1. #196
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Dat is in zoveel woorden ook gewoon waar want de slechtste moslim op aarde ontkent zijn schepper tenminste niet .
    Nounou! Je acht de slechtste moslim beter als mij?
    Ik hoop dat je er niet verbaast over bent dat er voor een dergelijke opvatting weinig waardering zal zijn bij de gemiddelde Nederlander...
    Zou meneer Wilders dan toch gelijk hebben?

  2. #197
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    't Is wat, die arme miskende schepper toch.
    Wat denk je, waar zou dat imaginaire persoon meer moeite mee hebben. Niet erkend worden door iemand die hij zelf zonder het vermogen te geloven heeft gemaakt,
    of iemand die wel in hem gelooft maar potentiele broeders afschrikt door onfatsoenlijk en beledigend gedrag?
    Thats it lekker rebeleren tegen de schepper we gaan wel zien hoe jij piept als jij je laatste adem zal uitblazen hoogmoed komt altijd voor de val.

  3. #198
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Thats it lekker rebeleren tegen de schepper we gaan wel zien hoe jij piept als jij je laatste adem zal uitblazen hoogmoed komt altijd voor de val.
    Een inhoudsloos dreigement, en nog geen begin van een antwoord.

  4. #199
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    eventjes een intieme vraag voor de alteisten hierzo ...

    wat hebben jullie meegemaakt in jullie leven waardoor jullie voor het Altheiste hebben gekozen?
    must be something ?
    ps jullie hoeven niet in detail te gaan maar vertel klopt toch ?
    Ik denk niet echt dat het een keuze is geweest. We zijn simpelweg niet overtuigd van de beweringen van gelovigen vanwege het gebrek aan bewijs. Dan houdt het al op. In hoeverre kun je zeggen dat geloof of het gebrek aan geloof een keuze is? Naar mijn mening is het totaal geen keuze.

  5. #200
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Een inhoudsloos dreigement, en nog geen begin van een antwoord.
    Dat is geen dreigement dat is een belofte..

  6. #201
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Nounou! Je acht de slechtste moslim beter als mij?
    Ik hoop dat je er niet verbaast over bent dat er voor een dergelijke opvatting weinig waardering zal zijn bij de gemiddelde Nederlander...
    Zou meneer Wilders dan toch gelijk hebben?
    Sowiezo is iedereen beter dan jou en ja als je niet in de schepper gelooft dan ben je verloren wat wil je dat ik zeg .

  7. #202
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Dat is geen dreigement dat is een belofte..
    Ik ben blij dat ik niet in angst en beven voor dat soort 'beloftes' hoef te leven, maar een antwoord heb je blijkbaar nog steeds niet.

  8. #203
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Ik ben blij dat ik niet in angst en beven voor dat soort 'beloftes' hoef te leven, maar een antwoord heb je blijkbaar nog steeds niet.
    Maar natuurlijk niemand kan je dwingen om te geloven het is mijn mening over mensen die niet in de schepper geloven . Ik begrijp dat niet dat mensen niet in de schepper geloven waarom geloof jij dan niet wat is de reden ?

  9. #204
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Een cruciale fout die we als gezamelijke mensen gelovig en ongelovig maken is door te denken dat we ons gelijk kunnen halen door dood en verderf te zaaien, de dood brengt geen antwoorden voor onze kinderen en onze toekomst.
    Het is pure bekrompenheid en primitief gedrag om problemen op te lossen dmv doodstraffen.
    wat als deze man gratie zou krijgen en barmhartigheid, en over een paar jaar zelfs een voorbeeldige moslim zou worden en zijn,
    niet al het slechte leidt naar het slechte en niet al het goede leidt naar het goede.

