1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    448
    01-08-2016

    Geld heeft mij verandert.

    ik heb nooit gedacht dat ik zo eentje zou worde maar ik merk de laatste tijd dat ik ben verandert sinds ik veel geld verdien. Wallah deze topic is niet om te late zien kijk mij ik wil dit even kwijt misschien kan iemand mij advies geve. Ik kom niet uit rijke familie en ik zij tege mijzelf dat ik blij ben met dat altijd gewoon simpel leve en hamdolah maar nu elke keer wanneer ik die bedragen zie voel ik iets in mij gewoon zo een machtige gevoel alsof iedereen die een beetje zielig doet gelijk de vinger kan krijge. Ik voel mij ook te goed voor vrouwe wanneer ze een beetje aan mij hoofd zeike dan is mijn reactie hard. Zo was ik niet wallah. Mijn imaan is laag mischien maar het heeft mij laten denke en ik vraag mij af waarom geld dit met mij en mensen doet echt eng wallah het zijn maar cijfers en papier. Ik heb nooit gezegd ik wil veel geld later en ik had het alleen nodig voor belangrijke dingen maar nu krijg ik meer dan ik ooit nodig had en het doet dingen met mij.

  2. #2
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Je bent in ieder geval wakker bro, velen zijn dat niet.
    Doei.

  3. #3
    Arassuil

    Reacties
    4.673
    11-03-2006

    Citaat Geplaatst door Bigups Bekijk reactie
    ik heb nooit gedacht dat ik zo eentje zou worde maar ik merk de laatste tijd dat ik ben verandert sinds ik veel geld verdien. Wallah deze topic is niet om te late zien kijk mij ik wil dit even kwijt misschien kan iemand mij advies geve. Ik kom niet uit rijke familie en ik zij tege mijzelf dat ik blij ben met dat altijd gewoon simpel leve en hamdolah maar nu elke keer wanneer ik die bedragen zie voel ik iets in mij gewoon zo een machtige gevoel alsof iedereen die een beetje zielig doet gelijk de vinger kan krijge. Ik voel mij ook te goed voor vrouwe wnr ze een beetje aan mij hoofd zeike dan is mijn reactie hard. Zo was ik niet wallah. Mijn imaan is laag mischien maar het heeft mij laten denke en ik vraag mij af waarom geld dit met mij en mensen doet echt eng wallah het zijn maar cijfers en papier. Ik heb nooit gezegd ik wil veel geld later en ik had het alleen nodig voor belangrijke dingen maar nu verdien ik meer dan ik ooit nodig had en het doet dingen met mij.
    Je zegt zelf al waar het aan ligt. Als je daar iets aan doet, dan komt het vanzelf goed inshaAllah.
    Geld is een hele makkelijke manier voor de duivel om je shirk te laten plegen, zeker voor ons volk. Je gaat geld beginnen aanbidden en dat wordt je nieuwe waardemeter ipv Allah swt

  4. #4
    Tetouzint.

    Reacties
    32
    14-04-2017

    Hoe je met geld omgaan ligt aan je zelf. Wees blij dat je elke dag kan opstaan, wees dankbaar aan je schepper. Denk niet alleen aan materialistische dingen.
    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Ik draag ook skinny jeans van dsquard , ben ik nu minder man!! Mijn goedkoopste outfit is 2 rug?? Soms pak ik een zonnebank voor een kleurtje. Maar ik durf er mijn handen voor op het vuur te zetten dat ik meer mannelijk dan alle mannen inclusief jouw hele familie die er bij jou vanaf de kleuterklas in de klas hebben gezet of gekent. Ik ben een mooiboy met cash!!

  5. #5
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Money makes a man do crazy things.
    Het is alleen maar goed dat je er nu van bewust bent en niet wanneer je het geld jou in zijn macht heeft.

