1. #211
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Om te beginnen wordt het ook niet altijd bij Marokkaanse Nederlanders vermeld maar dat terzijde.

    Ik kan alleen met wat meer zekerheid verklaren waarom dat bij verdachten wordt gedaan, maar dat spreekt nogal voor zich.
    Veruit de meeste veroordeelde criminelen halen de media niet en daar waar ze dat wel doen zit er blijkbaar een verhaal bij, interessant genoeg voor media dit te noemen.
    Ik kan niet voor elk geval verklaren waarom dan etniciteit wordt genoemd, maar laat ik dit geval nemen.

    Ik ga niet ontkennen dat het deels weleens te maken zou kunnen hebben met dat bepaalde media hier belang bij hebben, echter denk ik dat in dit geval niet.
    Het is gevaarlijk om te zeggen, maar ook ik heb de indruk dat dit soort zwembadtuig toch opvallend vaak uit een bepaalde hoek komt.
    Als er iets is wat er op zou kunnen wijzen dat dat niet klopt, zie ik dat graag, maar ik denk dat en media moet ook melden wat er gebeurt in de samenleving.

    In het geval van de priester die weer eens gepakt wordt wordt voor onzedelijk gedrag er ook gezegd dat hij priester is en niet dat er een Nederlandse man of Britse man of wat dan ook.
    Zo werkt de media.

    Edit: Dit zijn inderdaad gewoon Nederlandse jongeren.
    Maar om te pogen wat te doen aan problemen moet je ook kijken welke achtergrond er is.
    En dat hoeft niet alleen te zijn Marokkaans, kan ook lagere of juist hogere sociale klasse zijn, jong/oud of stedelijk of plattelandsgebied.
    Zijn allemaal zaken die kunnen helpen in probleemoplossing.
    Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt!

    Ik zal je uit de brand helpen, beste maat:
    'Marokkanen- en moslimnieuws' (sensatie) verkoopt nu eenmaal vele malen beter, dan dat een dronken zwaar psychotische Henk zijn eigen gezin weer eens om het leven brengt

  2. #212
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Hij had het over Marokkanen in Nederland (zonder onderscheid tussen volwassenen, kinderen, jongeren of bejaarden)

    Jij hebt het NU over Marokkaanse jongeren. Maar ook jij draait regelmatig mee in de generalisatie van Marokkaanse Nederlanders. Zeker wanneer zich weer een incident voordoet onder Marokkaanse JONGEREN en zodoende jij en anderen weer een stok hebben om mee te slaan.
    Het is het klassieke Hollandse Pedo.verhaal. Als voor de zoveelste keer een nieuwsbericht verschijnt van een blanke Nederlandse volwassen vent die zich weer eens systematische heeft vergrepen aan kinderen in binnen- of buitenland, dan is het WEL een incident en heeft dit niets met cultuur, etnische achtergond, religie of opvoeding te maken, MAAR (daar krijg je 'm weer....ik zou graag willen dat tie nu wel eens een keer in die botte hersenpan van je landt!) als Marokkaanse jongeren weer in het nieuws komen over een walgelijk INCIDENT dan zijn alle Marokkaanse jongeren opeens slecht en dan moet het weer (per se) gezocht worden bij de cultuur, etnische achtergrond, religie en opvoeding van de ouders.

    Wat is er gebeurd met gewoon op z'n ouderwets STRAFFEN naar de wetten van het land en behandelen ALSOF het autochtone blanke pubers zijn die dit hadden gedaan? En geloof me, ook dat gebeurd regelmatig! Maar dat wordt toch echt zeker niet breed uitgemeten in de media. Wat denk je wat er op weekendavonden daar in de Achterhoek en in Twente gebeurd? In de keet met alcoholholmisbruikende jongeren worden OOK meisjes dikwijls aangerand of gepest TOT DE DOOD AAN TOE!
    Wat ik al dacht, Noord55 alias WildeBertram geeft weer eens niet thuis!
    Zullen we maar even voor het gemak houden op schaakmat.

