1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Jawel, je kan donkere mensen uitsluiten of blanke mensen of allebei. Het gaat namelijk om het vertrouwen van de burger!!! Althans, dat geef je zelf aan.

    DrWho,

    Je hebt iets gelezen wat ik niet geschreven heb?


    Noord
    Nothing works....

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    DrWho,

    Je hebt iets gelezen wat ik niet geschreven heb?


    Noord
    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    DrWho,

    De belangrijkste taak van de politie is het handhaven van de wet. De Nederlandse wet. Van agenten wordt verwacht dat ze die wet onderschrijven. Voor 100%!
    Als een moslima nu niet bij de politie wil omdat ze dan, in dienst, geen hoofddoek mag dragen, vindt ze dan niet een religieus voorschrift belangrijker dan de voorschriften m.b.t. uniformiteit en neutraliteit (bij wet en regelgeving geregeld!)?

    Als een agente een hoofddoek zou dragen zou ik er geen vertrouwen in hebben dat ze situaties niet mede-beoordeelt vanuit religieuze voorschriften. Nu kan het natuurlijk altijd dat in bepaalde situaties bij een agent ook persoonlijke opvattingen meespelen, dat begrijp ik wel, maar hiermee voedt je wantrouwen bij het publiek m.b.t. neutraliteit, objectiviteit en onpartijdigheid van de politie. Niet doen!


    Noord
    Wantrouwen is er om meerdere redenen(subjectief). Wantrouwen kan niet de reden zijn om mensen uit te sluiten vanwege een hoofddoek. Een hoofddoek dragen is wettelijk toegestaan in Nederland.

  3. #63
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Ik heb meer vertrouwen in een moslimagente dan jij, om eerlijk te zijn.
    We kunnen er alles bij verzinnen, maar het is oorverdovend simpel en duidelijk.

    Van de mensen met bijna 200 verschillende afkomsten uit heel de wereld, culturen zijn het steeds alleen (sommige) mensen met als cultuur de islam die problemen hebben met de normen en waarden, cultuur in West-Europa
    Het probleem, botsen met de cultuur in deze landen ligt dus bij die cultuur, mores van duizenden jaren geleden met de hedendaagse cultuur, mores.
    Zo eenvoudig is het.
    Er wordt al veel aangepast door de overgrote meerderheid aan een hele kleine minderheid ondanks men mordicus tegen de visie is die achter dat anders handelen zit.

    Maar alles heeft een grens.Het is derhalve aan de mensen die botsen met de in onze landen heersende mores, wetten om een keuze te maken.
    Vasthouden aan die leefregels of in bepaalde gevallen de consequenties daarvan accepteren en vooral niet steeds weer in het slachtofferhoekje gaan zitten.
    Racisme roepen, zo goedkoop.

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    We kunnen er alles bij verzinnen, maar het is oorverdovend simpel en duidelijk.

    Van de mensen met bijna 200 verschillende afkomsten uit heel de wereld, culturen zijn het steeds alleen (sommige) mensen met als cultuur de islam die problemen hebben met de normen en waarden, cultuur in West-Europa
    Het probleem, botsen met de cultuur in deze landen ligt dus bij die cultuur, mores van duizenden jaren geleden met de hedendaagse cultuur, mores.
    Zo eenvoudig is het.
    Er wordt al veel aangepast door de overgrote meerderheid aan een hele kleine minderheid ondanks men mordicus tegen de visie is die achter dat anders handelen zit.

    Maar alles heeft een grens.Het is derhalve aan de mensen die botsen met de in onze landen heersende mores, wetten om een keuze te maken.
    Vasthouden aan die leefregels of in bepaalde gevallen de consequenties daarvan accepteren en vooral niet steeds weer in het slachtofferhoekje gaan zitten.
    Racisme roepen, zo goedkoop.
    Leuk verhaaltje over hoe jij het ziet.
    Ik zie, zoals genoeg mensen, het nut van moslima's die willen participeren op de arbeidsmarkt. In Amerika, Canada en Engeland is het geen probleem en gaat het ook goed en ik hoop dat het in Nederland doorzet. Hoe durf je aan Nederlandse burgers met een hoofddoek te twijfelen aan hun loyaliteit aan de normen van hun werkgever.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Beter dat Moslima's niet gaan werken bij de politie.
    Ik zou me ook niet willen aansluiten bij een stelletje onderbetaalde blauwe kakkerlakken.

