1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Ik heb die man ontmoet. Wat een figuur. Hoor hem gewoon 'dat dit kan in Nederland' schreeuwen. Stuk.

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    hahahhaha, ik bewandeld liever de moeilijke wegen niet, probeer alles zo simpel mogelijk te houden,

    Maar zeker man, een gezegend huwelijk is eigenlijk alles
    Beter ook man. Is minder leuk dan het lijkt.

    Geloven in Allah azza wa jal. Daar begint alles bij.

  2. #32
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Ik heb die man ontmoet. Wat een figuur. Hoor hem gewoon 'dat dit kan in Nederland' schreeuwen. Stuk.



    Beter ook man. Is minder leuk dan het lijkt.

    Geloven in Allah azza wa jal. Daar begint alles bij.
    HAHAHHAHAHAH waar heb je hem ontmoet dan?

    Juist, ja zo lang we onze wapen de Islam goed gebruiken en Allaah veelvuldig aanroepen en vragen om voor bepaalde zaken te vergemakkelijken, dan moet
    het wel goed komen in shaa Allaah, gewoon positief blijven denken, we hebben niks aan negatievelingen
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  3. #33
    Tetouzint.

    Reacties
    32
    14-04-2017

    Voor mij is het een must. Waar zou je anders kunnen belanden? Jij een vrome moslima, en hij lekker jointjes en biertjes in de club? Gaat niet. En het is zo dat de vrouw altijd de man volgt, niet andersom. In de loop van tijd gaat het botsen met elkaar, of zij gaat hem in bepaalde dingen overnemen. In iedergeval is het toch soort zoekt soort. Waarbij de vrome moslima's altijd de juiste man trouwen, en niet een of andere mfelles gozertje.
    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Ik draag ook skinny jeans van dsquard , ben ik nu minder man!! Mijn goedkoopste outfit is 2 rug?? Soms pak ik een zonnebank voor een kleurtje. Maar ik durf er mijn handen voor op het vuur te zetten dat ik meer mannelijk dan alle mannen inclusief jouw hele familie die er bij jou vanaf de kleuterklas in de klas hebben gezet of gekent. Ik ben een mooiboy met cash!!

  4. #34
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Mannen met baarden en qoemoes of zusters met ghoemoer of niqoeb hebben een vergrootglas boven zich hangen. Men denkt dat zo iemand geen fouten kan maken en zodra hij of zij valt in een fout dan is het een schande en is hij of zij schijnheilig enz. Maar als iemand zonder bedekking of zonder baard en qamis valt in dezelfde fouten en ERGER dan is het niet erg, moge Allaah hen beter maken. Geen wereld nieuws.

    Praktiserende vrouwen en mannen proberen iets te doen met hun Dien door het te praktiseren ookal zijn we allemaal niet perfect. Sommige vrouwen in ghomoer of noqoeb of mannen in qoemoes en baarden zijn nieuw en hebben weinig kennis dus het zijn simpele moslims die een stapje verder zijn gegaan in hun dien door zichzelf beter te bedekken of hun baard te laten groeien wat een wajib is in de Dien.

    Liever een echtgenote die volledig bedekt is met een slechte aglaq dan een onbedekt echtgenote met een slechte aglaq zeg ik maar. Een zuster die onbedekt is maar een goede aglak heeft dient Allah te vrezen en haarzelf correct te gaan bedekken en een broeder zonder baard in een strakke broek met een goede aglaq dient Allaah te vrezen en zijn awrah te bedekken en zijn baard te laten groeien zoals de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam heeft bevolen. En de zuster die correct is bedekt met een slechte aglak dient Allaah te vrezen en te werken aan haar aglak en de broeder die zijn awrah bedekt en zijn baard laat groeien met een slechte aglak dient Allah te vrezen en te werken aan zijn aglak.

    En degenen die op zoek zijn naar een geschikte partner dienen niet een keuze beeld te maken met: liever een onbedekte zuster met goede aglak dan een bedekte zuster met slechte aglak of liever een broeder zonder baard in strakke broek met goede aglak dan een bedekte broeder met baard en een slechte aglak. Nee, vind een bedekte zuster MET een goede aglak en vind een bedekte broeder met baard MET een goede aglak. En zij die niet bedekt zijn maar aglak is goed en houden van de Dien dienen zich te gaan bedekken en hun baarden te laten groeien want wie laks omgaat met de baard of je te bedekken, zal laks zijn in andere dingen zoals shaykh Saalih al Fawzaan zei hierover.

    Moge Allah ons allen leiden naar het opvolgen van de Sunnah in kennis en oprechte daden en onze aglak laten schitteren in onze gezichten en daden en spraak. Amien

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #35
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Slowly. Bekijk reactie
    Praktiserende mannen hebben een slechte naam. Die baard en lange jurk zegt niets meer tegenwoordig. Die tijden dat je zulke mannen kon linken met hebben van taqwa, aghlaak en kennis is voorbij. Maar er is altijd nog hoop, geldt ook voor de vrouwen.
    Je hebt inderdaad een punt dat het steeds belachelijker wordt, een aantal jaar terug had je nog zoiets van oké maar nu wordt het gewoon steeds gekker.

    Voorop natuurlijk dat groepje van An-Nasieha wat inmiddels omgevormd is tot een soort maffiasyndicaat met een ''ben je niet met ons, dan ben je tegen ons'' mentaliteit waarin de kopstukken constant in de clinch met elkaar liggen en interne powerstruggles hebben om de kleinste dingetjes. Een soort caposysteem met een binnenste kring bestaande uit Berbers wat huwelijks en economische banden heeft en daaronder voetvolk wat mensen onder druk zet, afperst met sociale en zelfs economische boycotten als je je niet bij hen aansluit. Ze hebben zelfs een tak van loverboy achtige figuren die er formeel uitgezet worden als ze gepakt worden maar informeel nog gewoon meedraaien alsof er niets gebeurd is. Klinkt ziek? Toch bestaat dit in Nederland. En dat allemaal onder de naam van de Islam.

    Verder sluit ik me ook aan bij A_bdars, de meeste van die mensen komen zo van de straten af, het enige verschil is een baard.
    Doei.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    539
    06-07-2014

    een niet praktiserende zal bij mij helaas niet slagen. ga een deur verder aub en bespaar me je tijd.
    eigenlijk zouden we dit op de voordeur moeten plakken

  7. #37
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Mannen met baarden en qoemoes of zusters met ghoemoer of niqoeb hebben een vergrootglas boven zich hangen. Men denkt dat zo iemand geen fouten kan maken en zodra hij of zij valt in een fout dan is het een schande en is hij of zij schijnheilig enz. Maar als iemand zonder bedekking of zonder baard en qamis valt in dezelfde fouten en ERGER dan is het niet erg, moge Allaah hen beter maken. Geen wereld nieuws.

    Praktiserende vrouwen en mannen proberen iets te doen met hun Dien door het te praktiseren ookal zijn we allemaal niet perfect. Sommige vrouwen in ghomoer of noqoeb of mannen in qoemoes en baarden zijn nieuw en hebben weinig kennis dus het zijn simpele moslims die een stapje verder zijn gegaan in hun dien door zichzelf beter te bedekken of hun baard te laten groeien wat een wajib is in de Dien.

    Liever een echtgenote die volledig bedekt is met een slechte aglaq dan een onbedekt echtgenote met een slechte aglaq zeg ik maar. Een zuster die onbedekt is maar een goede aglak heeft dient Allah te vrezen en haarzelf correct te gaan bedekken en een broeder zonder baard in een strakke broek met een goede aglaq dient Allaah te vrezen en zijn awrah te bedekken en zijn baard te laten groeien zoals de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam heeft bevolen. En de zuster die correct is bedekt met een slechte aglak dient Allaah te vrezen en te werken aan haar aglak en de broeder die zijn awrah bedekt en zijn baard laat groeien met een slechte aglak dient Allah te vrezen en te werken aan zijn aglak.

