1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    35
    10-03-2014

    Question Andere afkomst weigeren

    Salam,

    Ik ben zelf van Marokkaanse komaf en de gene met wie ik wil trouwen is een Turkse Koerd..

    Mijn ouders hebben dit geweigerd.. hij is wel islamitisch?


    ...........

  2. #2
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Ja. Ouders hebben het recht om een huwelijkspartner te weigeren. Ik zou zeggen, schakel een imam in

  3. #3

  4. #4
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Er zijn genoeg redenen waardoor iemand kan worden geweigerd. Het enkele feit dat iemand met het islamitische geloof is opgegroeid betekent nog niet dat deze een geschikte huwelijkspartner is.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    35
    10-03-2014

    Citaat Geplaatst door XQSadist Bekijk reactie
    Islamitisch gezien moeten ze dit toestaan. Maar jij behaagt dus liever je eigen hart en een Turk i.p.v. je bloedeigen vader? Aan dochters heb je echt niets tegenwoordig. Je moet je ouders de wens respecteren voor je kinderen later sigaretjes gaan roken met hun Turkse oma.


    The most lyrically acclaimed.
    ZUCHT je hebt geen idee

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    35
    10-03-2014

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    Er zijn genoeg redenen waardoor iemand kan worden geweigerd. Het enkele feit dat iemand met het islamitische geloof is opgegroeid betekent nog niet dat deze een geschikte huwelijkspartner is.
    Hij is nog geschikter dan de marokkaanse drugsdealers tot op heden

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    35
    10-03-2014

    Zolang het een marokkaan is wordt het direct geaccepteerd al dealen ze drinken ze
    of wanneer je hertrouwd is het ook allemaal prima want dan ben je toch niks waard meer

    lachwekkend zeg.

    het leven is oneerlijk

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    je mag niet racistisch zijn

    wat is dat voor raars tegewoordig


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  9. #9
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Citaat Geplaatst door 0202 Bekijk reactie
    Hij is nog geschikter dan de marokkaanse drugsdealers tot op heden
    Spijtig voor je dat je alleen drugsdealers op je pad bent tegengekomen. Ligt meestal ook eraan in welke kringen je je bevindt. Ach, komt wel goed. Uiteindelijk zwichten de ouders alsnog om ruzie te voorkomen. Bij deze alvast gefeliciteerd met je huwelijk.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    En de relatie die jullie hebben. Is dat ook islamitisch?

  11. #11
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Citaat Geplaatst door 0202 Bekijk reactie
    Zolang het een marokkaan is wordt het direct geaccepteerd al dealen ze drinken ze
    of wanneer je hertrouwd is het ook allemaal prima want dan ben je toch niks waard meer

    lachwekkend zeg.

    het leven is oneerlijk
    Ik snap je frustratie maar vergis je niet, ook andere volkeren/culturen hebben lompe, achterhaalde ideeën en gedachtes over bepaalde zaken.

  12. #12
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Een collega van me, een Turkse Koerd uit Den Haag mag van z'n ouders niet met zijn Marokkaanse vriendin trouwen. Die willen alleen een Koerdische schoondochter. En ze zijn ook niet bepaald positief over Marokkaanse vrouwen heb ik begrepen.
    Succes dus met het afkraken van je eigen volk en het ophemelen van andere volkeren.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    Een collega van me, een Turkse Koerd uit Den Haag mag van z'n ouders niet met zijn Marokkaanse vriendin trouwen. Die willen alleen een Koerdische schoondochter. En ze zijn ook niet bepaald positief over Marokkaanse vrouwen heb ik begrepen.
    Succes dus met het afkraken van je eigen volk en het ophemelen van andere volkeren.
    En zijn die buitenechtelijke relaties islamitisch of is dat een eigenschap van een ongelovige?

  14. #14
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    En zijn die buitenechtelijke relaties islamitisch of is dat een eigenschap van een ongelovige?
    Moge Allah swt ons leiden

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    927
    17-08-2010

    Hebben zijn ouders jouw ook geweigerd? Ach, dit soort dingen gebeuren vaker. Ze kunnen goede redenen hiervoor hebben. Misschien zien zij dingen die jullie als stel niet zien en wat in de toekomst fout kan gaan. Van de andere kant denk ik, wat kan er fout gaan als twee mensen van elkaar houden. Liefde is al iets zeldzaams, je vind het niet bij iedereen. Als jullie elkaar echt willen, kunnen jullie je als stel bewijzen aan jullie familie/ouders.

    Als jullie beide islamitisch zijn, zou er geen probleem moeten zijn.