voor je dan dat het is..

    Na de scheiding loopt de duivel weg en voel je je leeg en keijg je spijt maar dan is het meestal te laat.

  12. #42
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Als je niet gelukkig bent dan moet je kiezen scheiden of niet scheiden en over 20 jaar alsnog scheiden omdat je het niet meer aankan maar je kinderen zijn dan al volwassen en misschien uit huis. Mensen praten makkelijk van niet scheiden maar als je ongelukkig bent dan ben je ongelukkig.daar veranderd niets aan of je leert er mee leven of je doet waar je zin in hebt en heb lak aan hem.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Ik schreef een hele stuk en dat verdwijnt na het posten.ik heb het ook nog druk.


    Ja ik spreek namens mannen maar mijn minpunten ken je niet .mischien ben ik wel op 101 andere gebieden slechter dan je man..ik ben wel schoon maar heeeeeeel rommelig,als je mij achterlaat in huis kom je terug en herken je het niet meer en dan heb ik maar 1 minpunt van mij genoemd.

    Ik ben zo vergroeid en niet geboren dus help hem om te groeien en groei ook zelf door hem op dingen te wijzen maar op een lieve manier.
    Noem nooit anderen mannen als voorbeeld.
    Probeer voor je rechten op te komen in een sfeer van een gezellig gesprek soms met humor en raak hem ook aan tijdens het praten...er is ooit onderzoek gedaan ...tijdens een knuffel houding zijn mensen geneigd positiever te antwoorden dan normaal maar doe dit alleen als het echt nodig is anders ben je vals bezig en wie vals doet zal vals ontmoeten.

    Vermijd het woord )mijn recht ) dat kan averechts werken en jullie in rechten wel dichterbij elkaar brengen maar emotioneel verwijderen van elkaar om niet te zeggen vervreemden van elkaar.
    Als ik vandaag niks schrijf dan komtt het door een reis en door desinteresse.



    Zoals je zag bij het voorbeeld van je moeder is het ontstaan van problemen soms het gevolg ook van jouw gebrek aan daadkracht ..dit kan ook bij andere gebieden zijn....

    Soms komen mijn woorden hard of kil over maar dat komt omdat ik voor Allah van jouw gezin hou en dus ook van jou.

    Soms breng je mensen dichterbij elkaar als je tegen beide zegt dat de ander vind dat ze elkaar gelang niet hebben gezien...het kan een scharnier zijn die voor een positiever sfeer zorgt..

    Ik zég niet dat je moet doorgaan totdat je neerstort dus de keus blijft bij jou want als je neerstort hebben je kinderen ook weinig aan je ,jij bent de enige die kan beslissen wanneer je echt niet meer kan.

    Zijn zus als je band beter met haar is kan je goed helpen om hel te veranderen...haar raad zal minder snel opgevat worden als aanslag op zijn mannelijkheid.
    blijf in elkaar geloven

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    Als je niet gelukkig bent dan moet je kiezen scheiden of niet scheiden en over 20 jaar alsnog scheiden omdat je het niet meer aankan maar je kinderen zijn dan al volwassen en misschien uit huis. Mensen praten makkelijk van niet scheiden maar als je ongelukkig bent dan ben je ongelukkig.daar veranderd niets aan of je leert er mee leven of je doet waar je zin in hebt en heb lak aan hem.
    Ze denkt dat ze niet gelukkig is..
    Het ligt mischien aan haar de problemen die zij benoemd zijn luxe problemen niet echte problemen...

    Alsof de 1e genaaid hielp in het huishouden en leuke dingen deden met hun vrouwen...de vrouwen waren bijna slaven en 24 uur in de keuken...en een heel enkele keer mochten ze naar de zwarte markt in Beverwijk waar de man 20 meter haar achterna liep..

    Als je man dronken thuiskomt en het huishoud geld gokt vreemdgaat of hoerenloper is of drugsgeld heeft jou mishandeld...dan oke dan kan NADENKEN over een scheiding mits dat een goede oplossing is en het in het voordeel is..
    Spelen deze problemen geen rol dan is het gezegde van toepassing op de vrouw...

    :*إذا صلت المرأة خمسها وصامت شهرها وحفظت فرجها وأطاعت زوجها قيل لها ادخلي الجنة من أي أبواب الجنة شئت (als de vrouw haar 5 gebeden bid,haar maand vast,HAAR KRUIS BESCHERMD en doet wat haar man zeg mag ze het paradijs in via welke deur ze ook wenst)

    Is trouwens een hadieth

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Ps
    Probeer per ding te verbeteren en werk niet in per gesprek plan maar in maanden plan. ...




    Bijvoorbeeld het eerst even een keer met je moeder erbij naar een restaurant...geniet ook van de kleine vooruitgang...in deze zaak is *het met elkaar accepteren te zijn is al vooruitgang*. .wat voor jou klein is is mischien voor hem een zeer groot vooruitwang ...zo voelt het ook voor hem zusje...ik verdedig hem niet maar vastgeroeste dingen hebben minimaal zolang nodig om te verdwijnen als dat ze nodig hadden om te onstaan en vastRoesten
    blijf in elkaar geloven