1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Wat zal de volgende fase zijn wat betreft wensen van ouders ?

    Ooit wilden veel ouders het liefst dat hun dochters met advocaten of dokters trouwen .
    Maar nu zijn veel meisjes zelf advocaten of docters of oficieel hooggeschoold,..is de volgende fase een hogergeschoolde partner dan docters en advocaten wensen voor hun dochters of juist het besef dat een advocaat of docter of oficieel hooggeschoolde niks hoeft te zeggen over de kwaliteit van een man /echtgenoot ?

    Deze topic is in tegenstelling tot al mijn andere topics geïnspireerd door wat een advocate schreef.
    blijf in elkaar geloven

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    240
    09-12-2013

    Dat ze dokters wilden draaide om geld en status; niet om studie en intelligentie. Het is vandaag niet anders en het zal morgen of over honderd jaar waarschijnlijk ook niet anders zijn. Ouders zullen dus gewoon volgen wat op dat moment status is.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Dat ze een dokter en advocaat zijn.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    255
    19-04-2012

    Ik denk dat het enige wat ouders vandaag de dag nog wensen voor hun dochters, een deugdelijke partner is.

  5. #5
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Ik ben zelf een afgestudeerde arts. Mijn ouders hebben nooit de wens gehad om mij aan een hoogopgeleid persoon te koppelen. Mijn ouders hameren vooral op al goeloek wa dien en ik geef ze daar 100% gelijk in. Een papiertje zegt uiteindelijk niks over een persoon.
    Ze beseffen heel goed dat bij een gelovig iemand de grootste kans is dat hun dochter een gezegend huwelijk zal hebben.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door Gracious Bekijk reactie
    Dat ze dokters wilden draaide om geld en status; niet om studie en intelligentie. Het is vandaag niet anders en het zal morgen of over honderd jaar waarschijnlijk ook niet anders zijn. Ouders zullen dus gewoon volgen wat op dat moment status is.
    Misschien is vroomheid nu in de mode?
    blijf in elkaar geloven

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Dat ze een dokter en advocaat zijn.
    blijf in elkaar geloven

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door RazaDeSoare. Bekijk reactie
    Ik denk dat het enige wat ouders vandaag de dag nog wensen voor hun dochters, een deugdelijke partner is.
    Ik begin dat ook te denken.
    blijf in elkaar geloven

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Ik ben zelf een afgestudeerde arts. Mijn ouders hebben nooit de wens gehad om mij aan een hoogopgeleid persoon te koppelen. Mijn ouders hameren vooral op al goeloek wa dien en ik geef ze daar 100% gelijk in. Een papiertje zegt uiteindelijk niks over een persoon.
    Ze beseffen heel goed dat bij een gelovig iemand de grootste kans is dat hun dochter een gezegend huwelijk zal hebben.
    Wijse ouders .
    Zou jij ervoor openstaan om met een werkloze te trouwen die voor de rest wel in orde is?
    blijf in elkaar geloven

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Als ouder zou het een grote eer zijn dat bv hijeen goede gelovige is en dan ook nog arts als schoonzoon te hebben.

    Hooggeschoolden jongens zijn nog niet uitgestorven misschien geen stadsjongens maar in het boerenbuiten zullen er wel zijn.

    In ieder geval weet je dat hij zijn jeugd niet heeft verspilt aan vandalisme gevang of aan meisjes maar zich richtte op zijn studie. Meestal rustige jongens.

    Maar niet ieder jongen heeft de kans gehad om zijn studie af te maken wegens bv financiële omstandigheden.

    Zolang hij maar moeite doet om te voldoen in het plaatje van een echte man te wezen geloof op 1 en harde werker is dan zou het voor ouders normaal gezien geen probleem zijn denk ik toch.

    Als je iets wil in t het leven moet je ervoor knokken het wordt je niet voorgeschoteld in je luie zetel.

    Nooit iets uitstellen nu beter dan later.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    ik denk dat vandaag de dag ouders wensen dat hun kind zo snel mogelijk uit het huis gaat


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Als ouder zou het een grote eer zijn dat bv hijeen goede gelovige is en dan ook nog arts als schoonzoon te hebben.

    Hooggeschoolden jongens zijn nog niet uitgestorven misschien geen stadsjongens maar in het boerenbuiten zullen er wel zijn.

    In ieder geval weet je dat hij zijn jeugd niet heeft verspilt aan vandalisme gevang of aan meisjes maar zich richtte op zijn studie. Meestal rustige jongens.

    Maar niet ieder jongen heeft de kans gehad om zijn studie af te maken wegens bv financiële omstandigheden.

    Zolang hij maar moeite doet om te voldoen in het plaatje van een echte man te wezen geloof op 1 en harde werker is dan zou het voor ouders normaal gezien geen probleem zijn denk ik toch.

    Als je iets wil in t het leven moet je ervoor knokken het wordt je niet voorgeschoteld in je luie zetel.

    Nooit iets uitstellen nu beter dan later.
    OK.

    In aangetrouwde familie van ons is een piloo getrouwd met een doorsnee meisje dan kan het ook omgekeerd.


    Soms wordt school extra moeilijk als kinderen een extreem moeilijk thuissituatie hebben,
    blijf in elkaar geloven

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door KERSEN_TAART Bekijk reactie
    ik denk dat vandaag de dag ouders wensen dat hun kind zo snel mogelijk uit het huis gaat
    Ja het lijkt net of het steeds moeilijker wordt voor mensen om iemand te vinden maar persoonlijk denk ik wel dat iedereen genoeg vindt maar zichzelf een groter vangst gunt...dat mensen vinden dat ze tegoed zijn voor wat ze vinden en vaak telaat achterkomen dat ze een waardevol persoon laten gaan....of pas iemand willen als hij/zij juist tegoed is geworden voor hen
    blijf in elkaar geloven

  14. #14
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Ja, daar zou ik wel voor open staan. Maar dan zou ik hem wel helpen om werk te gaan zoeken/vinden. Uiteindelijk blijft Islamitisch gezien de taak van de man om zijn vrouw te onderhouden. En onderhouden bedoel ik dan de basis behoeften en geen luxe dingen ofzo.

  15. #15
    Realist

    Reacties
    1.846
    18-10-2011

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Ooit wilden veel ouders het liefst dat hun dochters met advocaten of dokters trouwen .
    Maar nu zijn veel meisjes zelf advocaten of docters of oficieel hooggeschoold,..is de volgende fase een hogergeschoolde partner dan docters en advocaten wensen voor hun dochters of juist het besef dat een advocaat of docter of oficieel hooggeschoolde niks hoeft te zeggen over de kwaliteit van een man /echtgenoot ?

    Deze topic is in tegenstelling tot al mijn andere topics geïnspireerd door wat een advocate schreef.
    Niet te merken, was het maar zo! Marokkaanse zusters zijn heden ten dage getrouwd met uitkeringstrekkers, zwartwerkers, drugdealers en ander gespuis.