1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Aan de hadithvolgers

    Assallamoe alaikum,


    Allah weerlegt de hadithvolgers zoals geen ander ze kan weerleggen, met 1 vers wordt hun dwaling heel duidelijk gemaakt:


    (77:50) فَبِأَىِّ حَدِيثِۭ بَعۡدَهُ ۥ يُؤۡمِنُونَ


    Then in what hadith after the Qur'an will they believe? (Quran 77:50)



    Conclusie
    Allah verbiedt om in iets anders te geloven naast de enige ware hadith, de Quran. Wie dit verwerpt, verwerpt dit vers en nog vele andere verzen in de Quran waarin Allah het direct en indirect verbiedt. Het oordeel over die persoon ligt enkel en alleen bij Allah en ik hoop op genade van Allah voor een ieder die een deel van de Quran verwerpt en vervolgens wens ik dergelijke personen leiding. Allah heeft die personen niet nodig en wij moslims hebben hen ook niet nodig, het is enkel en alleen in het belang van de verwerpers dat zij weer op het juiste pad geraken en de genade en barmhartigheid van Allah ontvangen.


    Sallaam.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Je zult nooit de 'geleerden' onder de hadithvolgers een lezing zien geven over deze aya, want dat zou direct hun valsheid blootstellen. Er zijn zoveel ayat die de dwaling van de hadithvolgers blootstellen en hen weerleggen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Je zult nooit de 'geleerden' onder de hadithvolgers een lezing zien geven over deze aya, want dat zou direct hun valsheid blootstellen. Er zijn zoveel ayat die de dwaling van de hadithvolgers blootstellen en hen weerleggen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Zie hierboven hoe de hadithvolgers reageren wanneer zij weerlegd worden en Allah tot hen spreekt en zij zich afkeren van Allah. la hawla wa la quwatta illa billah.


    Moge Allah jou leiden.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.493
    19-09-2012

    ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door SuleymanB Bekijk reactie
    ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما
    Het gehoorzamen van de boodschapper betekent het gehoorzamen van zijn boodschap. Het kan niet betekenen dat we iets anders naast de Quran moeten volgen, er is namelijk een verbod daarop. Allah heeft de mensheid opgedragen de profeet te gehoorzamen anders zou niemand de Quran van hem aannemen als het Woord van Allah.

    Wat is jou bewijs dat het gehoorzamen van de profeet betekent dat we de 'sahih' ahadith moeten volgen? Dit terwijl de profeet enkel en alleen de Quran volgde:

    Say, "I am not something original among the messengers, nor do I know what will be done with me or with you. I only follow that which is revealed to me, and I am not but a clear warner." (46:9)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.493
    19-09-2012

    ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door SuleymanB Bekijk reactie
    ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما
    Je negeert dus een deel van de Quran en maakt wat recht is krom om uiteindelijk bij de hadithboeken uit te komen terwijl ze verboden zijn in de Quran, Laa hawla wa laa quwwata illa Billaah. Aangezien je de Quran niet in zijn geheel accepteert sluit ik af met:


    وَقَالَ ٱلرَّسُولُ يَـٰرَبِّ إِنَّ قَوۡمِى ٱتَّخَذُواْ هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانَ مَهۡجُورً۬ا

  9. #9
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    jij denkt zeker dat de Sunnah uit de lucht komt vallen. kijk naar de leraren van Imam malik in madina bijv. ibn hurmuz een tabi' die studeerde ahadieth met abu hurayrah en abu sa'id al khudri....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.493
    19-09-2012

    { وَمَن يُطِعِ ٱللَّهَ وَٱلرَّسُولَ فَأُوْلَـٰئِكَ مَعَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمَ ٱللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ ٱلنَّبِيِّينَ وَٱلصِّدِّيقِينَ}

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Je negeert dus een deel van de Quran en maakt wat recht is krom om uiteindelijk bij de hadithboeken uit te komen terwijl ze verboden zijn in de Quran, Laa hawla wa laa quwwata illa Billaah. Aangezien je de Quran niet in zijn geheel accepteert sluit ik af met:


    وَقَالَ ٱلرَّسُولُ يَـٰرَبِّ إِنَّ قَوۡمِى ٱتَّخَذُواْ هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانَ مَهۡجُورً۬ا
    Lees hier de hadith boeken: https://sunnah.com/. Alle collecties, zodat je de sunnah leert.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door abu_jousouf Bekijk reactie
    jij denkt zeker dat de Sunnah uit de lucht komt vallen. kijk naar de leraren van Imam malik in madina bijv. ibn hurmuz een tabi' die studeerde ahadieth met abu hurayrah en abu sa'id al khudri....

