1. #1
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Second wife in marriage -opinions-

    Weet je wat het is, ik wil gewoon niet dat hij gek wordt, dus ja denk gewoon dat hij genoeg aan mij heeft.

    En bovendien gun ik mijn sisters een eigen man, die niet stiekem(niet helemaal waar) naar een andere vrouw gaat omdat ie vind dat jij zeurt op dat moment .

    Ik vind gewoon dat hij haar gezeur lekker moet aanhoren en lekker naast haar moet slapen, dus is meer gewoon gunfactor!

    Ja wat mijn man betreft gun ik hem gwn geen tweede vrouw sorry, ik heb geen zin in gekibbel, heb ik al mn hele leven gehad met mn zusjes hahaha dan blijf ik wel ongetrouwd hoor !
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Is tog ook islamitisch?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Marokkaanse mannen vandaag de dag kunnen niet eens 1 vrouw handelen, laat staan 2. Ik zie steeds meer stelletjes scheiden binnen 1 jaar.

  4. #4
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    Marokkaanse mannen vandaag de dag kunnen niet eens 1 vrouw handelen, laat staan 2. Ik zie steeds meer stelletjes scheiden binnen 1 jaar.
    Je moet wel om juiste reden trouwen, maar goed ja je weet nooit hoe dingen lopen . Dus kan daar moeilijk uitspraak over doen.
    .

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Citaat Geplaatst door Ta7rant_ Bekijk reactie
    Je moet wel om juiste reden trouwen, maar goed ja je weet nooit hoe dingen lopen . Dus kan daar moeilijk uitspraak over doen.
    Het is niet per se om de juiste reden trouwen. Ze hebben niet eens het geduld om problemen op te lossen. Het huwelijk bestaat voor een deel uit problemen, conflicten, gedoe. En daar moet je mee om zien te gaan als man.

  6. #6
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    Het is niet per se om de juiste reden trouwen. Ze hebben niet eens het geduld om problemen op te lossen. Het huwelijk bestaat voor een deel uit problemen, conflicten, gedoe. En daar moet je mee om zien te gaan als man.
    Als team you mean.
    .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    Marokkaanse mannen vandaag de dag kunnen niet eens 1 vrouw handelen, laat staan 2. Ik zie steeds meer stelletjes scheiden binnen 1 jaar.
    Alles wat je doet zal terugkomen. Dus als je het huwelijksbootje betreedt Door elharam relatie of kweet ni wat, dan moet je niet verwachten dag het lang zal duren

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Citaat Geplaatst door Ta7rant_ Bekijk reactie
    Als team you mean.
    Klopt. Maar uiteindelijk is er 1 kapitein op het schip en de man moet ervoor zorgen dat het niet zinkt.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Alles wat je doet zal terugkomen. Dus als je het huwelijksbootje betreedt Door elharam relatie of kweet ni wat, dan moet je niet verwachten dag het lang zal duren
    Dat is eerder een fabeltje. Ik ken zat huwelijken die haram begonnen en nog steeds een succes zijn en andersom ken ik zat huwelijken die heel islamitisch begonnen en al vrij snel in een fiasco uitliepen. Daarmee zeg ik niet dat je haram moet starten, ik geef slechts een schets van de werkelijkheid.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    Dat is eerder een fabeltje. Ik ken zat huwelijken die haram begonnen en nog steeds een succes zijn en andersom ken ik zat huwelijken die heel islamitisch begonnen en al vrij snel in een fiasco uitliepen. Daarmee zeg ik niet dat je haram moet starten, ik geef slechts een schets van de werkelijkheid.
    Is helemaal geen fabeltje. Ik denk niet dat je in de harten van de mensen kunt kijken. Ik ken mensen die haram zijn getrouwd en gescheiden zijn. Ik ken mensen die halal zijn getrouwd en tbarkellah prachtige kindjes hebben. Je weet nooit hoe het allemaal is gegaan.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.081
    24-05-2007

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Is helemaal geen fabeltje. Ik denk niet dat je in de harten van de mensen kunt kijken. Ik ken mensen die haram zijn getrouwd en gescheiden zijn. Ik ken mensen die halal zijn getrouwd en tbarkellah prachtige kindjes hebben. Je weet nooit hoe het allemaal is gegaan.
    Je kan je straf ook in het hiernamaals krijgen ipv op aarde.

  12. #12
    Luister dan.

    Reacties
    4.092
    24-09-2007

    Ligt eraan. Hoe ver we beiden zijn in het geloof, en wat zijn redenen zijn. Geen recht om hem dat te ontnemen, dus liever op een volwassen, gezonde manier dan er een typisch Marokkaans drama gebeuren van te maken.

  13. #13
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Alles wat je doet zal terugkomen. Dus als je het huwelijksbootje betreedt Door elharam relatie of kweet ni wat, dan moet je niet verwachten dag het lang zal duren
    Hebben we hier nu een medium in ons midden? Jij weet niet hoe dingen eindigen, een slecht begin hoeft zeker geen slecht einde te zijn! Niet als zij om vergiffenis vragen en samen groeien in hun Deen! Ik bekijk dingen denk ik een beetje anders dan jij.
    .

  14. #14
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door pharid Bekijk reactie
    Klopt. Maar uiteindelijk is er 1 kapitein op het schip en de man moet ervoor zorgen dat het niet zinkt.
    Ach zolang jullie mannen denken de kapitein te zijn en daar gelukkig van worden, bsahthoem!
    .

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Fabolous_bitch Bekijk reactie
    Je kan je straf ook in het hiernamaals krijgen ipv op aarde.
    Klopt. Allah sub7anahu wa ta3ala laat de mensen doen, maar hij zal niet vergeten.