1. #1
    Suspicious Mind.

    Reacties
    29
    18-08-2014

    Trouwen met een praktiserende man..

    Wie heeft dat liever NIET.

  2. #2
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Praktiserende mannen zijn voor de praktiserende vrouwen, soort zoekt soort.


    Diamanten zijn voor Diamanten (Praktiserende)

    Stenen voor Stenen ( Niet praktiserende)



    Dus kies maar uit welk kant gaan weg op ?
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  3. #3
    Suspicious Mind.

    Reacties
    29
    18-08-2014

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Praktiserende mannen zijn voor de praktiserende vrouwen, soort zoekt soort.


    Diamanten zijn voor Diamanten (Praktiserende)

    Stenen voor Stenen ( Niet praktiserende)



    Dus kies maar uit welk kant gaan weg op ?
    Waar baseer jij dit op?

    Feit is, alles is mektab.
    Diegene die niet praktiseert kan door de praktiserende juist geholpen worden.
    Diegene die praktiseert kan beproefd worden met een niet praktiserende man/vrouw.

  4. #4
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door Levy Bekijk reactie
    Waar baseer jij dit op?

    Feit is, alles is mektab.
    Diegene die niet praktiseert kan door de praktiserende juist geholpen worden.
    Diegene die praktiseert kan beproefd worden met een niet praktiserende man/vrouw.
    Wat ik bedoel, iemand die de Koran en Sunnah in praktijk uitvoert dus praktiseert in real life zo iemand is beter dan iemand die dat niet doet.
    Je hebt gradaties als het gaat om moslims onderling, kwa imaan.

    Maar klopt wat je zegt, maar believe me soort zoekt meestal soort, het komt wel voor dat zeker
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  5. #5
    Suspicious Mind.

    Reacties
    29
    18-08-2014

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Wat ik bedoel, iemand die de Koran en Sunnah in praktijk uitvoert dus praktiseert in real life zo iemand is beter dan iemand die dat niet doet.
    Je hebt gradaties als het gaat om moslims onderling, kwa imaan.

    Maar klopt wat je zegt, maar believe me soort zoekt meestal soort, het komt wel voor dat zeker
    Ik snap je punt wel. Uiteindelijk gaat je voorkeur na diegene met wie je meer gemeen hebt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Praktiserende mannen zijn voor de praktiserende vrouwen, soort zoekt soort.


    Diamanten zijn voor Diamanten (Praktiserende)

    Stenen voor Stenen ( Niet praktiserende)



    Dus kies maar uit welk kant gaan weg op ?
    Nee is onzin. Genoeg praktiserende mensen die de verkeerde hebben getroffen. En genoeg rotte appels die een robijn hebben getroffen.

    En soms zijn die stenen de echte ongepolijste diamanten. En die diamanten een hoopje gebroken glas dat op een diamand lijkt.

  7. #7
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door Levy Bekijk reactie
    Ik snap je punt wel. Uiteindelijk gaat je voorkeur na diegene met wie je meer gemeen hebt.
    Dat klopt, kijk bijvoorbeeld een praktiserende man zou nooit een vrouw kunnen huwen die geen Hijab draagt, dat heb ik NOOIT gezien,
    met praktiseren bedoel ik shab Sunnah, onze broeders met een baard en Islamitische kleding die strict de regels van de Islam naleven,

    Die zie je alleen met niqab of khimar dragende vrouwen lopen,

    Dus vandaar soort zoekt soort,
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  8. #8
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Nee is onzin. Genoeg praktiserende mensen die de verkeerde hebben getroffen. En genoeg rotte appels die een robijn hebben getroffen.

    En soms zijn die stenen de echte ongepolijste diamanten. En die diamanten een hoopje gebroken glas dat op een diamand lijkt.
    Klopt inderdaad, niemand is veilig voor een echtscheiding, soms ligt iemand je gewoon niet kwa karakter,

    maar de diamanten (praktiserende) zijn beter dan de stenen (niet praktiserende)
    Dat is gewoon een feit,
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Klopt inderdaad, niemand is veilig voor een echtscheiding, soms ligt iemand je gewoon niet kwa karakter,

    maar de diamanten (praktiserende) zijn beter dan de stenen (niet praktiserende)
    Dat is gewoon een feit,
    Komt omdat wij mensen ook zwak zijn voor externe prikkels en invloeden van zowel binnen als buitenaf. Uiteindelijk kunnen wij veranderen zonder het door te hebben.

    Ik geloof heilig in het feit dat als een persoon zijn geloof praktiseert, het een en al een reiniging is voor zijn ziel in de dunya en preperatie voor het akhira. Maar ik zal nooit weten wat die gene die niet praktiseert in zijn hart draagt, en wat Allah azza wa jal zijn oordeel over die gene zal zijn.

    Wellicht positiever dan over de mijne. Dus of ik hoger of beter ben dan iemand die niet praktiseert. Allahoe 3lam. Ik zou dat nooit durven af te vragen.

    Uiteindelijk doe je bidden en meer voor jezelf. En om ook vooral je dankbaarheid aan je schepper te tonen. Dat je überhaupt de wereld al voor een dag kon aanschouwen met je ogen.

