1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door abu_jousouf Bekijk reactie
    welke 2 vragen???

    Reactie 45 en 47. Maar ik ga je opweg helpen, start met 5:6.


    Insa Allah zie ik je antwoord op mijn vragen zodat we een productieve discussie kunnen krijgen. Ik wil wel erbij zeggen dat ik niet altijd alle vragen kan beantwoorden van iedereen omdat ik dan hier een dagtaak aan zal hebben. Kijk maar even hoeveel mensen alleen al in deze topic met vragen komen. Als ik iets laat liggen is het niet omdat ik het ontwijk maar omdat ik geen eerlijke discussie zie (ik geen antwoorden krijg) of omdat je als mens te beperkt in je tijd bent om alles te beantwoorden.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Ik vertaal het 1 op 1, why not? In het engels hebben we het woord hadith ervoor en dus neem ik het ook zo over. Waarom zou je het in de Quran niet als hadith vertalen maar in de hadith die aan de profeet worden toegekend wel als hadith vertalen? Terwijl de betekenis hetzelfde is. En ook de andere vertaingen waarin het als "statement" wordt vertaald zijn inhoudelijk correct alleen ontwijken ze bewust de term hadith te gebruiken. Dus al vertaal je het niet naar hadith maar naar statement dan nog is duidelijk dat Allah spreekt over enkel en alleen de Quran om in te geloven. Maar dit zijn maar vertalingen, ze geven alhamdullilah veelal de kern goed weer maar als we discussies gaan krijgen over vertalingen dan verwijs ik naar de Quran en laten we de vertaling links liggen.
    Jij neemt de vers die jouw theorie ondersteunt.

    Arabische is de taal van de Quraan. Laat zien dat daar Hadiths staat.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    ''het als "statement" wordt vertaald zijn inhoudelijk correct alleen ontwijken ze bewust de term hadith te gebruiken''



    Waarom zou men bewust ontwijken..en als men dat doet zal men dat bij alles doen en dus bestaat er ook een grote kans dat jij iets aanneemt wat niet correct is.

    Statement en hadith zijn totaal twee verschillende begrippen.

  4. #64
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Een vraag aan jou, wat maakt het voor jou noodzakelijk om de "sahih ahadith" te volgen?

    Staat er volgens jou in de Quran alles omtrent onze dien?
    1e vraag. ja want niet alles is gespecificeerd. zoals het verbreken van de wudu, het gebed... waar staan alle handelingen van het gebed zoals hoeveel rak'ah, tashahhud, taslim, etc... maar sinds de profeet salla Allahu alaihi wasalam madina binnen kwam tot aan de dag van vandaag is er geen een gebed over geslagen. dus met andere woorden ze bidden altijd fout en volgen iets anders dan de quran?????

    vraag 2 zie boven....

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    ''het als "statement" wordt vertaald zijn inhoudelijk correct alleen ontwijken ze bewust de term hadith te gebruiken''



    Waarom zou men bewust ontwijken..en als men dat doet zal men dat bij alles doen en dus bestaat er ook een grote kans dat jij iets aanneemt wat niet correct is.

    Statement en hadith zijn totaal twee verschillende begrippen.

    Als het om vertalingen gaat dan is er altijd een discussie welke betekenis vertalingen hebben etc... Dat is een onbegonnen discussie, daarom als het gaat om vertalingen (discussies daarover) dan kijken we gewoon naar de Quran zelf en laten we de vertalingen links liggen.

    Pak de verzen erbij en Allah gebruikt specifiek het woord حديث en geen ander woord om het duidelijk te maken, een duidelijk teken/verwijzing naar de hedendaagse hadith. Allah benoemt het al in de Quran, subhanaAllah, dit is een directe verwijzing naar de hedenhaagse ahadith. In de Quran stelt Allah verder dat de Quran te omschrijven is als hadith.

