1. #16
    Verbannen

    Reacties
    3.553
    25-03-2014

    Gaat om de motieven waarom je met mekaar trouwt, blijkbaar hou je toch niet van hem zoals het hoort, als je echt van hem hield zou je zijn noden begrijpen en daar anders mee omgaan, je weet toch hoe sommige mannen zijn? Als je koppig gaat doen gaan ze jou straffen.met geen aandacht haha dat is een.man zijn.manier om zijn trots te houden, als jij je daar tegen gaat verzetten door steeds te zeuren en zeggen wat hij moet doen kun je weerstand verwachten, misschien denkt hij ook wel dat hij niet goed genoeg is voor je en daarom misschien ook een soort van schijt aan jou heeft gekregen omdat je hem onzeker maakt, wees eens wat aardiger, streel af en toe zijn ego en ken je plek als vrouw ou safe

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    @ topicstarter, ik heb nooit marokko.nl geraadpleegd bij mijn eigen situatie. De meeste betrekken dit onderwerp naar zichzelf toe en geven aan de hand daarvan advies . Je hebt vast iemand in jouw omgeving die zeer betrouwbaar is en om jou geeft. Vertel alles aan hem of haar, en diegene zal je raadplegen. Nadat je jouw keus hebt gemaakt? Salaat istikhara bidden. Dit met volle overtuiging verrichten. Blijf het bidden herhalen. Incha Allah zal het duidelijk zijn wat je moet doen.

    Ik moet er wel bij zeggen. Dat je het recht hebt op een gelukkig huwelijk. En jouw kinderen verdienen ook een stabiele leefomgeving. Dus begrijpelijk dat je twijfelt.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Zoals eerder gezegd heeft ieder conflict twee Kanten,stel dat we alleen zijn kant van het verhaal zouden horen?
    Dit is voor alle vrouwe en mannen.
    Zeg hem dat je bang bent dat de afstand tussen jullie groter en groter wordt en dat hè dat niet wilt omdat hij een goede man is en omdat dan de kinderen het grootste slachtoffer zullen zijn in deze zaak maar zeg dit pas na een gesprek liefst in een romantischachtigsfeer bijvoorbeeld tijdens een etentje.

    Geef als vrouw je man meer lichamelijk aandacht dan je al doet om door een dal te komen...mensen denken bij lichamelijk aandacht meteen aan zware kost maar ook gewoon met de vingers van een vrouw door je haar strelen kan al wonderen verrichten...liefst praat ik niet met je over dit maar iemand moet het doen....dit soort dingen zijn klein maar heel belangrijk.


    Romantisch tv kijken als je getrouwd bent is niet 4 meter van elkaar zitten maar naast elkaar.



    Ideaal zou zijn als jullie beide iemand kennen die jullie graag mag en jullie graag gelukkig ziet,bij die zouden jullie wat vaker op bezoek moeten gaan...het probleem met contact verbreken met schoonfamilie is dat het averechts kan werken omdat jij van hen nog meer zal vervreemden waardoor ze je nog minder graag willen en helaas kan dat weer zijn negatieve invloed hebben om jouw echtgenoot want de druk wordt op hem nog groter dat jij niet past bij hem en hen want veel mannen zien zichzelf en hun familie als geheel tot 1 geheel....het laatste geldt ook voor vrouwen wat niet gezond is want je partner heeft zijn heilige plek en de familie ook en de een mag de ander niet overschaduwn
    Misschien kan je alleen met hem en schoonmoeder buiten wat drinken ipv helemaal het contact verbreken...zij kan ook je man positief beïnvloeden als je haar wint....probeer voorlopig met haar geen problemen te bespreken maar puur aan jouw band met haar te werken.
    Of is het zo erg dat ze je niet wil spreken?

    Scheilalove heeft je goede advies gegeven over je man.

    Wel slim van je dat je beseft dat getrouwde vriendinnen hem meer zouden moeten geruststellen inblaast van ongerustmaken maar alleen het feit dat je een intieme band met ze hebt kan op dit moment al voor irritatie zorgen want hij is je man en heeft dat niet met jou dat zou je moeten begrijpen.

