1. #16
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    zoek een partner waarmee je mss samen het geloof kan praktiseren
    leren
    en ondersteunen
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-04-2017

    Citaat Geplaatst door Kusaila Bekijk reactie
    Wees gewoon Nederlander en Moslim.
    Je hoeft niet te overdrijven gewoon stap voor
    Zoals de sahaba het deden....tot dat je op een dag een goede moslima word...
    Dank je wel mooi antwoord hier heb ik wat aan ik heb ondertussen het gebed weer opgepakt. Bid weer 5 x per dag en op de 1 of andere manier na 2 weken heb ik nu helemaal geen moeite meer met het gebed. Ik denk dat ik geholpen wordt door Allah, Want het bidden stond mij zoo erg tegen dat ik het gewoon niet meer deed.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-04-2017

    Ja dat zou fijn zijn, Ben ook op zoek, maar die heb je niet 123 gevonden.

  4. #19
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door Jeana Bekijk reactie
    Ja dat zou fijn zijn, Ben ook op zoek, maar die heb je niet 123 gevonden.
    ik denk dat er wel altijd mannen zijn geïnteresseerd in vrouwen
    het maakt niet uit of ze nou bezet zijn of vrijgezel
    maar je zal altijd wel mannen die graag met je zou willen daten
    maar je moet er wel voor openstaan en geen onnozele eisen gaan stellen
    wat tegenwoordig onder de moslima´s vrij normaal is geworden

    gebruik je nederlandse nuchterheid daarin,,,
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    418
    18-09-2004

    Citaat Geplaatst door Jeana Bekijk reactie
    Ik ben nu ongeveer 2 jaar moslima (bekeerd) ben 32 jaar half marokaans half Nederlands. Ben altijd nederlands opgevoed en gewoon als Hollandse meid door het leven gegaan met vriendjes, stappen etc.

    Nu is er 2 jaar geleden iets heel ergs gebeurd waardoor mijn vader heeft besloten dat ik het beste moslima kon worden.

    Ik stond er zelf niet achter, maar door omstandigheden was er niet echt een keus. Ik heb mij toen erin verdiept, ben gaan bidden etc en heb zelfs om de dag mee gedaan met de ramadan in 2015. Na een halfjaar werdt ik weer mezelf en ben ik gestopt met bidden en begon ik weer muziek te luisteren etc.

    Waar er na een halfjaar weer hetzelfde erge gebeurde. Uit angst ben ik weer gaan bidden en bezocht ik wekelijks de moskee en leerde Arabisch etc.. maar nu ben ik weer op het punt dat ik niet meer wil bidden en gaat het geloof me steeds meer tegen staan. Terwijl ik weet dat dit het juiste pad is. Wil ik gewoon me Hollandse leventje weer terug. Help wat moet ik doen of bij wie kan ik me hart luchten of zit zelf ook in zo'n situatie? Hoor het graag!

    Graag alleen met respect naar elkaar toe reageren. Ruzies en domme antwoorden zit ik niet op te wachten! Dit is een serieuze oproep!


    Salaam ou alaikom lieve meid,

    Allereerst wil ik even zeggen dat ik trots op je ben dat je zo eerlijk bent. Iedereen heeft deze gevoelens maar is er niet open over.
    Ik heb ook vaak deze gedachtes in de zin van, dat ik me schuldig voel over bepaalde dingen die ik doe en ik weet dat het niet mag. En dan ga ik achteruit met mijn imaan...dan denk ik waarom nog bv bidden? Waarom vasten? Etc...ik heb het overdreven zodat jij me begrijpt.
    Als je in Allah swt gelooft dan heb je de allerbelangrijkste en moeilijkste stap al gehad!! Allah swt houdt van ons , meer dan een moeder van ons houdt. HIJ leidt wie HIj wilt. Zie het niet als een 1dagstaak om een goede moslima te worden..alles gaat stap voor stap.
    Als je gelooft in Allah swt en het bidden volhoudt , geloof me dan komt de rest vanzelf...
    Het is niet zo dat als je moslim bent je op de ene andere dag geheel kuis moet zijn , geen muziek, geen mannelijke contacten te cetc..natuurlijk is dat wel de bedoeling maar niets gaat in een keer.

    Wees niet te streng voor jezelf..je moet juist blij zijn dat je deze gevoelens hebt!! Want als Allah swt jou niet heeft geleid en van jou houd, dan zou je deze gevoelens niet hebben! Dan zou je makkelijk naar je oude leventje gaan..zonder schuldgevoelens..
    En deze gevoelens zijn je geweten...wees daar trot op.
    Stap voor stap. Probeer kennis op te doen...waarom mag ik dit niet waarom dit wel..etc..als je weet waarom, dan zul je niet meer denken dat de islam alles verbiedt! Maar juist ons bevrijd!!

