1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Suïcide is niet verlangen naar de dood maar angst voor het leven.
    Vanuit deze stelling biedt je mensen met depressies, die suïcide overwegen, perspectief.
    Is een oplossing haalbaar.

    Ik kan mensen niet helpen die naar de dood verlangen. Ik kan wel mensen helpen die moeite hebben om te leven.


    Noord
    Nothing works....

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    “Dus nogmaals zijn dit nou ware christenen”
    Je moet eens beter lezen.
    “Prettig om te zien dat jij noch Ivanovic daar deel van uitmaken. “
    “En nee, ik deel de mening van Ivanovic dat zulke moordenaars niet een religie vertegenwoordigen.”
    Volgens mij ben jij degene die immer in de herhaling valt…

    “Als jij nu nog aan mij gaat vragen of ik WEER afstand wil nemen “
    Verder is het duidelijk dat je mijn vraag niet snapt, ik zal deze herhalen:
    “Hoevaak zie je op deze site alleen al dat IS toch ook zijn goede kanten heeft,
    dat Bin Laden een held is. Dus nogmaals de vraag aan jou, neem jij ook afstand van
    zulke mensen. “ (die IS en bin laden ondersteunen op deze site?)
    Ik bedoel daar dus mee: ondersteun jij die mensen die IS en Bin Laden een warm hart toereiken?
    uit je vorige comments is duidelijk dat jij IS en Bin Laden niet ondersteunt. Maar je geeft geen antwoord of jij de ondersteuners van deze twee, wel ondersteunt.

    “vrijbrief hebt om andere religies te ridiculiseren, te zwartepieten, te lasteren”
    Tuurlijk wel! Niets is vrij van ridiculieren, of plagerijen of belachelijk maken.
    Als deze zaken niet meer mogen tegenover (zeker zoiets als) religie, dan leven we in een dictatuur.

    “Een moordenaar is een moordenaar, ongeacht zijn culturele, ideologische, religieuze en/of etnische achtergond! “
    Jij vindt dat, ik ook. Maar vele hier niet! En het is nog steeds niet duidelijk of jij deze mensen die de moorden en gruwelijkheden op deze site verheerlijken, ondersteunt. Iemand die hier Isreal en haar beleid rondom de Palestijnen verheerlijkt die wordt meteen afgebrand, (daar doe ik zelf graag aan mee) Maar het afbranden van IS of Bin Laden
    sympathisanten zien we nog maar weinig. Wat is jou kijk hierop? (tis al de 5de keer dat ik dat nu moet vragen)
    Je bent of traag van begrip of je speelt dom. Hoe kan een persoon nog meer afstand nemen van groeperingen als Daesh/Al Qaida of individuen als Bin Laden, Al Baghdadi, Breivik, Roof, wanneer diegene (ik dus) telke malen aangeeft dat ze moordadig zijn, dat het malloten zijn, dat het criminelen zijn....ik verkondig dit al jaar in, jaar uit....dat jij dit niet herkent, is toch echt wel aan je zelf te wijten. Je hebt de neiging om de mening van bepaalde leden over één kam te scheren met die van anderen. Ik spreek namens mezelf. Ik ben het niet altijd eens met Izanovic. Maar ik vind wel dat hij vaak terechte zaken aankaart. Hij is controversieel en vaak doet hij meer uitdagende uitspraken bedoeld om men wakker te schudden van de dubbele maat die men hanteert! Hij doet dan ongenuanceerde uitspraken, vraag je door dan zie je exact wat hij bedoelt.
    Een ieder is bovendien verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn eigen daden en uitspraken. Hoe zou jij het vinden wanneer ik jou continue over één kam zou scheren met ALLE uitspraken van Noord55, Vakidioot (zie mijn OT) en andere leden? Beetje vals toch?
    Er zijn ook PVV tokkies (volgens de laatste verkiezing 1,6 miljoen volwassen Nederlanders!), waarvan een groot deel vindt dat alle asielzoekers uitgemoord of platgebombardeerd moeten worden. Of die Breivik een held vinden! Zou jij het dan normaal vinden dat jij je continue om hen zou moeten verontschuldigen?