  10. #10
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Komt omdat wij mensen ook zwak zijn voor externe prikkels en invloeden van zowel binnen als buitenaf. Uiteindelijk kunnen wij veranderen zonder het door te hebben.

    Ik geloof heilig in het feit dat als een persoon zijn geloof praktiseert, het een en al een reiniging is voor zijn ziel in de dunya en preperatie voor het akhira. Maar ik zal nooit weten wat die gene die niet praktiseert in zijn hart draagt, en wat Allah azza wa jal zijn oordeel over die gene zal zijn.

    Wellicht positiever dan over de mijne. Dus of ik hoger of beter ben dan iemand die niet praktiseert. Allahoe 3lam. Ik zou dat nooit durven af te vragen.

    Uiteindelijk doe je bidden en meer voor jezelf. En om ook vooral je dankbaarheid aan je schepper te tonen. Dat je überhaupt de wereld al voor een dag kon aanschouwen met je ogen.
    Mooi gezegd. Ik ben het met je eens.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Mooi gezegd. Ik ben het met je eens.
    Power.

  12. #12
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Komt omdat wij mensen ook zwak zijn voor externe prikkels en invloeden van zowel binnen als buitenaf. Uiteindelijk kunnen wij veranderen zonder het door te hebben.

    Ik geloof heilig in het feit dat als een persoon zijn geloof praktiseert, het een en al een reiniging is voor zijn ziel in de dunya en preperatie voor het akhira. Maar ik zal nooit weten wat die gene die niet praktiseert in zijn hart draagt, en wat Allah azza wa jal zijn oordeel over die gene zal zijn.

    Wellicht positiever dan over de mijne. Dus of ik hoger of beter ben dan iemand die niet praktiseert. Allahoe 3lam. Ik zou dat nooit durven af te vragen.

    Uiteindelijk doe je bidden en meer voor jezelf. En om ook vooral je dankbaarheid aan je schepper te tonen. Dat je überhaupt de wereld al voor een dag kon aanschouwen met je ogen.
    Jawel snap je verhaal broer, maar wij Moslims verschillen in gradaties, de een heeft een grotere imaan dan de ander, hoe groot iemand's imaan is Allaahoe a3lam, maar je kunt het wel zien in de daden
    van een moslim, hoe groter de imaam hoe meer aanbiddingen iemand verricht.

    Dus iemand die heel weinig aanbiddigen verricht en zijn tijd altijd maar verspilt en iemand die dat niet doet, over die personen kun je zeggen dat persoon B beter is dan persoon A,
    ook al kunnen we niet in hun harten kijken,

    Het gaat uiteindelijk om onze goede daden, niks meer niks minder,

    Weegschaal met onze zondes en onze goeie daden that's it
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Nee is onzin. Genoeg praktiserende mensen die de verkeerde hebben getroffen. En genoeg rotte appels die een robijn hebben getroffen.

    En soms zijn die stenen de echte ongepolijste diamanten. En die diamanten een hoopje gebroken glas dat op een diamand lijkt.
    Oneens. Partners zijn vaak een reflectie van elkaar.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Jawel snap je verhaal broer, maar wij Moslims verschillen in gradaties, de een heeft een grotere imaan dan de ander, hoe groot iemand's imaan is Allaahoe a3lam, maar je kunt het wel zien in de daden
    van een moslim, hoe groter de imaam hoe meer aanbiddingen iemand verricht.

    Dus iemand die heel weinig aanbiddigen verricht en zijn tijd altijd maar verspilt en iemand die dat niet doet, over die personen kun je zeggen dat persoon B beter is dan persoon A,
    ook al kunnen we niet in hun harten kijken,

    Het gaat uiteindelijk om onze goede daden, niks meer niks minder,

    Weegschaal met onze zondes en onze goeie daden that's it
    Nee dat zeer zeker. Uiteindelijk is het geloof niet alleen in woorden, maar het moet ook in daden worden uitgevoerd. Met woorden ga je weinig kunnen vullen.

    Maar een persoon kan nog altijd veranderen. De persoon die elke dag bid en meer, kan ineens van zijn pad afwijken. En die gast die bekend stond als een toekomstige kingpin van de onderwereld kan ineens de Islam heftig omarmen omdat zijn leven er van af hangt.

    Een persoon kan zo ineens alles kwijt raken een dag voor zijn tijd. En een persoon kan alles weer krijgen een dag voor zijn tijd.

    Het gaat niet alleen om je goeie daden. Maar daden die je tot je laatste adem goed blijft doen.

    Khair In Sha Allaah. Moge Allah azza wa jal ons alle behoeden van het slechte, en ons op de juiste pad leiden en op houden.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door bloemie Bekijk reactie
    Oneens. Partners zijn vaak een reflectie van elkaar.
    Geheel onzin weer. Een partner kan je spiegel zijn, maar die spiegelbeeld die je graag wilt zien kan ook een gefabcriceerde illusie zijn uit de diepste putten van je hart.

    Die disney sprookje dat 'goed altijd goed' zal ontmoeten is alleen voor kijkcijfers.

    Soms tref je het, en soms niet.