+ Reageer
1 tot 3 van 3
    Na3na3 of chai?

Reacties
    25
    06-03-2016

Wie heeft ervaring met het starten/bouwen van een website?

Hoi allen,

Ik zou graag een website willen starten met achtergrondreportages over actuele onderwerpen, later aan te vullen met korte filmpjes.

Hiermee hoop ik enig tegenwicht (op niveau) te bieden aan alle negatieve berichtgeving rondom Marokkanen en moslims. Uitgangspunt is niet zozeer de beleving van actualiteiten door een moslima/Marokkaanse, maar juist het verslaan van actualiteiten door een moslima/Marokkaanse. Marokkanen en moslims komen naar mijn idee nog steeds te weinig aan bod via de mainstream nieuwsmedia en daar waar ze wel van zich laten horen, worden ze vaak (en veelal ten onrechte) naar voren geschoven omdat ze door hun afkomst alleen al een zekere expertise op het gebied van integratie of religie zouden bezitten. Klinkklare onzin natuurlijk en daarom tijd voor een tegengeluid.

Inmiddels weet ik dat dat voor het aanhouden van een website de registratie is vereist van een domeinnaam en dat ik ook een host nodig heb. Weet iemand of ik ook een domeinnaam kan registreren zonder dat mijn naam via SIDN te herleiden is? Dus bijvoorbeeld registratie ten name van een soort tussenpersoon?

MVC Lid

Reacties
    6.158
    12-01-2008

Citaat Geplaatst door theetijd Bekijk reactie
    Hoi allen,

Ik zou graag een website willen starten met achtergrondreportages over actuele onderwerpen, later aan te vullen met korte filmpjes.

Hiermee hoop ik enig tegenwicht (op niveau) te bieden aan alle negatieve berichtgeving rondom Marokkanen en moslims. Uitgangspunt is niet zozeer de beleving van actualiteiten door een moslima/Marokkaanse, maar juist het verslaan van actualiteiten door een moslima/Marokkaanse. Marokkanen en moslims komen naar mijn idee nog steeds te weinig aan bod via de mainstream nieuwsmedia en daar waar ze wel van zich laten horen, worden ze vaak (en veelal ten onrechte) naar voren geschoven omdat ze door hun afkomst alleen al een zekere expertise op het gebied van integratie of religie zouden bezitten. Klinkklare onzin natuurlijk en daarom tijd voor een tegengeluid.

Inmiddels weet ik dat dat voor het aanhouden van een website de registratie is vereist van een domeinnaam en dat ik ook een host nodig heb. Weet iemand of ik ook een domeinnaam kan registreren zonder dat mijn naam via SIDN te herleiden is? Dus bijvoorbeeld registratie ten name van een soort tussenpersoon?
    Wat lijkt zoekt is een blog, simpel om te onderhouden zonder dat je veel technische kennis nodig hebt.
    Een wordpress website die zoals een blog werkt kan je registeren via bijvoorbeeld www.strato.nl

Wil je echt iets unieks dan komt er wel meer bij kijken.

Wellicht dat het een idee is om met meerdere mensen samen te werken, samen sta je sterker.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

Na3na3 of chai?

Reacties
    25
    06-03-2016

Citaat Geplaatst door discover_me Bekijk reactie
    Wat lijkt zoekt is een blog, simpel om te onderhouden zonder dat je veel technische kennis nodig hebt.
    Een wordpress website die zoals een blog werkt kan je registeren via bijvoorbeeld www.strato.nl

Wil je echt iets unieks dan komt er wel meer bij kijken.

Wellicht dat het een idee is om met meerdere mensen samen te werken, samen sta je sterker.

Houdt registratie via Strato.NL in dat mijn naam niet te herleiden is als 'eigenaar' van de site? Niet dat ik voornemens ben om anoniem allerlei discutabele zooi op het net te slingeren, maar ik vind het geen prettig idee dat je bij menig website via SIDN.NL de naam en adresgegevens van de eigenaar kunt achterhalen. Zelf wil ik dus niet als eigenaar achter de betreffende website bekendstaan.

Samenwerken met anderen biedt naar mijn idee inderdaad een groot aantal voordelen. Echter ook nadelen. Ik kan instaan voor de kwaliteit van mijn eigen stukken, niet voor die van anderen. Daarnaast kan het mijn naam en carrière schaden indien ik geassocieerd word met anderen die (al dan niet naar later blijkt) er een bende van maken. Vandaar mijn wens om in eerste instantie zelf en alleen een website te willen.

Shokran in ieder geval voor de tip en informatie.