    Maar goed, omdat jij mij nu op de man hebt afgevraagd wat ik vind van uitspraken van 'anderen', vind ik het wel zo eerlijk dat ik JOU NU VRAAG, wat jij vindt van de racistische, xenofobe uitspraak van Vakidioot, welke in mijn OT staat? (Een letterlijk citaat van hem!) Graag antwoord hierop. Bvd.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Om te beginnen blijf ik me verbazen waarom uit naam van communisme gedane misdaden onder atheistische misdaden worden geschaard, maar dat even terzijde.

    Ik kan me verder in de beredenering wel redelijk vinden.
    Op zich is de gedachte dat zodra een moslim of een persoon die claimt moslim te zijn, misdaden pleegt die niet te verenigen zijn met de islam (in hoeverre dat in de koran staat weet ik niet daar ik deze niet gelezen heb), deze persoon geen moslim is.
    Dan kunnen we overigens ook meteen kortsluiten dat bv pedofilie geen Nederlands ding is aangezien veruit de meeste Nederlanders hier mordicus tegen zijn.
    Racisme is geen westers ding want veruit de meeste zijn er tegen etc.


    Dus als ik de cijfers er op na gaan slaan zal ik vinden dat hoe rijker een land hoe meer zelfmoord en crimineel geweld er is?
    Mike, als je de andere reacties over dit onderwerp ook nog iets verder had doorgespit, dan was je er achter gekomen dat deze communistische leiders meer als voorbeeld zijn gebruikt in zake het FEIT dat zij in iedere geval GEEN RELIGIEUZEN of GEEN GELOVIGEN waren. Er wordt namelijk hier op m.nl en elders overigens, vaak door met name Atheïsten, Anti-theïsten en agnosten geopperd dat religie het bron van het kwaad is en dat alle oorlogen en/of grote geweldsconflicten voortkomen uit religie. EN DIT IS DUS GEWOON PERTINTENT ONWAAR! Geen speld tussen te krijgen!
    Daarom is dat voorbeeld van het communisme en die betreffende communistische leiders dan ook zo treffend!
    1. Het communisme heeft als hoofdpeiler dat God niet bestaat en slechts als 'opium' dient van het volk. Een misleiding die de lage arbeidersklasse onderdrukt. Religie moet dus volgens de communistische ideologie (zie Das Kapital van Karl Marx) met hand en tand bestreden worden! Desnoods met geweld. Dit is ook decennia lang daadwerkelijk gebeurd in het communistische USSR en in China. Kerken en moskeeën werden gesloten, wie betrapt werd met het praktiseren of propageren van zijn religie/geloof, kreeg een enkeltje Goelag.
    2. De communistische leiders, die die massamoorden en genocides op hun conto hebben staan, zoals Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, waren in geen geval gelovigen en handelden absoluut niet uit religie, sterker nog ze waren OVERTUIGD ATHEÏST (Stalin was een bekeerde Atheïst vanuit het orthodox christelijke kerk).

    Wat klopt hier niet aan???

    Het bovenstaande wordt dus meer aangekaart vanuit de stelling dat INDIVIDUEN ZELF of criminele organisaties/groeperingen ZELF verantwoordelijk zijn voor hun daden/misdaden, ONGEACHT religie, ideologische, etnische of culturele achtergrond.
    Vaak worden zaken, zoals etniciteit, ideologie en religie juist gebruikt/misbruikt om misdaden te rechtvaardigen. Dit hebben we o zo vaak gezien.
    En echt ik geef je op een briefje mee dat ALS men morgen alle religies zou afschaffen dan nog zou je evenveel georganiseerde massamoorden en oorlogen hebben als de eeuwen daarvoor! Het zit gewoon in de menselijke natuur. Heb daar vrede mee.
    De mens wordt gekenmerkt door hebzucht, arrogantie, agressie enz. maar ook door liefde, medemenselijkheid, barmhartigheid. Waar kies je voor?
    De eerste benoemde menselijke eigenschappen worden veroordeeld door Allah swt in de Koran en de tweede groep eigenschappen worden aangemoedigd. De Islam is daarom VOOR MIJ PERSOONLIJK de Weg naar een goed evenwichtig leven.

