1. #1
    Verbannen

    Reacties
    12.586
    08-12-2011

    Trouwen zonder verliefdheid

    Assalaam aleykoum,

    Wat is jullie mening hierover? Zouden jullie dit kunnen of is verliefd worden echt een vereiste?

    Voor mij is verliefd worden een vereiste. En dan bedoel ik niet met puber liefde, maar dat je wel degene aantrekkelijk vind en gevoel in je buik krijgt als je hem ziet.

    Ik geloof niet dat liefde pas na het huwelijk komt. Het is er of het is er niet.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.715
    03-02-2013

    Verliefd zijn is niet gelijk aan liefde. Dus daar sla je de plank al mis.

    Denk dat het het makkelijker maakt als je verliefd bent op iemand. Of het een vereiste is? Denk het niet. Genoeg voorbeelden van het tegenovergestelde en vice versa.
    Insanın gerçek güzelliği, sözünün güzelliğidir.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    trouwen zonder liefde is niet verboden


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  4. #4
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Voor mij wel belangrijk

  5. #5
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Verliefdheid na het huwelijk is in mijn ogen sterker dan voor het huwelijk. Vaak voor het huwelijk wordt je verliefd op een persoon zijn uiterlijk, stem en hoe er wordt gesproken over zijn aglak en dien. Maar na het huwelijk kun je aantreffen dat zijn aglak totaal niet is in huis als hoe hij of zij bekend is buiten huis. En het komt voor dat iemand trouwd met iemand wiens uiterlijk hem haar bevalt en zijn aglak en dien maar dat verliefdheid pas opkomt nadat ze getrouwd zijn en elkaar werkelijk ervaren in huis en met elkaar leven.

    En het komt voor dat iemand verliefd wordt op iemand, met hem of haar trouwd en de liefde na het huwelijk enkel meer en meer wordt. Het kan alle kanten op. Er is niks mooiers dan dat twee die van elkaar houden met elkaar trouwen zolang dit gaat via een gezonde weg.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Met de tijd kan je de ander of meer of juist minder leren warderen.

    Door de daden van de ander kan je hem aantrekelijker gaan vinden ...ja echt waar. ..of je het gelooft of niet .


    Er zijn mannen waar bijna ieder vrouw opvalt en na het leven met ze ga je ze door hun daden zelfs minder aantrekelijknow vinden.

    Voor een groot deel zal je het moeten doen op vertrouwen. ..omdat jij en hij niet in de toekomst kunnen kijken.
    blijf in elkaar geloven

  7. #7
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    verstand is de beste liefde
    Axel

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Nah.... Je hebt ze beide nodig. Het verstand om dingen nuchter en realistisch te plaatsen en de liefde om er voor te zorgen dat je dingen voor elkaar over hebt en voor elkaar gaat.

  9. #9
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    liefde kan vergaan verstand blijft
    Axel

  10. #10
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Laatst nog een discussie hierover gehad.
    -

    True.


  11. #11
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Je hart kan niet in haar/zijn ééntje de liefde of de persoon vinden, daar heb je je pad bij nodig en het lot, mensen zeggen weleens verstand, maar dan is het meer een keuze.
    Degene waar je mee wilt en gaat zijn kom je tegen waar jij bent in je leven, de kans is aanwezig dat die persoon al in je leven is zonder dat je het doorhebt.

  12. #12
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Verliefdheid is een tijdelijke emotie, aangestuurd door hormonen. Wil jij zo een belangrijke beslissing maken op basis van een tijdelijke emotie? Waarom denk je dat zoveel huwelijken niet goed gaan? Omdat madame verliefd op meneer was en daardoor bepaalde eigenschappen niet zag. Want verliefdheid maakt blind en laat je bepaalde dingen anders zien. Gros van de vrouwen die later zijn bedrogen of mishandeld waren in het begin smoorverliefd, kan ik je ook uit eigen ervaring zeggen. Of neem een kijkje op de fbpagina van Allround Woman, alleen maar ellende van vrouwen die worden mishandeld, bedrogen en uitgebuit.

    Weet je wat voor altijd is? Houden van. Op basis daarvan moet je een beslissing maken. Kijk naar de jongen en kwestie en vraag jezelf af; kan ik van hem houden? Heeft hij de eigenschappen waar ik van houd? Los van kriebels of gevoelens, kijk daar heel neutraal naar. Verliefdheid gaat op een gegeven moment weg, en dan? Wat hou je dan over aan die verliefdheid? Helemaal niks. Als je een goede jongen aan de haak hebt geslagen, met imaan, vriendelijk karakter, harde werker en verantwoordelijkheidsgevoel en jullie visie en kijk op het leven is hetzelfde: GA ERVOOR!

    Zoals je zelf zei, onze ouders waren ook niet verliefd maar dmv respect en liefde zijn ze +60 jaar nog steeds samen. En waar zijn al die verliefde stelletjes? Meer dan de helft scheidt. Als verliefdheid zo belangrijk was dan had de islam daar wel iets over gezegd. Maar er staat nergens wat over kriebels in de islam. Dat is iets van de Hollywood-maatschappij waar we nu in leven. Liefde is verbondenheid en voor elkaar willen gaan, daar doen kriebels niets aan af.

    En btw, een vreemde man kan je nooit als je broer gaan zien. De gedachte alleen al klinkt te belachelijk voor woorden. Je broer ken je sinds geboorte en heb je een andere band mee. Zodra je eenmaal intiem bent geweest met een man kan je deze nooit als iets anders zien. Ook dat is onzin die uit Turkse dramaseries vloeit. Bovenstaaande zijn allemaal influisteringen van de shaytaan die niet wil dat je de helft van je deen volmaakt en jou dit soort gedachtes aanpraat. Je hebt veel meer aan een man die je trouw is, respect voor je heeft en je kan onderhouden dan aan kriebels.

    En oh ja, nog een reminder: geen enkele vrouw op dit forum zou een goede ma sha Allah man afwijzen omdat ze geen kriebels voor hem voelt. Laat je niets anders wijsmaken, goede mannen zijn echt schaars. Daarnaast, wie geeft jou de garantie dat je bij de eerstvolgende kandidaat wel kriebels gaat voelen?

    Tot slot, tawakel ala Allah en moge Allah swt je huwelijk doen zegenen.
    -

    True.


  13. #13
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Bovenstaande reactie was geplaatst in een topic waarin ts met een goede jongen is verloofd en de kriebels ontbreken.
    -

    True.


  14. #14
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    zakenvrouw heeft volledig gelijk totaal niks aan toe te voegen. door de mythe verliefdheid trouwen marokkanen andere nationalitieiten die ze uitlachen
    Axel

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    12.586
    08-12-2011

    Wanneer ik het argument "onze oudere zijn toch ook...." dan stopt het voor mij. In geen geval is het huwelijk van de eerste generatie een voorbeeld om te handhaven. Aangezien ze werden uitgehuwelijkt op hun 14de en brood belangrijker vonden dan al het andere.
    Eerste generatie weten niet wat liefde is. Het is voor hen slechts overleven en een zakelijke verbintenis om roddels van andere mensen en dergelijke te vermijden. Dit is geen argument die ik zal accepteren.

    Bovendien komt houden van voort uit verliefdheid. Dat aantrekkingskracht die oprecht is en geen lust gevoelens wat 80% houden van noemt.

    Voor de rest is het natuurlijk niet de bedoeling om naïef te zijn als je iemand ontmoet. Het is sowieso een subjectieve onderwerp. Wat voor mij een goede maa sha Allah man is kan voor iemand anders een total idiot zijn :/