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    31
    03-04-2017

    Je hebt gelijk, dit zie ik laatste tijd vaker.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Salam alikom het is goed dat ie er van bewust bent. Nu zou je naar een oplossing moeten zoeken, en dat antwoord heb je onbewust al een beetje gegeven. Zorg ervoor dat je weer een imaan boost krijgt. In sha Allah komt de ramadan er bijna aan dus komt goed. Gheer in sha Allah. Het is goed dat je deze topic hebt geopend want je zal vast niet de enige zijn. Al is het niet geld is het wel uiterlijk waar dames dan weer zoveel aandacht aan besteden, is tegenwoordig ook een valkuil. Moge Allah ons allen leiden.
    Verwacht het onverwachte

  8. #8
    Alhamdullilah

    Reacties
    1.931
    15-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Misschien is een idee om elke vrijdag naar de moskee te gaan en lezingen luisteren.
    Daarmee kan je heel snel weer normaal gedrag vertonen
    Allah doesn't have a BlackBerry or an iPhone, but He is my favourite contact.
    He doesn't have Facebook, but He is my best friend.
    He doesn't have Twitter, but I follow Him...
    and He doesn't have internet, but I am connected to Him.
    ♥ Allah is great !!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.210
    25-11-2009

    Citaat Geplaatst door Boenitoe Bekijk reactie
    Geld heeft mij ook verandert. Elke keer als er een lekkere meid met mij in de auto zit zeg ik tegen haar luister naar deze twee liedjes. De eerste van Wiz Khalifa ( I got so much money I should start al bank )en de tweede van Baas B & Yessir ( sletje )hahahaha. Daarna zie je ze lachen als een boer met kiespijn.
    Elke keer als een meid bij je in de auto zit ? En dan durf jij ze uit te maken voor slet ? Pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    539
    06-07-2014

    doe dat geld weg man. geld doet dingen met je
    stort het op mijn rekening

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    168
    29-04-2014

    The power of money vriend.

    Je gaat een hele andere kijk krijgen op mensen, omdat je door al dat neppe gaat zien. Enige wat ik als advies kan geven, zet veel opzij dat je altijd sterker staat dan de gemiddelde. Ongeacht de situatie, ben jij niet stuk te krijgen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Dat je er bewust van bent is al heel goed. Het bezitten van veel geld is een beproeving voor de mens, een zeer lastige beproeving. Het is een kwestie van het bestrijden van die machtige gevoel.

    Herinner jezelf er iedere dag aan, dat alles wat je bezit afkomstig is van Allaah. En dat Hij alles van je kan wegnemen als Hij dit wilt, vooral als men geen dankbaarheid toont in hart, woorden en daden. Ook de manier waarop we ons gedragen tegenover andere is een vorm van of dankbaarheid of hoogmoed. En hoogmoed is de kwaadste eigenschap die men kan bezitten. Gedraag je dus niet naar wat je voelt, maar naar wat je opgedragen is. Wees nederig jegens jouw Heer en bescheiden tegenover de mens. Dit is een manier om die machtige gevoel oftewel hoogmoed te doen vervagen en uiteindelijk met de wil van Allaah zal die verdwijnen.
    Verlies niet je goedheid, bescheidenheid, zachtheid en geduld hierdoor. Want dat is namelijk precies waar de chaytaan jou wilt brengen. En vergeet niet dat je met geld niet het mooiste en essentiele in het leven kunt kopen, zoals liefde, innerlijke rust, loyaliteit en respect. Hoogmoed maakt een mens blind voor de mooiste zaken in het leven.

    Als je die nummers ziet zeg dan Alhamdoelilaah en probeer dat vervelende gevoel te negeren. Het is namelijk de chaytaan die een ziekte probeert te zaaien in jouw hart, dus er rust geen zonde op jou zolang je die gevoel haat en er niet naar handelt.

    Probeer jezelf ook op zo een moment eraan te herinneren dat Allaah jou niet zomaar heeft voorzien van al die cijfers. Hoe meer je hebt hoe meer verantwoording je moet afleggen yawm alqiyaamah. Het kan een gunst zijn en je dichterbij de rahma en tevredenheid van Allaah brengen indien je er goed mee omgaat. Maar tegelijkertijd kan het nadelig zijn voor de mens, zowel in dunya als alaakhirah..

    Probeer veel te reflecteren op jezelf, en jezelf te verplaatsen in andermans schoenen.. Behandel de ander niet zoals jij niet behandeld wilt worden. Want egoisme en hoogmoed jagen de oprechte en zachtaardige mensen om je heen weg..

  13. #13
    A Man Apart

    Reacties
    2.805
    27-09-2016

    Veel geld hebben kan ook een straf zijn
    Mohim
    De Man Der Heden

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    24
    19-03-2017

    iemand heeft promotie gemaakt van vakkenvuller bij de appie naar taxi chauffeur in amsterdam

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    gelukkig ben je als een better person uitgekomen


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart