1. #46
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Dat is ook van de islam...wij kunnen van een ander niet zien met welke beproevingen Allah hem heeft belast en waarom een persoon op een bepaalde manier reageert.
    Iets universeels eigenlijk.

    Dat een persoon jou iets aan doet/kwetst....is vaak ook een leer proces...de persoon is het middel.....Allah brengt personen in ons leven om ons verder te brengen....wa lhamdoelilah. Wij weten niet waar lgheer in zit.

    En ja ik zag het eens bij Oprah...[emoji5] ....zij had zo n wrok tegen een persoon....zag ze die persoon eens vrolijk shoppen...dus zij dacht dus zij heeft een heerlijk leventje en ik zit hier met negatieve belastende gevoelens?

    Hangt van de ernst af of ik na vergeving nog iemand in mn buurt wil hebben...na keer op keer is het een keer wel welletjes.
    Klopt ja, het zijn levenslessen die in alle religies en levensstijlen terugkomen. Allemaal met als doel: innerlijke rust.
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Tameghnest Bekijk reactie
    Ik vergeef anderen door het in m'n hart zo te voelen en tegen mezelf uit te spreken.

    Sinds ik heb ontdekt wat de gunsten zijn die bij vergeven komen kijken heb ik mezelf aangeleerd elke avond voor het slapen gaan een moment te nemen om iedereen te vergeven die mij ooit heeft benadeeld. Zonder uitzondering. Maar niet alleen de gene van wie ik weet dat ze mij hebben benadeeld, maar ook van degene van wie ik het niet weet (zoals over mij roddelen en belasteren bijvoorbeeld).

    Ik spreek letterlijk deze woorden uit, met de intentie in mijn hart:
    "Hierbij vergeef ik eenieder die mij ooit heeft benadeeld, belasterd of over me heeft geroddeld. Met heel m'n hart. Iedereen, zonder uitzondering. Zoals ik hoop en wens dat Allah mijn fouten vergeeft, vergeef ik alvast een ieder die mij wat heeft aangedaan."

    Ik voel me hierdoor een beter mens Alhamdullilah.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dan moet jij een mooi persoon zijn! Je bezit de kracht en wijsheid om verder te denken dan 'waarom ik'?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  3. #48
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Surfster Bekijk reactie
    Eergisteren was ik op mijn pik getrapt. We gingen een redelijk grote aankoop doen en de verkoopster was zoooo niet aardig en leuk. We gingen een fiets kopen voor een kind van 12 jaar. Ze was alles behalve aardig. Later ging ik met mijn man klagen en me irriteren aan haar houding.

    Gisteren gingen we die fiets ophalen en ineens deed ze zo aardig. Haar bazin stond in de winkel. Kutwijf dacht ik.



    Ben er al overheen dat ik om zulke dingen geen klachten meer indien (vroeger zou ik dat wel doen ) maar ik voel nog wel iets van 20 % wrok en irritatie. Probeer het te minimaliseren door te denken:
    - misschien had ze een rotdag
    - ze was niet onaardig maar onvriendelijk
    - het was niet persoonlijk, ze kent ons niet
    - misschien heeft ze zichzelf hersteld. Geef mensen kansen.. (ik ben ook wel eens onaardig geweest en besefte ik dat later)
    - eind goed al goed
    - ze was niet onaardig tegen ons, ik VOELDE me niet gehoord
    - gedachtes zijn te sturen en die hebben invloed op jouw emotie
    - waarom verwacht ik meer aardigheid van iemand die kostbaardere producten verkoopt dan iemand die alleen brood verkoopt bijv? Is niet terecht.
    Ik begrijp je punten idd.. dat is ook niet leuk. En goed van je dat je het relativeert.

    Wie zijn 'we' eigenlijk?

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Wat is eigenlijk echt vergeven?

    Ik vergeet! Dus niet vergeven.. maar vergeten ik wis het uit mijn brein althans het deel dat actief is in de zin van dat verdwijnt naar achtergrond zodanig dat ik er niet meer aan denk. Dat is mijn talent soms ineens zegt iemand iets of k denk ergens aan dan komt iets naar boven

    Then i Am like ooooooooh man is dat echt gebeurd toen wajooow zo erg eigenlijk shocking en dan ga k weer door

    Mechanisme klinkt misschien vreemd maar zo werkt dit bij mij. Maar vergeven nee sorry vergiffenis mag je vragen aan je heer. Daar ben ik niet voor.


