1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Soms wanneer we niet geholpen worden door familieleden komen we dichterbij onszelf en ons doelen. .het is zoals je je handen loslaat om je kindjes hun eerste stappen te laten doen .stappen die onvermijdelijk ook valschade met zich mee brengen maar wanneer de kinderen ouder worden zullen ze ze niet boos worden op dat *loslaten van hun handen*
    Al hoeft dit niet de intentie van ouders (broers)te zijn kan het dit wel als gevolgen hebben en nu is het aan jou om je eerste stappen te zetten om je staande te houden in de huwelijkswereld door meer aan jezelf/onszelf te werken worden we allemaal aantrekelijker voor mogelijke goede huwelijkspartners.
    Goede huwelijkspartner is niet wat je op het eerste gezicht ziet wanneer je een man ontmoeten maar pas Achter af te beoordelen na het hu we lijken an 10 0f 30 jaar. ..precies we weten het niet; ) werken aan ons imaan (praktisch geloof)helpt ons het meest daarbij.
    Juist werken aan onze imaan en er voor zorgen dat je mentaal en fysiek klaar bent voor het huwelijk. Ken je taken als vrouw/manzijnde en heel belangrijk leer om sbar te hebben. Dat zul je zeker nodig hebben! Plus communicatie ook iets wat een rol gaat spelen. Gheer in sha Allah. Moge Allah ons allen een geschikte partner schenken.
    Verwacht het onverwachte

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    hij wil ze voorzichzelfhouden


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door KERSEN_TAART Bekijk reactie
    hij wil ze voorzichzelfhouden
    Hoe bedoeld u?
    Verwacht het onverwachte

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door Pittige-dame Bekijk reactie
    Juist werken aan onze imaan en er voor zorgen dat je mentaal en fysiek klaar bent voor het huwelijk. Ken je taken als vrouw/manzijnde en heel belangrijk leer om sbar te hebben. Dat zul je zeker nodig hebben! Plus communicatie ook iets wat een rol gaat spelen. Gheer in sha Allah. Moge Allah ons allen een geschikte partner schenken.
    Ik gebruik soms ook dat ^klaar zijn * om in (verbinding ) met gesprek partners te blijven om om elkaar te begrijpen....je hebt gelijk. ...weet je wat het ook is....al doet je nog zo je best wat supergoed is.
    Je zal gaandeweg het huwelijk. .in het huwelijk zelf. ...maandelijks. .jaarlijks. ..per moment. .weer voorzichtig moeten zijn om niet te verliezen wat je hebt
    Klaar voor zijn is een (levenslange proces)en niet een soort klaar voor zijn bij sprinten.
    blijf in elkaar geloven

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Deze reactie heb ik in een topic van mij geschreven genaamd opzoek naar de warme stralen van de zon.
    Het gaat over ellende die als we iets langer over nadenken dat we het zelfs als iets prachtigs gaan zien. ..

    Ik liep samen met zoontje en ik had hem gemist dus wilde ik hem graag dichtbij hebben ook ivm verkeer maar hij bleef maar vervooruit Lopen en niet luisteren en de (verkeerde )weg nemen en innerlijk was ik woedend want ik had ook niet veel tijd om samen te brengen met hem dus riep ik hem met een harde stem :met jou Lopen is als een berg beklimmen .
    Ik draaide me om en zag naast mij een man met een invalide kind in invalidewagentje..
    Hij hoorde wat ik tegen m'n zoontje zei en hij lijkt Natuurlijk juist omdat zijn zoontje niet kan Lopen.

    Toen dacht ik *mischien verdraagd hij nu zijn situatie beter Nadat hij ons heeft gezien.
    Ik begon het opgelucht te hopen en ik was ineens superblij dat mn zoontje (zo moeilijk deed)en nu bleek dat de weg die ik eerst zag als de verkeerde juist (mischien )de weg van genade voor die man en indirect zijn kind. .
    Ik aaide zoontje over z'n bol en deed du3a voor die man s situatie. ..dat kon alleen dankzij het (moeilijk)gedrag van zoontje.

    Mischien zijn die familie van jou nu netals zoontje sabab om jou naar een hoger nivo van bewustzijn (analiseren)te brengen.
    blijf in elkaar geloven

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    135
    03-03-2012

    Zewillen nirt dr schuld krijgen

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    754
    02-01-2015

    Weet je wat grappig is: broers die je gaan 'slopen' als je contact hebt met een jongen, maar als je 'voorbij' de huwbare leeftijd bent zich gaan afvragen: heeft ze al iemand? Zonder zelf naar ook een enkele bijdrage te leveren. Frappant toch?