    Probeer samen met hem een soort staak het vuren te toveren,sta eens op en probeer te leven alsof jullie de gelukkigste paar zijn en ga gerust samen een weekendje Brussel of Parijs of gezellig een dagje Antwerpen ...misschien een dagje kinderen bij de opvang laten zodat jullie elkaar meer aandacht kunnen geven...besef dat hij je beste vriend hoort te zijn ...weet je je band met die meisjes is waarschijnlijk ook zo sterk en leuk juist omdat jullie elkaar zoveel eerlijk kunnen vertellen ..en elkaar begrijpen inplakte van veroordelen want als je dat niet doet dan creëert het afstand....dat is iets waar Marokkaanse meisjes met hun mannen aan moeten werken ...inplaats van vriendinnen alles vertellen en de man als een soort ander wezen beschouwen maar dit zit diep in ons cultuur.(ik heb het niet over de Marokkaanse cultuur)....het kan ook een bron van jaloezie zijn als hij ziet dat je wel gelukkig getrouwd bent met je vriendinnen..,hij ziet zichzelf liefst als jouw beste vriendin en man tegelijk....mischien moet je de vriendinnen even tijdelijk op wacht zetten om meer tijd in je huwelijk te kunnen besteden....beter praat je met ze als hij afwezig is voorlopig.
    Beïnvloeden ze je niet op een negatieve manier in deze zaak?noem s een paar adviezen die ze je gaven?
    blijf in elkaar geloven

  4. #19
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door prinsesia Bekijk reactie
    Waarom bij je profiel de tekst 'gelukkig getrouwd' ? Ik snap echt niet waarom vrouwen de behoefte hebben om anderen te laten zien van kijk mij happily Married of gelukkig getrouwd of mijn lieve hubby terwijl het gewoon helemaal niet zo is. Koester het als het wel zo is. Het gaat erom of je echt gelukkig bent niet of anderen denken dat je gelukkig bent
    Dit WAS AAN Het Begin Van Me Huwelijk Toen KREEG Ik Berichten van mannen en daarom heb ik dat gezet ( het was toen ook zo) helaas is dat niet meer van toepassing
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  5. #20
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Sami@ bedankt voor je uitgebreide advies
    Ik geef je 100% gelijk. Ik sta er ook zo in . Maar helaas is praktijk toch wat ingewikkelder. Je zegt dat marokkaanse vrouwen graag alleen met hun vriendinnen praten het is niet omdat ze dat willen. Maar omdat ze niet anders kunnen! Marokkaanse bemannen kunnen niet over hun gevoelens praten en je moet er helemaal niet met kritiek komen over hun gedrag want ze zijn nou eenmaal zo! Als je je als vrouw zijnde je helemaal open stelt en vertelt hoe gekwetst je bent door hem omdat hij je onrecht aanheeft gedaan. En je man lacht daar een beetje om en zegt je ziet ze vliegen. Dan ben je a gauw mee klaar. En dit is wel meerdere malen gebeurd.

    Ik zie mijn vriendinnen 1 keer in 3 a 4 maanden! Spreken doe ik ook niet in zijn bijzijn. Ik heb mezelf al vrijwel geïsoleerd maar zelfs die ene keer is te veel! Mijn vriendinnen weten niet van mijn problemen. Ik heb het alleen aan paar familieleden verteld.met wie ik goede band hem en die ik vertrouw.
    Ik heb geen problemen met me schoonma of familie. Maar onze band is niet meer wat het was. Het is nu gewoon heel oppervlakkig over koetjes en kalfjes en niet meer zo frequent als eerst. Ik heb ook geen behoefte aan. Als je slecht over mij praat maar niet met mij dan ben je in mijn ogen hypocriet.

    Leuke dingen doen komt altijd van mijn kant. Ik moet er bijna om smeken!!! En dan komt hij met ja we gaan stad in of iets dichtbij huis. Nu stel.ik niks voor en er gebeurt ook niks. Hij doet liever zelf dingen ondernemen met zijn vrienden.

