1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    176
    29-11-2004

    Ik zou zeggen doe wat goed voelt voor jou en je kinderen.. kinderen zijn alleen maar gelukkiger als ze moeder ook gelukkig zien..
    ze zullen jou niks kwalijk nemen..

    doe salat istkharah.. en kijk wat daar uitkomt.. dat kan in een droom zijn maar ook gwn in dagelijkse leven een teken vormen

    Ik wens jou het beste toe.. en zorg goed voor jezelf en kids en doe wat het beste is voor jullie..

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-06-2015

    Ik hoop dat je een beetje te hart hebt kunnen luchten. Ik heb het oprecht met je te doen. Heb sabr. Krijg je niet wat je wil in dit leven, dan staat in het hiernamaals insha'Allah wat moois op jou te wachten. [emoji173]

  3. #48
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Dankjewel voor je advies. Ik waardeer het
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  4. #49
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Sami@ heel erg bedankt voor je oprechtheid en je advies. Ik waardeer het en kan me zeker in je adviezen vinden. Ik ben een hoog gevoelig persoon en geef alles wat ik heb. Als ik niets voor terug krijg of nog erger het wordt niet gewaardeerd dan ben ik er klaar mee. Ik vind het dan ook erg lastig om nu een soort lief en zorgzaam te doen terwijl ik daar de kracht niet voor heb.

    De rest ook allemaal bedankt.
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  5. #50
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Ik zou kijken wanneer jij en vooral je kinderen beter af zijn.
    Aan de ene kant, wat voegt hij toe? Waarschijnlijk op emotioneel vlak als ik het zo lees niet heel veel. Maar zal alleen echt beter zijn?

    Persoonlijk maar dat is geen goed advies zou ik van iemand die zelf altijd weg is absoluut niet accepteren dat hij nee zegt en gewoon mijn eigen plan trekken (qua dingen ondernemen), dat doet hij ook.. ben niet gek hij altijd de hort op en ik maar thuis zitten. Maar goed of het dan nog goed komt..

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Amira22
    Graag gedaan.het is mijn plicht.
    Mocht je mij willen laten bemiddelen tussen jullie dan kan je je broer of vader contact met mij laten op nemen. .Dan kan ik met je echtgenoot proberen te motiveren biidni Allah.
    blijf in elkaar geloven

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    5.484
    11-04-2013

    Ik zou nooit met zo'n man blijven.. totaal geen toegevoegde waarde.. jezelf kwellen voor hem.. dan nog ervoor kiezen om kinderen mee te nemen.. jeetje

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Mimi379 Bekijk reactie
    Als iemand die zelf 12 was toen haar ouders gingen scheiden, kan ik maar 1 ding zeggen.. Doe wat jou gelukkig maakt.
    Sub7analah mijn moeder zat echt ook een soortgelijke situatie als de jouwne (ook van schoonmoeder overal meenemen, nauwelijks sociale contacten, alleen opgescheept met ons, de kids.. meskiena)
    Mijn ma wilde ook niet scheiden vanwege haar kids, vandaar dat ze jarenlang nog steeds getrouwd bleef... maar mn pa was gwn niet een goeie echtgenoot en toen de laatste druppel viel eindigde het in een scheiding.

    Ik zeg je eerlijk als kind in die situatie voelde het best wel...vreemd. Ik weet nog dat ik niks durfde te vertellen aan vriendinnetjes enzo, maar jah ik was 12.
    Maar na een tijdje ging het wel goed. Als kind voelde ik gwn de akelige sfeer in huis die veroorzaakt was door de situatie tussen mn ouders. Na de scheiding was mn ma wel een tijdje depri, maar daarna werd ze gwn weer een vrolijke gekke vrouw. Ze leerde nieuwe mensen kennen, maakte vrienden, en kon de simpelste dingen doen die ze eerst niet kon doen.. zoals naar de sportschool gaan of vriendinnen over de vloer..
    Ouders beseffen vaak niet wat voor een impact ze op hun kids hebben, met een depri mom in huis ben ik ook depri, met een happy mom in huis ben ik ook happy..

    Mijn advies voor jou is dan ook als jij ongelukkig bent in jouw huwelijk, je situatie niet te veranderen is, dan hoef je je niet te schamen noch bang te zijn om te denken aan scheiding als een laatste oplossing.
    Maar je moet dan wel zeker van je zaak zijn en geen enkele kans op spijt achteraf... want eenmaal in de situatie en in de heisa.. is het moeilijk om weer terug te gaan, dingen zullen niet zoals voorheen zijn.

    Sterkte en veel succes.


    (Je mag me pm'en als je wilt praten...)
    je moeder heeft je goed gehersenspoeld ,,,,,,,,,,,.,troep generatie,,,,egoïstische generatie ,,,,,,,,doe wat hem gelukkig maakt,,,,kies voor je zelf,,,eea als iedereen dst doet dsn kring je toch nooit eenheid.....huwelijk is opofferen,,,geven en nemen.....als je vrijheid blijheid wilt dan moet je niet trouwen,,,,,,,,,,,jullie zijn allemaal gestoord en verknipt,,,JULLIE HEBBEN GEEN ECHTE PROBELMEN......JULLIE HEBBEN LUXE PROBELEMEN,,,,,,

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    6.077
    19-02-2011

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    Precies.
    Jouw enige zorg, zijn je kids.
    Is hij goed voor ze? Dan zet je de scheiding uit je hoofd
    Als jullie een goede verstandhouding kunnen behouden, dan hou je het vol omwille van je kinderen.
    En je kan blijven hopen dat je man je ooit weer ziet staan, en van je gaat houden zoals een man hoort te doen
    Meen je dit nou serieus?