  4. #64
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Je bent of traag van begrip of je speelt dom. Hoe kan een persoon nog meer afstand nemen van groeperingen als Daesh/Al Qaida of individuen als Bin Laden, Al Baghdadi, Breivik, Roof, wanneer diegene (ik dus) telke malen aangeeft dat ze moordadig zijn, dat het malloten zijn, dat het criminelen zijn....ik verkondig dit al jaar in, jaar uit....dat jij dit niet herkent, is toch echt wel aan je zelf te wijten. Je hebt de neiging om de mening van bepaalde leden over één kam te scheren met die van anderen. Ik spreek namens mezelf. Ik ben het niet altijd eens met Izanovic. Maar ik vind wel dat hij vaak terechte zaken aankaart. Hij is controversieel en vaak doet hij meer uitdagende uitspraken bedoeld om men wakker te schudden van de dubbele maat die men hanteert! Hij doet dan ongenuanceerde uitspraken, vraag je door dan zie je exact wat hij bedoelt.
    Een ieder is bovendien verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn eigen daden en uitspraken. Hoe zou jij het vinden wanneer ik jou continue over één kam zou scheren met ALLE uitspraken van Noord55, Vakidioot (zie mijn OT) en andere leden? Beetje vals toch?
    Er zijn ook PVV tokkies (volgens de laatste verkiezing 1,6 miljoen volwassen Nederlanders!), waarvan een groot deel vindt dat alle asielzoekers uitgemoord of platgebombardeerd moeten worden. Of die Breivik een held vinden! Zou jij het dan normaal vinden dat jij je continue om hen zou moeten verontschuldigen?

    Maar goed, omdat jij mij nu op de man hebt afgevraagd wat ik vind van uitspraken van 'anderen', vind ik het wel zo eerlijk dat ik JOU NU VRAAG, wat jij vindt van de racistische, xenofobe uitspraak van Vakidioot, welke in mijn OT staat? (Een letterlijk citaat van hem!) Graag antwoord hierop. Bvd.


    Nog steeds geen antwoord op een gemakkelijke vraag....

    Tja... Blijkbaar kun of wil jij geen antwoord geven.
    Dat geeft te denken.

    En een vraag met een vraag beantwoorden, dat is wel de oudste "truk" uit het boek.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Nog steeds geen antwoord op een gemakkelijke vraag....

    Tja... Blijkbaar kun of wil jij geen antwoord geven.
    Dat geeft te denken.

    En een vraag met een vraag beantwoorden, dat is wel de oudste "truk" uit het boek.
    Ik heb duidelijk antwoord gegeven op je vraag. En jij geeft geen antwoord op mijn vraag. Maar jij herkent enkel een truc?

    Hey gozerd, het was leuk geweest de ballen!

  6. #66
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ik heb duidelijk antwoord gegeven op je vraag. En jij geeft geen antwoord op mijn vraag. Maar jij herkent enkel een truc?

    Hey gozerd, het was leuk geweest de ballen!
    Ik klaag hier vaak genoeg over breivik, en wilders en de pvv helemaal.

    Ik vraag jou tot vijf maal toe, wat jij van de is fanboys hier op dit forum vindt,
    En daar kun jij niet eens op antwoorden....
    Het is dus wel duidelijk nu wat je van deze Isis ondersteuners op dit Nederlandse forum vindt .