  6. #66
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017


    مسند أحمد - مُسْنَدُ الْأَنْصَارِ - حَدِيثُ حُذَيْفَةَ بْنِ الْيَمَانِ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. 23360 (المجلد : 38 الصفحة : 381)
    حَدَّثَنَا عَفَّانُ ، حَدَّثَنَا مَهْدِيٌّ ، حَدَّثَنَا وَاصِلٌ الْأَحْدَبُ ، عَنْ أَبِي وَائِلٍ ، عَنْ حُذَيْفَةَ ، أَنَّهُ رَأَى رَجُلًا لَا يُتِمُّ رُكُوعًا وَلَا سُجُودًا، فَلَمَّا انْصَرَفَ مِنْ صَلَاتِهِ دَعَاهُ حُذَيْفَةُ، فَقَالَ لَهُ : مُنْذُ كَمْ صَلَّيْتَ هَذِهِ الصَّلَاةَ ؟ قَالَ : قَدْ صَلَّيْتُهَا مُنْذُ كَذَا وَكَذَا. فَقَالَ حُذَيْفَةُ : مَا صَلَّيْتَ - أَوْ قَالَ : مَا صَلَّيْتَ لِلَّهِ صَلَاةً، شَكَّ مَهْدِيٌّ - وَأَحْسَبُهُ قَالَ : وَلَوْ مُتَّ مُتَّ عَلَى غَيْرِ سُنَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. صحيح البخاري ( 389, 791, 808 ) سنن النسائي ( 1312 ) مسند أحمد ( 23258 )


  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    ik geloof dat de Quran authentiek is omdat Allah in de Quran stelt dat de Quran authentiek is
    Dat is zoals de Christenen zeggen: "Because my Bible says so!"

    Dat is geen argument - laat staan een bewijs.

    Dan kunnen wij ook zeggen: De Profeet zegt in een Hadith: "Schrijf mijn woorden op", en Allah zegt gehoorzaam hem, dus daarom geloven wij dat het authentiek is, omdat de Profeet het zegt.

    Jij kan dan zeggen, "dat betekent zus en zo".... maar dat is JOU opinie! JOU opinie is niet bindend op de hele Ummah. Jij bent 1 man. Ik ben 1 man. Jij hebt een interpretatie en anderen hebben ook een interpretatie.

    PS:

    Niemand zegt dat de Ahadith de graad van de Qur'an bereiken kwa authenticiteit. Zelfs Bukhari en Moslim zijn niet 100% authentiek, zoals Al-Daraqutni en andere Imam's van ahlus-Sunnah hebben aangetoond.

    Alleen de Qur'an is 100% perfect en 100% Mutawaatir ... en als je kennis hebt van 'mustalah al-hadith' , dan weet je dat onze Imam's een Hadith niet authentiek verklaren als de 'matn' ervan de Qur'an tegenspreekt - zelfs als de 'isnad' authentiek is.

    Ik denk dat de 'Hadith absolutism' groep jou naar de andere extreem van complete verwerping van de Sunnah heeft geduwd ...waardoor je niet eens weet wat een 'Rak'ah' is in het gebed of hoe het 'Wudhu' verbreekt etc.

    Er is een balans ... niet alle Ahaadith zijn acceptabel en niet alle Ahaadith kunnen verworpen worden.

    De Sunnah is een UITLEG van de Qur'an .

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Als je de Sunnah verwerpt ... ken je Abu Bakr, Omar, Uthman of Ali?

    Ken je de naam van 1 Sahabi of 1 van je moeders (Umahaat al-Momineen)?

    Of de kinderen van de Profeet?

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    We moeten deze koranist geen podium gunnen. Hij zit vol met hoogmoed.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dat is zoals de Christenen zeggen: "Because my Bible says so!"

    Dat is geen argument - laat staan een bewijs.

    Dan kunnen wij ook zeggen: De Profeet zegt in een Hadith: "Schrijf mijn woorden op", en Allah zegt gehoorzaam hem, dus daarom geloven wij dat het authentiek is, omdat de Profeet het zegt.

    Jij kan dan zeggen, "dat betekent zus en zo".... maar dat is JOU opinie! JOU opinie is niet bindend op de hele Ummah. Jij bent 1 man. Ik ben 1 man. Jij hebt een interpretatie en anderen hebben ook een interpretatie.

    PS:

    Niemand zegt dat de Ahadith de graad van de Qur'an bereiken kwa authenticiteit. Zelfs Bukhari en Moslim zijn niet 100% authentiek, zoals Al-Daraqutni en andere Imam's van ahlus-Sunnah hebben aangetoond.

    Alleen de Qur'an is 100% perfect en 100% Mutawaatir ... en als je kennis hebt van 'mustalah al-hadith' , dan weet je dat onze Imam's een Hadith niet authentiek verklaren als de 'matn' ervan de Qur'an tegenspreekt - zelfs als de 'isnad' authentiek is.

    Ik denk dat de 'Hadith absolutism' groep jou naar de andere extreem van complete verwerping van de Sunnah heeft geduwd ...waardoor je niet eens weet wat een 'Rak'ah' is in het gebed of hoe het 'Wudhu' verbreekt etc.