    Hij weegt met 2 maten en ik kan heel slecht tegen onrecht. Hij gaat elk dag naar zijn ouders en als ik 1 keer in de week ga is dat te veel. Ik zie me vriendinnen 1 keer in de 3 maanden en hij werkelijk en dan is hij geïrriteerd.
    Wil.ik gelukkig zijn met hem? Dan moet ik mij helemaal wijden aan hem en zijn familie en mijn roots en mezelf totaal vergeten
    Dan is het ok
    Maar dat wil ik niet en dat ga ik ook niet doen
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Graag gedaan.


    Over Praten met vriendinnen
    Deels is het niet erg om bepaalde dingen alleen met vriendinnen te bespreken maar we hebben nu eenmaal als mensen een beperkt aantal energie om te praten en lachen en luisteren etc en als we teveel steken in ons gesprekken met vrienden dan hebben we geen nood of energie om het ook met anderen...als je bijv 1 uur met een vriendin aan de lijn was en je man komt binnen tsja dan heb je bijwijzevanspreken al genoeg gepraat voor een dag hahah...iets dat je met heeeeeel veel mensen deelt wordt al minder snel iets speciaals.....
    Dat er een te grote afstand is nu Tussen Marokkaanse mannen en vrouwen komt ook door de meisjes die teweinig vertellen over hun leefwereld aan hun broers......beter laat dan nooit ik wil niemand de schuld geven maar zowel de jongens als de meisjes hebben huet een verantwoordelijkheid...dochters en moeders weten bijna alles over elkaar maar de broers en vaders horen niks en die soort isolatie leeft voort in komende huwelijken want jullie broers worden echtgenoot van een vrouw.
    Over gevoelens praten voor mannen moet niet beginnen bij hun vrouw maar bij hun ouders tussen hun zussen. En zussen hebben hier ook een verantwoordelijkheid om _____eerlijk dingen over meisjes_____ en zichzelf_____ te vertellen zodat ze beter voorbereid zijn op hun toekomstige leven als echtgenoot.
    Ik post dit alvast.
    blijf in elkaar geloven

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Het ziet er niet goed uit tussen jullie .mag ik vragen hoelang ongeveer jullie getrouwd zijn?
    blijf in elkaar geloven

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Vaak zien we in conflicten niet wat ons aandeel is ...we hebben een soort dode hoek in ons gedrag...dat is makkelijker om in te zien als iemand jullie samen spreekt omdat hij dan beide kanten van het verhaal tegen elkaar kan plaatsen en worden jullie meteen door jullie zelf mee geconfronteerd.....als je absoluut wilt scheiden,waarom niet een gesprek samen bij een proffesional voor De kinderen een laatste kans.
    Op internet is moeilijk om jouw aandeel onder de microscoop te krijgen.

    Mischien hier is zijn vele bezoeken buitenshuis een ontsnapping aan iets binnen het huwelijk....ontevredenheid over iets belangrijks.
    De reden kan ook ingebeeld zijn.
    De reden kan ook objectief deels maar onbedoeld door jou komen.
    Kan ook iets heel kleins en makkelijk te verhelpen zijn.
    Mischien zwijgt hij over iets wat temakken heeft met hem.
    blijf in elkaar geloven

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Tijdens het kalifaat van Omar vroeg een man hem om toestemming om van zijn vrouw te scheiden.
    Omar vroeg of ze slecht was voor de kinderen en geen voor beeld voor ze was en of ze het huishouden slecht deed en noemde veel belangrijke zaken.

    Maar de man zij nee nee dat zit wel goed het is enkel dat ik niet van haar hou en ongelukkig met haar ben.
    Toen antw Omar:" yaa a7maq (oh dwaas) dacht je dat elke huis in medina was opgebouwd uit liefde als het enkel om liefde gaat was er mischien geen enkel huis overeind gebleven in Medina".
    En hij stuurde hem naar huis en bedreigde hem zelfs dat indien hij een klacht zou krijgen van zijn vrouw en hij niet goed voor haar zorgde hij problemen zou krijgen.