    Mocht je contact willen hebben met iemand je mag mij pmen..ik heb eerder een vriendin gehad die ook moslima werd en daar heel veel moeite mee heeft gehad..subhannalah ik heb geen contact met haar nu, maar ik herken wel dingen in jouw woorden..

    Ik hoop dat Allah swt ons leidt naar de juiste weg inshalah!!!

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Huh= JE kunt niet moslim worden als je niet zelf 100% achter staan. Het moet helemaal uit eigen wil, anders geldt het niet. Dus je hoeft niks te doen.

  7. #22
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door sousou85 Bekijk reactie
    Salaam ou alaikom lieve meid,

    Allereerst wil ik even zeggen dat ik trots op je ben dat je zo eerlijk bent. Iedereen heeft deze gevoelens maar is er niet open over.
    Ik heb ook vaak deze gedachtes in de zin van, dat ik me schuldig voel over bepaalde dingen die ik doe en ik weet dat het niet mag. En dan ga ik achteruit met mijn imaan...dan denk ik waarom nog bv bidden? Waarom vasten? Etc...ik heb het overdreven zodat jij me begrijpt.
    Als je in Allah swt gelooft dan heb je de allerbelangrijkste en moeilijkste stap al gehad!! Allah swt houdt van ons , meer dan een moeder van ons houdt. HIJ leidt wie HIj wilt. Zie het niet als een 1dagstaak om een goede moslima te worden..alles gaat stap voor stap.
    Als je gelooft in Allah swt en het bidden volhoudt , geloof me dan komt de rest vanzelf...
    Het is niet zo dat als je moslim bent je op de ene andere dag geheel kuis moet zijn , geen muziek, geen mannelijke contacten te cetc..natuurlijk is dat wel de bedoeling maar niets gaat in een keer.

    Wees niet te streng voor jezelf..je moet juist blij zijn dat je deze gevoelens hebt!! Want als Allah swt jou niet heeft geleid en van jou houd, dan zou je deze gevoelens niet hebben! Dan zou je makkelijk naar je oude leventje gaan..zonder schuldgevoelens..
    En deze gevoelens zijn je geweten...wees daar trot op.
    Stap voor stap. Probeer kennis op te doen...waarom mag ik dit niet waarom dit wel..etc..als je weet waarom, dan zul je niet meer denken dat de islam alles verbiedt! Maar juist ons bevrijd!!

    Mocht je contact willen hebben met iemand je mag mij pmen..ik heb eerder een vriendin gehad die ook moslima werd en daar heel veel moeite mee heeft gehad..subhannalah ik heb geen contact met haar nu, maar ik herken wel dingen in jouw woorden..

    Ik hoop dat Allah swt ons leidt naar de juiste weg inshalah!!!
    volgens mij staat in een hadith van de profeet vzmh dat je nooit trots moet zijn op je zondes
    en zondige gedachtes hebben is geen zonde maar die moet je zien te bestrijden met kennis van zaken

    ik snap dat je een helpende hand wilt bieden
    maar doe dat aub met kennis

    btw hoop ik dat jij ook snel een partner zult vinden zodat je niet meer hoeft te zondigen
    en dat je iemand daardoor sterker zult worden

    Moge Allah ons leiden
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    418
    18-09-2004

    Citaat Geplaatst door opzoekers1234 Bekijk reactie
    volgens mij staat in een hadith van de profeet vzmh dat je nooit trots moet zijn op je zondes
    en zondige gedachtes hebben is geen zonde maar die moet je zien te bestrijden met kennis van zaken

    ik snap dat je een helpende hand wilt bieden
    maar doe dat aub met kennis

    btw hoop ik dat jij ook snel een partner zult vinden zodat je niet meer hoeft te zondigen
    en dat je iemand daardoor sterker zult worden

    Moge Allah ons leiden

    Salaam ou alaikom,

    Subhannalah ik hoop dat mijn woorden niet verkeerd overkwamen maar ik bedoel natuurlijk dat ze trots moet zijn op het feit dat e moslima is! En dat ze deze stap heeft gemaakt en nu er achter staat..en wat betreft zondes..wie is er vrij van? Alle moslims begaan elke dag zondes..
    Ik heb ook geschreven dat ze trots moet zijn dat ze een geweten heeft..en dat ze ermee zit..als ze dat niet had,dan zou ze in zonde treden zonder schuldgevoelens
    Moge Allah swt iedereen leiden..

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-04-2017

    Salam Aleikom, bedankt allemaal voor de mooie woorden tips etc ik hoop dat als mensen zich hierin herkennen ze toch blijven bidden en Allah vragen om standvastig te blijven in het geloof en ze Allah vragen het te vergemakkelijken voor hun.