1. #1
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Ik zit aan scheiding te denken

    Salaam ulaikom


    Ik ben een aantal jaren getrouwd en heb 2 kinderen. Ik leef al zolang erg ongelukkig met hem. Het enige wat mij nog een beetje hoop geeft, zijn mijn kinderen.
    Ik ben mezelf helemaal kwijt en ben vrijwel geïsoleerd geraakt sinds ik in dit huwelijk zit. Ik heb totaal geen zeggenschap of een mening het is zijn weg of geen weg! Hij wilt alles bepalen en is alleen bezig met zichzelf. Hij is alleen aan het werk en als hij vrij is dan is hij altijd op pad . Als.ik daar iets over zich dan heb ik geen begrip en ben ik ondankbaar en waardeer hem niet. Hij verdraait alles zo on dat het uiteindelijk mijn schuld is. Ik ben een slechte vrouw, moeder, schoonzus schoondochter alles. Hij is perfecte.
    Me ouders en broers/zussen hebben amper een band met hem en dan loopt hij over mij te klagen.
    Als ik aangeef om de stad in te willen of iets te willen doen dan stelt hij voor om zijn moeder mee te vragen. zijn moeder ging ook vrijwel overal mee. Terwijl hij nooit mijn eigen moeder heeft mee gevraagd. Hij kraakt al mijn vriendinnen af en vind het eigen niet ok dat ik als een getrouwde vrouw en moeder nog afspreekt met mijn vriendinnen ( het zijn allemaal nette getrouwde dames)
    Ik word echt gek van al die manipulatie spelletjes eigenlijk en weet niet hoelang ik hier verder mee kan. Hij laat mij zo slecht voelen en ik ga nu ook gedragen als een slechte vrouw. Ik heb eigenlijk vrijwel schijt aan hem gekregen. Doe waar ik zin in heb en heb afstand genomen van zijn familie ( die roddelen ook over mij) maar zo wil ik niet zijn. Ik wil geen ongehoorzame echtgenote zijn. Maar ik wil mij ook niet als een deurmat laten gebruiken door hem en zijn familie.
    De scheiding speelt nu echt al een tijdje in mijn hoofd want ik zie het niet meer zitten. We hebben amper aandacht voor elkaar en leven als vreemden in huis.

    Maar ik ben zo bang voor wat er dan gaat komen als ik zo een stap ga nemen. Dat mijn kinderen in een gescheiden gezin moeten opgroeien en dat zij mij dat kwalijk gaan nemen later. Dat ik de rest van mijn leven alleen moet leven zonder een geliefde die echt om mij geeft en bekommert. Zoveel vragen. Ik wil graag om jullie advies vragen en ervaringen voor moeder die de stap hebben genomen te scheiden
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  2. #2
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Ik trouwde niet om het geld. Ik heb hem altijd financieel gesteund en hij verdiende minder dan ik
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-06-2015

    Citaat Geplaatst door justahuman Bekijk reactie
    Dat krijg je als je mannen trouwt om het geld, en nu zielig lopen doen.
    Doe eens normaal. Wat een nare reactie zeg.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    51
    08-06-2016

    ik heb geleerd dat je moet doen wat het beste voor jou is als jij hierop alleen maar achteruit gaat moet je d estap nemen hoe moeilijk ook. misschien hebben je kids dan juist ook veel meer rust ze groeien nu echt niet fijn op.
    moge Allah jou leiden en jou helpen. ameeen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    686
    26-06-2016

    Moge Allah ta3ala jullie huwelijk redden.