  10. #205
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Maar natuurlijk niemand kan je dwingen om te geloven het is mijn mening over mensen die niet in de schepper geloven . Ik begrijp dat niet dat mensen niet in de schepper geloven waarom geloof jij dan niet wat is de reden ?
    Er is geen reden in de strikte zin des woords. Geloven is een toestand. Je bevindt je daarin of niet.
    De argumenten die worden aangevoerd door beide kampen hebben wel dezelfde eigenschap, ze klinken volledig logisch mits je je in de bijbehorende toestand bevindt.
    Zo niet, dan zijn die argumenten betekenisloos.

  11. #206
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Ik ben geen atheïst maar agnost.
    Mensen die claimen zeker te weten dat er geen godheid is, snap ik ook niet, want bewijs daarvoor is er wat mij betreft niet.
    Wel heb ik het sterke vermoeden dat er geen godheid is, gezien de kennis die er nu is en al helemaal dat huidige interpretatie van religies niet klopt.

    Ik ben niet gelovig opgevoed, mijn moeder was wel spiritueel maar niet per se religieus, openbare middelbare school, openbare basisschool, waar uiteraard wel les gegeven is ook in religie, welke er zijn, wat het zo'n beetje is etc, maar ben dus vrij geweest in mijn keuze wel of niet te geloven.
    Daar waar een bepaalde druk is om mee te gaan in gaande religie, geloof ik niet dat er vrijheid van keuze is.


    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    'Wat jou betreft' ...daar ga je weer. Technologische innovaties vergelijken/gelijk trekken met universele en tijdloze existentiële fundamenten, geboden en verboden (10 geboden b.v.)
    Ik zie alles als fluent.
    Wetenschap, cultuur en religie.
    Er is geen reden om aan te nemen dat er toen iemand was die alle kennis van de toekomst al had en op basis daarvan is het mores uit die tijd.

    De reden waarom ik wat mij betreft zeg is omdat ik geen discussie wil over of een godheid zou kunnen bestaan want ik weet dat we daar niet uit gaan komen en ik ben hier niet om te pogen te bewijzen dat de Islam onzin is.
    Dat denk ik ook niet, ik zeg enkel dat ik een 1400 jaar oud boek niet als universele tijdloze waarheid kan zien.

  12. #207
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Sowiezo is iedereen beter dan jou en ja als je niet in de schepper gelooft dan ben je verloren wat wil je dat ik zeg .
    w
    Je hebt het al gezegd: de slechtste moslim is beter dan de beste ongelovige. In een land waarvan slechts een klein gedeelte jouw geloof aanhangt. En vervolgens al die ongelovigen schofferen en beledigen.

    Alsjeblieft niet meer klagen over discriminatie, oke? Jij verdient niet beter, je roept het over jezelf af!

  13. #208
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Een cruciale fout die we als gezamelijke mensen gelovig en ongelovig maken is door te denken dat we ons gelijk kunnen halen door dood en verderf te zaaien, de dood brengt geen antwoorden voor onze kinderen en onze toekomst.
    Het is pure bekrompenheid en primitief gedrag om problemen op te lossen dmv doodstraffen.
    wat als deze man gratie zou krijgen en barmhartigheid, en over een paar jaar zelfs een voorbeeldige moslim zou worden en zijn,
    niet al het slechte leidt naar het slechte en niet al het goede leidt naar het goede.
    Mee eens!

  14. #209
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    MikeHeumo
    Als ik jou was had ik gereageerd met iets in de trant van, nouuu je zusje zei gisteren we wat anders, maar dat doe ik niet.

    Laat ik het gewoon eens vragen.
    Wat maakt mij een Heumo?

  15. #210
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Als ik jou was had ik gereageerd met iets in de trant van, nouuu je zusje zei gisteren we wat anders, maar dat doe ik niet.

    Laat ik het gewoon eens vragen.
    Wat maakt mij een Heumo?
    Ik heb geen zusje MikeHeumo.

    Leonidas vertelde laatst dat jij een valse nicht bent die gauw klappen kan uitdelen met z'n heuptasje