  3. #213
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Hij had het over Marokkanen in Nederland (zonder onderscheid tussen volwassenen, kinderen, jongeren of bejaarden)

    Jij hebt het NU over Marokkaanse jongeren. Maar ook jij draait regelmatig mee in de generalisatie van Marokkaanse Nederlanders. Zeker wanneer zich weer een incident voordoet onder Marokkaanse JONGEREN en zodoende jij en anderen weer een stok hebben om mee te slaan.
    Het is het klassieke Hollandse Pedo.verhaal. Als voor de zoveelste keer een nieuwsbericht verschijnt van een blanke Nederlandse volwassen vent die zich weer eens systematische heeft vergrepen aan kinderen in binnen- of buitenland, dan is het WEL een incident en heeft dit niets met cultuur, etnische achtergond, religie of opvoeding te maken, MAAR (daar krijg je 'm weer....ik zou graag willen dat tie nu wel eens een keer in die botte hersenpan van je landt!) als Marokkaanse jongeren weer in het nieuws komen over een walgelijk INCIDENT dan zijn alle Marokkaanse jongeren opeens slecht en dan moet het weer (per se) gezocht worden bij de cultuur, etnische achtergrond, religie en opvoeding van de ouders.

    Wat is er gebeurd met gewoon op z'n ouderwets STRAFFEN naar de wetten van het land en behandelen ALSOF het autochtone blanke pubers dit hadden gedaan? En geloof me, ook dat gebeurd regelmatig! Maar dat wordt toch echt zeker niet breed uitgemeten in de media. Wat denk je wat er op weekendavonden daar in de Achterhoek en in Twente gebeurd? In de keet met alcoholholmisbruikende jongeren worden OOK meisjes dikwijls aangerand of gepest TOT DE DOOD AAN TOE!
    Wil je echt de voortschrijdende wandaden van Marokkaanse jongeren wegzetten als incidenten?
    Aviator kwam met een link van 20 jaar geleden... Toen speelde dit al in zwembaden. Nu nog. Er is niets veranderd: de rotjochies van toen zijn de vaders van nu en ze hebben hun kinderen niets geleerd.
    Of misschien toch wel: al te blote meisjes (badpak, bikini) mag je te grazen nemen.
    Triest volk!

  4. #214
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Op een wettelijke basis? "Vol is vol", of wat voor reden dan ook, staat niet in de wet.
    Iets anders: waarom zou een horecatent mensen, die in principe geld in het laadje brengen willen weigeren...

    Weet je wat het is? Ik, als Horeca-mannetje, kan een portier voor de deur zetten die op gepaste momenten zegt "vol is vol". Om zodoende vervelende mannetjes buiten te houden.

    Een publieke voorziening als een zwembad, museum, bibliotheek, noem maar op, kan dat niet. Mag dat niet. Raar maar waar!
    een publieke voorziening voor het aanvragen van een uitkering of bijstand word ook beveiligd probeer daar iets en je zult zien wat het resultaat zal zijn..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  5. #215
    Verbannen

    Reacties
    802
    20-03-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt!

    Ik zal je uit de brand helpen, beste maat:
    'Marokkanen- en moslimnieuws' (sensatie) verkoopt nu eenmaal vele malen beter, dan dat een dronken zwaar psychotische Henk zijn eigen gezin weer eens om het leven brengt
    Altijd dat riedeltje..
    Ook die komen uitgebreid aanbod.

  6. #216
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    triest volk?

    wil je niet meer op Marokko.nl komen

    wat een racist
    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Wil je echt de voortschrijdende wandaden van Marokkaanse jongeren wegzetten als incidenten?
    Aviator kwam met een link van 20 jaar geleden... Toen speelde dit al in zwembaden. Nu nog. Er is niets veranderd: de rotjochies van toen zijn de vaders van nu en ze hebben hun kinderen niets geleerd.
    Of misschien toch wel: al te blote meisjes (badpak, bikini) mag je te grazen nemen.
    Triest volk!
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  7. #217
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    wat onbreekt er dan aan opvoeding?

    welke deel van opvoeding?
    ik wil het begrijpen...
    denk jij dat ouders trots zijn op zulke kinderen?
    Seksuele opvoeding.
    Respect voor anderen.
    Respect voor vrouwen.