    Hey en zelfs de tokkies zijn het er niet mee eens.
    Dus alleen maar win win.
    Heavy

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Uniform betekent al, gelijk, hetzelfde.

    In Nederland wonen mensen uit bijna 200 verschillende landen, culturen.
    We kunnen toch niet de politie uitrusten naar al die verschillende culturen?
    Bovendien is in verleden al gesteld dat overheidsdiensten, zeker politie neutraal moet zijn, niet naar buiten al tonen wat de levensvisie van mensen is.
    Je praat wel echt poep kijk naar groot Brittannië waar die sikh mensen met een tulband op beter werk verrichten dan jij ooit zou doen bij de overheid. Niet zoveel klagen om niks joosje.
    Heavy

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    DrWho,

    Ongetwijfeld, hoewel mij dat persoonlijk niet zo boeit.
    Maar aan de huidskleur kun je niets veranderen, dat ligt vast.
    Het uiterlijk ligt niet vast, des te belangrijker om dat zo neutraal mogelijk te houden.


    Noord
    Neutraal mogelijk houden? Wat dacht je van deze geen enkel mens meer maar alleen maar robots. Ik heb het gevoel dat medewerkers toch bevooroordeeld te werk gaan door afkomst en/of huidskleur. Agenten met baard, tattoo enzovoort moeten ook ontslagen worden ik vind dat niet neutraal. Neutraal in Nederland is een gladde baby face.
    Heavy

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Wantrouwen is er om meerdere redenen(subjectief). Wantrouwen kan niet de reden zijn om mensen uit te sluiten vanwege een hoofddoek. Een hoofddoek dragen is wettelijk toegestaan in Nederland.

    DrWho,

    Niet bij de politie, hetzelfde geldt voor andere overheidsdiensten, vooral m.b.t. bepaalde functies. Ook gewone werkgevers mogen in relevante situaties zichtbare religieuze uitingen verbieden.

    En ja, wantrouwen voedt je óók met zichtbare religieuze uitingen.


    Noord
    Nothing works....

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    DrWho,

    Niet bij de politie, hetzelfde geldt voor andere overheidsdiensten, vooral m.b.t. bepaalde functies. Ook gewone werkgevers mogen in relevante situaties zichtbare religieuze uitingen verbieden.

    En ja, wantrouwen voedt je óók met zichtbare religieuze uitingen.


    Noord
    Het is "voed".

    Ja, je hebt volgens mij geen idee, wat ik bedoel en je valt in herhaling. Zoals vaker... Ik ga ook voortaan een discussie met jou vermijden, no hard feelings.

  10. #70
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je praat wel echt poep kijk naar groot Brittannië waar die sikh mensen met een tulband op beter werk verrichten dan jij ooit zou doen bij de overheid. Niet zoveel klagen om niks joosje.
    Een drogreden. Wij hebben tal van wetten die zaken regelen die heel veel andere landen nog steeds verbieden.
    Dan zegt ook niemand, we schaffen ze maar weer af omdat een aantal landen dat niet toestaan.

    Bovendien is GB wereldkampioen cultuurrelativisme. Dat moeten zij weten, hebben andere landen natuurlijk niets mee te maken.