    Er is een balans ... niet alle Ahaadith zijn acceptabel en niet alle Ahaadith kunnen verworpen worden.

    De Sunnah is een UITLEG van de Qur'an .

    Sallaam,


    Ik kon hier niet meer reageren, nu weer wel.

    Allah legt in diverse verzen uit waarom de Quran zijn woord is en waarom de Quran ons authentiek zal bereiken. Als dat voor jou geen bewijs is dan negeer jij belangrijke woorden van Allah. Niet alleen de inhoud bewijst ons dat de Quran van Allah is maar ook de manier waarop de Quran geschreven is.


    Ik heb je vraag zoals afgesproken beantwoord. Ik stel nu mijn vraag:


    Vraag: bewijs mij dat de sahih ahadith van de profeet vzmh afkomstig zijn? Je mag zelf 1 hadith uitzoeken en daarvan het bewijs leveren dat het van de profeet vzmh is. Elke hadith die je wilt.

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Broeder, dit is geen bewijs. Elke hadithverzamelaar kan claimen dat een metgezel zus en zo gezegd heeft. Waar blijft het bewijs dat de metgezellen gesproken hebben over de sunnah van de profeet ?


    En iets wat zo belangrijk is, de sunnah van de profeet , waarom spreekt Allah daar niet over in de Quran en spreekt enkel en alleen over zijn sunnah, de sunnah van Allah? Besef je wel dat als de profeet een eigen sunnah heeft, alle andere profeten dat ook gehad moeten hebben?
    Waar baseer je op dat de als de ene profeet iets gekregen heeft, gelijk alle profeten hetzelfde gekregen hebben?

    Dus alle profeten hadden net als Profeet Solomon macht over de djinns ?

    Accepteer nou maar gewoon dat de profeet de laatste en daarmee de zegel der profeten was, zodoende heeft hij dat extraatje gekregen (Allahu Ahlam)

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Assallamoe alaikum,


    Allah weerlegt de hadithvolgers zoals geen ander ze kan weerleggen, met 1 vers wordt hun dwaling heel duidelijk gemaakt:


    (77:50) فَبِأَىِّ حَدِيثِۭ بَعۡدَهُ ۥ يُؤۡمِنُونَ


    Then in what hadith after the Qur'an will they believe? (Quran 77:50)



    Conclusie
    Allah verbiedt om in iets anders te geloven naast de enige ware hadith, de Quran. Wie dit verwerpt, verwerpt dit vers en nog vele andere verzen in de Quran waarin Allah het direct en indirect verbiedt. Het oordeel over die persoon ligt enkel en alleen bij Allah en ik hoop op genade van Allah voor een ieder die een deel van de Quran verwerpt en vervolgens wens ik dergelijke personen leiding. Allah heeft die personen niet nodig en wij moslims hebben hen ook niet nodig, het is enkel en alleen in het belang van de verwerpers dat zij weer op het juiste pad geraken en de genade en barmhartigheid van Allah ontvangen.


    Sallaam.
    SAHIH INTERNATIONAL
    Then in what statement after the Qur'an will they believe (Quran 77:50)

    Er is een duidelijk verschil tussen het woord Statement en Hadith!

    Je weet het wel mooi te brengen allemaal...

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Waar baseer je op dat de als de ene profeet iets gekregen heeft, gelijk alle profeten hetzelfde gekregen hebben?

    Dus alle profeten hadden net als Profeet Solomon macht over de djinns ?

    Accepteer nou maar gewoon dat de profeet de laatste en daarmee de zegel der profeten was, zodoende heeft hij dat extraatje gekregen (Allahu Ahlam)

    1. Dat baseer ik op het feit dat Allah in de Quran stelt dat alle profeten gelijk zijn en met dezelfde boodschap zijn gekomen, namelijk:

    aanbid Allah en volg de sunnah van Allah. Alle profeten hebben die boodschap meegekregen en alle profeten waren slechts boodschappers. Net zoals postnl pakketjes aflevert zo waren de profeten, zij voegden niks toe aan de boodschap noch hadden zij enige inbreng daarin. Het bewijs hiervan vind je telkens in de Quran.