  10. #25
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Ja de opvoeding speelt een heel groot rol. Ik kom uit een hele andere gezin dan hij. Bij ons is iedereen gelijk en me broers moeten zich ook verantwoorden voor waar ze heen gaan en wat ze doen in hun leven. Bij me echtgenoot is de man de koning. Hij moet doen wat hij wil want hij is een man en die hoort buiten. Vrouw moet thuis blijven en moet zeker geen weerwoord geven. Nou dit zijn al 2 werelden die enorm botsen.


    En heel duidelijk voorbeeld. Hij vraagt altijd zijn moeder mee om mee te gaan. Boodschappen, naar park, ergens wat drinken enz. Mijn moeder heeft hij in de afgelopen 6 jaar geen 1 keer meegevraagd en die is geen 1 keer meegegaan! Ik vind dit pure onrecht
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  11. #26
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Tijdens het kalifaat van Omar vroeg een man hem om toestemming om van zijn vrouw te scheiden.
    Omar vroeg of ze slecht was voor de kinderen en geen voor beeld voor ze was en of ze het huishouden slecht deed en noemde veel belangrijke zaken.

    Maar de man zij nee nee dat zit wel goed het is enkel dat ik niet van haar hou en ongelukkig met haar ben.
    Toen antw Omar:" yaa a7maq (oh dwaas) dacht je dat elke huis in medina was opgebouwd uit liefde als het enkel om liefde gaat was er mischien geen enkel huis overeind gebleven in Medina".
    En hij stuurde hem naar huis en bedreigde hem zelfs dat indien hij een klacht zou krijgen van zijn vrouw en hij niet goed voor haar zorgde hij problemen zou krijgen.
    Deze Hadith ken ik. En ik kan me in vinden.
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Weet je met ieder man zal je getest worden of op dezelfde manier of op een ander manier.
    bij sommigen zien we meer dan bij anderen en denken we dat we het erger hebben.
    We zitten in een examen dat leven heet.
    blijf in elkaar geloven

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Opvoeding.
    Maar in het begin zag je al dat zijn opvoeding anders was dus kon je het verwachten dat het zou wringen op dat gebied en heb je voor gekozen om kinderen te krijgen en kinderen krijgen met iemand is hen het recht op vade en moeder beloven dat zou je een beetje meer energie moeten geven om wat van proberen te maken....ik heb het ooit heel moeilijk gehad maar ik bleef het proberen voor m'n kinderen....keer op keer op keer...ik ben geen theorie man .
    Leer hem dan wat bij op dit gebied.


    Ouders meevragen.

    Amira toch? Ansteller hahahah
    Je kan toch je eigen moeder meevragen of zie ik iets niet wat je wel ziet?
    Jij hebt ook een verantwoordelijkheid om hem te helpen rechtvaardig te zijn door hem op onrechtvaardigheden te wijzen ...in dit geval gewoon zeggen dat het gezelliger voor jou is als je moeder ook bij is.

    Woorden als (het is mijn recht )kan je beter vermijden.
    Je kan altijd hetzelfde zeggen met ander woorden zonder die zin te gebruiken...komt leuker over en acceptabeler want niemand hoort graag de les van een ander zeker als hij gewend is dat je niks tegen werpt.
    blijf in elkaar geloven

  14. #29
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    vrouwen tegenwoordig denken safi....trouwen en dan vrijheid. ik vertrouw geen enkele vrouw die zich een slachtofferrol aanwend.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  15. #30
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Ik.leerde hem.kennen niet zijn familie. Bij navraag die door mijn vader werd gedaan kreeg je alleen goede verhalen te horen. Ik had niet de indruk dat ze zo waren. Me man leek me ook echt niet zo bekrompen in het begin. Sat zijn van die dingen die je later leert kennen. En kinderen neem je niet die krijg je! Hier ga ik verder niet te veel op in.

    Ik praat met een man dus ik snap dat je logica heel erg simpel in elkaar is gezet. Wij vrouwen verwachten dat een man soms dingen uit zichzelf doet. Als je elke keer naar moet vragen dan hoeft het niet meer. Ik vraag ook zijn moeder mee dan is het ook fijn als hij dat zou doen.
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]