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    754
    02-01-2015

    Citaat Geplaatst door Pittige-dame Bekijk reactie
    Nee meid niet qua behulpzaam. Stel je bent klaar voor het huwelijk? Dan wil je graag iemand leren kennen toch? Je gaat er ook vanuit dat je familieleden wat voor je kunnen betekenen, en anders geef je het zelf aan. Vervolgens hoor je niks of er gebeurt gwn niks. Als je zelf iemand leert kennen is het meestal foute boel, vandaar dat ik het liefst wil dat mijn broer mij daarbij helpt. Gelijk date met mahram zit je sowieso safe hahahaha. Genoeg tijd verspild aan jochie's ondanks dat je niet veel verwacht stop je er toch tijd en energie in. Zonde van je tijd joh
    Ja dat zou de ideale wijze zijn, maar helaas. Mijn band met mijn broers is niet zo goed dat ik daarmee kan aankomen. Het boeit ze echt niet of ik iemand heb of niet, je moet het echt maar zelf uitzoeken en dat vind ik best wel beangstigend, maar is helaas de realiteit.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door Idylle Bekijk reactie
    Ja dat zou de ideale wijze zijn, maar helaas. Mijn band met mijn broers is niet zo goed dat ik daarmee kan aankomen. Het boeit ze echt niet of ik iemand heb of niet, je moet het echt maar zelf uitzoeken en dat vind ik best wel beangstigend, maar is helaas de realiteit.
    Ah oke dat is wel jammer dat je die band niet hebt met ze. In sha Allah komt er een tijd dat jullie band weer sterk is. Het is idd heel jammer dat vaders, broers niet hun best doen. Andere kant geeft het ook weer aan dat ze je vetrouwen en denken dat het wel goed komt maar tog in deze tijd zou hulp van familie wel handig zijn.
    Verwacht het onverwachte

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Help ze om jou te helpen door transpatantie. ..vertel ze alles waar je mee zit.
    Vanaf het begin en niet pas na 20 jaar...maar je Kon het niet weten dat het zo zou Lopen Klopt. ..je kan er nu nog mee beginnen.
    Zie je hier een interessante jongen bijv met wie je het zou willen proberen dan kan je ook gewoon je broer op wijzen en dan neemt hij contact met die jongen ...

    Vertel eens meer over jezelf. .m wie weet is er iemand hier of iemand die meeleest die geinteresseerd is.
    Hoe oud ben je?
    Wat zoek je ?
    Financieel.
    Intelectueelen.
    Emotioneel.
    Wat wil je absoluut niet?.
    Hoe oud mag hij min en max zijn bijv.
    blijf in elkaar geloven

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    754
    02-01-2015

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Help ze om jou te helpen door transpatantie. ..vertel ze alles waar je mee zit.
    Vanaf het begin en niet pas na 20 jaar...maar je Kon het niet weten dat het zo zou Lopen Klopt. ..je kan er nu nog mee beginnen.
    Zie je hier een interessante jongen bijv met wie je het zou willen proberen dan kan je ook gewoon je broer op wijzen en dan neemt hij contact met die jongen ...

    Vertel eens meer over jezelf. .m wie weet is er iemand hier of iemand die meeleest die geinteresseerd is.
    Hoe oud ben je?
    Wat zoek je ?
    Financieel.
    Intelectueelen.
    Emotioneel.
    Wat wil je absoluut niet?.
    Hoe oud mag hij min en max zijn bijv.
    Naar wie is deze reactie gericht?

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    435
    28-04-2016

    Omdat jullie niet naar de ouders luisteren en broers. .
    Al halen ze een gouden man jullie zeggen toch nee.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door Idylle Bekijk reactie
    Naar wie is deze reactie gericht?
    In eerste voor topicstarter maar iedereen mag er gebruik van maken. ..het is geen schande om te willen trouwen....ze heeft het moeilijk met vinden.
    Wij zijn allemaal broers van ons virtuele zussen
    blijf in elkaar geloven

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    754
    02-01-2015

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    In eerste voor topicstarter maar iedereen mag er gebruik van maken. ..het is geen schande om te willen trouwen....ze heeft het moeilijk met vinden.
    Wij zijn allemaal broers van ons virtuele zussen
    Haha wel attent van je hoor!! Zie je niet vaak voorbij komen.