    2. Ik accepteer dat hij de laatste profeet is, ik heb nergens gezegd dat het niet zo is.

    3. Allah verwerpt in de Quran alle andere ahadith naast de Quran, reeds duidelijk naar verwezen in de Quran.

    4. Niemand kan ook maar bewijzen dat een hadith van de profeet vzmh afkomstig is.

    5. Verder kan een hadith van de profeet nooit als religieuze bron worden aangemerkt aangezien er maar 1 religieuze bron is die door Allah geautoriseerd is: de Quran. Dit staat zeer duidelijk in de Quran.

    6. Alle sektes zoals de sunni en shia sekte zijn ontstaan door het verwerpen van de Quran als enige religieuze bron, terwijl Allah dat oplegt keren deze 2 sektes zich af van de sunnah van Allah en volgen 'geleerden' die honderden jaren na de dood van de profeet van alles claimen en toeschrijven aan de profeet.

    7. Verder zijn vele vee ahadith in strijd met de Quran. Kijk alleen maar naar hoe de wassing volgens de Quran gedaan moet worden en wat er in allerlei ahadith staat over de wassing, een andere wassing dan in de Quran.

    8. Volg jij de wassing zoals in de Quran staat of in de hadithboeken van bukhari?

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    SAHIH INTERNATIONAL
    Then in what statement after the Qur'an will they believe (Quran 77:50)

    Er is een duidelijk verschil tussen het woord Statement en Hadith!


    Je weet het wel mooi te brengen allemaal...
    Nee hoor, hadith is ook te omschrijven als statement. Maar hier gebruiken ze bewust niet als vertaling het woord hadith terwijl dat in het arabisch ondubbelzinnig wel wordt bedoeld door Allah. Het woord hadith is een woord dat pas in de Quran voor het eerst werd gebruikt, Allah heeft het woord hadith aan de mensheid gegeven middels de Quran.

    Wij volgers van de Quran misbruiken vertalingen niet voor ons doel, wij vertalen zoals het er staat, hadith dient als hadith vertaald te worden aangezien het gebruik van een synoniem niet noodzakelijk is en het woord hadith ook in westerse talen gangbaar is.

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dat is zoals de Christenen zeggen: "Because my Bible says so!"

    Dat is geen argument - laat staan een bewijs.

    Dan kunnen wij ook zeggen: De Profeet zegt in een Hadith: "Schrijf mijn woorden op", en Allah zegt gehoorzaam hem, dus daarom geloven wij dat het authentiek is, omdat de Profeet het zegt.

    Jij kan dan zeggen, "dat betekent zus en zo".... maar dat is JOU opinie! JOU opinie is niet bindend op de hele Ummah. Jij bent 1 man. Ik ben 1 man. Jij hebt een interpretatie en anderen hebben ook een interpretatie.

    PS:

    Niemand zegt dat de Ahadith de graad van de Qur'an bereiken kwa authenticiteit. Zelfs Bukhari en Moslim zijn niet 100% authentiek, zoals Al-Daraqutni en andere Imam's van ahlus-Sunnah hebben aangetoond.

    Alleen de Qur'an is 100% perfect en 100% Mutawaatir ... en als je kennis hebt van 'mustalah al-hadith' , dan weet je dat onze Imam's een Hadith niet authentiek verklaren als de 'matn' ervan de Qur'an tegenspreekt - zelfs als de 'isnad' authentiek is.

    Ik denk dat de 'Hadith absolutism' groep jou naar de andere extreem van complete verwerping van de Sunnah heeft geduwd ...waardoor je niet eens weet wat een 'Rak'ah' is in het gebed of hoe het 'Wudhu' verbreekt etc.

    Er is een balans ... niet alle Ahaadith zijn acceptabel en niet alle Ahaadith kunnen verworpen worden.

    De Sunnah is een UITLEG van de Qur'an .

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Sallaam,


    Ik kon hier niet meer reageren, nu weer wel.

    Allah legt in diverse verzen uit waarom de Quran zijn woord is en waarom de Quran ons authentiek zal bereiken. Als dat voor jou geen bewijs is dan negeer jij belangrijke woorden van Allah. Niet alleen de inhoud bewijst ons dat de Quran van Allah is maar ook de manier waarop de Quran geschreven is.


    Ik heb je vraag zoals afgesproken beantwoord. Ik stel nu mijn vraag:


    Vraag: bewijs mij dat de sahih ahadith van de profeet vzmh afkomstig zijn? Je mag zelf 1 hadith uitzoeken en daarvan het bewijs leveren dat het van de profeet vzmh is. Elke hadith die je wilt.



    Durani heeft dus weer zijn hardloopschoenen aan