1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Vrouwen beslissen/handelen met emoties

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    182
    06-06-2016

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Vrouwen beslissen/handelen met emoties
    daliel?

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Omdat mannen de beschermers van vrouwen zijn.

    “De mannen zijn de toezichthouder over de vrouwen omdat Allah de één boven de andere bevoorrecht heeft en omdat zij van hun eigendommen uitgeven (aan de vrouwen)…”

    (Soerat an-Nisaa’: 34)

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Het heeft te maken met interpretatie van teksten.

    Volgens de begrip van Ibn Hazm, Abu Hanifah en zijn Madhab, sommige Malikis enz, mag de vrouw wel leider worden, zelfs van landen - behalve de Khalief.

    Volgens de madhab van Tabari mag de vrouw ook een land regeren.

    De meeste geleerden zeggen van niet, want een leider moet 24/7 met mannen in aanraking komen, gebeden leiden, etc. Vrouwen mogen geen mannen in gebed leiden, etc.

  5. #20
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    Arabische leiders zijn allemaal troep. Vrouwen hebben meer medeleven dan hun mannelijke wederhelft
    Axel

  6. #21
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Allah vertelt ons in de Quraan ook over een vrouwelijke koningin/leider. Ze regeerde over een volk en deed dit goed. Het was in de tijd van Profeet Suleyman als ik mij niet vergis. Volgensmij bekeerde ze daarna tot de islam maar weet niet of ze toen verder ging regeren of haar leiderschap weg had gegeven.
    Umm Hurairah.

  7. #22
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Allah vertelt ons in de Quraan ook over een vrouwelijke koningin/leider. Ze regeerde over een volk en deed dit goed. Het was in de tijd van Profeet Suleyman als ik mij niet vergis. Volgensmij bekeerde ze daarna tot de islam maar weet niet of ze toen verder ging regeren of haar leiderschap weg had gegeven.
    Bilqis of sheba leidster van ethiopie of een stam uit jemen volgens narratoren

    wel weten weinig over haar en haar echte naam ook nietmachine de meeste info uit Israëlische bronnen kwam die vaak contradicties bevatten. Sterker nog sommige denken dat zij verzonnen is in bepaalde eigenschappen
    Axel

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    De reden waarom men in de islam een voorkeur heeft voor mannen als staatshoofd is omdat in een overlevering Mohammed heeft aangegeven dat een land met een vrouw aan het hoofd zal falen. Daarnaast ondersteunt de Koran ook deze visie.

    Sura al-Nisa 4:34 "Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has made one of them excel the other..." Zeer patriarchale en verouderde visie als je het mij vraagt. Zeker een visie waarmee heel veel feministen problemen zouden hebben.

    Sunan an-Nas'i 5388 book 49 Hadith 10 "Allahs messenger said: "No people will ever prosper who entrust their leadership to a woman." Ik vind dit echt heel seksistisch eerlijk gezegd. Ik wil niemand beledigen maar het is geen positieve opmerking over vrouwen toch?

    Dus de islam is simpelweg vrij seksistisch jegens vrouwen wanneer het aankomt op dit soort zaken.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Allah vertelt ons in de Quraan ook over een vrouwelijke koningin/leider. Ze regeerde over een volk en deed dit goed. Het was in de tijd van Profeet Suleyman als ik mij niet vergis. Volgensmij bekeerde ze daarna tot de islam maar weet niet of ze toen verder ging regeren of haar leiderschap weg had gegeven.
    Precies ... er is meer ... ik zal een paar boeken nagraven en dit onderwerp aankaarten , InshaaAllaah.

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    omdat de islam van de man is

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    182
    06-06-2016

    Citaat Geplaatst door Deen Bekijk reactie
    Ik zie het al voor me een belangrijke keuze moet gemaakt worden door de leidster. Waar is ze? Bevallen in ziekenhuis. Hhh. Het zal allemaal gewoon niet goed aflopen.


    Mannen en vrouwen zijn anders geschapen. De man heeft zijn taken. De vrouw heeft haar taken. Daliel kan je beter aan iemand met kennis vragen.
    vrouwen mogen wel hoge functies! Nourdeen Wildeman bevestigd dat!