1. #16
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Nee, dat is gewoon de troll voeden. Het beste wat je kan doen is het topic gewoon dood laten bloeden wat allang gebeurd zou zijn als jij niet zou reageren. Er is niemand die iets van hem aanneemt, geloof mij nou maar je verspild je tijd alleen maar aan trollen voeren. Naast het feit dat je niets inhoudelijks zegt natuurlijk.
    ik ben inhoudelijker dan hem voor wie over hersenen beschikt wie ben jij zit rustig zit

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Zij bewijst mijn punt ... soms is Talaq niet alleen toegestaan, maar zelfs verplicht ... dat is als een man scheidt van giftige slangen - met 1 meter tongen - zoals dit levenloze hier waar niemand in de buurt van wilt komen.

    Wie zegt dat Talaq in die situatie gehaat is?! Het is juist verplicht.

    Moge Allaah ons ver houden van dit soort najaasah , Amien

    Wat betreft je non-stop gehuil over mijn Da'wah ... je zal nog laaaang blijven huilen LOL , want ik beloof dat ik niet zal stoppen ... : )))

  3. #18
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    ik ben inhoudelijker dan hem voor wie over hersenen beschikt wie ben jij zit rustig zit
    Oké, jij je zin.
    Doei.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Een gelovige probeert wel een scheiding te voorkomen, nadat je alles hebt gedaan om je huwelijk te redden en het niet beter van is geworden, kun je scheiden.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Een gelovige probeert wel een scheiding te voorkomen, nadat je alles hebt gedaan om je huwelijk te redden en het niet beter van is geworden, kun je scheiden.
    Dat klopt , verzoening is normaal gesproken het beste - tenzij je met een ezel bent belandt - dan is scheiding beter.

    Mijn punt is dat er niets mis is met scheiding opzich .

    Talaaq is niks ... het was geen taboe in de tijd van de Sahaba.

    Er zijn zwakke dingen overgeleverd , zoals : تزوجوا و لا تطلقوا ، فإن الطلاق يهتز له العرش - scheiding laat de Troon beven etc.

    Dat zijn allemaal zwakke en verzonnen dingen.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Scheiding kan een van de vijf oordelen (haraam, makroeh, moebaah, moestahabb en waadjib) krijgen.

    Het is moebaah (toegestaan, niet aanbevolen of afgeraden) voor een reden, zoals dat de man geen geduld kan opbrengen voor zijn vrouw. Het is makroeh (afgeraden) zonder reden. Het bewijs daarvoor zijn de woorden van Allaah:

    لِّلَّذِينَ يُؤْلُونَ مِن نِّسَائِهِمْ تَرَبُّصُ أَرْبَعَةِ أَشْهُرٍ ۖ فَإِن فَاءُوا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
    Voor degenen die zweren zich te zullen onthouden van hun vrouwen is een termijn van vier maanden vastgesteld. Als zij dan terugkeren; voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig. [2:226]

    وَإِنْ عَزَمُوا الطَّلَاقَ فَإِنَّ اللَّـهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
    Maar als zij vastbesloten zijn tot echtscheiding: voorwaar, Allah is Alhorend, Alwetend. [2:227]

    Het is aanbevolen als het schadelijk is (voor de man).
    Het is verplicht na vier maanden gezworen onthouding.
    Het is verboden bij al-bid3ah. Bid3ah is een rare term hiervoor, maar ze bedoelen wat tegenstrijdig is aan de sharie3ah, namelijk:
    * In een verboden tijd -> Als hij bijvoorbeeld met haar naar bed is gegaan en het nog niet duidelijk is of ze zwanger is. Als ze zwanger blijkt te zijn, mag hij haar scheiden.
    * Met een verboden aantal -> 3x in 1x is verboden. [De geldigheid hiervan is tevens een meningsverschil]

    Bron: Sharhoe l-moemti3 van ibn 3oethaymien (Hanbali-fiqh).
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  7. #22