+ Reageer
Pagina 3 van 18 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
31 tot 45 van 266
    Prepare your future.

Reacties
    5.287
    24-01-2017

Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Gaan we nu ellende met ellende vergelijken?

En of die meer doden op hun geweten hebben is nog helemaal niet duidelijk...
    Het is geen ellende met ellende vergelijken zijn uitspraak bevat gewoon geen leugen. Het is voor mij wel duidelijk dat Rusland en VS al veel.langer bestaan en al veel langer doden op hun geweten hebben. Zoals de genocides in Amerika, invasie in Vietnam, kernbom dat werd gelegd op Japan.

Kom op wees eerlijk.
    Revolutionizing safety for an uncertain future.

MVC Lid

Reacties
    1.756
    07-02-2017

Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Nice ja ik heb het inderdaad over Junior je weet wel de slimste thuis haha.

Maar goed mijn punt was Irak vandaag de dag is mede te danken aan de invasie van Bush jr. Ik wil niet weten wat Trump achterlaat als die Syrië zou binnenvallen.

Ah nog best jong.
    Tillerson heeft in april aangegeven dat de dagen van Assad zijn geteld en dat er wordt gewerkt aan een internationale coalitie om Assad af te zetten. Tevens wordt er druk op Rusland uitgeoefend om de steun aan Assad te laten vallen. Voor Trump zijn er alleen nog militaire doelen van Assad over om aan te vallen, de steden liggen al volledig in puin door het beleid van zijn voorganger. Wanneer meerdere basissen gelijktijdig met de grondgelijk gemaakt worden dan duurt het slechts enkele dagen voordat Assad noodgedwongen zijn strijd moet staken. Voor Rusland en Iran is er dan geen reden om nog langer in Syrië actief te zijn tenzij ze een dan nog nutteloze oorlog met het Westen willen uitvechten. Die marine basis van Rusland in Syrië is ook nog een interessante optie om met de grond gelijk te maken. Dan wordt het voor Rusland een stuk lastiger om in Syrië actief te blijven.
    Als ik niet reageer betekent dat niet automatisch dat je gelijk hebt. De kans is groot dat ik gewoon geen tijd/zin heb om te reageren/herhalen. | Volg me ook op de regionale nieuwssite Dichtbij.nl (linkje).

MVC Lid

Reacties
    1.756
    07-02-2017

.....Nu wil ik niets afdoen aan de gruwelijkheden die in Syrie onder Asad en IS voltrokken worden.....
    Hoe kan je Assad en IS in één zin noemen terwijl Assad verantwoordelijk is voor 95% van het aantal slachtoffers en IS voor slechts 1% van het aantal slachtoffers? Het is voor IS onmogelijk om dat grote verschil met Assad te evenaren. Assad is dus vrijwel in zijn geheel verantwoordelijk voor alle slachtoffers in Syrië.

Als ik niet reageer betekent dat niet automatisch dat je gelijk hebt. De kans is groot dat ik gewoon geen tijd/zin heb om te reageren/herhalen. | Volg me ook op de regionale nieuwssite Dichtbij.nl (linkje).

MVC Lid

Reacties
    4.612
    07-09-2016

Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    Er waren in de nazi-tijd meerdere vernietigingskampen die kwa aantallen misschien verbleekten bij Auschwitz.
    Dat maakt geen principieel verschil: het enige doel van die kampen was het uitroeien van grote groepen mensen die niet in de dictatuur pasten.

De nazi's waren daarin niet uniek, voor hen hadden bv de Engelsen ook concentratiekampen gebouwd waarbij het niet de bedoeling was dat de gevangenen er oit nog eens levend uit zouden komen.
    Daarna o.a. de Sovjets, ook op enorm grote schaal.

Dat is het verschil met gevangenissen: daar worden mensen gestraft. Maar nogmaals, Saydnaya is geen gevangenis waar nisdadigers worden gestraft, het is een moordmachine waar tegenstanders van het regime worden uitgeroeid.
    Idd de eerste die zulke soort kampen gebruikten tijdens een oorlog waren de Engelsen.
    En dat nog wel tegen oude "Nederlanders" de boeren in Zuid Afrika.