    In de gehele Quran spreekt Allah telkens over maar 1 sunnah, Zijn sunnah, de sunnah van Allah. De profeet heeft geen eigen sunnah, zoals Allah meerdere malen stelt in de Quran, de profeet is enkel en alleen een boodschapper en op hem rust slechts maar 1 taak, het verkondigen van de boodschap. Niemand kan meedelen in de dien van Allah, dat is pure shirk. En Allah zegt daarover dat hij alles vergeeft behalve het toekennen van deelgenoten aan Allah. Het aanbidden en/of het toekennen van een deel van de dien aan de profeet is shirk.


    De profeet had een hoogstaand karakter, heeft zijn taak voortreffelijk uitgevoerd (verkondigen van de boodschap van Allah) en is weer heengegaan, hij was net zoals alle andere boodschappers. That's it.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Lees hier de hadith boeken: https://sunnah.com/. Alle collecties, zodat je de sunnah leert.

    Ik ken de website al, ik maak er veel gebruik van en heb op dit forum al meerdere malen verwezen naar deze website, waarbij enkelen zelfs begonnen te schreeuwen dat ik met fake websites kom.

  14. #14
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    In de gehele Quran spreekt Allah telkens over maar 1 sunnah, Zijn sunnah, de sunnah van Allah. De profeet heeft geen eigen sunnah, zoals Allah meerdere malen stelt in de Quran, de profeet is enkel en alleen een boodschapper en op hem rust slechts maar 1 taak, het verkondigen van de boodschap. Niemand kan meedelen in de dien van Allah, dat is pure shirk. En Allah zegt daarover dat hij alles vergeeft behalve het toekennen van deelgenoten aan Allah. Het aanbidden en/of het toekennen van een deel van de dien aan de profeet is shirk.


    De profeet had een hoogstaand karakter, heeft zijn taak voortreffelijk uitgevoerd (verkondigen van de boodschap van Allah) en is weer heengegaan, hij was net zoals alle andere boodschappers. That's it.
    je gaat total niet in op wat ik zeg, denk je dat de Sunnah uit de lucht komt vallen... in madina alleen al waren er 10 duizende sahaba die allemaal de Sunnah niet tegen spraken.... wie is jou hierin voor gegaan????

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door abu_jousouf Bekijk reactie
    je gaat total niet in op wat ik zeg, denk je dat de Sunnah uit de lucht komt vallen... in madina alleen al waren er 10 duizende sahaba die allemaal de Sunnah niet tegen spraken.... wie is jou hierin voor gegaan????
    Ik ben er op ingegaan door aan te geven dat het geen basis kent in de Islam en dus verzonnen moet zijn, ik dacht dat je die conclusie zelf zou trekken. Maar ik ga er verder op in.

    Na de dood van de profeet had men enkel en alleen de Quran. De metgezellen kenden enkel en alleen de Quran en de dien bestond enkel en alleen uit het volgen van de Quran.

    De zelfverzonnen sunnah is afkomstig van de hadithverzamelaars en hun volgelingen. Door de eeuwen heen is men dat blijven gebruiken tot op de dag van vandaag. Deze dwaling is te verwachten, Allah stelt immers dat meer heel weinig mensen het rechte pad zullen bewandelen. Het is niet uit de lucht komen vallen, het is uiteraard door mensen in de loop van de tijd gevormd en deze dwaling heeft er goed ingehakt bij de ummah.

    Jij stelt het volgende:

    in madina alleen al waren er 10 duizende sahaba die allemaal de Sunnah niet tegen spraken


    Mijn vraag: Wat is jouw bewijs hiervoor?


    Je stelt vraag na vraag, geen probleem, maar laten we elkaar om en om een vraag stellen, het moet geen monoloog worden.