    Een huwelijk heeft altijd 2 verhalen. Iets wat je misschien helemaal niet wil horen. Maar hebben jullie wel eens gewoon een goed eerlijk gesprek gehad, waarom houdt hij geen rekening met jou? Waarom ben jij in zijn ogen slecht ? Waarom was jij ooit wel de vrouw waar hij mee getrouwd is? Wat kun jij anders doen ? Natuurlijk een huwelijk zowel geven als krijgen maar het is nu dat misschien jij moet investeren om jullie huwelijk in stand te redden. En op een gezonde manier de man en vrouw relatie terug te halen. Elke huwelijk ups en downs.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Amiratje22 Bekijk reactie
    Salaam ulaikom


    Ik ben een aantal jaren getrouwd en heb 2 kinderen. Ik leef al zolang erg ongelukkig met hem. Het enige wat mij nog een beetje hoop geeft, zijn mijn kinderen.
    Ik ben mezelf helemaal kwijt en ben vrijwel geïsoleerd geraakt sinds ik in dit huwelijk zit. Ik heb totaal geen zeggenschap of een mening het is zijn weg of geen weg! Hij wilt alles bepalen en is alleen bezig met zichzelf. Hij is alleen aan het werk en als hij vrij is dan is hij altijd op pad . Als.ik daar iets over zich dan heb ik geen begrip en ben ik ondankbaar en waardeer hem niet. Hij verdraait alles zo on dat het uiteindelijk mijn schuld is. Ik ben een slechte vrouw, moeder, schoonzus schoondochter alles. Hij is perfecte.
    Me ouders en broers/zussen hebben amper een band met hem en dan loopt hij over mij te klagen.
    Als ik aangeef om de stad in te willen of iets te willen doen dan stelt hij voor om zijn moeder mee te vragen. zijn moeder ging ook vrijwel overal mee. Terwijl hij nooit mijn eigen moeder heeft mee gevraagd. Hij kraakt al mijn vriendinnen af en vind het eigen niet ok dat ik als een getrouwde vrouw en moeder nog afspreekt met mijn vriendinnen ( het zijn allemaal nette getrouwde dames)
    Ik word echt gek van al die manipulatie spelletjes eigenlijk en weet niet hoelang ik hier verder mee kan. Hij laat mij zo slecht voelen en ik ga nu ook gedragen als een slechte vrouw. Ik heb eigenlijk vrijwel schijt aan hem gekregen. Doe waar ik zin in heb en heb afstand genomen van zijn familie ( die roddelen ook over mij) maar zo wil ik niet zijn. Ik wil geen ongehoorzame echtgenote zijn. Maar ik wil mij ook niet als een deurmat laten gebruiken door hem en zijn familie.
    De scheiding speelt nu echt al een tijdje in mijn hoofd want ik zie het niet meer zitten. We hebben amper aandacht voor elkaar en leven als vreemden in huis.

    Maar ik ben zo bang voor wat er dan gaat komen als ik zo een stap ga nemen. Dat mijn kinderen in een gescheiden gezin moeten opgroeien en dat zij mij dat kwalijk gaan nemen later. Dat ik de rest van mijn leven alleen moet leven zonder een geliefde die echt om mij geeft en bekommert. Zoveel vragen. Ik wil graag om jullie advies vragen en ervaringen voor moeder die de stap hebben genomen te scheiden
    Pas op dat je niet scheidt, want dan val je niet meer onder een nette vrouw, want volgens jou is dat enkel voorbehouden aan getrouwde vrouwen.

    Verder ben ik niet gekomen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Geen 1 huwelijk is perfect...jullie moeten proberen het beste van te maken. Dit is absoluut geen reden om te scheiden...jullie hebben samen twee kinderen en daar moeten jullie aan denken. Probeer naar dingen te kijken die wel goed gaan...en dingen kunnen veranderen in de toekomst...daarom vindt ik dat men niet gauw aan scheiden moet denken en kinderen zijn de dupe van. Wees ook eerlijk en kritisch naar jezelf...misschien heeft het ook met jouw gedrag te maken. Allah i3awnkoum !

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Pas op dat je niet scheidt, want dan val je niet meer onder een nette vrouw, want volgens jou is dat enkel voorbehouden aan getrouwde vrouwen.