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Mike, als je de andere reacties over dit onderwerp ook nog iets verder had doorgespit, dan was je er achter gekomen dat deze communistische leiders meer als voorbeeld zijn gebruikt in zake het FEIT dat zij in iedere geval GEEN RELIGIEUZEN of GEEN GELOVIGEN waren. Er wordt namelijk hier op m.nl en elders overigens, vaak door met name Atheïsten, Anti-theïsten en agnosten geopperd dat religie het bron van het kwaad is en dat alle oorlogen en/of grote geweldsconflicten voortkomen uit religie. EN DIT IS DUS GEWOON PERTINTENT ONWAAR! Geen speld tussen te krijgen!
    Daarom is dat voorbeeld van het communisme en die betreffende communistische leiders dan ook zo treffend!
    1. Het communisme heeft als hoofdpeiler dat God niet bestaat en slechts als 'opium' dient van het volk. Een misleiding die de lage arbeidersklasse onderdrukt. Religie moet dus volgens de communistische ideologie (zie Das Kapital van Karl Marx) met hand en tand bestreden worden! Desnoods met geweld. Dit is ook decennia lang daadwerkelijk gebeurd in het communistische USSR en in China. Kerken en moskeeën werden gesloten, wie betrapt werd met het praktiseren of propageren van zijn religie/geloof, kreeg een enkeltje Goelag.
    2. De communistische leiders, die die massamoorden en genocides op hun conto hebben staan, zoals Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, waren in geen geval gelovigen en handelden absoluut niet uit religie, sterker nog ze waren OVERTUIGD ATHEÏST (Stalin was een bekeerde Atheïst vanuit het orthodox christelijke kerk).

    Wat klopt hier niet aan???

    Het bovenstaande wordt dus meer aangekaart vanuit de stelling dat INDIVIDUEN ZELF of criminele organisaties/groeperingen ZELF verantwoordelijk zijn voor hun daden/misdaden, ONGEACHT religie, ideologische, etnische of culturele achtergrond.
    Vaak worden zaken, zoals etniciteit, ideologie en religie juist gebruikt/misbruikt om misdaden te rechtvaardigen. Dit hebben we o zo vaak gezien.
    En echt ik geef je op een briefje mee dat ALS men morgen alle religies zou afschaffen dan nog zou je evenveel georganiseerde massamoorden en oorlogen hebben als de eeuwen daarvoor! Het zit gewoon in de menselijke natuur. Heb daar vrede mee.
    De mens wordt gekenmerkt door hebzucht, arrogantie, agressie enz. maar ook door liefde, medemenselijkheid, barmhartigheid. Waar kies je voor?
    De eerste benoemde menselijke eigenschappen worden veroordeeld door Allah swt in de Koran en de tweede groep eigenschappen worden aangemoedigd. De Islam is daarom VOOR MIJ PERSOONLIJK de Weg naar een goed evenwichtig leven.
    Ik ga enkel over mijn eigen woorden.
    Wat anderen zeggen ben in niet verantwoordelijk voor.

    Mijn stelling in deze is dat elke keer wanneer een bepaalde levensbeschouwing als superieur wordt geopperd, dit vaker dan gemiddeld zal leiden tot oorlog en misstanden,
    Het maakt niet uit of dat religie, communisme of sociaal nationalisme is.

    Mijn opmerking was daarom gericht tot dat atheisme niet de (hoofd)reden was tot de stalinistische massamoorden.
    Dat atheïsme een peiler is/was van communisme zegt me daarom verder niet zoveel.

    De Islam geeft ook pas problemen zodra de interpretatie is dat gelovigen (per definitie) meer waard zijn en ongelovigheid bestreden moet worden.
    Zodra de Islam enkel voor iemand persoonlijk de weg naar een goed leven is zoals jij zegt, zal dit normaliter ook niet voor oorlog zorgen.

    Het gaat wat mij betreft alleen maar om wanneer je vanuit een bepaald oogpunt de wereld bekijkt, je respect blijft houden voor het andere.
    Als dat lujt, komt het allemaal wel goed.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Ex die verdacht werd van moord Femke Wetzels pleegt zelfmoord in cel
    De Belg René F. (63) die in maart zijn Nederlandse ex-vrouw Femke Wetzels (38) vermoordde, heeft zelfmoord gepleegd. Hij werd vanochtend dood aangetroffen in zijn cel in de gevangenis van Hasselt. Dit bevestigt het parket van de provincie Belgisch Limburg.



