1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Politie Amsterdam bekijkt toestaan hoofddoek

    De Amsterdamse politieleiding overweegt om een hoofddoekje toe te staan voor agentes.



    Op die manier hoopt de leiding meer allochtone agenten in het korps te krijgen. Dat zegt politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg in het AD donderdag

    Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten een buitenlandse achtergrond heeft, zodat het korps meer een afspiegeling is van de Amsterdamse maatschappij. Momenteel heeft slechts 18 procent van de Amsterdamse agenten een niet-Nederlandse achtergrond. "Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben", zegt hij.

    De eerste reacties uit politiek Den Haag waren donderdagochtend kritisch. Dilan Yesilgöz van de VVD vindt hoofddoekjes niet passen bij de rol van de politie.

    "Kom op politie Amsterdam; dit kan echt niet. Scheiding kerk en staat. Houd de politie neutraal", aldus Yesilgöz. PVV-leider Geert Wilders reageert op Twitter met een enkel woord. "Waanzin!" Zijn partij heeft Kamervragen gesteld en wil een debat over de kwestie.

    Politiechef Aalbersberg geeft aan dat het al in andere landen gebeurt. "In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kennen ze al verschillende vormen. Maar als je kijkt naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavische landen nog niet."

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    92
    21-11-2016

    Wordt alle religieus exhibionisme toegestaan?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    En kijk wie er de hoek om komt?

    Faatje Elatik met €12.000 ex BTW/ maand!

    http://www.ad.nl/binnenland/dit-is-d...itie~aefa8324/

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    En kijk wie er de hoek om komt?

    Faatje Elatik met €12.000 ex BTW/ maand!

    http://www.ad.nl/binnenland/dit-is-d...itie~aefa8324/
    Uniform = helemaal gelijk, eenvormig.

    Zo simpel is het. Dus men draagt een gelijk tenue. Niet de één een pet, of hoedje, de ander een hoofddoek, keppeltje, tulband of wat religies nog hebben kunnen verzinnen.
    Wie weigert zich aan deze uniformiteit te conformeren sluit zich zelf dus uit voor een functie bij de politie of leger.
    Vasthouden aan de eigen cultuur heeft kan consequenties hebben.

    Maar men zal het blijven proberen.

    Overigens belachelijk 12.000 euro per maand om advies te geven over diversiteit.
    Weten we na een jaar of 60 nog niet dat we te maken hebben met moslims in ons land?
    Want waar diversiteit wordt genoemd, het blijken in de praktijk toch vrijwel altijd moslims die problemen hebben met de in ons land geldende cultuur.
    Jammer dat die vanuit Afrika en Azie naar ons land gekomen cultuur botst met de onze, maar dat is wat het is.
    Of men past zich aan, of accepteert de consequenties.

  5. #5
    life is beatifull

    Reacties
    863
    11-02-2005

    hahaha dit is wederom een grap zeker dat die Fatima Elatik de belangrijkste adviseuse is voor die andere grap Meneer Pieter-Jaap Aalbersberg! Nu begrijp ik eindelijk waarom het zo stroef gaat. AUB laat iemand anders advies geven hoor want dit slaat nergens op!
    Los van de advies die zei geeft over de hoofddoek plan lijkt het mij eigenlijk niet eens een discussie waard want immers met of zonder hoofddoek, het gaat om de mens die er achter zit en niet om het hoofddoekje.
    Eeuwige onzin discussie !

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.238
    03-01-2011

    Krijgen ze een hoofddoekje met een politie-logo?

    Ewa Allah yan3al TABBOEN li wledkoum ya stelletje zakkenvullers!
    Hier kan ik zo boos om worden!

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door mysterieman Bekijk reactie
    hahaha dit is wederom een grap zeker dat die Fatima Elatik de belangrijkste adviseuse is voor die andere grap Meneer Pieter-Jaap Aalbersberg! Nu begrijp ik eindelijk waarom het zo stroef gaat. AUB laat iemand anders advies geven hoor want dit slaat nergens op!
    Los van de advies die zei geeft over de hoofddoek plan lijkt het mij eigenlijk niet eens een discussie waard want immers met of zonder hoofddoek, het gaat om de mens die er achter zit en niet om het hoofddoekje.
    Eeuwige onzin discussie !
    Juist. En het uniform kent geen hoofddoek, dus probleem opgelost.

  8. #8
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    zo ie zo moet je niet bij de politie gaan. je krijgt echt slecht betaald. ze zoeken wel veel mensen. kijk maar naar de vacatures van hoofdagenten. maar bijna niemand wil bij de politie. als allochtoon helemaal niet.

    politie zit vol met racisme en discriminatie. daarom is het grotendeels blank. nu willen ze opeens meer allochtonen. zodat ze je kunnen gebruiken om je eigen soort genoten te infiltreren, op te lichten, bestelen, enz. trap er niet in die praatjes van de politie! je kan beter productie werk doen en verdien je beter zelfs.

    waarom denk je dat er veel corrupte agenten bestaan. ze stelen zelfs geld, drugs, sieraden, autos, alles van andere criminelen. de goederen die de politie afpakt van criminelen verdwijnt in de zakken van agenten.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Dan moet een vergiet op je hoofd ook kunnen, in het kader van diversiteit

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Diversiteit gebruikt men in dit soort gevallen in eufemistische zin.
    Die diversiteit blijkt in de praktijk vooral te bestaan uit de NL cultuur en die van moslims.
    Ik heb nog nooit gelezen dat i.v.m. diversiteit keppeltjes, pijpekrullen of die speciale hoeden, tulbanden, dolken zouden zouden moeten worden toegestaan.

    Van problemen met die andere ruim 170 culturen die in ons land zijn gekomen hoor je eigenlijk nooit dat we ons daar aan zouden moeten aanpassen.

  11. #11
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    ik praat niet slecht over productie werk of iets. werk is werk. maar wat ik bedoel is dat je voor productie werk vaak geen speciale opleiding nodig heb. maar voor politie agent moet je 3 jaar politie academie doen en dan verdien je alsnog niet meer. je krijgt echt slecht betaald.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    zo ie zo moet je niet bij de politie gaan. je krijgt echt slecht betaald. ze zoeken wel veel mensen. kijk maar naar de vacatures van hoofdagenten. maar bijna niemand wil bij de politie. als allochtoon helemaal niet.

    politie zit vol met racisme en discriminatie. daarom is het grotendeels blank. nu willen ze opeens meer allochtonen. zodat ze je kunnen gebruiken om je eigen soort genoten te infiltreren, op te lichten, bestelen, enz. trap er niet in die praatjes van de politie! je kan beter productie werk doen en verdien je beter zelfs.

    waarom denk je dat er veel corrupte agenten bestaan. ze stelen zelfs geld, drugs, sieraden, autos, alles van andere criminelen. de goederen die de politie afpakt van criminelen verdwijnt in de zakken van agenten.
    Zielig voor die criminelen hè?

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    1.238
    03-01-2011

    No-No ik ben helemaal niet jaloers!

    Ik vind het alleen walgelijk om als politie korps een adviseur voor te moeten inhuren voor een bedrag van 12 rootjes in de maand!
    En kijk wie ze hebben ingehuurd een eerste klasse heks met een scherpe tong!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Mmm ik heb niets tegen hoofddoekjes bij de politie maar zo zet je wel de deur open naar van alles en nog wat... aan de andere kant het "werkt" in Engeland dus waarom niet in Nederland.....

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Gewoon geen agent worden..beste oplossing (knipoog)