    Verder ben ik niet gekomen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Ik denk niet dat ze het zo bedoelde. Soms is interpunctie cruciaal.. ik denk meer dat ze bedoelt dat haar man geen bezwaar zou moeten hebben tegen haar vriendinnen daar ze allemaal getrouwd zijn. Mannen vinden het normaliter niet zo fijn als de vriendinnen van hun vrouw single zijn.

    Zo begreep ik die zin eigenlijk..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door samiramila Bekijk reactie
    ik heb geleerd dat je moet doen wat het beste voor jou is als jij hierop alleen maar achteruit gaat moet je d estap nemen hoe moeilijk ook. misschien hebben je kids dan juist ook veel meer rust ze groeien nu echt niet fijn op.
    moge Allah jou leiden en jou helpen. ameeen.
    is dat wat je geleerd hebt a stront wijf...als,iedereen zo denkt en doet wat jet beste voor je zelf is dan,,,,,,zal er nooit een WIJ zijn,,,,,,,,huwlijk bestaat uit opofferen

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Pas op dat je niet scheidt, want dan val je niet meer onder een nette vrouw, want volgens jou is dat enkel voorbehouden aan getrouwde vrouwen.

    Verder ben ik niet gekomen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Belachelijk! Sommigen mensen denken dat je als getrouwde vrouw de hoogste status hebt.. zo dom



    @topicstarter
    Je zegt dat je bang bent om alleen te leven en nooit meer iemand te hebben die om je geeft
    Wake up girl, die heb je nu al niet! Dus dat is een zorg minder..
    the best things are free

  11. #11
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Pas op dat je niet scheidt, want dan val je niet meer onder een nette vrouw, want volgens jou is dat enkel voorbehouden aan getrouwde vrouwen.

    Verder ben ik niet gekomen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Dat bedoelde ik totaal niet. Ik minacht niemand
    Ik bedoel dat mijn vriendinnen getrouwd zijn en bezig zijn met hun kinseren en geen straatwijven die slechte invloed op mij kunnen hebben..
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  12. #12
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    Belachelijk! Sommigen mensen denken dat je als getrouwde vrouw de hoogste status hebt.. zo dom



    @topicstarter
    Je zegt dat je bang bent om alleen te leven en nooit meer iemand te hebben die om je geeft
    Wake up girl, die heb je nu al niet! Dus dat is een zorg minder..
    Daar heb je een punt. Maar hij is wel de vader van mijn kinderen als hij niet om mij geeft dan wel om de kinderen.
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  13. #13
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Allah sehhel 3liek.

    Advies kan ik je ook niet geven. Ik zie niemand graag scheiden....denk dat je ee misschien wel wat harder aan mag trekken. Ik vind zelf dat je er alles aan moet hebben gedaan om een huwelijk te redden.
    Ipv je als een slechte vrouw te gedragen, zoals je zegt...gewoon het gesprek aangaan...je grenzen stellen...boos wordrn etc...
    Misschien toch wat advies....
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door Amiratje22 Bekijk reactie
    Daar heb je een punt. Maar hij is wel de vader van mijn kinderen als hij niet om mij geeft dan wel om de kinderen.
    Precies.
    Jouw enige zorg, zijn je kids.
    Is hij goed voor ze? Dan zet je de scheiding uit je hoofd
    Als jullie een goede verstandhouding kunnen behouden, dan hou je het vol omwille van je kinderen.
    En je kan blijven hopen dat je man je ooit weer ziet staan, en van je gaat houden zoals een man hoort te doen
    the best things are free

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    114
    18-07-2014

    Waarom bij je profiel de tekst 'gelukkig getrouwd' ? Ik snap echt niet waarom vrouwen de behoefte hebben om anderen te laten zien van kijk mij happily Married of gelukkig getrouwd of mijn lieve hubby terwijl het gewoon helemaal niet zo is. Koester het als het wel zo is. Het gaat erom of je echt gelukkig bent niet of anderen denken dat je gelukkig bent