1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    En blijt natuurlijk dat wanneer de Televaag deze cijfers niet nodig had geacht ze deze cijfers ook niet zouden hebben opgevraagt en de Politie had dan ook niet zo kramachtig misterieus hoeven te doen (Want en dat valt me dan nog heel erg mee de Polite weet dus blijkbaar heel goed hoe de televaag deze cijfers gaat misbruiken)

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Het achterhouden van deze cijvers lijkt mij kwalijker dan het publiceren er van. Wie een klein beetje zoekt bij bvb het cbs kan vele cijvers over criminaliteit vinden van percentage autochtonen in detentie tot criminaliteit cijvers per wijk. Het lijkt me enkel argwaan opwekken als je deze cijvers dan achterhoud. Zeker gezien de mate waarin het vluchtelingen vraagstuk speelt in de zamenleving.

    Bovendien word er in dit topic vanuit gegaan dat deze cijvers slecht uitpakken voor azielzoekers maar het kan net zo goed dat blijkt dat het percentage criminele azielzoekers lager in dan het percentage criminele nederlanders.

  3. #93
    Verbannen

    Reacties
    802
    20-03-2017

    Citaat Geplaatst door Nescio Bekijk reactie
    Waarom geheimzinnig doen? Dat leidt juist tot verkeerde conclusies. In de openheid er mee. Als er geen causaal verband is tussen afkomst en criminaliteit, dan moet dat toch ook uit de cijfers blijken. Toch? Dan kan je ook publiceren. Of is er toch meer aan de hand. Overigens lees ik de Telegraaf niet (vind het een heel slechte krant), maar de Telegraaf wordt veel gelezen. De lezers diskwalificeren lijkt me niet verstandig.

    Waarom ze de cijfers willen hebben vraag je me? Ik denk omdat de Telegraaf verwacht dat er wel een verband is. Verder de Telegraaf duikt zeker ergens op als ze denken dat ze er mee kunnen scoren. Dat denk ik.
    Het is ook netjes gezegd laakbaar wat de politie doet.
    Het is hier een recht om te weten en geïnformeerd te worden.

  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Ranonkel Bekijk reactie
    Het achterhouden van deze cijvers lijkt mij kwalijker dan het publiceren er van. Wie een klein beetje zoekt bij bvb het cbs kan vele cijvers over criminaliteit vinden van percentage autochtonen in detentie tot criminaliteit cijvers per wijk. Het lijkt me enkel argwaan opwekken als je deze cijvers dan achterhoud. Zeker gezien de mate waarin het vluchtelingen vraagstuk speelt in de zamenleving.

    Bovendien word er in dit topic vanuit gegaan dat deze cijvers slecht uitpakken voor azielzoekers maar het kan net zo goed dat blijkt dat het percentage criminele azielzoekers lager in dan het percentage criminele nederlanders.
    Dat klopt helemaal, of zou daarom de Politie de cijfers achter hebben gehouden ?

  5. #95
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Dat klopt helemaal, of zou daarom de Politie de cijfers achter hebben gehouden ?


    Kwaadaardige mensen denken alleen maar aan kwaad.
    Ze KUNNEN niet anders....

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Dat klopt helemaal, of zou daarom de Politie de cijfers achter hebben gehouden ?
    We kunnen allemaal wel raden waarom de politie de cijfers achter houdt. Deze zullen laten zien dat de betreffende groep relatief crimineel is. Ik heb begrepen dat dit vooral ook de groep kansloze asielzoekers zou betreffen.

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Nescio Bekijk reactie
    We kunnen allemaal wel raden waarom de politie de cijfers achter houdt. Deze zullen laten zien dat de betreffende groep relatief crimineel is. Ik heb begrepen dat dit vooral ook de groep kansloze asielzoekers zou betreffen.
    Wie weet, zou best kunnen.... maar dan nog zal de Televaag en zijn lezers de cijfers misbruiken door de toestroom van alle immigranten aan banden te leggen........ inplaats van wat willen gaan doen aan de echte oorzaak namelijk de situatie waarin deze mensen zich bevinden.

  8. #98
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Telegraaf is een aids krant

  9. #99
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Telegraaf is een aids krant
    Spreek je uit ervaring?

  10. #100
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    Spreek je uit ervaring?
    Ze hebben types als jij voortgebracht

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Telegraaf is een aids krant
    Jij voegt in discussies echt nooit iets toe. In plaats van je eigen domheid te etaleren kan je beter zwijgen......

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    En blijt natuurlijk dat wanneer de Televaag deze cijfers niet nodig had geacht ze deze cijfers ook niet zouden hebben opgevraagt en de Politie had dan ook niet zo kramachtig misterieus hoeven te doen (Want en dat valt me dan nog heel erg mee de Polite weet dus blijkbaar heel goed hoe de televaag deze cijfers gaat misbruiken)
    We hoeven er geen geheim van te maken dat de Telegraaf aan de rechterkant van het spectrum staat.
    Als het Parool vermoed dat het aantal mensen in armoede groter wordt, zullen ze zeker op zoek gaan naar die gegevens.

    Maar ik krijg de indruk dat jij dit afdoet als iets wat er niet toe doet,
    Daar denkt een heel groot deel van de bevolking anders over en of je het er mee eens bent of niet, dat maakt het nu eenmaal nieuwswaardig, zeker voor de telegraaf en haar lezers.

    Overigens zeg je dat er geen causaal verband is tussen ras en criminaliteit, ik zeg niet dat het wel zo is, maar op welk bewijs baseer je dat precies?
    Ben ik eerlijk nieuwsgierig naar.
    Ik heb eigenlijk nooit goede onderzoeken gezien hier naar of naar eventueel causaal verband tussen cultuur en criminaliteit.

    Mogen we overigens zeggen dat er wel verband is tussen geslacht en criminaliteit of ligt dat volgens jou ook volledig aan omstandigheden?

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Wie weet, zou best kunnen.... maar dan nog zal de Televaag en zijn lezers de cijfers misbruiken door de toestroom van alle immigranten aan banden te leggen........ inplaats van wat willen gaan doen aan de echte oorzaak namelijk de situatie waarin deze mensen zich bevinden.
    Een medium dient uiteraard zo objectief mogelijk te pogen cijfers te interpreteren, maar ze zijn er natuurlijk niet om oorzaken aan te pakken.
    Dat lijkt me hun taak niet.

  14. #104
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Maar goed wat is nu de bedoeling en het nut van het publiceren van de criminatliteitcijfers van mensen die in Nederland asiel aan vragen ? Kortom waarom wil de televaag die persé publiceren ?
    Tsja, wat kan daar nu het nut en de bedoeling van zijn?

    Wat zou het nut en de bedoeling zijn om het te verdoezelen?

  15. #105
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Taz3liekom Bekijk reactie
    haar vraag is helemaal niet fout. de politie doet haar werk, niemand staat hier boven de wet of wel? dus wat voor nu heeft het
    om die cijfers in een krant te plaatsen? waarom doen ze dat niet bij de autochtone nederlanders? of pedofielen, jodenhaters, homohaters etc...
    als het om de blanke nederlanders gaatt?
    Ik heb geen idee waarom ze het bij autochtonen, pedofielen, Jodenhaters, homohaters etc, niet doen. Daar lezen we inderdaad nooit over, tenminste, niet in de telegraaf. Toch?
    Lijkt me geen goede reden om het over asielzoekers ook niet te doen.