1. #76
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Ik ben om, ik ben voor hoofddoekjes bij de Politie en wel om twee redenen om die pure racisten lekker dwars te ziiten en tegelijkertijd die lui die vinden dan Moslima's niet bij de Politie zouden moeten gaan werken....... Vrijheid blijheid, geef die vrouwen een kans om bij de politie te werken als ze dat graag willen... ik vind het helemaal goed, meteen doen.
    Heeft niets te maken met racisme. Zoals je weet wie niet wil voldoen aan functie eisen kan gewoon niet de baan krijgen. Dat geldt voor alle mensen ongeacht hun etniciteit, levensovertuiging.
    Zoals je ook weet, is het niet de overheid die een moslima afwijst, want er werken meer dan genoeg moslima's bij de overheid.
    Hoogstens zijn het moslima's die zichzelf voor een baan diskwalificeren door niet het voor iedereen geldende uniform te willen dragen.

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Het grondrecht vrijheid van godsdienst EN levensovertuiging is volstrekt niet het probleem van de botsing tussen de cultuur mores van ons land en de cultuur/religie van (sommige) moslims.

    Alleen maken (sommige) gelovigen de fout alleen het eerste lid van dit artikel te lezen.
    Geen enkel grondrecht is absoluut, mag bij wet worden beperkt, o.a. om de belangen van anderen te beschermen en dat staat te lezen in het tweede lid.

    Leven is keuzes maken.
    Een recht kan beperkt worden, maar het tegen over gestelde kan ook. Dus hopelijk gaan binnenkort de moslima's lekker als politieagente aan de slag!

  3. #78
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Een recht kan beperkt worden, maar het tegen over gestelde kan ook. Dus hopelijk gaan binnenkort de moslima's lekker als politieagente aan de slag!
    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Ik ben om, ik ben voor hoofddoekjes bij de Politie en wel om twee redenen om die pure racisten lekker dwars te ziiten en tegelijkertijd die lui die vinden dan Moslima's niet bij de Politie zouden moeten gaan werken....... Vrijheid blijheid, geef die vrouwen een kans om bij de politie te werken als ze dat graag willen... ik vind het helemaal goed, meteen doen.
    Je kan of mag nooit spreken van integreren in een maatschappij als je er niet alles voor open steld.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Yes. Agreed.

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Ik ben om, ik ben voor hoofddoekjes bij de Politie en wel om twee redenen om die pure racisten lekker dwars te ziiten en tegelijkertijd die lui die vinden dan Moslima's niet bij de Politie zouden moeten gaan werken....... Vrijheid blijheid, geef die vrouwen een kans om bij de politie te werken als ze dat graag willen... ik vind het helemaal goed, meteen doen.

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Een drogreden. Wij hebben tal van wetten die zaken regelen die heel veel andere landen nog steeds verbieden.
    Dan zegt ook niemand, we schaffen ze maar weer af omdat een aantal landen dat niet toestaan.

    Bovendien is GB wereldkampioen cultuurrelativisme. Dat moeten zij weten, hebben andere landen natuurlijk niets mee te maken.
    Niet alleen hun maar ook Canada, Schotland. Heerst er bij jou toch een gevoel van wij weten het beter dan anderen? Dezelfde denkwijze die je waarschijnlijk ook projecteert op Moslims?
    Heavy

  6. #81
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Je kan of mag nooit spreken van integreren in een maatschappij als je er niet alles voor open steld.
    De regels zijn voor alle mensen van de maatschappij gelijk, er wordt niet gediscrimineerd.
    Wie op punten daar niet aan wil voldoen sluit zichzelf uit., zo simpel is het echt.

  7. #82
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    De regels zijn voor alle mensen van de maatschappij gelijk, er wordt niet gediscrimineerd.
    Wie op punten daar niet aan wil voldoen sluit zichzelf uit., zo simpel is het echt.
    Nee Joosje ze worden uitgesloten, niet voor hun "kunnen" maar voor de hoofddoek.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Je kan of mag nooit spreken van integreren in een maatschappij als je er niet alles voor open steld.
    Uhhh... wat moet ik hier mee?

  9. #84
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    DrWho jij mag er gelijk bij zonder keuring.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    DrWho jij mag er gelijk bij zonder keuring.
    Dankje, dat waardeer ik.

  11. #86
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Nee Joosje ze worden uitgesloten, niet voor hun "kunnen" maar voor de hoofddoek.
    Zij sluiten zichzelf buiten. Maar is het zo, dat je meent dat religieuze regels alles overstijgen?
    Die altijd voorgaan op de bestaande regels, mores van een land?

  12. #87
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Zij sluiten zichzelf buiten. Maar is het zo, dat je meent dat religieuze regels alles overstijgen?
    Die altijd voorgaan op de bestaande regels, mores van een land?
    Ja, ja het hoeft niet meer lang te duren of jij kan aangesproken worden door een hoofddoekpolitieagente. Dat zal wel ff heftig voor je zijn.

  13. #88
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Ja, ja het hoeft niet meer lang te duren of jij kan aangesproken worden door een hoofddoekpolitieagente. Dat zal wel ff heftig voor je zijn.
    Dat kan een visie zijn, ik deel die niet. Nederland kent geen staatsgodsdienst.

  14. #89
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Zij sluiten zichzelf buiten. Maar is het zo, dat je meent dat religieuze regels alles overstijgen?
    Die altijd voorgaan op de bestaande regels, mores van een land?
    In deze orde is het de staat die uitsluit, of meen je ook moslim mannen dan uit te sluiten bij de politie?
    Trouwens wat religie aangaat heeft het heeft het ook maar niets te maken met bekwaamheid, wet is wet.
    Dat weet men ook.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  15. #90
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    In deze orde is het de staat die uitsluit, of meen je ook moslim mannen dan uit te sluiten bij de politie?
    Trouwens wat religie aangaat heeft het heeft het ook maar niets te maken met bekwaamheid, wet is wet.
    Dat weet men ook.
    Iedereen die aan de vereisten gesteld voor een functie voldoet kan worden aangenomen.
    Afkomst speelt geen rol.
    Dus ook een moslim man of vrouw, geen enkel probleem.