    En degenen die op zoek zijn naar een geschikte partner dienen niet een keuze beeld te maken met: liever een onbedekte zuster met goede aglak dan een bedekte zuster met slechte aglak of liever een broeder zonder baard in strakke broek met goede aglak dan een bedekte broeder met baard en een slechte aglak. Nee, vind een bedekte zuster MET een goede aglak en vind een bedekte broeder met baard MET een goede aglak. En zij die niet bedekt zijn maar aglak is goed en houden van de Dien dienen zich te gaan bedekken en hun baarden te laten groeien want wie laks omgaat met de baard of je te bedekken, zal laks zijn in andere dingen zoals shaykh Saalih al Fawzaan zei hierover.

    Moge Allah ons allen leiden naar het opvolgen van de Sunnah in kennis en oprechte daden en onze aglak laten schitteren in onze gezichten en daden en spraak. Amien
    Allahoema amien. Alleen 1 correctie we dienen als moslims allemaal te vrezen voor Allah sobhana wa ta'ala. Het geeft je namelijk geen vrijbrief omdat je er bedekt bij loopt, of een baard draagt, om je te misdragen.

    De rest ben ik mee eens, mensen die iets meer praktiseren worden inderdaad onder een vergroot glas gezet. Dat is ook niet correct noch rechtvaardig. We blijven mensen met onze tekortkomingen en zonden. Perfectie bestaat voor ons mensen helaas niet.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Dat klopt, kijk bijvoorbeeld een praktiserende man zou nooit een vrouw kunnen huwen die geen Hijab draagt, dat heb ik NOOIT gezien,
    met praktiseren bedoel ik shab Sunnah, onze broeders met een baard en Islamitische kleding die strict de regels van de Islam naleven,

    Die zie je alleen met niqab of khimar dragende vrouwen lopen,

    Dus vandaar soort zoekt soort,
    Niet waar. Ik ken genoeg broeders die later zijn gaan praktiseren (selefiya) en waarvan de vrouw geen khimaar, hijab, niqaab of burka draagt.
    Andersom ook zusters die later zijn gaan praktiseren of al praktiseerden, waarvan hun mannen geen baard of khamis dragen.
    Overigens is het dragen van een khamis voor een man geen gebod maar sterk aanbevolen. Het is VERPLICHT om je auwra goed te bedekken en dat je geen strakke kleding draagt, zodat b.v. bepaalde 'delen' van je lichaam benadrukt worden (b.v. bij het dragen van een strakke spijkerbroek).
    Ook voor de vrouw is de niqaab of de burka niet verplicht, wel het bedekken van de haren, oren, hals en het verhullen van de vrouwelijke lichaamskenmerken zoals de rondingen. Een khimaar is dan de beste oplossing.

    Om bovengenoemde reden is het voor een man of vrouw niet toegestaan om te scheiden, zolang de vrouw en de man in kwestie maar de salah verrichten en zich aan de zwaarwegende islamitische geboden en verboden houden.
    Men dient in zo'n situatie sabr te hebben en hun partner te (blijven) adviseren en aan te sporen tot het goede!

    Het is maar net hoe het loopt. Sabr, doe3a en volhardendheid zijn hierbij de deugden.

  9. #39
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Niet waar. Ik ken genoeg broeders die later zijn gaan praktiseren (selefiya) en waarvan de vrouw geen khimaar, hijab, niqaab of burka draagt. Andersom ook zusters die later zijn gaan praktiseren of al praktiseerden, waarvan hun mannen geen baard of khamis dragen.Overigens is het dragen van een khamis voor een man geen gebod maar sterk aanbevolen. Het is aanbevolen om je auwra goed te bedekken en dat je geen strakke kleding draagt, zodat b.v. bepaalde 'delen' van je lichaam benadrukt worden (b.v. bij het dragen van een strakke spijkerbroek).Ook voor de vrouw is de niqaab of de burka niet verplicht, wel het bedekken van de haren, oren, hals en het verhullen van de vrouwelijke lichaamskenmerken zoals de rondingen. Een khimaar is dan de beste oplossing. Om bovengenoemde reden is het voor een man of vrouw niet toegestaan om te scheiden, zolang de vrouw en de man in kwestie maar de salah verrichten en zich aan de zwaarwegende islamitische geboden en verboden houden. Men dient in zo'n situatie sabr te hebben en hun partner te (blijven) adviseren en aan te sporen tot het goede!Het is maar net hoe het loopt. Sabr, doe3a en volhardendheid zijn hierbij de deugden.
    Agi, De awrah van de man en de vrouw moeten bedekt zijn, het is niet slecht aanbevolen maar verplicht. Verder is er meningsverschil over het dragen van een gezichtssluier waarvan de ene groep ulama zeggen het is verplicht en de andere groep ulama zeggen het is sterk aanbevolen Maarn niet verplicht. En er is consensus over de verplichting van de gezichtssluier in tijden van fitan. Je kunt dus niet zeggen niqab is niet verplicht net zoals ik niet kan roepen hebt is verplicht. Wat ik roep is, er is hier meningsverschil over en ik volg de mening dat het verplicht is. En verder kan een vrouw zelfs van haar man weg gaan als hij de salaat wel thuis op tijd verricht maar niet in de masaajid bid. En zo kan ook een man scheiden als zijn vrouw geen hijab wil dragen. Wel wordt er geadviseerd om elkaar eerst te adviseren en sabr te hebben totdat het gewoon echt niet gaat werken.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Agi, De awrah van de man en de vrouw moeten bedekt zijn, het is niet slecht aanbevolen maar verplicht. Verder is er meningsverschil over het dragen van een gezichtssluier waarvan de ene groep ulama zeggen het is verplicht en de andere groep ulama zeggen het is sterk aanbevolen Maarn niet verplicht. En er is consensus over de verplichting van de gezichtssluier in tijden van fitan.

    Je kunt dus niet zeggen niqab is niet verplicht net zoals ik niet kan roepen hebt is verplicht. Wat ik roep is, er is hier meningsverschil over en ik volg de mening dat het verplicht is.
    Ik sluit me hierbij aan. Ik heb me verkeerd uitgedrukt als het gaat om de auwra bedekken. Dat moet zijn verplicht. Ik wilde zeggen dat het aanbevolen is om de khamis te dragen maar dat dit niet verplicht is.

    Wat betreft bedekking van de vrouw, ik volg hier Sheikh Al Baani ra. in.

  11. #41
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ik sluit me hierbij aan. Ik heb me verkeerd uitgedrukt als het gaat om de auwra bedekken. Dat moet zijn verplicht. Ik wilde zeggen dat het aanbevolen is om de khamis te dragen maar dat dit niet verplicht is.

    Wat betreft bedekking van de vrouw, ik volg hier Sheikh Al Baani ra. in.
    Na3am agi, dat is je goed recht om de mening van shaykh al Albaani te volgen rahimahulah zoals ook andere moslims dit doen en ik en anderen volgen de andere mening en ondanks dit dienen we elkaar altijd te respecteren in hetgeen we volgen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Wat versta je onder praktiseren?

    Heel veel mannen bidden, vasten elke ramadan, geven elke jaar zakaat
    Roken en drinken niet

    Of moet je perse een baard hebben, en een jurk dragen
    the best things are free

  13. #43
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Kan, maar dan niet zo'n betweter.
    -

    True.


  14. #44
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ZAKENVROUW__ Bekijk reactie
    Kan, maar dan niet zo'n betweter.
    Wanneer is iemand een betweter

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Na3am agi, dat is je goed recht om de mening van shaykh al Albaani te volgen rahimahulah zoals ook andere moslims dit doen en ik en anderen volgen de andere mening en ondanks dit dienen we elkaar altijd te respecteren in hetgeen we volgen.
    Klopt aghi