Maar de schaal waarop de Nazis te keer gingen tegen en mensenheid was nog eerder gezien op deze wereld.
    En hopen dat zoiets ook nooit meer terug komt.

Saydnaya heb ik ook even opgezocht na verwijzingen van leden hier op dit forum.
    En ik schrok er ook van.
    =The Mahdi is the protector of the knowledge, the heir to the knowledge of all the prophets, and is aware of all things=

MVC Lid

Reacties
    4.612
    07-09-2016

Het is geen ellende met ellende vergelijken zijn uitspraak bevat gewoon geen leugen. Het is voor mij wel duidelijk dat Rusland en VS al veel.langer bestaan en al veel langer doden op hun geweten hebben. Zoals de genocides in Amerika, invasie in Vietnam, kernbom dat werd gelegd op Japan.

Kom op wees eerlijk.
    Ach zo... Gaan we alles erbij betrekken....

Dan weet je wat ik zeg :

De kruistochten waren een reactie op de expansie driften van de mekka arabieren.
    Dus gewoon een verdedigings oorlog, die door de arabieren werd uitgelokt.

Daar werd de eerste stap gemaakt naar al de ellende.
    =The Mahdi is the protector of the knowledge, the heir to the knowledge of all the prophets, and is aware of all things=

MVC Lid

Reacties
    4.612
    07-09-2016

Citaat Geplaatst door Omar_37 Bekijk reactie
    Hoe kan je Assad en IS in één zinnoemen terwijl Assad verantwoordelijk is voor 95% van het aantalslachtoffers en IS voor slechts 1% van het aantal slachtoffers? Hetis voor IS onmogelijk om dat grote verschil met Assad te evenaren.Assad is dus vrijwel in zijn geheel verantwoordelijk voor alleslachtoffers in Syrië.

Jij praat hier over amper 200.000 vermoorden mensen...

Ik kom met cijfers aan van 470.000 vermoorden mensen.
    Wellicht geven je grafieken niet alle vermoorden mensen weer.
    Een verschil van meer als 140%... Waar zijn die gebleven?

En dan praten we nog steeds alleen maar over burger slachtoffers in Syrie.

MVC Lid

Reacties
    1.756
    07-02-2017

Assad kan ook nog niet opgeruimd worden.
    Hij heeft de steun van Iran en Rusland.

En wat komt er na Assad?

Tevens toen het westen zich reeds druk maken om Syrie en aanvallen uitvoerden, stonden de Turkse tanks
    aan de grens te kijken en ze deden niets.
    Wat willen Rusland en Iran gaan doen als Assad vandaag of morgen bij een gerichte aanval om het leven komt? En wat zal de dood van Assad betekenen voor de vredesoverleggen die momenteel nog meer voor de show worden gehouden omdat er met Assad niks te bereiken valt?

Wat mij betreft komt er na Assad een regering van de FSA en overige Soennitische groeperingen die momenteel in Syrië actief zijn. Het gebied van de Koerdische terroristen in Syrië en Irak mag wat mij betreft voor een jaar of 10 volledig onder controle van het Turkse leger komen te staan. Dat kan telkens verlengt worden voor zolang als dat nodig wordt geacht.

Waarom zou het Turkse leger de Koerdische terroristen helpen? Bij Kobani stonden de Turkse tanks gereed voor het geval de Koerdische terroristen de Turkse grens wilde oversteken. Ondertussen gingen Turkse soldaten op de foto met strijders van IS die op hun gemak bij de Turkse grens konden rondlopen. Nu hoeft IS alleen maar niet te dicht in de buurt van het Turkse leger en de FSA te komen waardoor ze zich na een formele schotenwisseling telkens een paar kilometer terugtrekken waarmee ze het gebied aan het Turkse leger en de FSA overdragen al zal dat officieel nooit zo genoemd worden.

MVC Lid

Reacties
    1.756
    07-02-2017

Jij praat hier over amper 200.000 vermoorden mensen...

