1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Waarom, als je allebei hier bent geboren, en ook getrouwd, trouw je dan ook nog voor de Marokaanse wet? Wat heeft dat voor meerwaarde?
    Al heb je het huwelijk nooit in Marokko aangegeven of bij het Consulaat, als het tot een echtscheiding komt, moet je voor de beide de procedure voeren.

    Je kan ook zeggen Marokko heeft er geen weet van, maar dan pleeg je vroeg of laat fraude omdat als je een huwelijk aangaat je een attest van celibaat moet voorleggen of een echtscheidingsvonnis.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  2. #32
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Al heb je het huwelijk nooit in Marokko aangegeven of bij het Consulaat, als het tot een echtscheiding komt, moet je voor de beide de procedure voeren.

    Je kan ook zeggen Marokko heeft er geen weet van, maar dan pleeg je vroeg of laat fraude omdat als je een huwelijk aangaat je een attest van celibaat moet voorleggen of een echtscheidingsvonnis.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Dus ook als je geboren bent in NL?
    HAGENEESJE

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Dus ook als je geboren bent in NL?
    Ja.

    Als moslimzijnde ben je verplicht om.je aan de regels en wetten van het land te houden waar je verblijft, maar neemt niet weg dat je ook je Islamitische plicht moet waarmaken en enkel voor de NL wet trouwen is niet conform.

    Vele kiezen daarvoor en het is geen probleem als je zelf kiest om nooit Islamitisch te trouwen dus met minstens 2 moslimgetuigen en het huwelijk wordt voltrokken door la3doul (moslim notarissen).

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  4. #34
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Oke maar islamitisch trouwen kan toch ook in een moskee in NL? Islamitisch en Marokkaans is niet synoniem aan elkaar.
    HAGENEESJE

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Oke maar islamitisch trouwen kan toch ook in een moskee in NL? Islamitisch en Marokkaans is niet synoniem aan elkaar.
    Door een imaam?

    In NL is me dat niet geheel bekend maar voor zover ik weet zijn de moskeeën (en dus de imaams) niet bevoegd om een huwelijk te voltrekken.

    Een huwelijk waarbij de fatiha wordt uitgesproken zonder getuigen is niet rechtsgeldig en zal de vrouw op geen enkele wijze beschermen, zulke huwelijken zijn een vorm van "aanvaardbare genotshuwelijken".

    Door de gemeente wordt dit ook niet aangenomen en andersom ook niet. Wel kan het bij het Marokkaans consulaat en dan begint de molen opnieuw...wat moet je doen als je komt te scheiden.

    Waar maak ik de link met Islamitisch en Marokkaans?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    435
    28-04-2016

    Wat een advies allemaal baaaz...
    Trouwen met enkel soerat al fatiha ewa baaz we gaan terug naar de middeleeuwen.
    En voordat ik aangevallen word de mannen vroeger waren man van woord toen was een enkel fatiha idd genoeg.

    Hoe wil je je kinderen met enkel al fatiha laten registreren dan?

  7. #37
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie

    Waar maak ik de link met Islamitisch en Marokkaans?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Ts heeft het over de Marokkaanse wet. Getrouwd voor de Marokkaanse wet. Jij over islamitisch, vandaar.
    HAGENEESJE

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ts heeft het over de Marokkaanse wet. Getrouwd voor de Marokkaanse wet. Jij over islamitisch, vandaar.
    ? Daar had ik al op geantwoord zoals ts de vraag stelde.

    Mijn reactie was op jouw vraag.
    Humhum...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  9. #39
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Citaat Geplaatst door Suhaill Bekijk reactie
    Wat een advies allemaal baaaz...
    Trouwen met enkel soerat al fatiha ewa baaz we gaan terug naar de middeleeuwen.
    En voordat ik aangevallen word de mannen vroeger waren man van woord toen was een enkel fatiha idd genoeg.

    Hoe wil je je kinderen met enkel al fatiha laten registreren dan?
    Wollahilaa diegene die enkel fatiha doen sporen niet.

    @ts je kan contact opnemen met amar vertaling is een bureau ze regelen ook marokkaanse scheiding etc.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Dank u ,weet voldoende,het zal indd lastig worden,dan maar Arabika inschakelen en veel betalen,hoop dat zij de helft mee betaald

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.108
    15-09-2014

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Waarom, als je allebei hier bent geboren, en ook getrouwd, trouw je dan ook nog voor de Marokaanse wet? Wat heeft dat voor meerwaarde?
    Het wordt aangegeven bij Marokkaanse consulaat. Doe je dit niet heb je geen marokkaanse trouwboekje en krijgen je kinderen dus ook geen Marokkaanse nationaliteit. Daarnaast zouden je kinderen later ook met erfenissen in Marokko problemen kunnen krijgen dan.
    Tenminste dit is volgens mij de reden.
    -

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Heb haar gemaild,inchallah komen we tot een akkoord en werkt ze mee

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Marokkaanse scheiding is zeer lastig,de rechters doen altijd moeilijk,ze proberen alles te doen om verzoening,mensen die alleen via nederlandse wet trouwen moeten weten dat de 3a9d via Islamitische wet met de naam van de profeet op de akte pas egt 7alal is,3a9d jwaj is islamitisch en die telt het meest

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Heel veel Marokkanen vergissen zich en denken dat Fatha genoeg is,Fatha kan iedereen doen zelfs je buurman,3a9d jwaj is officieel omdat 2 getuigen officieel achter het huwlijk staan en de akte ondertekenen ,en 3a9d jwaj staat voor je hele leven in het register van Marokko

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    949
    23-02-2015

    dikke onzin gewoon trouwens als ALLAH swt het heeft voorgeschreven hoe we het moeten doen.
    niets anders .