1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-04-2017

    Ik wil eigenlijk geen moslim zijn.. wat moet ik doen?

    Ik ben nu ongeveer 2 jaar moslima (bekeerd) ben 32 jaar half marokaans half Nederlands. Ben altijd nederlands opgevoed en gewoon als Hollandse meid door het leven gegaan met vriendjes, stappen etc.

    Nu is er 2 jaar geleden iets heel ergs gebeurd waardoor mijn vader heeft besloten dat ik het beste moslima kon worden.

    Ik stond er zelf niet achter, maar door omstandigheden was er niet echt een keus. Ik heb mij toen erin verdiept, ben gaan bidden etc en heb zelfs om de dag mee gedaan met de ramadan in 2015. Na een halfjaar werdt ik weer mezelf en ben ik gestopt met bidden en begon ik weer muziek te luisteren etc.

    Waar er na een halfjaar weer hetzelfde erge gebeurde. Uit angst ben ik weer gaan bidden en bezocht ik wekelijks de moskee en leerde Arabisch etc.. maar nu ben ik weer op het punt dat ik niet meer wil bidden en gaat het geloof me steeds meer tegen staan. Terwijl ik weet dat dit het juiste pad is. Wil ik gewoon me Hollandse leventje weer terug. Help wat moet ik doen of bij wie kan ik me hart luchten of zit zelf ook in zo'n situatie? Hoor het graag!

    Graag alleen met respect naar elkaar toe reageren. Ruzies en domme antwoorden zit ik niet op te wachten! Dit is een serieuze oproep!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Angst is een slechte raadgever. Je kunt niet moslim worden uit angst. Je moet overtuigd zijn.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door Jeana Bekijk reactie
    Ik ben nu ongeveer 2 jaar moslima (bekeerd) ben 32 jaar half marokaans half Nederlands. Ben altijd nederlands opgevoed en gewoon als Hollandse meid door het leven gegaan met vriendjes, stappen etc.

    Nu is er 2 jaar geleden iets heel ergs gebeurd waardoor mijn vader heeft besloten dat ik het beste moslima kon worden.

    Ik stond er zelf niet achter, maar door omstandigheden was er niet echt een keus. Ik heb mij toen erin verdiept, ben gaan bidden etc en heb zelfs om de dag mee gedaan met de ramadan in 2015. Na een halfjaar werdt ik weer mezelf en ben ik gestopt met bidden en begon ik weer muziek te luisteren etc.

    Waar er na een halfjaar weer hetzelfde erge gebeurde. Uit angst ben ik weer gaan bidden en bezocht ik wekelijks de moskee en leerde Arabisch etc.. maar nu ben ik weer op het punt dat ik niet meer wil bidden en gaat het geloof me steeds meer tegen staan. Terwijl ik weet dat dit het juiste pad is. Wil ik gewoon me Hollandse leventje weer terug. Help wat moet ik doen of bij wie kan ik me hart luchten of zit zelf ook in zo'n situatie? Hoor het graag!

    Graag alleen met respect naar elkaar toe reageren. Ruzies en domme antwoorden zit ik niet op te wachten! Dit is een serieuze oproep!
    moslim zijn omdat je papa dat wilt?
    moslim zijn omdat je daardoor goed voelt?

    zijn verkeerde redenen om een geloof te omarmen
    jij zegt zelf dat je geen moslim wilt zijn
    niemand heeft het recht om je tot een geloof te dwingen

    het is simpel
    sta je er niet achter.... laat het dan gaan en ga dan als een nler leven
    en geniet van je leven
    sta je er wel achter...laat dat leven dan achter je
    en leef als een moslima

    succes
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  4. #4
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door gldnafternoon Bekijk reactie
    Angst is een slechte raadgever. Je kunt niet moslim worden uit angst. Je moet overtuigd zijn.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    idd..

    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  5. #5
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Geloven moet een keuze zijn wanneer dit niet vanuit jezelf komt dan werkt het gewoon niet. Je mag je hart wel bij mij luchten maar uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen hoe je dit gaat aanpakken.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    820
    03-11-2004

    Niemand mag je dwingen om je te bekeren geloof moet vanuit je hart komen en je moet er 100%achterstaan .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7
    24-04-2017

    Kom aan, waarom bid je als je in je hart niet aan Allah subhana wa ta ala denkt maar terug wilt naar je Nederlandse leventje. Uit je tekst kan ik opmaken dat je vrij wilt zijn. Maar geloof mij meid, op een dag zal jij jouw keuze moeten nemen en eens serieus tegen het leven aankijken.

    Ik weet niet wat jij hebt meegemaakt of wat voor ergs er is gebeurd maar Allah subhana wa ta ala kan jou hierbij helpen met het beantwoorden van je vragen.

    Als jij graag de moeite wilt doen om toch een 'echte' moslim te worden, vraag dan om hulp en zoek naar antwoorden op je vragen.

    Bekijk bekeervideo's op Youtube. Ahmed deedat met Nederlands ondertiteling.