Ik kom met cijfers aan van 470.000 vermoorden mensen.
    Wellicht geven je grafieken niet alle vermoorden mensen weer.
    Een verschil van meer als 140%... Waar zijn die gebleven?

En dan praten we nog steeds alleen maar over burger slachtoffers in Syrie.
    De officiële telling is op een gegeven moment gestaakt omdat het niet meer bijgehouden kon worden. Feit blijft dat Assad verantwoordelijk is voor 95% van het aantal slachtoffers. Het aantal van 470.000 slachtoffers is een schatting, andere schattingen zitten rond de 200.000 à 250.000 slachtoffers.

Dit overzicht loopt tot november 2016 en is daarmee wat recenter dan de vorige twee die ik heb geplaatst.

MVC Lid

Reacties
    4.612
    07-09-2016

De officiële telling is op een gegeven moment gestaakt omdat het niet meer bijgehouden kon worden. Feit blijft dat Assad verantwoordelijk is voor 95% van het aantal slachtoffers.
    Volgens de VN telling zijn er nu 470.000 burgers vermoord.

Dus die telling van 200.000 vermoorde burgers zit er te ver naast.

En een officiele telling naar het aantal vermoorden mensen wordt nooit gestaakt.
    En zeker niet als er zo veel verschil tussen zit.

Dus wat jij als feit presenteert wordt zo zeker niet erkend.

En onder geen beding probeer ik nu Assad te verdedigen, laat dat AUB duidelijk zijn!

MVC Lid

Reacties
    4.612
    07-09-2016

Wat willen Rusland en Iran gaan doen als Assad vandaag of morgen bij een gerichte aanval om het leven komt? En wat zal de dood van Assad betekenen voor de vredesoverleggen die momenteel nog meer voor de show worden gehouden omdat er met Assad niks te bereiken valt.

Wat mij betreft komt er na Assad een regering van de FSA en overige Soennitische groeperingen die momenteel in Syrië actief zijn. Het gebied van de Koerdische terroristen in Syrië en Irak mag wat mij betreft voor een jaar of 10 volledig onder controle van het Turkse leger komen te staan. Dat kan telkens verlengt worden voor zolang als dat nodig wordt geacht.

Waarom zou het Turkse leger de Koerdische terroristen helpen? Bij Kobani stonden de Turkse tanks gereed voor het geval de Koerdische terroristen de Turkse grens wilde oversteken. Ondertussen gingen Turkse soldaten op de foto met strijders van IS die op hun gemak bij de Turkse grens konden rondlopen. Nu hoeft IS alleen maar niet te dicht in de buurt van het Turkse leger en de FSA te komen waardoor ze zich na een formele schotenwisseling telkens een paar kilometer terugtrekken waarmee ze het gebied aan het Turkse leger en de FSA overdragen al zal dat officieel nooit zo genoemd worden.
    Wat de Russen willen is een ijsvrije haven, zonder door door de Bosperus te moeten varen.
    En Iran verdedigd haar stroming binnen de islam.
    Dus zij zullen kosten wat het kost, de man altijd verdedigen.
    Maar wat er na hem komt, heb ik natuurlijk ook geen zicht op.
    Op termijn zou het mooiste zijn als hij zich voor zijn misdaden moest
    verantwoorden. Maar ik vrees dat zoiets nooit zal gaan gebeuren.

Wellicht is de beste optie op Syrie op te delen in meerdere landen, zoals in de balkan is gedaan.
    Sunnies willen niet met Shia samen wonen en visa versa.

Verder gun ik de Koerden wel een eigen land. Dan kunnen Turkse Koerden daar gaan wonen.
    En zullen de aanslagen in Turkije ook kunnen ophouden. Wellicht moet de hele regio die zich
    als Koerdistan kent. Ook zo erkend gaan worden. Een referendum a la de krim is in mijn ogen
    geen slechte zaak. Echter zal Erdogan dit altijd bestrijden, want dan zou hij een groot deel van
    zijn grondgebied verliezen. Verder is het onwenselijk in mijn ogen dat Turkije macht gaat uitoefenen
    in die regio. Het is duidelijk wat de bedoeling is van deze man. En dat is een nieuw ottomaans rijk.
    En gehele volkeren weer onderwerpen aan hun wil. En het is duidelijk dat niemand daar in die regio
    op staat te wachten, alleen wat Erdogan Turken.