    Om mee te beginnen.

  8. #218
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    wat onbreekt er dan aan opvoeding?

    welke deel van opvoeding?
    ik wil het begrijpen...
    denk jij dat ouders trots zijn op zulke kinderen?
    Als ik zo vrij mag zijn.
    Mensen leren opvoeden veelal van hun ouders familie etc.
    Immigranten die naar een hele andere cultuur gaan zullen hun kinderen opvoeden volgens hun eigen cultuur.
    Opvoeding doen niet alleen de ouders en waar precies welke rol ligt voor opvoeding is in elke cultuur anders.
    Als je dus je kind naar jouw culturele voorbeeld opvoedt, kan dat gaan botsen in een andere cultuur.

    Ik kan me best voorstellen dat het voor bijvoorbeeld mensen met een Islamitische cultuur die bijvoorbeeld wat betreft ideeen over zedelijkheid heel anders is dan de Nederlandse, lastig is om dit aan te passen aan de nieuwe cultuur.

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt!

    Ik zal je uit de brand helpen, beste maat:
    'Marokkanen- en moslimnieuws' (sensatie) verkoopt nu eenmaal vele malen beter, dan dat een dronken zwaar psychotische Henk zijn eigen gezin weer eens om het leven brengt
    Ik probeer mijn mening te geven die je afdoet met klok horen luiden maar ...
    Dat mag, maar dat zou betekenen dat jij denkt dat je precies weet hoe het in elkaar zit.
    Is wellicht een tikje voorbarig.

    Ik weet best dat zoiets beter kan verkopen ja.
    Ik zie ook heel vaak Oost Europees bij de beschrijving staan.
    Verkoopt dat ook beter?

    Overigens een verhaal over psychotische Henk die zijn familie ombrengt, zal bij de sensatiezoekers juist erg goed werken en verkopen.

    Ik ontken niet dat er framing, racisme, discriminatie etc is maar ik krijg de indruk dat jij daar alles of in ieder gevaal veel te veel aan wijt.
    Ik stel voor dat je bij een medium gaat werken om er achter te komen hoe de vork in de steel zit.

    Citaat Geplaatst door Smoothoperator Bekijk reactie
    " Onze Hollandse meiden" Daar heb je al het probleem.
    HET probleem?
    Dat het EEN probleem is kan ik nog wel in meegaan, maar als je dit HET probleem noemt beweer je dat als termen als deze niet gebezigd zouden worden, deze mennekes dit nooit zouden doen.
    Dat is natuurlijk iets te makkelijk.

  9. #219
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt!

    Ik zal je uit de brand helpen, beste maat:
    'Marokkanen- en moslimnieuws' (sensatie) verkoopt nu eenmaal vele malen beter, dan dat een dronken zwaar psychotische Henk zijn eigen gezin weer eens om het leven brengt
    +

  10. #220
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Wil je echt de voortschrijdende wandaden van Marokkaanse jongeren wegzetten als incidenten?
    Aviator kwam met een link van 20 jaar geleden... Toen speelde dit al in zwembaden. Nu nog. Er is niets veranderd: de rotjochies van toen zijn de vaders van nu en ze hebben hun kinderen niets geleerd.
    Of misschien toch wel: al te blote meisjes (badpak, bikini) mag je te grazen nemen.
    Triest volk!
    Voor ieder incident die Marokkaanse jongeren hebben verricht kan ik ook incidenten van Nederlandse jongeren er bij halen.
    En dat Aviator een verdwaalde link van 20 jaar geleden erbij heeft gehaald over een toenmalig INCIDENT, bevestigd dus jouw bevooroordeelde vermoedens dat alle Marokkaans Nederlandse jongeren en dus ook de ouders (eigenlijk wat je wilt zeggen is alle Marokkaanse Nederlanders) slecht zijn?
    Je maakt t al helemaal af met de quote 'triest volk' Je scheert dus nu feitelijk en officieel een hele bevolkingsgroep over één kam! Dat maakt van jou nu dan ook officieel een xenofoob en racist!
    Gefeliciteerd en wees er vooral trots op!