  10. #55
    Verbannen

    Reacties
    12
    01-09-2015

    [QUOTE=Amiratje22;132472737]Salaam ulaikom


    Ik ben een aantal jaren getrouwd en heb 2 kinderen. Ik leef al zolang erg ongelukkig met hem. Het enige wat mij nog een beetje hoop geeft, zijn mijn kinderen.
    Ik ben mezelf helemaal kwijt en ben vrijwel geïsoleerd geraakt sinds ik in dit huwelijk zit. Ik heb totaal geen zeggenschap of een mening het is zijn weg of geen weg! Hij wilt alles bepalen en is alleen bezig met zichzelf. Hij is alleen aan het werk en als hij vrij is dan is hij altijd op pad . Als.ik daar iets over zich dan heb ik geen begrip en ben ik ondankbaar en waardeer hem niet. Hij verdraait alles zo on dat het uiteindelijk mijn schuld is. Ik ben een slechte vrouw, moeder, schoonzus schoondochter alles. Hij is perfecte.
    Me ouders en broers/zussen hebben amper een band met hem en dan loopt hij over mij te klagen.
    Als ik aangeef om de stad in te willen of iets te willen doen dan stelt hij voor om zijn moeder mee te vragen. zijn moeder ging ook vrijwel overal mee. Terwijl hij nooit mijn eigen moeder heeft mee gevraagd. Hij kraakt al mijn vriendinnen af en vind het eigen niet ok dat ik als een getrouwde vrouw en moeder nog afspreekt met mijn vriendinnen ( het zijn allemaal nette getrouwde dames)
    Ik word echt gek van al die manipulatie spelletjes eigenlijk en weet niet hoelang ik hier verder mee kan. Hij laat mij zo slecht voelen en ik ga nu ook gedragen als een slechte vrouw. Ik heb eigenlijk vrijwel schijt aan hem gekregen. Doe waar ik zin in heb en heb afstand genomen van zijn familie ( die roddelen ook over mij) maar zo wil ik niet zijn. Ik wil geen ongehoorzame echtgenote zijn. Maar ik wil mij ook niet als een deurmat laten gebruiken door hem en zijn familie.
    De scheiding speelt nu echt al een tijdje in mijn hoofd want ik zie het niet meer zitten. We hebben amper aandacht voor elkaar en leven als vreemden in huis.

    Maar ik ben zo bang voor wat er dan gaat komen als ik zo een stap ga nemen. Dat mijn kinderen in een gescheiden gezin moeten opgroeien en dat zij mij dat kwalijk gaan nemen later. Dat ik de rest van mijn leven alleen moet leven zonder een geliefde die echt om mij geeft en bekommert. Zoveel vragen. Ik wil graag om jullie advies vragen en ervaringen voor moeder die de stap hebben genomen te scheiden

    De hoop nooit te snel opgeven

  11. #56
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Heb je er alles aan gedaan om gelukkig te zijn met hem? Echt alles? Inclusief laten bemiddelen etc misschien een imam die met je man kan praten etc. Zo ja en het werkt niet en je hebt er veel tijd en moeite in gestoken dan wordt het tijd om je eigen plan te trekken. Tenzij je voor de rest van je leven zo wil blijven leven.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    40
    11-09-2014

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    je moeder heeft je goed gehersenspoeld ,,,,,,,,,,,.,troep generatie,,,,egoïstische generatie ,,,,,,,,doe wat hem gelukkig maakt,,,,kies voor je zelf,,,eea als iedereen dst doet dsn kring je toch nooit eenheid.....huwelijk is opofferen,,,geven en nemen.....als je vrijheid blijheid wilt dan moet je niet trouwen,,,,,,,,,,,jullie zijn allemaal gestoord en verknipt,,,JULLIE HEBBEN GEEN ECHTE PROBELMEN......JULLIE HEBBEN LUXE PROBELEMEN,,,,,,
    ''Als je vrijheid blijheid wilt dan moet je niet trouwen'' Wat is dat nou voor onzin? Dus wat jij zegt is dat vrouwen hun vrijheid en blijheid moeten gaan opofferen als ze willen trouwen? Volgens mij weet jij niet wat een huwelijk inhoudt.

    En gehersenspoeld? Ga niet praten als je niks weet. Je doet netzoals je mn hele levensverhaal kent, wat dus totaal niet het geval is en dan desnog zou je niet mogen oordelen...


    Ik begrijp niet waarom ik nog moeite doe om dit te schrijven tegen een persoon die niet eens normale zinnen kan formuleren..

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    14
    10-09-2013

    Meid heb sabr ,
    Zoals hier is gezegd dit zijn luxe problemen .

  14. #59
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Mimi379 Bekijk reactie
    ''Als je vrijheid blijheid wilt dan moet je niet trouwen'' Wat is dat nou voor onzin? Dus wat jij zegt is dat vrouwen hun vrijheid en blijheid moeten gaan opofferen als ze willen trouwen? Volgens mij weet jij niet wat een huwelijk inhoudt.

    En gehersenspoeld? Ga niet praten als je niks weet. Je doet netzoals je mn hele levensverhaal kent, wat dus totaal niet het geval is en dan desnog zou je niet mogen oordelen...


    Ik begrijp niet waarom ik nog moeite doe om dit te schrijven tegen een persoon die niet eens normale zinnen kan formuleren..
    ik neem niet eens de moeite om te lezen. Deze gast is doorgedraaid en moet je geen aandacht aan schenken

  15. #60
    -CaSa_MaRaKkEcH-

    Reacties
    306
    12-01-2013

    Citaat Geplaatst door justahuman Bekijk reactie
    Dat krijg je als je mannen trouwt om het geld, en nu zielig lopen doen.
    Zielig mannetje tfoe 3la sal3a! Laat haar in haar waarde.