1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    20
    19-04-2017

    stellling : werkwijze Islamitische huwelijk werkt niet meer .

    ik ben van mening dat de manier die ons is opgedragen voor het vinden van een partner niet meer werkt.
    mede door dat men niet meer angsitg is voor de gevolgen ongeacht het niveau van practiseren .

    hierdoor zien we al die scheidingen om ons gebeuren.

    het is beter om de man/vrouw van tevoren te leren kennen , in goede en slechte tijden zodat je kennis kunt maken met beiden kanten van zijn gezicht.

  2. #2
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Oneens

    Wij hebben het zover gekregen dat we denken dat het niet meer werkt door die relaties aan te gaan. Zowel mannen en vrouwen willen nu eerst leren kennen in de meeste gevallen omdat ze denken dat het zo beter is.

    Die islamitische wijze is er om om ons te beschermen en bespaart heel wat gebroken hartjes en zondes.

    Ik geef wel toe dat het moeilijker is omdat er maar weinig mensen zijn die het zo willen doen. Dus om een partner te vinden op die manier kost veel geduld en vertrouwen.

    Wees ervan overtuigd dat de weg van Allah de beste is duurt het wat langer bedenk dan dat er iig beloning in zit

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door nazi Bekijk reactie
    ik ben van mening dat de manier die ons is opgedragen voor het vinden van een partner niet meer werkt.
    mede door dat men niet meer angsitg is voor de gevolgen ongeacht het niveau van practiseren .

    hierdoor zien we al die scheidingen om ons gebeuren.

    het is beter om de man/vrouw van tevoren te leren kennen , in goede en slechte tijden zodat je kennis kunt maken met beiden kanten van zijn gezicht.
    Huh? Maar dit gebeurt al toch? Dat is DE werkwijze binnen de Islam.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door nazi Bekijk reactie
    ik ben van mening dat de manier die ons is opgedragen voor het vinden van een partner niet meer werkt.
    mede door dat men niet meer angsitg is voor de gevolgen ongeacht het niveau van practiseren .

    hierdoor zien we al die scheidingen om ons gebeuren.

    het is beter om de man/vrouw van tevoren te leren kennen , in goede en slechte tijden zodat je kennis kunt maken met beiden kanten van zijn gezicht.
    Sterker nog...verstandshuwelijken houden meer stand dan huwelijken vanuit een verliefd standpunt genomen.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  5. #5
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @ mamavan ik denk dat ts bedoelt lekker met elkaar uit eten, dagje weg, bios. Je helemaal op en top klaarmaken en jezelf op zn best presenteren.

    Eenmaal onder 1 dak zie je dan het resultaat van voorgaande acteerwerk

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    @ mamavan ik denk dat ts bedoelt lekker met elkaar uit eten, dagje weg, bios. Je helemaal op en top klaarmaken en jezelf op zn best presenteren.

    Eenmaal onder 1 dak zie je dan het resultaat van voorgaande acteerwerk
    Ow oke, in dat geval. De heer of mevrouw nazi, vriendelijk bedankt voor je mening. Fijn dat je meedenkt, maar denk eens wat dieper en beter na over wat 'ons' is opgedragen. Door wie is het 'ons' opgedragen?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.406
    19-09-2012

    Zelfs als je je partner voor het huwelijk door en door kent, date voor vaderland, kan die scheiding er van komen.

    Zelfs als je voor het huwelijk samen woont (gebeurt tegenwoordig ook ja), en later pas trouwt, kan een scheiding ervan komen.

    Ook wanneer je op islamitische wijze je partner hebt leren kennen, kan een scheiding ervan komen.

    Het enige (en belangrijkste!) verschil is dat als je het op de islamitische wijze aanpakt, je de woede van Allah niet over je afroept. Reden genoeg lijkt me om het gewoon islamitisch aan te pakken. Dus wel gewoon de man of vrouw in kwestie leren kennen maar met mahram erbij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    De islamitische advieslevensrichtlijnen die in de Edele Koran worden aangedragen zijn niet tijdsgeestafhankelijk. Daar heeft Allah SWT wel voor gezorgd.

    Dat mensen ervoor kiezen om zichzelf en anderen zielenleed aan te doen is geheel en solitair te wijten aan menselijke zwakte in hoe men omgaat met de eigen ziel, die van anderen, het nalaten van onrecht en het plegen van zonde.

    Ipv het advies te geven een niet succesvolle oplossing te volgen voor een probleem kun je beter het probleem zelf oplossen

    Namelijk het probleem van de mentaliteit van de mens anno nu die neigt naar onrecht

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    600
    11-12-2009

    @lady luck, Allah yarda 3liek, goed verwoord.
    Kama tadieno toedaan.

  10. #10
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    Liever een islamitische huwelijk dan een westerse
    Axel

  11. #11
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Sterker nog...verstandshuwelijken houden meer stand dan huwelijken vanuit een verliefd standpunt genomen.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Iedereen presenteert dit altijd als feit maar er is weinig wat daar ook daadwerkelijk op wijst en daarbij zijn er zat verstandshuwelijken waar in men ongelukkig is maar bij elkaar blijft vanwege ditzelfde verstand.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Tameghnest Bekijk reactie
    Zelfs als je je partner voor het huwelijk door en door kent, date voor vaderland, kan die scheiding er van komen.

    Zelfs als je voor het huwelijk samen woont (gebeurt tegenwoordig ook ja), en later pas trouwt, kan een scheiding ervan komen.

    Ook wanneer je op islamitische wijze je partner hebt leren kennen, kan een scheiding ervan komen.

    Het enige (en belangrijkste!) verschil is dat als je het op de islamitische wijze aanpakt, je de woede van Allah niet over je afroept. Reden genoeg lijkt me om het gewoon islamitisch aan te pakken. Dus wel gewoon de man of vrouw in kwestie leren kennen maar met mahram erbij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Macha Allah, jij hebt gesproken

    Ik ben het vaak met jouw reacties eens
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.