    Justitie is een onderzoek gestart naar de omstandigheden rond het overlijden. Hij werd vastgehouden op verdenking van doodslag, maar was nog niet door de rechter veroordeeld.

    Op 3 maart stak F. zijn ex-vrouw meerdere keren in de borst. De twee waren nog maar zes weken uit elkaar. Hij deed dat in een bomvol café. De 47-jarige eigenaar van het café bleek sinds kort de nieuwe vriend van Femke, maar dat kon F., die 20 jaar met haar samen was, niet verkroppen.

    http://www.ad.nl/buitenland/ex-die-v...-cel~a2de46cb/

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Kijk voor mij maakt iemand religie helemaal niets uit.
    Voor mij is namelijk iedere religie hetzelfde.
    Men moet geloven in een of meerdere opperwezens zonder enige vorm van bewijs.

    En verder maakt het niet uit wat jij, ik of Ivanovic er van vinden.
    Die persoon die zich zelf opblaast en al dan niet een hoop mensen vermoord, terwijl hij
    "allahu akbar" roept vindt zich zelf de beste moslim ooit. En zijn strijders kameraden vinden
    dat ook. En daar zit ook het gevaar in.
    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Het gaat er in deze ook niet om dat JIJ geen religie volgt (om welke reden dan ook)! Blijf bij de stelling, de stelling die jij zelf hebt aangevoerd, namelijk: "Vertegenwoordigt iemand (bv een IS malloot), die een religie in naam misbruikt en faliekant in strijd handelt met de betreffende religie (onschuldigen moorden, verkrachten, onteigenen enz.) diezelfde religie? Terwijl de overgrote meerderheid van de mensen van die religie resoluut en meermaals afstand nemen van die betreffende lieden?"

    Jij beweert dus dat: omdat er IS-terroristen en IS-sympathisanten bestaan, zal het wel de schuld zijn van (of de oorzaak is te vinden in) de betreffende religie (islam dus) die zij aanvoeren (misbruiken).
    Ik laat jou zien dat dit dus feitelijk onjuist is, door Dylann Roof, Timothy McVeigh en Anders Breivik als voorbeeld te gebruiken bij het christendom. Deze terroristen en hun sympathisanten (en geloof dat zijn er miljoenen: KKK, rechts extremistische groeperingen in westerse landen enz.) vinden dus dat deze lieden volgens het christendom hebben gehandeld en daarvoor helden zijn. De eerlijke vervolgvraag is dan (uitgaande van jou bovenstaande standpunt), vertegenwoordigen deze terroristen dan het ware christendom, m.a.w. zijn zij representatief voor die overige 2 miljard christenen wereldwijd?

    Ik zal je uit de brand helpen door nog een voorbeeld te geven: weet jij hoeveel slachtoffers communisten hebben gemaakt uit naam van het ATHEÏSTISCHE communisme??? Pol Pot, Stalin, Mao Zedong?
    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    McVeigh handelde wel uit white surpremacist christelijk gemotiveerde anti-overheidsmotieven, netals overigens de meeste niet-stedelijke blanke Amerikanen was er sprake van extreem christelijk gemotiveerde ideeën, 1 idee die welig rondtoert in dat soort christelijke gemeenschappen is de opvatting dat: "God heeft de blanke man boven alle andere rassen verkozen, zwarten zijn afstammelingen van de 'vervloekte zoon' van Noah, Cham en ze verdienen het daarom als inferieur te worden behandeld"

    Hier nog een rijtje van die 'christelijke terroristen':
    http://www.alternet.org/tea-party-an...ight-white-men

    Dus nogmaals zijn dit nou ware christenen en MOETEN daarom 2 miljard christenen zich bijna dagelijks voor hun misdaden verontschuldigen of is dit een vanzelfsprekendheid?