    Weet wel dat je hiermee, het bovenstaande dus, automatisch het recht hebt verloren om tegen die lieden te protesteren, die menen dat alle blanke volwassen Nederlandse mannen pedoseksuelen zijn! Want je doet nu precies eender!

  11. #221
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Roomsnoes Bekijk reactie
    Altijd dat riedeltje..
    Ook die komen uitgebreid aanbod.
    Jij ontkent dus dat Marokkanennieuws en moslimnieuws beter verkoopt dan Pietje die ome Bert heeft beroofd?

  12. #222
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Het eerlijke verhaal van de Marokkanenmeehuiler

    Journalisten focussen zich graag op thema’s als criminaliteit, omdat bij dergelijke negatieve onderwerpen de persen sneller draaien en de onderbuik van de publieke opinie gaat rommelen

    Als ik een column of een ander artikel publiceer over literatuur, populaire cultuur of onderwijs krijg ik daar zelden reacties op. Zodra het ‘a’-woord (juist, allochtoon) of m-woord (Marokkaan) valt in een stuk of een tweet, stroomt mijn tijdlijn op Twitter vol met cynische opmerkingen, dikwijls van mopperende anonieme ‘Twitter-eieren’ met 33 volgers. Recent kreeg ik door een opmerking over een dubieus lesboek (u weet wel) weer veel reacties van het kaliber ‘moet je weer zo nodig mee janken met de k*tmarokkanen?’ Het antwoord is: nee, ik hoef niet perse mee te huilen met wie dan ook. Ik vind alleen wel dat we eerlijk moet zijn.

    Eerder deze week berichtte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over het aandeel allochtonen onder jonge criminelen. Of althans, media berichtten erover, zoals het Parool: ‘Het aantal Nederlanders tussen de 12 en 25 dat wordt geregistreerd als een verdachte van een misdrijf, daalt jaarlijks. Tegelijk neemt het aandeel van de allochtone jongeren op dat dalende totaal toe, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek’.

    Strikt genomen is dit het geval: het aantal verdachten daalt. Goed nieuws, zou u kunnen concluderen. Het aandeel allochtonen neemt toe. U leest het goed: het aandeel neemt toe. Niet het aantal. En wat zijn allochtonen in het verhaal dan eigenlijk? U denkt wellicht aan Marokkanen, want was niet 65 procent van de Marokkaanse jeugd voor zijn 23e met justitie in aanraking gekomen?

    Eind augustus gaf CBS cijfers van 2013 over aangehouden verdachten in ons land, gerangschikt naar geslacht, leeftijd en land van herkomst. Van de 224.710 verdachten was een ruime meerderheid autochtoon, volbloed Nederlander dus: 115.910. Dan was er ook een deel niet-westers allochtoon; denk hierbij aan Chinezen, Russen, Peruvianen tot mensen met wortels in de Dominicaanse republiek – een hele waslijst. Dat aantal is 67.660. De westerse allochtonen (inclusief Europeanen (behalve Turken), Canadezen en Amerikanen, om maar wat te noemen) zitten in totaal op 39.870 verdachten. Dat aantal is toch echt hoger dan de groep van, bijvoorbeeld, de 16.860 verdachte Marokkanen.

    In de berichtgeving werd de afgelopen dagen gefocust op het staatje ‘leeftijd 18-25’. Van dat aantal verdachten (53.950) is het aantal niet-Westerse allochtonen 17.540. Dat zijn er veel, dat zal iedereen beamen, maar wel een minderheid. Het deel Marokkaans-Nederlandse jongeren van dat aandeel is weer 5300. Dat komt neer op een krappe 10 procent van het totaal aantal verdachten. Natuurlijk, altijd te veel – maar geen meerderheid.

