1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.171
    15-01-2013

    Door te werken in de schulden?

    Ik kom net dit (https://wnl.tv/2017/03/29/gevangen-t...erken-geen-zin) vreemde verhaal tegen over een bijstandsmoeder die meer inkomen heeft door haar bijstand + toeslagen, dan ze zou hebben door te werken. Dat is een bekend verhaal, maar

    Suzanne’s laatste baan was dan ook al jaren geleden. Ze werkte toen in deeltijd bij supermarkt, maar ook dat leverde haar geen geld op. Sterker nog, ze kwam erdoor in de schulden. “Ik kreeg een enorme aanslag van de belasting”, aldus Suzanne.



    Hoe kan dat? Dus ze werkte parttime, maar dat was dus zinloos? Ze kwam immers door te werken in de schulden Zie 1:51 - 2:17:





    Dus toch maar niet werken? Ik wil niet volgend jaar ineens een 'enorme aanslag van de belastingdienst' krijgen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Gewoon aan het werk gaan. Ik heb het fragment bekeken en heb eigenlijk geen idee voor wat betreft die belastingaanslag. Naar mijn idee speelt hier meer mee, een verleden. Normaal gesproken krijg je belasting terug, althans dat is mijn ervaring.

  3. #3
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Zou kunnen komen dat ze toen misschien twee inkomens had, en op beide loonheffing had wat met twee banen dus alleen kan op één baan en dus krijg je een flinke aanslag later.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Waarschijnlijk heeft ze geen diploma en als ze fulltime gaat werken houdt ze hetzelfde over als nu met bijstand plus toeslagen heeft. en misschien betaalt ze extra geld voor kinderopvang. Het is voor haar geen extra zoals mensen met een diploma die meer overhouden dan een bijstandsmoeder.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Algemeen bekend dat de Nederlandse staat de burger straft als hij gaat werken. Werken loont niet meer. De verhouding tussen inflatie en loon ligt al jaren op zijn gat. de enige die profiteren van werken zijn de dikke nekken die boven een ton verdienen. Deze houden ook nog eens elkaar het hand boven het hoofd ingeval van integriteitskwesties.

  6. #6
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Ga je in Belgie niet werken, heb je ook geen pensioen opbouw, vraag me af als dat in Nederland ook zo is?
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Ga je in Belgie niet werken, heb je ook geen pensioen opbouw, vraag me af als dat in Nederland ook zo is?
    in Nederland ook. maar aow krijg je wel

  8. #8
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    in Nederland ook.
    Ok dank je, wist het niet, soms verschillen zaken nogal eens.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Ok dank je, wist het niet, soms verschillen zaken nogal eens.
    ja alleen als je nooit gewerkt hebt dan krijg je nog altijd een aow-pensioen. Elke nederlander die in nederland woont krijgt zo n basis pensioen van de Rijksoverheid ongeacht of je hebt gewerkt of niet.

  10. #10
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    ja alleen als je nooit gewerkt hebt dan krijg je nog altijd een aow-pensioen. Elke nederlander die in nederland woont krijgt zo n basis pensioen van de Rijksoverheid ongeacht of je hebt gewerkt of niet.
    Ah bestaat in Belgie ook dan kom je juist toe voor jam tussen de bokes te smeren.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    ja alleen als je nooit gewerkt hebt dan krijg je nog altijd een aow-pensioen. Elke nederlander die in nederland woont krijgt zo n basis pensioen van de Rijksoverheid ongeacht of je hebt gewerkt of niet.
    Ja maar je gaat de aow opbouwen van een bepaalde leeftijd, dacht dat je start op je 25e kom je later naar Nederland of emigreer je in de tussentijd dan krijg je naar rato aow uitgekeerd.

  12. #12
    Mostly Harmless

    Reacties
    1.289
    12-05-2008

    Geval van deze dame was reden voor een wetswijziging, overheid vind het ook niet kunnen. Zie ook de Armoedeval.
    "It is a man's own mind, not his enemy or foe, that lures him to evil ways."

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ja maar je gaat de aow opbouwen van een bepaalde leeftijd, dacht dat je start op je 25e kom je later naar Nederland of emigreer je in de tussentijd dan krijg je naar rato aow uitgekeerd.
    Fout de AOW wordt opgebouwd vanaf 15 jaar als je in Nederland woont maar als je (zoals ik) meer dan 5 jaar achterelkaar Nederland verlaat ben je die opbouw automatisch kwijd....

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Fout de AOW wordt opgebouwd vanaf 15 jaar als je in Nederland woont maar als je (zoals ik) meer dan 5 jaar achterelkaar Nederland verlaat ben je die opbouw automatisch kwijd....
    Kwijt met een d...das pas fout

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Kwijt met een d...das pas fout
    sorry ben al meer dan 20 jaar weg, maar bedankt voor de spellingscontrôle doet me denken aan heeel lang geleden toen ik nog op school zat.... wel een sterke en nuttige bijdrage aan de discussie, dat is een feit....doet me veel plezier.....