    Als jij nu nog aan mij gaat vragen of ik WEER afstand wil nemen van misdadigers als Daesh/IS en Al-Qaida, dan heb je of één al die tijd niet inhoudelijk gelezen wat ik schreef (wat dus een zeer kwalijke zaak is) OF twee, het wil er gewoon echt niet bij je ingaan en dan raad ik je aan om hulp te zoeken...want dan is er echt geen beginnen aan met jou.....wij hebben dan over een jaar exact dezelfde discussie weer! Herken je het nu echt niet? Heb jij behoefte aan het continue ontvangen van bevestigingen.
    Waarom verontschuldig jij je niet dagelijks voor Anton Mussert. Dat is toch krankjorum of niet soms?

    Stalin was toch echt wel een atheïst. Het communisme heeft atheïsme als één van de hoofdpeilers van hun ideologie! Heb je Das Kapital van Karl Marx wel eens gelezen? Deze stamvader van het communisme pleitte openlijk voor revolutie desnoods met geweld! En zijn volgelingen Mao Zedong (overtuigd atheïst), Stalin (bekeerde atheïst) en Pol Pot (overtuigde atheïst) hebben toch echt miljoene doden op hun geweten. Nu wil ik niet per se zeggen dat dat door de communistische ideologie komt, maar het is meer om aan te geven dat deze overtuigde atheïsten in iedere geval niet uit religie handelde! Wat klopt hier niet aan? Dus jouw vingertje wijzen naar religies als bron van het gewelddadig kwaad is ongegrond. Het moet bij DE PERSOON ZELF gezocht worden. Dat JIJ de keuze hebt gemaakt om geen deel te nemen aan een religie, is jouw keuze maar maak er geen 'good guy, bad guy' verhaal van. Net zo min ik mijn religie aan een ander wil/kan/mag opdringen, geldt dat ook voor jou. Omdat jij atheïst of agnost bent, wil dat niet meteen zeggen dat je dan een vrijbrief hebt om andere religies te ridiculiseren, te zwartepieten, te lasteren enz. Ik vind het islamitische "Voor mij mijn geloof, voor jou jouw geloof" wel een goeie! Leven en laten leven. Die boodschap lijkt steeds meer verloren te raken helaas.

    Een moordenaar is een moordenaar, ongeacht zijn culturele, ideologische, religieuze en/of etnische achtergond! Wanneer o wanneer dringt dat nu EENS EINDELIJK in die hersenpan van je door!? Sorry, wordt er echt moedeloos van. We hebben deze discussie echt zeker een tig keer gehad.
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Om te beginnen blijf ik me verbazen waarom uit naam van communisme gedane misdaden onder atheistische misdaden worden geschaard, maar dat even terzijde.

    Ik kan me verder in de beredenering wel redelijk vinden.
    Op zich is de gedachte dat zodra een moslim of een persoon die claimt moslim te zijn, misdaden pleegt die niet te verenigen zijn met de islam (in hoeverre dat in de koran staat weet ik niet daar ik deze niet gelezen heb), deze persoon geen moslim is.
    Dan kunnen we overigens ook meteen kortsluiten dat bv pedofilie geen Nederlands ding is aangezien veruit de meeste Nederlanders hier mordicus tegen zijn.
    Racisme is geen westers ding want veruit de meeste zijn er tegen etc.


    Dus als ik de cijfers er op na gaan slaan zal ik vinden dat hoe rijker een land hoe meer zelfmoord en crimineel geweld er is?
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik ga enkel over mijn eigen woorden.
    Wat anderen zeggen ben in niet verantwoordelijk voor.

    Mijn stelling in deze is dat elke keer wanneer een bepaalde levensbeschouwing als superieur wordt geopperd, dit vaker dan gemiddeld zal leiden tot oorlog en misstanden,
    Het maakt niet uit of dat religie, communisme of sociaal nationalisme is.

    Mijn opmerking was daarom gericht tot dat atheisme niet de (hoofd)reden was tot de stalinistische massamoorden.
    Dat atheïsme een peiler is/was van communisme zegt me daarom verder niet zoveel.

