1. #16
    Verbannen

    Reacties
    1.238
    03-01-2011

    Ik heb begrepen dat het in Marokko verboden is om een hoofddoek te dragen!
    Het is daar verplicht op minirokken te dragen of strakke broek die helemaal in hun speet geplakt zit!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    240
    17-11-2007

    Top idee!

    Het is een weerspiegeling van onze samenleving.

  3. #18
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Vind best prima idee.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Yanuarie Bekijk reactie
    Top idee!

    Het is een weerspiegeling van onze samenleving.
    Weerspiegeling van de maatschappij op basis van etniciteit is prima.
    Maar religie speelt natuurlijk geen rol bij een overheidsapparaat.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    240
    17-11-2007

    Bij de overheid werken ook mensen met hoofddoeken...

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Prima. Maar als mensen zich niet willen houden aan uniform dan kunnen zij niet bij politie

  7. #22
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Prima. Maar als mensen zich niet willen houden aan uniform dan kunnen zij niet bij politie
    Ze kunnen hoofddoek ook uniformeel maken.
    Voor de mannen doen ze het toch ook met bermudas in de zomer.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Ze kunnen hoofddoek ook uniformeel maken.
    Voor de mannen doen ze het toch ook met bermudas in de zomer.
    Uniform betekent al, gelijk, hetzelfde.

    In Nederland wonen mensen uit bijna 200 verschillende landen, culturen.
    We kunnen toch niet de politie uitrusten naar al die verschillende culturen?
    Bovendien is in verleden al gesteld dat overheidsdiensten, zeker politie neutraal moet zijn, niet naar buiten al tonen wat de levensvisie van mensen is.

  9. #24
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Uniform betekent al, gelijk, hetzelfde.

    In Nederland wonen mensen uit bijna 200 verschillende landen, culturen.
    We kunnen toch niet de politie uitrusten naar al die verschillende culturen?
    Bovendien is in verleden al gesteld dat overheidsdiensten, zeker politie neutraal moet zijn, niet naar buiten al tonen wat de levensvisie van mensen is.
    Dat begrijp ik wel maar ik zie er echt geen enkel kwaad in om ook de ontwerpers een politie hoofddoek te laten maken.
    Dit ging ook toen de agenten klaagden over de warme lange broeken en bermudas kregen.
    Nou kan je ook stellen dat dat niet echt standaard is.
    Joos er is voldoende capaciteit bij moslims, waarom er niets mee doen. We gooien altijd maar met het woord integreren, waarom dan niet op een aangepaste manier iedereen kansen geven.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Dat begrijp ik wel maar ik zie er echt geen enkel kwaad in om ook de ontwerpers een politie hoofddoek te laten maken.
    Dit ging ook toen de agenten klaagden over de warme lange broeken en bermudas kregen.
    Nou kan je ook stellen dat dat niet echt standaard is.
    Joos er is voldoende capaciteit bij moslims, waarom er niets mee doen. We gooien altijd maar met het woord integreren, waarom dan niet op een aangepaste manier iedereen kansen geven.
    Maar moslims die de vereiste opleiding, ervaring, kennis, kortom capaciteiten hebben doen ook gewoon mee!
    Wie echter niet aan de vereisten wil voldoen kan de baan niet krijgen.
    In casu, het uniform. Is hetzelfde als bijvoorbeeld een orthodoxe christen solliciteert naar een functie in een full continue bedrijf en stelt ik weiger op zondagen te werken.
    Dan kan men de baan niet krijgen.
    Een moslima die geen hoofddoek draagt kan zonder enig probleem bij de politie gaan werken en het uniform dragen.

    Levensvisie is een privé zaak in een land dat geen staatsgodsdienst kent, zeker waar de meerderheid van de bevolking al religie achter zich heeft gelaten.
    Men moet dus kiezen.

  11. #26
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Maar moslims die de vereiste opleiding, ervaring, kennis, kortom capaciteiten hebben doen ook gewoon mee!
    Wie echter niet aan de vereisten wil voldoen kan de baan niet krijgen.
    In casu, het uniform. Is hetzelfde als bijvoorbeeld een orthodoxe christen solliciteert naar een functie in een full continue bedrijf en stelt ik weiger op zondagen te werken.
    Dan kan men de baan niet krijgen.
    Een moslima die geen hoofddoek draagt kan zonder enig probleem bij de politie gaan werken en het uniform dragen.

    Levensvisie is een privé zaak in een land dat geen staatsgodsdienst kent, zeker waar de meerderheid van de bevolking al religie achter zich heeft gelaten.
    Men moet dus kiezen.
    Ik vind van niet, trouwens hier in Belgie loopt een gelijkaardig voorstel van Hans Bonte.
    Zowiezo moet je capaciteit laten primeren, wat je in de dagelijkse samenleving toelaat moet je hogerop niet gaan weren. Dat is met 2 maten meten.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Ik vind van niet, trouwens hier in Belgie loopt een gelijkaardig voorstel van Hans Bonte.
    Zowiezo moet je capaciteit laten primeren, wat je in de dagelijkse samenleving toelaat moet je hogerop niet gaan weren. Dat is met 2 maten meten.
    Niemand wordt geweerd, wie zich niet wil conformeren aan de vereisten van een functie diskwalificeert zichzelf toch?

  13. #28
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Niemand wordt geweerd, wie zich niet wil conformeren aan de vereisten van een functie diskwalificeert zichzelf toch?
    Dat bedoel ik net, waarom in het dagelijks leven niet en wel bij een staatsfunctie.
    Ergens wil men een grens trekken die er voor mij niet is en waar anderen vette issues met hebben.
    Trouwens neem nou luchtmacht of andere, buiten firma's die er werken laten het meestal wel toe, dan maakt men er geen probleem van.
    Ik zie niet in waarom een hoofddoek altijd geweert moet worden, men doet zijn eigen meer schade dan goed en men mist kennis.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  14. #29
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    De essentie ligt niet bij de hoofddoek of bij de politie, de essentie is waarom zou een islamitische moslima zich willen mengen tussen vreemde mannen,
    en handtastelijk worden met vreemde mannen die dronken zijn of opgefokt, vanuit geloofs perspectief hoort een moslima dit werk niet eens te doen of te mogen doen, dus wat maakt men zich nou druk om de hoofdoek bij het korps,
    kijk eerst even wat je geloof er van zegt, voor je je mengt in deze mannenwereld waar veel gevaar zit en haantjes gedrag en testosteron, een vrouw hoort daar niet, laat staan een moslima.

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Dat bedoel ik net, waarom in het dagelijks leven niet en wel bij een staatsfunctie.
    Ergens wil men een grens trekken die er voor mij niet is en waar anderen vette issues met hebben.
    Trouwens neem nou luchtmacht of andere, buiten firma's die er werken laten het meestal wel toe, dan maakt men er geen probleem van.
    Ik zie niet in waarom een hoofddoek altijd geweert moet worden, men doet zijn eigen meer schade dan goed en men mist kennis.
    De hoofddoek wordt niet altijd geweerd. Alleen in gevallen zoals we nu bespreken, uniform.
    Kan ook in representatieve functies bij privé ondernemingen

    Het gaat er dan om, dat men weigert zich te conformeren aan de functie-eisen.

    Wat bedoel je met "men mist kennis"?