1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    182
    11-06-2015

    Wat is eigenlijk echt vergeven?

    Hoe vergeef je iemand hoe doe je dat?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Ik geloof daar niet in althans ik denk dat je echt zwaaaar boven jezelf verheven moet zijn om dat te kunnen. Geen ego hebben geen trots ensooo

    Zoals we allemaal wel weten is niemand dat echt we zijn immers geen profeten. Ik geloof in dat mensen doorgaan maar vergeven nee.

  3. #3
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Hmm ik denk dat vergeven is dat je de negatieve gevoelens tegenover die persoon loslaat.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    42
    18-01-2017

    Accepteren wat er is gebeurd. Iedereen maakt fouten. Je zou toch ook vergeven willen worden mocht jij iemand onrecht hebben aangedaan? Wat heb je eraan dat iemand in het hiernamaals gestraft wordt omdat jij hem niet wil of kan vergeven. Vergeef andere altijd, zodat jij ook vergeven zult worden.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Vergeven betekent niet dat je goedkeurt wat de ander je heeft aangedaan, dat je er excuses voor bedenkt of het vergeet. Vergeven draait om jou en niet om de dader. Het doel is dat je je beter gaat voelen, ook als je je niet met de dader verzoent of als hij niet erkent wat hij je heeft aangedaan, profiteer je nog steeds van de energie die vrijkomt door het loslaten van wrok.

  6. #6
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    En hoe, tja dat is een lastige. Soms heeft het gewoon tijd nodig. Soms kun je kijken naar de situatie/redenen e.d en daardoor misschien tot vergeving komen.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    3.553
    25-03-2014

    SubhanaAllah daar moet je echt een grote kracht voor hebben om boven jezelf te staan en te kunnen zeggen dat je diegene oprecht vergeeft

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door citroencake Bekijk reactie
    Vergeven betekent niet dat je goedkeurt wat de ander je heeft aangedaan, dat je er excuses voor bedenkt of het vergeet. Vergeven draait om jou en niet om de dader. Het doel is dat je je beter gaat voelen, ook als je je niet met de dader verzoent of als hij niet erkent wat hij je heeft aangedaan, profiteer je nog steeds van de energie die vrijkomt door het loslaten van wrok.
    Snap wat je zegt..
    Maar het is lastig om jezelf beter te voelen terwijl je beseft dat die ander de oorzaak is van dat gevoel. Klinkt tegenstrijdig, snap je?

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Ik geloof daar niet in althans ik denk dat je echt zwaaaar boven jezelf verheven moet zijn om dat te kunnen. Geen ego hebben geen trots ensooo

    Zoals we allemaal wel weten is niemand dat echt we zijn immers geen profeten. Ik geloof in dat mensen doorgaan maar vergeven nee.
    Ik denk dat jij iemand bent die een ander nooit vergeeft.

    Klopt dat?

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Hmm ik denk dat vergeven is dat je de negatieve gevoelens tegenover die persoon loslaat.
    Mooie definitie.. ben het er wel mee eens..

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Appeltaart Bekijk reactie
    Accepteren wat er is gebeurd. Iedereen maakt fouten. Je zou toch ook vergeven willen worden mocht jij iemand onrecht hebben aangedaan? Wat heb je eraan dat iemand in het hiernamaals gestraft wordt omdat jij hem niet wil of kan vergeven. Vergeef andere altijd, zodat jij ook vergeven zult worden.
    Mooi verwoord

    Maar makkelijker gezegd dan gedaan

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    En hoe, tja dat is een lastige. Soms heeft het gewoon tijd nodig. Soms kun je kijken naar de situatie/redenen e.d en daardoor misschien tot vergeving komen.
    Inleven in een ander zeg jij eigenlijk, zou werken idd voor sommige situaties, maar laten we eerlijk zijn er zijn ook mensen met een verziekt karakter en als die je iets flikken kun je die zeer moeilijk of nooit vergeven hoe graag je ook zou willen.

    Dan heb ik het over iemand die je een reeks dingen zou geflikt hebben en niet 1 ding.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    En soms hebben sommige mensen dat ze zichzelf niet kunnen vergeven.

    Hebben jullie daar (ooit) bij stilgestaan?

  14. #14
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mr.funny Bekijk reactie
    Inleven in een ander zeg jij eigenlijk, zou werken idd voor sommige situaties, maar laten we eerlijk zijn er zijn ook mensen met een verziekt karakter en als die je iets flikken kun je die zeer moeilijk of nooit vergeven hoe graag je ook zou willen.

    Dan heb ik het over iemand die je een reeks dingen zou geflikt hebben en niet 1 ding.
    Voor sommige situatie kun je (enigszins) begrip/sympathie opbrengen of is het misschien een goed persoon die een fout heeft gemaakt. Wanneer de intentie niet was om je pijn te doen is natuurlijk een ander verhaal dan iemand die jou opzettelijk dingen aandoet.

    Ik geloof wel in vergeven, maar niet iedereen verdient het. Maar je verdient het wel zelf om het een plek te geven en door te gaan. Soms is vergeving daarvoor nodig. Dat kan voor iedereen anders zijn.

  15. #15
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mr.funny Bekijk reactie
    En soms hebben sommige mensen dat ze zichzelf niet kunnen vergeven.

    Hebben jullie daar (ooit) bij stilgestaan?
    Ja. Dan ben je je eigen vijand. Je zit voor altijd met jezelf opgescheept dus wanneer je het jezelf niet kunt vergeven kan dit best heftig zijn