    De Islam geeft ook pas problemen zodra de interpretatie is dat gelovigen (per definitie) meer waard zijn en ongelovigheid bestreden moet worden.
    Zodra de Islam enkel voor iemand persoonlijk de weg naar een goed leven is zoals jij zegt, zal dit normaliter ook niet voor oorlog zorgen.

    Het gaat wat mij betreft alleen maar om wanneer je vanuit een bepaald oogpunt de wereld bekijkt, je respect blijft houden voor het andere.
    Als dat lujt, komt het allemaal wel goed.
    Mike, volgens mij ben je de volgorde kwijt. Hierboven nog even voor je opgesomd.
    het begon met Al-Mahdi die religie als De oorzaak en de grote boosdoener ziet voor alle grote oorlogs- en geweldsconflicten. En dat hij daarom om die superieurvoelende reden geen religie aanhangt bla bla bla....
    Vervolgens heb ik aangetoond dat dat pertinent onwaar is! Zie het communistisch verhaal. Toen ben jij je toch gaan blijven blind staren op de situatie dat communistische regimes met die miljoenen doden niet uit atheïsme gemotiveerd zijn, TERWIJL ik enkel heb aangegeven dat Al-Mahdi's statement (en DIE VELEN ATHEÏSTEN, ANTI-theïsten en agnosten delen!) gewoon de grootste onzin is en dat deze feitelijk niet klopt. Religie is niet De grote boosdoener en de oorzaak voor de grote oorlogsconflicten. Het is de mens zelf, ongeacht zijn ideologie, religie, cultuur enz. die de oorzaak is. Dit is 9 van de 10x te achterhalen in wereldse belangen (rijkdommen, land, status, macht enz.) De betrokken landen van de 2 grote wereldoorlogen hadden geen aantoonbaar religieuze motivaties om met elkaar in oorlog te geraken. Deze 2 oorlogen hebben meer slachtoffers opgeleverd dan de gehele menselijke geschiedenis ooit te voren!

    De stelling die jij aanvoert is dus ook niet aan de orde. Het ging om de stelling die Al-Mahdi aanvoerde en mijn reactie daarop, DAAR heb JIJ op gereageerd. DAAR ben JIJ op ingehaakt.

  10. #70
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Moord en zelfmoord in Groningen
    Boudewijn 30 augustus, 2017
    deel artikel

    Dat Groningen een moordstad is, zullen weinig inwoners ontkennen. Maar dat het aantal gevallen van moord en doodslag hoger is dan het landelijk gemiddelde zal menigeen verbazen. In het jaar 2016 staat Groningen met 1,1 moord (dan wel doodslag) per 100-duizend inwoners op de vijfde plaats in de ranglijst van de tien grootste Nederlandse gemeenten die het Centraal Bureau van de Statistiek onlangs bekendmaakte. Amsterdam voert de lijst aan met 2,4 moorden per 100-duizend inwoners (Rotterdam, Den Haag en Eindhoven zijn de nummers 2, 3 en 4).

    In 2016 maakten 14,7 per 100-duizend Groningers een eind aan hun leven

    In juni maakten de rekenmeesters van het CBS al bekend dat het zelfmoordcijfer van Groningen (de provincie) het hoogste van Nederland is. In 2016 maakten 14,7 per 100-duizend Groningers een eind aan hun leven. Het landelijke gemiddelde bedroeg 11,1 zelfdodingen per 100-duizend. Cijfers over de stad Groningen geeft het CBS niet, wel meldt men dat zelfdoding in grote steden relatief minder vaak voorkomt dan op het platteland. Wetenswaardig detail: ook in Limburg en Friesland slaan mensen vaker dan gemiddeld de hand aan zichzelf. Enigszins overtrokken kan men stellen: hoe verder weg van de randstad, hoe kleiner de kans om slachtoffer van een moord te worden, maar hoe groter de kans dat je zelfmoord pleegt.
    http://www.hanzemag.nl/moord-en-zelfmoord-in-groningen/