1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    20-04-2017

    Ik wil mezelf beschermen door

    Berberse mannen uit mijn buurt te houden. Ik begrijp ze gewoon niet.
    Ik algemeniseer nu enorm, maar het is vaak zo dat zij de macht willen hebben, hoe dan ook.
    Laat nu 99% van alle Marokkanen in NL berbers zijn, incl. Ikzelf, dus ik kom dan ook berberse mannen tegen.
    Begin is altijd prima, maar er komt altijd een moment aan van: "zo hoort het niet", wat het ook mag zijn. Dit kan zijn dat de man perse de zaal moet regelen of perse boodschappen moet doen of dat de vrouw perse moet koken/schoonmaken etc. En dat de man altijd een treedje hoger staat dan de vrouw. Terwijl ik zoiets heb van, je moet toch samen met je vrouw beslissen wat het beste uitkomt?

    Ik ben zelf ook wel apart moet ik zeggen, maar ik weiger iets tegen mijn zin in te doen omdat het zo "hoort"
    Islamitisch, ok, maar meestal zijn de dingen die zo "horen" totaal niet islamitisch. Daar krijg ik echt jeuk van.

    Ben ik de enige die zo denkt over Berberse mannen?
    Begrijp me niet verkeerd, Arabische mannen hebben weer andere kwalen...

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.707
    12-02-2004

    Ga lekker in therapie, meid.

  3. #3
    Introvert

    Reacties
    1.188
    12-02-2006

    Er lopen in Nederland echt genoeg mannen rond die niet berber/rif zijn. Als je je zelf beter vindt passen bij andere mannen moet je daar gewoon voor gaan.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    539
    06-07-2014

    sorry lieve schat, mannen hebben in het algemeen altijd een streepje voor op de vrouwen.
    dit geld niet enkel voor de berberse mannen.
    wij vrouwen hebben weer een streepje voor in andere zaken.
    dit is islamitisch bepaald wat een geweldige geloof is.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4
    20-04-2017

    Citaat Geplaatst door latifa.tah01 Bekijk reactie
    sorry lieve schat, mannen hebben in het algemeen altijd een streepje voor op de vrouwen.
    dit geld niet enkel voor de berberse mannen.
    wij vrouwen hebben weer een streepje voor in andere zaken.
    dit is islamitisch bepaald wat een geweldige geloof is.
    Schat, heb je bewijs hiervoor?

    Onze profeet saws hielp altijd zijn vrouwen in het huishouden en behandelde zijn vrouwen erg goed!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4
    20-04-2017

    Citaat Geplaatst door argaz Bekijk reactie
    Er lopen in Nederland echt genoeg mannen rond die niet berber/rif zijn. Als je je zelf beter vindt passen bij andere mannen moet je daar gewoon voor gaan.
    Meeste zijn berbers heel weinig die Arabosch zijn

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    133
    07-12-2014

    Citaat Geplaatst door latifa.tah01 Bekijk reactie
    sorry lieve schat, mannen hebben in het algemeen altijd een streepje voor op de vrouwen.
    dit geld niet enkel voor de berberse mannen.
    wij vrouwen hebben weer een streepje voor in andere zaken.
    dit is islamitisch bepaald wat een geweldige geloof is.
    Waar heb jij het over. Je hebt de Koran helemaal niet goed begrepen meid. Niemand heeft een streepje voor op de ander.

  8. #8
    ...Voor het leven.

    Reacties
    346
    02-06-2009

    Citaat Geplaatst door ze3ma Bekijk reactie
    Ga lekker in therapie, meid.
    wollah iella. issues
    Zwart op wit

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    539
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door aardigedame Bekijk reactie
    Waar heb jij het over. Je hebt de Koran helemaal niet goed begrepen meid. Niemand heeft een streepje voor op de ander.
    ik hebt het over het feit dat wij vrouwen niet gelijk zijn aan de man.
    als dit niet zo is, dan heb ik de koran idd niet goed begrepen. als het wel zo is, dan heb jij de koran niet begrpen mevrouw.
    ik zou maar eens snel de boeken in duiken

  10. #10
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Is geen berber mannen ding. Is een mannen ding.

    En mannen zeggen tegen jou wat niet hoort omdat jij bent zoals je bent. Ze hebben het gevoel dat zr dat bij jou kunnen doen. Snap je wat ik bedoel?
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    20
    19-04-2017

    men spreekt altijd over de Berber , men meot eerlijk zijn , die hier in NL zijn komen massaal uit RIF GEBIED.
    overgrote deel marokkanen in NL is uit die omgeving .
    Ik als berber uit het zuiden voel me absoluut niet aangesproken. vindt het alleen stom dat jij en velen denken dat wij hetzelfde zijn als jullie .

    dat moeten jullie echt afleren.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    173
    21-01-2015

    Ga naar Amsterdam.

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aardigedame Bekijk reactie
    Waar heb jij het over. Je hebt de Koran helemaal niet goed begrepen meid. Niemand heeft een streepje voor op de ander.
    Ze heeft echt wel gelijk hoor.
    Als je man niet wilt dat je naar buiten gaat al is dat maar om boodschappen te doen, dan hoor je te gehoorzamen en niet te gaan. En zo zijn er nog genoeg voorbeelden waar een man hrt toch voor het zeggen heeft als het puntje bij paaltje komt.
    Happiness is an inside job


  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    7.707
    12-02-2004

    Rebelse vrouwtjes.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door latifa.tah01 Bekijk reactie
    ik hebt het over het feit dat wij vrouwen niet gelijk zijn aan de man.
    als dit niet zo is, dan heb ik de koran idd niet goed begrepen. als het wel zo is, dan heb jij de koran niet begrpen mevrouw.
    ik zou maar eens snel de boeken in duiken
    Mannen en vrouwen kunnen onmogelijk gelijk zijn. Gelijk zijn betekent dat er geen verschillen zijn. Man en vrouw zijn wel gelijkwaardig in de Islam. Niemand is beter dan de andere. Ieder is even gewaardeerd door Allah en geliefd. Zij hebben verschillende taken gekregen verschillend van elkaar, zodat ze elkaar aanvullen in deze maatschappij en deze ummah.

    Veel van de punten die de topicstarter noemde komen niet terug in de Islam.

    We kennen genoeg verhalen van bijvoorbeeld de profeet ( saws) die zijn vrouwen en metgezellen om advies vroeg en hij die het niet eens nodig had! Maar omdat dit mooi geloof ons wilde leren hoe belangrijk het is, heeft onze profeet ( saws) hij die ma3soem is soms fouten gemaakt, om ons te leren hoe we het moeten aanpakken.
    De man die zijn dochter opvoedt als een dweiltje voor haar toekomstige man, zal de gevolgen in het huidig leven ervaren voor het hiernamaals. Wie meisjes heeft gekregen, kan maar beter hun handjes kussen en zorgzaam naar ze zijn, want ze zijn zijn bescherming tegen het hellevuur.

    En jij topicstarter. Subhanallah hoeveel berberse mannen ken je die zo zijn. De vraag is, zoek je niet eerder dit soort types ( onbewust) op, trek je ze misschien aan?
    Elk volk heeft zijn onwetenden. Ik zou als ik jou was jouw energie steken in het onderzoeken van je mooi geloof en de waardering van de vrouw en man. We zoeken altijd naar de rechten van de vrouw en wij vrouwen zetten haar ook in een positie van een slachtoffer, wij laten haar minderwaardig overkomen door het nemen van een slachtofferrol. Wie dat doet zal ook zo behandeld worden.
    Wie zijn plek kent bij Allah, zal het ook uitstralen en zal geen man over je heen lopen.

    Alhamdoelillah genoeg berberse mannen die Allah vrezen. Die het leven met hun vrouw rustig en vredig leiden, niet de hulk willen spelen.