  11. #71
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Leuk verhaaltje over hoe jij het ziet.
    Ik zie, zoals genoeg mensen, het nut van moslima's die willen participeren op de arbeidsmarkt. In Amerika, Canada en Engeland is het geen probleem en gaat het ook goed en ik hoop dat het in Nederland doorzet. Hoe durf je aan Nederlandse burgers met een hoofddoek te twijfelen aan hun loyaliteit aan de normen van hun werkgever.
    Kun je aanwijzen waar ik heb geschreven dat ik twijfel aan welke loyaliteit ook ter zake?
    Waar ik heb geschreven dat ik niet wil dat moslima's of wie dan ook niet participeren op de arbeidsmarkt?

    Ik heb niets anders gedaan dan een feit vastgesteld. Steeds weer (sommige) mensen die op basis van regels van hun religie (in casu de islam) botsen met de mores in ons land.
    En dat weet je zelf ook! Gewoon regelmatig in de media te horen/lezen.
    Rechtszaken tegen werkgevers.

    Wie niet wil voldoen aan de voor alle medewerkers geldende arbeidsvoorwaarden moet de consequentie aanvaarden die daar uit voortvloeien.
    Wat is daar zo vreemd aan?

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Kun je aanwijzen waar ik heb geschreven dat ik twijfel aan welke loyaliteit ook ter zake?
    Waar ik heb geschreven dat ik niet wil dat moslima's of wie dan ook niet participeren op de arbeidsmarkt?

    Ik heb niets anders gedaan dan een feit vastgesteld. Steeds weer (sommige) mensen die op basis van regels van hun religie (in casu de islam) botsen met de mores in ons land.
    En dat weet je zelf ook! Gewoon regelmatig in de media te horen/lezen.
    Rechtszaken tegen werkgevers.
    Wie niet wil voldoen aan de voor alle medewerkers geldende arbeidsvoorwaarden moet de consequentie aanvaarden die daar uit voortvloeien.
    Wat is daar zo vreemd aan?
    Ik had het niet tegen jou, maar in het algemeen.

    Ja, dat komt door een wetartikeltje... In dat artikeltje is er vrijheid van religie en daardoor kunnen er botsingen ontstaan. Wil jij er geen last meer van hebben, dan zul je die vrijheid van religie moet inperken. Veel succes!

    In de toekomst gaat daar hopelijk verandering in komen en kunnen moslimavrouwen met hoofddoek ook aan de slag als politieagente.

  13. #73
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Nog sta ik erachter dat ook moslimas die willen werken met hoofddoek dit moeten kunnen.
    Trouwens genoeg bureelwerk enzo ook bij de politie.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Nog sta ik erachter dat ook moslimas die willen werken met hoofddoek dit moeten kunnen.
    Trouwens genoeg bureelwerk enzo ook bij de politie.
    Ik ben om, ik ben voor hoofddoekjes bij de Politie en wel om twee redenen om die pure racisten lekker dwars te ziiten en tegelijkertijd die lui die vinden dan Moslima's niet bij de Politie zouden moeten gaan werken....... Vrijheid blijheid, geef die vrouwen een kans om bij de politie te werken als ze dat graag willen... ik vind het helemaal goed, meteen doen.

  15. #75
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door DrWho Bekijk reactie
    Ik had het niet tegen jou, maar in het algemeen.

    Ja, dat komt door een wetartikeltje... In dat artikeltje is er vrijheid van religie en daardoor kunnen er botsingen ontstaan. Wil jij er geen last meer van hebben, dan zul je die vrijheid van religie moet inperken. Veel succes!

    In de toekomst gaat daar hopelijk verandering in komen en kunnen moslimavrouwen met hoofddoek ook aan de slag als politieagente.
    Het grondrecht vrijheid van godsdienst EN levensovertuiging is volstrekt niet het probleem van de botsing tussen de cultuur mores van ons land en de cultuur/religie van (sommige) moslims.

    Alleen maken (sommige) gelovigen de fout alleen het eerste lid van dit artikel te lezen.
    Geen enkel grondrecht is absoluut, mag bij wet worden beperkt, o.a. om de belangen van anderen te beschermen en dat staat te lezen in het tweede lid.

    Leven is keuzes maken.