    Laten we ook eens kijken naar cijfers van Bureau Halt, een instantie met interventieprogramma’s voor jonge delinquenten. Het totale aantal jongeren dat in 2013 in aanraking kwam met Bureau Halt is 16.540. Daarvan is het grootste deel autochtoon (10.620). Dat is meer dan 60 procent. Een derde (5760 jongeren) is allochtoon, waarvan weer 1340 verdachten tot de westerse allochtonen kunnen worden gerekend. De rest (niet-westerse allochtonen) wordt gevormd door 4420 verdachten. Daarvan zijn weer 1120 Marokkaans (blijft een beetje raar om dat zo te noemen, omdat ze gewoon hier zijn geboren).

    Samengevat: minder dan 7 procent van het aantal jongeren dat bij Bureau Halt loopt, variërend in de leeftijd van 12 tot 17 jaar, is Marokkaans. Laat ik er duidelijk over zijn: dat aantal is veel te groot. Maar dat zijn er mogelijk minder (minder, minder) dan u dacht, of niet?

    Journalisten focussen zich graag op thema’s als criminaliteit, omdat bij dergelijke negatieve onderwerpen de persen sneller draaien en de onderbuik van de publieke opinie gaat rommelen. Het leidt af van een probleem dat we niet onder het tapijt moeten schuiven: er is een grote groep sociaal-economisch zwakke jongeren die aangepakt en geholpen moet worden. Het doet, afgaand op bovenstaande resultaten, eigenlijk niet ter zake wat hun afkomst is, laat staan de rol van hun geloof; het is tijd dat we ons herijken en afzien van stereotypen. Dan hoef je ook niet bang te zijn om voor racist uitgemaakt te worden. Een jonge crimineel wordt vaak een volwassen crimineel. Dat is al erg genoeg.
    http://www.joop.nl/opinies/het-eerli...kanenmeehuiler

  13. #223
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Als ik zo vrij mag zijn.
    Mensen leren opvoeden veelal van hun ouders familie etc.
    Immigranten die naar een hele andere cultuur gaan zullen hun kinderen opvoeden volgens hun eigen cultuur.
    Opvoeding doen niet alleen de ouders en waar precies welke rol ligt voor opvoeding is in elke cultuur anders.
    Als je dus je kind naar jouw culturele voorbeeld opvoedt, kan dat gaan botsen in een andere cultuur.
    wat je hier boven beweert is niet meer van deze tijd..
    het is een feit dat ouders als opvoeders worden gezien maar je zult nooit een kopie van jezelf of wat je graag wilt zien neerzetten..kinderen nemen veel culturele aspecten op van vrienden klasgenoten tv programma's etc etc,,
    Ik kan me best voorstellen dat het voor bijvoorbeeld mensen met een Islamitische cultuur die bijvoorbeeld wat betreft ideeen over zedelijkheid heel anders is dan de Nederlandse, lastig is om dit aan te passen aan de nieuwe cultuur.
    over welke nederlanders heb jij het over,zijn het de jehova's getuige de atheïsten de nudisten de christenen de rooms-katholieke de protestanten etc etc..
    ik geloof niet dat al deze groepen hetzelfde denken en handelen als het over zedelijkheid gaat..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  14. #224
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Veelal onderbuikschijt dus!

    Uiteraard zijn er problemen met Marokkaans Nederlanders jongeren, maar over het totaal zijn die vele malen kleiner in verhouding tot 'de rest', waarvan Nederlandse jongeren nog altijd de meerderheid bepalen. (criminaliteit, pesterijen school Social media met de dood als gevolg, SOA's, alcohol en drugsmisbruik enz.)
    Gewoon op dezelfde wijze straffen als autochtonen jongeren dus!
    Wie zich schuldig maakt aan een misdaad, dient volgens de wet precies eender gestraft te worden!

    Ik vind dat een concentratiekamp speciaal voor Marokkaanse jongeren dus onnodig is.
    Wat vinden jullie?

  15. #225
    Verbannen

    Reacties
    802
    20-03-2017

    Onderzoek in opdracht van jet bussemaker.
    2 werelden 2 werkelijkheden.
    Waarin kinderen op de basis school zeiden "juf we kunnen u lichaamsvormen zien"
    Natuurlijk gaat dat hier botsen.