1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Wie is er met een Irakees sunni getrouwd?

    Salaam Alaykum,

    Ik Marokkaanse heb een Irakese jonge man ontmoet het klikt goed, hij respecteerde me en behandeld mij erg goed. we kennen elkaar nu 2 maanden. Hij is inmiddels nu al bij mijn ouders geweest voor het hand vragen en de Fatha is gedaan.

    Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met een Irakese sunni partner en wat hun manier of tradities zijn?

    Ik ben een gescheiden vrouw met een kleuter. De respect en de handelingen van hem bewonderde mij aan hem, die inhoud zie ik niet snel bij Marokkaanse mannen. Ik heb altijd gezegd ik trouw nooit met een niet Marokkaan of een Marokkaan uit Marokko. Nu hij op me pad is gekomen klikt het en heb ik hem gelijk naar me vader toe verwezen. Om te checken natuurlijk of het wel echt een sunni is etc. Hij heeft hier enkel een broertje en zelf is hij hier 10jr in nl. Enkel wat mij irriteerd is zijn Nederlandse taal. Zijn familie heb ik telefonisch soms contact mee via hem ze (zijn) erg lief en blij. Zoals ik hebben zij nooit echt verwacht dat hij met een Marokkaan zou gaan.

    Ik ken helemaal geen Irakese mensen, heb wel vernomen dat hun mannen goed voor hun vrouwen zijn en de vrouw erg respecteren. En de waarde van de vrouw kennen. Natuurlijk zal niet iedereen zo zijn.

    Wat zijn jullie ervaringen met Irakese partners? En of wat zijn hun tradities?

  2. #2
    Lioness

    Reacties
    330
    28-04-2017

    Wa aleiykum salaam
    Van waar in iraq is hij
    Kaas

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Kirkuk daar wonen zijn ouders nu, er was ook iets met Arbil of zijn moeder daar vandaan komt weet ik niet er was ook iets met Arbil.

  4. #4
    Lioness

    Reacties
    330
    28-04-2017

    Citaat Geplaatst door _magrabia1985_ Bekijk reactie
    Kirkuk
    SubhanAllah mn ex zn papa was van daar, maar zn mama was egyptisch dus ik was niet echt met een iraqees getrouwd
    Kaas

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Ooh oké, zal niet om je ervaring vragen dan

  6. #6
    Lioness

    Reacties
    330
    28-04-2017

    Allahumma barik met je huwlijk
    Kaas

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Niemand hier?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-06-2015

    De Nederlandse taal gaat hij nog beter leren beheersen insha'Allah. Ik heb zelf geen ervaringen die ik met je kan delen. Moge Allah je het goede schenken.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Citaat Geplaatst door KLETSKOUS Bekijk reactie
    De Nederlandse taal gaat hij nog beter leren beheersen insha'Allah. Ik heb zelf geen ervaringen die ik met je kan delen. Moge Allah je het goede schenken.
    In shaa Allah, amien Shoukran

  10. #10
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Bijzonder jammer dat er weer een sneer moet worden uitgedeeld aan marokkaanse mannen. Voor de rest wens ik je veel geluk toe met je Iraakse man.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-06-2015

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    Bijzonder jammer dat er weer een sneer moet worden uitgedeeld aan marokkaanse mannen. Voor de rest wens ik je veel geluk toe met je Iraakse man.
    Een sneer uitgedeeld? Waar?

  12. #12
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Citaat Geplaatst door KLETSKOUS Bekijk reactie
    Een sneer uitgedeeld? Waar?
    " De respect en de handelingen van hem bewonderde mij aan hem, die inhoud zie ik niet snel bij Marokkaanse mannen"

    Ieder mag zijn mening hebben maar ik vind het een vrij overbodige zin. Er zijn genoeg Marokkaanse mannen die hun vrouw met respect behandelen. Waarom dan weer die vergelijking teneinde de marokkaanse man te bekritiseren. Maar goed het verbaast me niet, we staan er om bekend zeer zelfkritisch te zijn en minder kritisch ten opzichte van andere volkeren.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-06-2015

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    " De respect en de handelingen van hem bewonderde mij aan hem, die inhoud zie ik niet snel bij Marokkaanse mannen"

    Ieder mag zijn mening hebben maar ik vind het een vrij overbodige zin. Er zijn genoeg Marokkaanse mannen die hun vrouw met respect behandelen. Waarom dan weer die vvergeljking met de marokkaanse man. Maar goed het verbaast me niet, we staan er om bekend zeer zelfkritisch te zijn en minder kritisch ten opzichte van andere volkeren.
    Oh sorry, heb ik over het hoofd gezien. Ze is gescheiden en heeft een kleuter... kun je je alsjeblieft een beetje inleven?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    341
    16-01-2006

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    Bijzonder jammer dat er weer een sneer moet worden uitgedeeld aan marokkaanse mannen. Voor de rest wens ik je veel geluk toe met je Iraakse man.
    Shoukran, maar lees alsjeblieft goed ik scheer niet alle Marokkaanse mannen aan een negatieve kant. Welk afkomst heeft zijn negatieve en positieve.

  15. #15
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Het komt op mij wel zo over. Laten we elkaar gewoon respecteren en niet zwartmaken. Nogmaals, veel geluk met je aanstaande.