    Vrij zijn blijft niet voor altijd. Je gaat op een dag dood. Dan begint het leven pas. Aan jou de keuze, wil je gestraft worden of wil je beloond worden?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-04-2017

    Je snapt zelf toch ook wel dat het niet zo'n makkelijke keuze is.. ik weet dat de islam het juiste pad is.. kan wel lekker als Hollander gaan leven maar wat bereik ik daarmee in het hiernamaals daar wil ik toch ook niet belanden. Als het zo makkelijk was dan zou iedereen gewoon als Hollander leven zonder alle verplichtingen.. ik vind het gewoon onwijs moeilijk!

    Citaat Geplaatst door opzoekers1234 Bekijk reactie
    moslim zijn omdat je papa dat wilt?
    moslim zijn omdat je daardoor goed voelt?

    zijn verkeerde redenen om een geloof te omarmen
    jij zegt zelf dat je geen moslim wilt zijn
    niemand heeft het recht om je tot een geloof te dwingen

    het is simpel
    sta je er niet achter.... laat het dan gaan en ga dan als een nler leven
    en geniet van je leven
    sta je er wel achter...laat dat leven dan achter je
    en leef als een moslima

    succes

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Zoals je zegt weet je dat de islam het juiste pad is. Dit is iets heel goeds, het gaat er niet om wat precies voor je islaam is gebeurd.

    Een goed voorbeeld is hamza de oom van de profeet . Geleerden zeggen dat hij in eerste instantie uit eer en zelfrespect zei dat hij moslim was omdat hij er niet tegen kon dat zijn neefje vernederd was door aboe jahl. Maar vervolgens heeft Allah zijn hart verruimd voor de islam en het aanbidden van Allah alleen.

    Dus wees sterk en wees geduldig met de moeilijkheden om je heen en de kritiek die je krijgt van niet-moslims e.d. Wallahi je zult zien dat Allah jou gemak zal geven na moeilijke tijden en jou hart vervult met geluk ook al heb je maar een euro op zak. En dan hebben we het nog niet over de bagage die je met je zult hebben als je je graf zal betreden.

    O Allah ik vraag U om ons te leiden naar Uw tevredenheid en naar Uw paradijs, allahoema amien.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Je geeft aan dat je gelooft dat dit het juiste pad is bedoel je hiermee dat je gelooft in het bestaan van Allah en alles wat daarmee gepaard gaat en gemoeid is?


    Als dat zo is dan "moet" je doorzetten het is logisch dat je verlangt naar je leven zoals dat was. Immers geen gebeden waar je aan hoeft te denken geen kleding geen regels van wat wel of niet mag. Is toch best "fijn" leven of iig mkkelijk.

    Als je niet overtuigd bent dan kan je blijven praktiseren immers elke fout die je niet begaat is toch een fout minder maar het volhouden is een tweede.

    Opdat het makkelijk voor je zal zijn te kiezen Ameen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    578
    22-10-2014

    lieve jaena,
    je zegt: ik geloof dat het de juiste pad is maar ik wil terug naar mijn leventje, waarom wil je dan het geloof verlaten als je toch overtuigd bent dat het de juiste geloof is.
    er zijn heel veel moslims die dingen doen die haram zijn maar islam verlaten is wat anders zuster.
    misschien is je imaan op een lage pitje dat heeft iedereen wel eens, maar om islaam te verlaten dan bega je echt een grote zonde.
    probeer veel kuran te lezen, dingen doen die je imaan doen stijgen.
    maar aub verlaat het geloof niet alleen omdat je muziek wil luisteren.
    Allah subhanahu wa ta3ala vergeeft alles behalve a schirk.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-04-2017

    Citaat Geplaatst door kaniza Bekijk reactie
    Niemand mag je dwingen om je te bekeren geloof moet vanuit je hart komen en je moet er 100%achterstaan .
    Klopt!

  13. #13
    Lioness

    Reacties
    330
    28-04-2017

    als je weet dat islam het juiste pad is en de enige manier om in het paradijs te geraken is, en als je weet dat als je de islam verlaat je in de hel arriveert, en als je weet dat in deze dunya er niks is dat je werkelijk gelukkig zal maken, of alleen maar tijdelijjk tot aan je dood,

    wat is het dan precies dat je wil van deze wereld liever dan van het hiernamaals?
    Kaas

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    8
    11-04-2017

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Je geeft aan dat je gelooft dat dit het juiste pad is bedoel je hiermee dat je gelooft in het bestaan van Allah en alles wat daarmee gepaard gaat en gemoeid is?


    Als dat zo is dan "moet" je doorzetten het is logisch dat je verlangt naar je leven zoals dat was. Immers geen gebeden waar je aan hoeft te denken geen kleding geen regels van wat wel of niet mag. Is toch best "fijn" leven of iig


    Als je niet overtuigd bent dan kan je blijven praktiseren immers elke fout die je niet begaat is toch een fout minder maar het volhouden is een tweede.

    Opdat het makkelijk voor je zal zijn te kiezen Ameen
    Ik geloof zeker in Allah. Het heeft ff geduurd voordat ik ook in zijn boodschapper geloofde, maar door naar verhalen over de profeten te luisteren geloof ik daar nu ook in.

    Dank je wel!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Wees gewoon Nederlander en Moslim.
    Je hoeft niet te overdrijven gewoon stap voor
    Zoals de sahaba het deden....tot dat je op een dag een goede moslima word...