    Daarbij veel mensen zeggen vergeven maar dag des oordeels staan ze voor je neus om die punten te halen zelfs je eigen mama dussss ja
    Shaloom

  5. #50
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Ik vergeet! Dus niet vergeven.. maar vergeten ik wis het uit mijn brein althans het deel dat actief is in de zin van dat verdwijnt naar achtergrond zodanig dat ik er niet meer aan denk. Dat is mijn talent soms ineens zegt iemand iets of k denk ergens aan dan komt iets naar boven

    Then i Am like ooooooooh man is dat echt gebeurd toen wajooow zo erg eigenlijk shocking en dan ga k weer door

    Mechanisme klinkt misschien vreemd maar zo werkt dit bij mij. Maar vergeven nee sorry vergiffenis mag je vragen aan je heer. Daar ben ik niet voor.


    Daarbij veel mensen zeggen vergeven maar dag des oordeels staan ze voor je neus om die punten te halen zelfs je eigen mama dussss ja
    Ben jij Joods? Vanwege je o.t

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Een mooslim is tolerant en vergevensgezind
    Zodra hij boos wordt op zijn broeder of zuster, houdt de ware moslim zijn woede in bedwang. Hij is snel in het vergeven van zijn broeder of zuster en schaamt zich daar niet voor om dit te doen. Hij ziet het echter als een goede daad welke hem dichter tot Allah (Geprezen en Verheven is Hij) brengt en waarmee hij de gunst en liefde van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) verkrijgt welke Allah (Geprezen en Verheven is Hij) alleen schenkt aan de gene die het goede doen (in de koran staat, interpretatie) :

    "?.. die de woede inhouden en vergevers van de mensen zijn. En Allah houdt van de weldoeners." (Surah 3 : Ayah 134)

    Een persoon kan zijn woede in bedwang houden, maar afschuw kan nog in zijn hart aanwezig zijn welke kan veranderen tot diep gewortelde haat. Een ware moslim wiens ziel gevuld is met Islam, koestert geen wrok; als hij zijn woede in bedwang houdt, gevolgd door vergiffenis zal hij behoren tot degene die het goede doen.

    Woede is zeer moeilijk in bedwang te houden, het is een zware last voor het hart. Als een persoon echter een ander vergeeft, wordt deze zware last opgeheven. Het zal hem bevrijden, kalmeren en rust geven. Dit zijn de gevoelens van Ihsaan (goedheid), welke de moslim voelt zodra hij zijn broeder of zuster vergeeft.

    De ware moslim is vergevingsgezind tegenover zijn broeder of zuster puur omwille van Allah (Geprezen en Verheven is Hij). Hij hoopt hiermee de gunst te verkrijgen waarnaar de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam in de volgende hadith verwees:

    " Allah (Geprezen en Verheven is Hij) vermeerdert Eer van degene die vergeeft. Iemand die zich nederig opstelt (ten opzichte van een ander persoon) omwille van Allah(Geprezen en Verheven is Hij), Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zal hem in status verheffen." (Overgeleverd door: Moslim).

    Het is de prachtige eer, die men krijgt van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) welke samen gaat met de goede karaktereigenschappen van de tolerante en vergevingsgezinde Moslim, zodat hij zal behoren tot degene die goed doen en van wie Allah (Geprezen en Verheven is Hij) houdt.

    Daarnaast zal hij tot diegene behoren waarvan de mensen zullen houden. Haat of wrok heeft geen plaats in het hart van de gevoelige moslim, die zijn religie werkelijk begrijpt. Hij kent de waarde van vergiffenis en puurheid van het hart. Hij begrijpt het belang van deze eigenschappen als hij Allah (Geprezen en Verheven is Hij) om vergiffenis vraagt. De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam legde uit:

    " Er zijn drie zonden, een ieder die overlijdt zonder schuldig te zijn aan deze zonden, zal vergeven worden voor al het andere, als Allah dat wilt: (De zonden zijn "Het toekennen van deelgenoten aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij); het verrichten van magie of hekserij en het koesteren van wrok tegenover zijn broeder." (Overgeleverd door: Bukharie in Adab

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Nee ben niet joods ik noem mezelf moslima en doe ook dingen die verplicht zijn vanuit de islam om te doen. Voor de rest ben ik gewoon ik


    Shaloooooom

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    182
    11-06-2015

    Iedereen doet het zo te lezen op zijn eigen manier en sommige zijn rap gekwetst zie ik.

    Vergeven, maar die persoon krijgt nooit een tweede kans bij mij. Is dit vergeven? Je gooit negatieve uit je systeem.

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    Niks erover (kunnen) onthouden
    Retards zouden geniale vergevers zijn dus

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    182
    11-06-2015

    Citaat Geplaatst door hoynon Bekijk reactie
    Niks erover (kunnen) onthouden
    Retards zouden geniale vergevers zijn dus
    Masakien heb liever zo mensen rond me dan neppe mensen. Moet wel zeggen denk als je zo iemand kwetst krijg je meteen een pan naar je hoofd geslingerd.