"Waarom zou het Turkse leger de Koerdische terroristen helpen? "
    Idd, Erdogan kan niets doen waar hij zelf niets beter van wordt.
    Dat laat hij aan het westen over in deze. Menselijkleed deert de man blijkbaar niet genoeg.

MVC Lid

Reacties
    1.756
    07-02-2017

En een officiele telling naar het aantal vermoorden mensen wordt nooit gestaakt.

En onder geen beding probeer ik nu Assad te verdedigen, laat dat AUB duidelijk zijn!
    Ik heb de reactie even aangevuld.

MVC Lid

Reacties
    1.756
    07-02-2017

Hoe wil je het verschil tussen 95% en 1% uitleggen? Het schommelt een paar procentpunten maar het blijft een enorm verschil tussen Assad en de zogeheten 'extremistische groepering' IS.

MVC Lid

Reacties
    1.756
    07-02-2017

Wat de Russen willen is een ijsvrije haven, zonder door door de Bosperus te moeten varen. En Iran verdedigd haar stroming binnen de islam. Dus zij zullen kosten wat het kost, de man altijd verdedigen......
    En dan nu nogmaals de vragen; Wat willen Rusland en Iran gaan doen als Assad vandaag of morgen bij een gerichte aanval om het leven komt? En wat zal de dood van Assad betekenen voor de vredesoverleggen die momenteel nog meer voor de show worden gehouden omdat er met Assad niks te bereiken valt? Als hij wordt gedood kan hij niet meer verdedigd worden.

Fact checker

Reacties
    33.155
    13-08-2003

Kom op wees eerlijk.
    De kernbommen die op Japan gegooid zijn maakten in één klap heel veel doden. Maar relatief gezien was dat een heel klein aantal slachtoffers als je het over de hele oorlog bekijkt. Die twee kernbommen hebben Japan gedwongen tot capitulatie. En iedereen is het er over eens dat er zonder capitulatie waarschijnlijk een zeer lang durende en verschrikkelijke landoorlog zou zijn gekomen die veel en veel meer slachtoffers gekost zou hebben dan Hiiroshima en Nagasaki.

Het feit is dat de Amerikanen na die twee bommen op Japan (waar ze zelf ook schrokken van het resultaat) nooit meer een kernwapen gebruikt hebben.

Helaas hebben ze wel vele andere bommen gegooid, walgelijke troep als napalm en clusterbommen. En daarbij hebben ze zeer veel burgerdoden gemaakt.

Het steeds weer noemen van die twee kernbommen is echter onzinnig. Die hebben meer doden voorkomen dan dat er uiteindelijk doden gevallen zouden zijn in Japan.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

Iedere dode is er één teveel!

Verbannen

Reacties
    12.682
    16-12-2014

Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    De kernbommen die op Japan gegooid zijn maakten in één klap heel veel doden. Maar relatief gezien was dat een heel klein aantal slachtoffers als je het over de hele oorlog bekijkt. Die twee kernbommen hebben Japan gedwongen tot capitulatie. En iedereen is het er over eens dat er zonder capitulatie waarschijnlijk een zeer lang durende en verschrikkelijke landoorlog zou zijn gekomen die veel en veel meer slachtoffers gekost zou hebben dan Hiiroshima en Nagasaki.

Het feit is dat de Amerikanen na die twee bommen op Japan (waar ze zelf ook schrokken van het resultaat) nooit meer een kernwapen gebruikt hebben.

Helaas hebben ze wel vele andere bommen gegooid, walgelijke troep als napalm en clusterbommen. En daarbij hebben ze zeer veel burgerdoden gemaakt.

Het steeds weer noemen van die twee kernbommen is echter onzinnig. Die hebben meer doden voorkomen dan dat er uiteindelijk doden gevallen zouden zijn in Japan.
    Die arme Amerikanen toch